Bil, båt og motorsykkel Howto: ødelegge en ellers fin bil

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.279
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Har en kompis som hadde en grønn metallic 1974 Granada Ghia 3,0 med svart vinyltak for over 100 år siden :) Hadde selv en Volvo 164 E 1973 modell, lys blå metallic med sorte skinnseter. Vi hadde begge laksetrapper. Min trapp var forøvrig lakkert i bilens farge. Det var obligatorisk med laksetrapp på 70-tallet.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Slowmotion: Granada II/Scorpio- pre-paddefjes i topp stand er fortsatt gangbare, de..Men svært sjeldne. Oppe hos meg skulle den førstnevnte ha laksetrapp..Det skulle alle Volvosedaner av gammal . firkanta type også..240, feks..
    Min gamle onkel hadde etter det jeg husker verksmesterjobben på sitt lokale Ford-verksted en tid..Kjørte alt fra totalt strøken 17M og opp..sålenge det var en Blue Oval..Det gjør han fortsatt. Og vi hadde topp merkemekanikere på VAG-konsernets biler i fammen også..av den typen som kunne ta ut/fra hverandre ei automatkasse i blinde, "koke" hver eneste del og sette den sammen i perfekt stand..

Sist redigert:

kvasi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    1.122
    Har en kompis som hadde en grønn metallic 1974 Granada Ghia 3,0 med svart vinyltak for over 100 år siden :) Hadde selv en Volvo 164 E 1973 modell, lys blå metallic med sorte skinnseter. Vi hadde begge laksetrapper. Min trapp var forøvrig lakkert i bilens farge. Det var obligatorisk med laksetrapp på 70-tallet.
    Har en dønn strøken -87 780 Bertone inne på jobb for tiden. 205k originale km på telleren og gud bedre for noen dårlige kjøreegenskaper :)

T2000

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.01.2005
    Antall liker
    0
    Sted
    Narvik
    Syttitalls Ford Granada ble også produsert med V8 på 5 liter for markedet i Sør-Afrika. Motoren var den samme som sto i Ford Mustang.
    Oljekrisen førte til at produksjon med V8 aldri ble startet opp på europeiske modeller selv om det var planer for dette.

http://perana.org/granada.asp

Granada fra 80-tallet har tidligere vært mulig å bygge om og få godkjent med V8 den også. Har en bror som har en 82-modell stasjonsvogn med V8 som kommer ut noen få ganger i året.
    Mye mer trykk i den enn en vanlig Granada fra den tiden med et dertil passende forbruk av bensin.

Sent from my iPad using Tapatalk

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn