Hos R.E.S.idensen

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.800
Torget vurderinger
35
Kan ikke si meg annet enn enig, LMC.

Grumpy skriver ringer rundt de fleste av oss, og med en humoristisk snert som gjør at man gleder seg like mye til neste ting han skriver som de flotte bildene hans.

Roy

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.151
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
R.E.S. skrev:
Jeg burde hengt deg oppunder taket i stedet, skjønner jeg. Da ville jo høyttalerne sett mye mindre ut. ;D
Ser for meg fire mann holde Grumpy opp i lufta for å ta bilder fra oven. :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.800
Torget vurderinger
35
mteinum skrev:
R.E.S. skrev:
Jeg burde hengt deg oppunder taket i stedet, skjønner jeg. Da ville jo høyttalerne sett mye mindre ut. ;D
...og DET burde i hvert fall noen tatt bilde av ;D

Roy

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.613
Torget vurderinger
24
mteinum skrev:
R.E.S. skrev:
Grumpy - fire mann?? Er det flere Grumpy's da?? Den jeg kjenner trenger ikke fire mann - nok med en røslig kar og et kosteskaft i navel'n på Grumpy, så balanserer'n så fint så. Finner du ikke noe kosteskaft så kan du rappe kamerastativet hans!

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.800
Torget vurderinger
35
Det kan jo være fire kontorister, kanskje. Husker en gang jeg fikk naboen til å hjelpe meg å bære et par høyttlere inn i huset (veide langt mindre enn de jeg har nå). Da røyk det noen blodkar i øynene hans. :D

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.800
Torget vurderinger
35
Var Grumpy tom for bilder og ord alt???

Roy

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Antall liker
15
Sted
Båtstø
Veldig fin tråd Grumpy men vi blir pint i det lengste på fortsettelsen ;D.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.800
Torget vurderinger
35
tdbil skrev:
Nå har vel du 25 meter å gå for å se anlegget "live", så deg er vel muligens den det er aller minst synd på (bortsett fra meg som er født altfor nysgjerrig...)

Roy

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Antall liker
15
Sted
Båtstø
R.E.S. skrev:
tdbil skrev:
Nå har vel du 25 meter å gå for å se anlegget "live", så deg er vel muligens den det er aller minst synd på (bortsett fra meg som er født altfor nysgjerrig...)

Roy
. Hege ja det er synd på deg sånn som han piner de ;D. Vil gjerne ta en tur om du er hjemme i helgen, fine de VTL forserkerene.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.800
Torget vurderinger
35
tdbil skrev:
Vil gjerne ta en tur om du er hjemme i helgen, fine de VTL forserkerene.
Da må du være tidlig ute. Jeg reiser til Rio de Janeiro i fem-tiden lørdag morgen.

Roy

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.215
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
R.E.S. skrev:
Var Grumpy tom for bilder og ord alt???

Roy
Det kan jeg aldri tenke meg...

Imens; et ventebilde "fra taket"

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Antall liker
15
Sted
Båtstø
R.E.S. skrev:
tdbil skrev:
Da må du være tidlig ute. Jeg reiser til Rio de Janeiro i fem-tiden lørdag morgen.

Roy
. ;D da må det bli når du er tilbake, hvor lenge har du de?

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.800
Torget vurderinger
35
tdbil skrev:
R.E.S. skrev:
tdbil skrev:

Roy
. ;D da må det bli når du er tilbake, hvor lenge har du de?
Jeg har jo ikke begynt å skrive på testen ennå, så de blir nok en stund til.

Roy

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.498
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
mteinum skrev:
R.E.S. skrev:
Her er bildet du ventet på mteinum ;D ;D

gismo

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.151
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
gismo skrev:
mteinum skrev:
R.E.S. skrev:
Her er bildet du ventet på mteinum ;D ;D

gismo
Dette blir bare bedre og bedre :)

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.215
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Gaffa'n i taket har løsna. Grumpy er nede på plankenivå igjen, der han egentlig hører hjemme. Det hele er dramatisk i gang.

PKRO prøver å uttrykke hva han hører på tegnspråket. - Vi andre skjønner rett og slett ikke en dritt. Vi har noe å lære
hver og en av oss, men vi tror han har rett. PKRO diskvalifiseres allikevel etter én låt. Vi benytter oss av lytteregel #75:
"For høy køllearm = umiddelbar diskvalifikasjon". Ut av stolen med han. Vi er litt ivrige nå kjenner jeg. Platene snurrer uten
knitter, fnidder og snadder. Vi veksler hyppig mellom VPIen og hel-digital avspilling fra Emblaen. Vi begynner å danne oss et
sammenhengende bilde av kvaliteten på "orkestert". Vi cruiser videre igjennnom et R.E.S.pektfullt bra musikkutvalg.

PKRO blir plassert molefunken i sofaen, men han spiste seg gradvis opp igjen som et R.E.S.ultat av goddisene på bordet.
Achri-d (til høyre, eller er venstre) har funnet sitt klassiske livsverk og venter på tur:

Nestemann ut egner seg enten bra eller best i sort/hvitt. Bedøm selv:

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Antall liker
12.145
Sted
Skien
Hey
En flott reportasje med flotte bilder og humoristiske kommentarer
Mvh: Espen

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.800
Torget vurderinger
35
Skal muligens være glad for at du bare skriver og tar bilder, Grumpy, og ikke kjører bil. Achri-D står da vitterlig til venstre, he-he

Roy

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.215
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Uten R.E.S.triktiver demonstrer verten at stolen har spak med vipp som tilleggsutstyr. Han vil oppriktig at vi skal trives.
- OG VI TRIIIVES!!!!

EiK er helt knekt etter konsentrasjonslytting og må bort og fikle på VTLene ...liksom for å forsterke lytteinntrykkene.
Når han snur seg prøver han å le bort den vesle barnsligheten. Men det nytter ikke. Vi får høre senere hva EiK opplevde
fra den vippete skinnstolen.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.151
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Lite spørsmål, nesten off-topic;

Hvilken type hyller er det R.E.S bruker for cd oppbevaring?

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.215
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
R.E.S. skrev:
Skal muligens være glad for at du bare skriver og tar bilder, Grumpy, og ikke kjører bil. Achri-D står da vitterlig til venstre, he-he

Roy
Uten å foregripe begivenhetene, så var det et helt bevisst valg om du husker. Nettopp for å sjekke om achri-d er like våken
i dag som på søndag ;D - Du er så ivrig du Roy, og gjør det enkelt for AC ...hehe.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.800
Torget vurderinger
35
mteinum skrev:

Det er IKEA Bestå 192 x 60 x 20 cm med sju ekstrahyller.

Roy

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.215
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
R.E.S. skrev:
mteinum skrev:

Roy
Jeg skulle akkurat til å foreslå R.E.S.patex, men tilbake til alvor, som dette egentlig handler om: Roy ER en glad og trivelig vert!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
herlig tråd! :D

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.800
Torget vurderinger
35
Vanskelig å mistrives med så hyggelig selskap.

Roy

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.215
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Achri-d i stolen får servert enkelte Embla-doser av Patricia Barber for å fange noen kjente basspartier før han
lukker øynene og drømmer seg inn i klassiske verk. Vi andre hvisker godnatta og lar han være i fred .

Når du nevner høyre og venstre Roy, så husker vi godt at vi skvatt når achri-d bråvåkner, snur seg og
spør diplomatisk; "ehh, si meg Roy, er du sikker på at du har terminert høyre og venstre kanal riktig".
Tydelig nok hører achri-d en transient i venstre kanal som burde ha vært i høyre... Fjåsete nok, er Grumpy
nær ved å foreslå å snu vinylplata - da blir det riktig, men lar R.E.S.pektfullt være. Achri-d hadde rett. Han
oppdaget fella ;D

Nok for i dag... Godnatt godtfolk!

C

Cyber

Gjest
Denne tråden inneholder etter min mening alt jeg er på HFS for å lese om og oppleve - et meget godt stykke håndtverk så langt Grumpy!

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.800
Torget vurderinger
35
Feil med høyre og venstre kanal??? Det kalles homogen lyd når du ikke hører forskjell på høyre og venstre. Tror jeg.

Og jeg som bare prøvde å få snudd litt på høyrevridde bæringer ;D

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.800
Torget vurderinger
35
Det er kanskje verdt å merke seg at på det siste bildet av Achri-D i lyttestolen, der begge høyttalerne er synlige, så er det visuelle inntrykket av den høyre høyttaleren ikke riktig. Det skyldes vidvinkel-objektivet til Grumpy hvor breddeperspektivet strekkes ut mot sidene av bildet. Siden den venstre høyttaleren er mer sentrert i bildet, så er den høyttaleren riktigere perspektivmessig i forhold til bredden på høyttaleren.

De største basselementene er 10 tommer (25,4 cm), så da går det jo også an å forestille seg bredden på fronten på høyttaleren.

Roy

J

J.J

Gjest
Flott tråd - flott anlegg og flotte bilder

Ser gromt ut med HRX - weight og ring clamp, Hva syntes du om forskjellene - med /uten ??

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.800
Torget vurderinger
35
jan#jan skrev:

Ser gromt ut med HRX - weight og ring clamp, Hva syntes du om forskjellene - med /uten ??
Ingen HRX i anlegget mitt, dessverre. Det er en ScoutMaster, men lydmessig er det nok størst forskjell på normale plater med sentervekta. Det gjør lyden roligere og mer fokusert. Periferi-ringen er ypperlig dersom man har plater som er litt "bulkete".

Roy

J

J.J

Gjest
R.E.S. skrev:
jan#jan skrev:

Ingen HRX i anlegget mitt, dessverre. Det er en ScoutMaster, men lydmessig er det nok størst forskjell på normale plater med sentervekta. Det gjør lyden roligere og mer fokusert. Periferi-ringen er ypperlig dersom man har plater som er litt "bulkete".

Roy
Hehheee... clampen i midten heter HR-X Record Weight .. ser det er en ScoutMaster .. oxo i sgnaturen din... Jeg har en Classic selv .. men den er ikke oppe og går .....
Dog har jeg nylig fått det clamp settet

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.800
Torget vurderinger
35
jan#jan skrev:
R.E.S. skrev:
jan#jan skrev:

Roy
Hehheee... clampen i midten heter HR-X Record Weight .. ser det er en ScoutMaster .. oxo i sgnaturen din... Jeg har en Classic selv .. men den er ikke oppe og går .....
Satser på at Grumpy ikke har noen bilder av meg hvor jeg er tatt med buksene nede, he-he.

Da lærte jeg noe nytt om anlegget mitt i dag også :)

Roy

J

J.J

Gjest
R.E.S. skrev:
jan#jan skrev:
R.E.S. skrev:
jan#jan skrev:

Roy
Satser på at Grumpy ikke har noen bilder av meg hvor jeg er tatt med buksene nede, he-he.

Da lærte jeg noe nytt om anlegget mitt i dag også :)

Roy
;D Buksenenedebilder vil vi IKKE se allikevel ;D

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.800
Torget vurderinger
35
Nei, det klarer vi oss fint uten. Andre bilder derimot, tar jeg gjerne flere av.

Roy

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.294
Torget vurderinger
4
cybervision_ skrev:
Denne tråden inneholder etter min mening alt jeg er på HFS for å lese om og oppleve - et meget godt stykke håndtverk så langt Grumpy!
Helt enig, veldig bra!

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Grumpy skrev:
R.E.S. skrev:
mteinum skrev:

Roy
Jeg skulle akkurat til å foreslå R.E.S.patex, men tilbake til alvor, som dette egentlig handler om: Roy ER en glad og trivelig vert!

Flott oppsett og trivelig lesing, Grumpy er en mester med bilder og ord.

Roy, hvilke mål er det mellom HT og deg selv - ser ut som du sitter i en likesidet trekant ? om ikke bildene lyver kraftig ...

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.800
Torget vurderinger
35
Jeg har egentlig aldri målt det der før, men gjorde det nå.

Ser ut som du har rett, gitt. Omtrent 2,7 meter mellom høyttalerne og det samme til ørene. Det hender for øvrig at jeg trekker stolen litt lenger tilbake, maks en halvmeter.

Roy

Topp Bunn