T
Thomas1
Gjest

En lyd til å dø av ( Det er IKKE et kompliment ) Entone bass og en mellomtone som ikke ønsket å være en del av resten.
I følge Isen som holdt demoen mens jeg var der, så brukte man en liten REL-sub med lavt delingspunkt.Tølper skrev:Der er jeg sammstemt, vanvittig presisjon på gjengivelsen, men ikke noe jeg kunne levd lykkelig med. Trioene derimot, dog det er utenfor hva jeg finner fornuftig (men de gale har det nok godt). Hvilken sub ble benyttet med Usher stativerne?emokid skrev:Ja, jeg fikk også varige men av denne opplevelsen. Det kalles lyttetrøtthet etter to låter. Sitter igjen enda, kjenner jeg ;Djonas skrev:hvor spesielt høyttalerene Ayra By Raidho C-1 ga meg frysninger og varig men.
Moro at opplevelsene er så forskjellig (altså, jeg likte virkelig lyden i dette rommet, men det ble for mye av det gode iht mine preferanser\ører)!
Helt på linje her, kanskje beror det litt på at man selv har fått så mye nytt og godt at hjemme man er fornøyd for stunden!?BHO skrev:Ellers så synes nå jeg det er noe av det triveligste med messa i Horten, det og treffe så mange hyggelige likesinnede.![]()
Godt poeng! det er vel kanskje så "in" å være kritisk (kanskje lettere å ta på seg den "hatten" enn den positive?), at man glemmer se/høre etter det positive (ikke dermed sagt at man må like alt) i det hele?.....zed skrev:Når jeg leser alle de negative kommentarer, lurer jeg på, er HIFI egentlig død? Det ser ut at ingen har vært fornøyd med noe som helst på messen. Hva var galt?.....akkustik, utstyr, ambient, priser på utstyr, eller noe helt annet? ???
Jeg vil bli engasjert og smilet må komme frem av seg selv. HiFi skal få frem musikkglede!!!! Her var det ikke mange som traff og jeg lurte på om det var noe galt med meg selv. Er jeg i dårlig humør? Eller hva skyldes det?zed skrev:Når jeg leser alle de negative kommentarer, lurer jeg på, er HIFI egentlig død? Det ser ut at ingen har vært fornøyd med noe som helst på messen. Hva var galt?.....akkustik, utstyr, ambient, priser på utstyr, eller noe helt annet? ???
jones skrev:Hva er det som skjer med musikken ?!?! jazz jazz jazz jazz klassisk jazz klassisk jazz jazz jazz jazz jazzzzzZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZzzzzz
Så kom vi endelig til et rom der det ble spurt om hva vi ville høre, før jeg rakk åpne kjeften sier en annen "nei.. hva med litt jazz?" .......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg gikk.
Nå er jeg en skikkelig bassfreak, men spilte ikke alt for mange anlegg utrolig spinkelt??? ingen dybde, tyngde bak, trøkk osv..
JaFor min del håper jeg det etterhvert vil bli færre, og at man da slår det sammen til en hifi/tv/surround messe. Med fokus på at "dette anlegget spiller fantastisk både stereo og surround, og se på denne fantastiske 46" LCD" osv. (vet jeg sannsynligvis er i undertall her)
Du måtte gå forbi baren... kunne jo gå i blinde etter lydenFant heller ikke B&W rommet.. Noe jeg hadde gledet meg til å høre. Hvor var dette? Fant et hifiklubben rom, men der var ingen B&W. Lyden på oppsettet jeg hørte var forresten meget bra
Enig! HifiGuiden var bra. AN Uk spilte også godtBigSwifty skrev:Her kommer et positivt innlegg!
IMHO ingen tvil om hvem som hadde messens "beste lyd pr krone" - HiFi-guiden spilte på et anlegg med totalpris på rundt
100 K, og det låt musikalsk og medrivende - det rett og slett svingte.
Det gjorde det ikke på mange av de rommene, der du ikke engang fikk forsterkeren for 100K!
Ellers var høydepunktet for meg at det var så mye bra software til salgs. Gikk ut med en veldig tung bærepose med cd-er og vinyl (og en desto mye lettere bankkonto!)
Hadde de skjult den? Jeg så ikke noe...Jabba_Jabba skrev:I følge Isen som holdt demoen mens jeg var der, så brukte man en liten REL-sub med lavt delingspunkt.Tølper skrev:Der er jeg sammstemt, vanvittig presisjon på gjengivelsen, men ikke noe jeg kunne levd lykkelig med. Trioene derimot, dog det er utenfor hva jeg finner fornuftig (men de gale har det nok godt). Hvilken sub ble benyttet med Usher stativerne?emokid skrev:Ja, jeg fikk også varige men av denne opplevelsen. Det kalles lyttetrøtthet etter to låter. Sitter igjen enda, kjenner jeg ;Djonas skrev:hvor spesielt høyttalerene Ayra By Raidho C-1 ga meg frysninger og varig men.
Moro at opplevelsene er så forskjellig (altså, jeg likte virkelig lyden i dette rommet, men det ble for mye av det gode iht mine preferanser\ører)!
Dette oppsettet spilte bra, og rørene var rå kule.Thomas1 skrev:
Ja men hvilket fabrikat er det? JungSon?Thomas1 skrev:![]()
Lekkert utstyr fra Duet.
8)musicus skrev:Noen som har noen tanker om hvorfor de har blåttglass foran rørene?...
mvh
Ja sånn kan man også si det ;DAKA skrev:8)musicus skrev:Noen som har noen tanker om hvorfor de har blåttglass foran rørene?...
mvh
220.000 for monoblokkene. Bytterør koster ca 1500 pr stk.AKA skrev:![]()
Heftige singel ended blokker:
Power Output
160 Watts @ 4 & 8 ohms; 1 kHz
Tube Complement 1x 6N1P-EV, 1 x 6N30P-DR , 1 x 450 TH
Power Requirement 110 VAC or 220 VAC @ 50 to 60 Hz, 450 VA
Dimensions 11.8" (300 mm) wide ´ 25.2" (640 mm) deep ´ 14.2" (360 mm) high
NET Weight approx. 88 lbs (40 kg) unpacked / per piece
TOTAL Weight approx. 110 lbs (50 kg) packed / per piece
hva koster noe sånt her til lands?
mvh
Utstyret kom fra http://www.neukomm.com/hifiguru skrev:Ja men hvilket fabrikat er det? JungSon?Thomas1 skrev:![]()
Lekkert utstyr fra Duet.
Både så og snakket med Odd Arve, meget hyggelig kar, ikke minst hadde han utstillt noen nydelige forsterker i foajeen på messen (visstnok ankommet Norge kvelden innen), rommet med Acapella og Einstein var jeg og en tur innom, mye snakk fra andre messe deltagere så det var vanskelig å danne seg noe ordentlig inntrykk, men skulle gjerne hatt det for meg selv en stund, såpass interessant var det. Tror ikke de var helt heldige med dette rommet (men hvem var vel egentlig det).Birdman skrev:Noen som så/hørte noe til Audioroyal der nede?
Du må være en stor surrekopp Lyngen! Ikke fått med deg verken Respons eller Von Schweikert! Etter min smak de to på topp i årets messe :Lyngen skrev:Hva ???.. Hvor var de?Mbare skrev:Respons Baby Grand (den stativHT) med noen ikke-spesielt små Nelson Pass effekter bl.a.: Wow! Stort lydbilde, flott lyd, fin trøkk, aldri hardt, overraskende god bass, virkelig en lyd jeg likte. Håper å få hørt mer på de gulvstående i morgen.
Enig dette med musikken men kan også skjønne at endel er skeptisk til å slippe til tilfeldig rock som kan låte svært dårlig. Særlig der hvor mange er innom.
meenn hhvvv orr va dem? hmm hmm ?+limvingen skrev:Du må være en stor surrekopp Lyngen! Ikke fått med deg verken Respons eller Von Schweikert! Etter min smak de to på topp i årets messe :Lyngen skrev:Hva ???.. Hvor var de?Mbare skrev:Respons Baby Grand (den stativHT) med noen ikke-spesielt små Nelson Pass effekter bl.a.: Wow! Stort lydbilde, flott lyd, fin trøkk, aldri hardt, overraskende god bass, virkelig en lyd jeg likte. Håper å få hørt mer på de gulvstående i morgen.
Enig dette med musikken men kan også skjønne at endel er skeptisk til å slippe til tilfeldig rock som kan låte svært dårlig. Særlig der hvor mange er innom.![]()
GRATTIS!!kwil skrev:Artig og fin dag vel verd 7-8 timer i bil ;D, Flott utstyr, mye brukbar lyd og hyggelig sosialt samvær
Jammen ble det igjen vinylrigg på meg også (drivverk,arm og riaa) riktignok brukt, but i`m back on track ;D
(din skyld Fallen A, fyeller takk for tipset ;D)
Kanskje noen som en god MC-pu til overs? bare å sende pm
Takk til Trondmeg og RBN for hyggelig selskap!
mvh
Mulig det, men de låt betydelig bedre enn hva de gjorde i fjor.kwil skrev:Disse høyttalerene "spruter" etter sigende mye mere med DP! (kom ingen ulyder fra de da)Thomas1 skrev:
At høyttalerene blir for trege tviler jeg på.Mbare skrev:Respons med Pass Labs: de hadde de minste gulvstående trekant-kassene oppe og spilte. Fin lyd. Så fikk jeg lov til å spille Femi Kuti plata mi... og alt kollapset. De hadde ikke sjans i helv.. på den plata - bare grøt. Som, i min verden, betyr at anlegget (spes. HT) blir for tregt, rett og slett. Synd.
Syntes det absolutt ikke manglet noe presisjon eller oppløsning der! Evnen til å gjengi enhver instruments klang har jeg faktisk aldri opplevd!Mbare skrev:Von Scwhweikert med div.: stor og fin lyd, men manglet mye på presisjon og oppløsning.
Vel, ett eller annet svikta i hvert fall så det sang på den låta - og det skjer fryktelig mye samtidig (perkusjon, blåsere, vokalister), så... Ikke vet jeg.Anonym skrev:At høyttalerene blir for trege tviler jeg på.Mbare skrev:Respons med Pass Labs: de hadde de minste gulvstående trekant-kassene oppe og spilte. Fin lyd. Så fikk jeg lov til å spille Femi Kuti plata mi... og alt kollapset. De hadde ikke sjans i helv.. på den plata - bare grøt. Som, i min verden, betyr at anlegget (spes. HT) blir for tregt, rett og slett. Synd.
Produsenten har tidligere vist fram akselerasjonskurver som viser at de er hurtigere enn elektrostater utenom i bassområdet.
Så i år var rommet tragisk altså? I fjor fikk Lyric "beste lyd" i det rommet faktisk !!!?? :-XMbare skrev:Da var dag 2 over. Jeg lager en liste, jeg. Enklere sånt. Dette er de rommene jeg husker her og nå og de rommene hvor jeg og brodern brukte noe tid, hvis noen vil vite noe om andre rom, får dere spørre.
Hi-Fi stasjonen: tragisk rom, noe de også klager over selv. Forståelig, det. Sjukt å se hvor mye elementene jobbet og hvor lite lyd som faktisk kom ut. Men, de spilte fin musikk, det skal de ha. Og jeg syns lyden var meget bra, flott flyt og tone, bra dynamikk.
.......