Var en tur i Sverige idag.
Kjøpte flottmiddel til hundene våre.
1000,- for 9 tabletter.
I Norge koster det 1500,- + att du må få resepter til 2 hunder. Det skal veterinær også ha ca 400,- for å skrive ut. Så snaue 1000,- spart.
Samtidig kjøper mann alt mulig annet som er langt billigere der borte.
Jeg har en uvane med Oliver Twist 93,- i Norge 50,- i Sverige. Bare på Oliver sparte jeg ca 1000,-
Var en tur i Sverige idag.
Kjøpte flottmiddel til hundene våre.
1000,- for 9 tabletter.
I Norge koster det 1500,- + att du må få resepter til 2 hunder. Det skal veterinær også ha ca 400,- for å skrive ut. Så snaue 1000,- spart.
Samtidig kjøper mann alt mulig annet som er langt billigere der borte.
Jeg har en uvane med Oliver Twist 93,- i Norge 50,- i Sverige. Bare på Oliver sparte jeg ca 1000,-
Hifi-hund Fredrik (tronarving etter Cedrick) er påfallende glad for å høre musikk fra hytte-anlegget... forøvrig bestående av Rega P1, Technics cdp 670a, Audiolab 8000 C/M og Monitor Audio MA 202 gulvstående med supplement av en Celestion sub. Skjønner ham godt. Hunder vettu... kjekt.
Kjenner til den følelsen, vi mista en Staff for 2 år siden. Han ble 12,5 år. Fikk en ny Staff for 6 måneder siden som er blitt 9 måneder nå. Men 1,5 år uten hund, da var det noe som manglet. Rett og slett litt tomt.
Som de fleste hundeeiere kjenner til er det en ting ved hundehold som er ..... vel baksiden av å ha totalansvar for ett annet liv. En dag blir det beste for hunden å få slippe lidelse.
Det er nå noen år siden Daki døde. Og har så smått begynt å få meg en ny følgesvenn. Da i første omgang så har det vært "reservepappa" for min mor sin dverg puddel. Jeg var med til oppdretter og hentet henne og holdt henne i fanget på en lang kjøretur til hytta til muttern hvor jeg også var med på de 2 første ukene hennes i den nye flokken. Nå er hun rett i overkant av 3 år, og er innom her på helgevisitt i ny og ne. Alltid liv med dette dyret (hun har litt av den energien fra video også i dag om en "putter på en femmer").
Amie (8 uker). og Tale (13år)
Så var det Lea da... (Daki sin valp).
Tanken min i utgangspunktet var at en av Daki`s valper som synes på enkelte av bildene i video (Lea) Skulle bli min nye følgesvenn.
Lea ble "oppdratt" av min onkel med tanke om at hun skulle ta over når Daki ble for gammel til å gjøre jobben sin (diabetes hund). Men grunnet ekstreme kroniske smertestikk i min kropp som hundene lukter som altså nærsagt fysiologisk "fight og flight" trigger hos deres "flokkleder" (meg), så ble det tydelig når jeg hadde Lea på besøk, etter ca ett år med sosialisering og trening hos min onkel, at hun ikke egnet seg til å bli min nye følgesvenn. Men hun har det som plummen i egget i Bergen. Og er en perfekt hund for den familien hun nå er en del av der borte. Får stadig vekk video av hennes påfunn...
Og ja... hun vil være med på tur. Eier har bildilla btw, så da passer det bra at Lea elsker å kjøre. Sjåførrollen er det dog best å overlate til noen andre...
Så nå er jeg på utkikk etter ny fast følgesvenn. Men bruker god tid på å finne rett hund.
Ja, vi er deltidsforeldre til Loke. En aktiv Staff på 10 måneder. Vi har den felles med vår sønn som jobber offshore så det blir vinn-vinn for begge parter.
Han er pr. i dag enslig og kunne følgelig ikke hatt hund uten avlastere når han er offshore. En Staff er en aktiv hund som krever mye og for oss som begynner å bli opp i årene er det perfekt å ha ham 2-3 uker om gangen. En slik hund hadde nok blitt for mye for oss på heltid.
Loke har fint tilpasset seg 2 hjem og virker til å trives utmerket med det. Så som sagt, vinn-vinn for begge parter.