Digitale avspillere How to do?

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.743
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Hei.
Sitter og kokkelurer på noe, der jeg føler meg litt på tynn is.
Så da har jeg et lite kabelteknisk spørsmål:
Sitter med en Denon dvd3910 som jeg av og til snurrer sacd-skiver i.
Pr i dag går sacd-signalet via rca til pre.
Mistenker dog at det kan være mulig å kjøre signalet fra spilleren og inn på dac, og likevel ha full sacd-funksjon.
For ordens skyld; baksiden på Denon ser slik ut (scroll litt ned på siden): Denon DVD-3910
Hvis jeg skal kjøre sacd-signalet inn på dac, må det nesten bli via usb-inngangen. Alternativet er IS2-inngangen, som visstnok skal også skal være mulig å "konvertere" om til hdmi-inngang.
Men i første omgang tenker jeg altså inn på usb på dac.
Så blir spørsmålet: Hvor på spilleren skal jeg hente ut signalet?
Og hva slags kabel skal jeg se etter?

mvh
Proffen

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.743
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Det enkleste vil da kanskje, tross alt, være å "bygge om" I2S-inngangen på dacen til hdmi?

Finner ikke helt noen kabler som kan gjøre jobben med å frakte signalet fra hdmi ut fra spilleren, pluss å ta det inn via usb på dac.....
Mulig det finnes noen adaptere/overganger, får google litt mer....

mvh
Proffen

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.743
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
For ordens skyld: For å få oversikt over inn- og utganger på Denonspilleren, kan du scrolle deg litt nedover på denne siden. Der er det både bilde og tegning som viser hva som er tilgjengelig. Denon DVD-3910

Dacen i fråga, ser på sin side slik ut på baksiden:
http://www.audio-gd.com/Pro/dac/NFB1.38/NFB1H5.JPG
Produsentens nettside sier følgende om produktet: "Support DSD and DXD through USB and I2S"
Har fått innspill på at dette siste muligens muliggjør sacd-avspilling gjennom dac. Min utfordring blir å finne ut hvordan, samt hvilke kabler som må benyttes.

mvh
Proffen

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.743
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Noen der ute med 5 cents?

Skulle gjerne hatt flere innspill som gjorde meg litt klokere, FØR jeg begynner å prøve meg frem.

Det mest nærliggende vil gjerne være å tenke at det kan gå, dersom jeg på en eller annen måte kan få byttet ut I2S-inngangen på dacen med en hdmi-modul

mvh
Proffen

Topp Bunn