Horten hifi messe 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J

    J.J

    Gjest
    Det er Øssfoll.... Og det er VestBredden. ..Ferdig prata.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.469
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    APL Hi-FI og selveste Alex Peychev kommer til Horten Messa! Alex kjører 320 mil tur-retur i bil mens broren flyr inn fra New York, slett ikke dårlig!:cool:

    Dette skal benyttes i "Frisørsalongen":

    This will be "The World Premiere" of the entire APL-ILLUMI-FI audio system, first in Norway!

    The audio system will consist of the following:

    1. Gravitas NB-Master Reference Speaker System. It features a sealed sub-bass enclosure with one active and one passive Scan-Speak Revelator drivers. Paper-cone Revelator mid-bass units. Silk dome Revelator tweeters and Ribbon super-tweeters.

    2. DTR-Master digital transport prototype with our proprietary PCM-to-DSD converter. The transport also has "Pure DSD" stream coming from SACDs and DVD-R with recorded DSF files on it.

    3. DCT-Master computer audio transport prototype, capable of streaming DSD and PCM-to-DSD converted data to the DSD-Master via USB. It has Windows 8 (x64) with Intel quad-core processor without integrated graphics, 32GB RAM, 128GB SSD for the Windows operation system, and two mirroring 3TB HDDs for audio files only. USB-2.0, USB-3.0 and any memory card or external drive can be connected. e-Sata connection also available. Control through any hand-held device or keyboard. Internet connection is wired only through RJ-45 LAN connector.

    4. DSD-Master D/A converter with two S/PDIF inputs and one AES/EBU balanced, accepting up to 192kHz/24bit, that is further converted to DSD by our proprietary PCM-to-DSD converter with DSD64, DSD128 and DSD256, user selectable. Special triple-balanced DSD-only input for connecting the DTR-M transport, proprietary asynchronous DSD-only USB interface accepting DSD64 and DSD128. The DSD-M also features our own proprietary "Pure DSD" double-differential D/A converter. No off-the-shelf DACs. The balanced tube output stage with custom OFC audio output transformers made by Lundahl is also intact.

    5. PHS-Master phonostage prototype and my highly upgraded Technics SL-1210M5G with Dynavector XV-1s cartridge. The phono stage is MC-only with Lundahl OFC transformers and JFET/MOSFET input, followed by MUSES01 OpAmps and high-current MOSFET output stage, all working in "Class A". RIAA EQ is a split-type; half passive, half active.

    6. HAS-Master 3-piece hybrid amplification system with 6SN7, 2A3 or 300B tubes and IGBT high-current power converters. It has three RCA inputs and one XLR. The built-in attenuator unit is very unique, featuring Opto-controlled devices and non-magnetic resistors.

    7. Custom Power cables and Power Splitting Device.

    8. Audio Racks by Music Tools, Italy.

    Hope to see you there! We will have some great fun! Make sure to bring some of your favorite tunes for audition. CDs, SACDs and any other memory card or USB device containing any audio format will work. :)

    Best wishes,
    Alex


    I mine øyne blir dette stort!
    Her blir det noe for en hver smak når det gjelder kilde på øverste hylle, bakket opp av ekstremt bra komponenter!
    For dere med gode kunskaper når det gjelder elektronikk skulle det være mulig å få "bryne" seg litt på Alex også vil jeg tro?

    Mvh.
    SAL
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser ur til å bli en flott messe dette...

    Er det noen som tørr å anbefale et spisested til lørdags kvelden. Regner med at hoteøøet serverer dyr mat med uhårvelig dyr drikke og ørsmå porsjoner. Vi er to gutter som nok kommer til å bli sultne etter en lang dags trakking inn og ut av alle rommene. Er det noen spennede resturanger i Horten?
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    3
    Rekner med at APL har den beste lydkvaliteten på Messa da slik at ikke mange blir skuffet . APL har jo fått veldig til omtalelser og skryt her på Sentralen .
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.426
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ser ur til å bli en flott messe dette...

    Er det noen som tørr å anbefale et spisested til lørdags kvelden. Regner med at hoteøøet serverer dyr mat med uhårvelig dyr drikke og ørsmå porsjoner. Vi er to gutter som nok kommer til å bli sultne etter en lang dags trakking inn og ut av alle rommene. Er det noen spennede resturanger i Horten?
    Dette ordner du Peter, du er kokk.
    Storm inn på kjøkkenet å si nå tar jeg over her, kan hende de forstår att denne helgen er hellig for noen8)
    Men hvem resturang skal få dette hyggelige besøket?

    Steinar.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Rekner med at APL har den beste lydkvaliteten på Messa da slik at ikke mange blir skuffet . APL har jo fått veldig til omtalelser og skryt her på Sentralen .
    Det er veldig sjelden det er kostnadene på oppsettet som bestemmer hvor god lyden blir på messer. Det har mer med aktørenes evne til å satse på de riktige hestene, eller dvs. finne noe som passer rommet det skal brukes i.
    APL er ikke noe stort merke her til lands ennå, så det er vel "menigheten" som står for mesteparten av god-ordene av merket til nå. Vi kan jo si de har lagdt lista ganske høyt.:)
    De gangene jeg har hørt APL til nå, har ikke overbevist meg helt om at dette er så mye bedre enn alt annet, pga. svakheter med andre ting i kjeden som overskygger det hele. Og da er vi tilbake til det viktigste av alt i et oppsett - Høyttaleren synge sammen med rommet det står i
    Tror likevel APL er noe av det råeste, og ser derfor fram til deres oppmøte på messen
     
    Sist redigert:
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Ser ur til å bli en flott messe dette...

    Er det noen som tørr å anbefale et spisested til lørdags kvelden. Regner med at hoteøøet serverer dyr mat med uhårvelig dyr drikke og ørsmå porsjoner. Vi er to gutter som nok kommer til å bli sultne etter en lang dags trakking inn og ut av alle rommene. Er det noen spennede resturanger i Horten?
    Veldig god tyrkisk mat på Oscars, like over gaten fra Audioaktøren. Hortensere stormet stedet i åpningshelgen, fordi maten var så god.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Kan godt være det er servering på Gamlehorten Gjestegård, i samme område.
    Var der på en Supertramp seanse i fjor. De gjenskapte et album - ellers holdes det ofte konserter der inne, klassisk piano og jazz. Øystein Fevang er primus motor.

    Ellers er det verdt å få med seg hva som skjer på Stallen:
    Horten Jazzclub ? Stallen

    (Horten er en skjult perle som kommer til å bli overfalt av huskjøpere når folk ser hva som er på markedet der, til lave priser. De har ikke jernbane, det er litt ut av planlagt vei å komme seg dit, og de som tar fergen fra Moss styrer til venstre og ned til Vestfold, og ikke til høyre og inn i byen. Men det er kort vei til flyplass, eller ferge til Sverige fra Sandefjord, Danmark fra Larvik, osv.)
    Holder med vreden, bodde 2 år i Horten för det blev Göteborg, og skulle man tilbake till gamlelandet en dag så er rolige og trivelige Horten ett alternativ...

    mvh
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser ur til å bli en flott messe dette...

    Er det noen som tørr å anbefale et spisested til lørdags kvelden. Regner med at hoteøøet serverer dyr mat med uhårvelig dyr drikke og ørsmå porsjoner. Vi er to gutter som nok kommer til å bli sultne etter en lang dags trakking inn og ut av alle rommene. Er det noen spennede resturanger i Horten?
    Veldig god tyrkisk mat på Oscars, like over gaten fra Audioaktøren. Hortensere stormet stedet i åpningshelgen, fordi maten var så god.
    Hmm. Tyrkisk mat ja. Det hadde vert noe det... Kanskje vi burde prøve.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Etter forslag fra samboeren har jeg bestilt hotell.
    Så da får jeg vel nok tid tenker jeg.. :)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.469
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Liten korrigering, når jeg skrev at Alex hos APL hadde 3200 km tur retur Bulgaria hadde jeg ikke fått lagt inn kilometer på ViaMichelin, den sto på MILES!
    Da han også bor lenger nede enn jeg trodde ble det ca. 560 mil tur retur.........:cool:


    Mvh.
    SAL
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Liten korrigering, når jeg skrev at Alex hos APL hadde 3200 km tur retur Bulgaria hadde jeg ikke fått lagt inn kilometer på ViaMichelin, den sto på MILES!
    Da han også bor lenger nede enn jeg trodde ble det ca. 560 mil tur retur.........:cool:


    Mvh.
    SAL
    Hei SAL
    For håpe dere for til rommet så dere for vist produktene på en fin måte, ellers kan den hjemturen bli ekstremt lang!
    Regner med at dere stiller forberedt med tanke på akustiske tilltak
    Mvh: Espen L
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Blir dagstur sannsynligis på Lørdagen for min del :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette blir bra. Håper mange kommer og gjerne at en tar med seg en uinnvidd for å vise de noe av "galskapen". Gutta som arrangerer dette skal ha honnør for å stå på å ordne dette for oss. Rett og slett gledelig at en har en slik mulighet her til lands :)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.152
    Torget vurderinger
    32
    Watt skal i år spille på et anlegg til ca. 50.000 kroner. Vi har hentet inn Hegel H300 som har innebygget dac, stativhøyttalerne Elac BS403 og Elac Sub 2030. I tillegg tar jeg med meg en gammel Denon cd-spiller DCD-735 som har stått på jenterommet i noen år. Den har optisk digitalutgang og kobles også opp mot dacen på Hegel-forsterkeren, mens en laptop kobles til usb-inngangen på forsterkeren.

    Kabler blir stort sett billige Blue Jeans Cable for å holde prisen nede.

    MEN rommet skal behandles av Tube Traps fra X3MHC, så forhåpentligvis kommer det til å spille bra. Jeg har oppsettet koblet opp hjemme nå, og må si jeg er imponert.

    Rommet er 216 på Hotell Bryggen.

    Roy
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.469
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Liten korrigering, når jeg skrev at Alex hos APL hadde 3200 km tur retur Bulgaria hadde jeg ikke fått lagt inn kilometer på ViaMichelin, den sto på MILES!
    Da han også bor lenger nede enn jeg trodde ble det ca. 560 mil tur retur.........:cool:


    Mvh.
    SAL
    Hei SAL
    For håpe dere for til rommet så dere for vist produktene på en fin måte, ellers kan den hjemturen bli ekstremt lang!
    Regner med at dere stiller forberedt med tanke på akustiske tilltak
    Mvh: Espen L
    Takk for det Espen!
    Som du sier blir det spennende å se hva Alex kan få ut av rommet, litt tweeking her og der må nok til vil jeg tro!
    Komponenter i denne klassen spilller helt greit rett ut av esken, skal det spille ekstremt bra MÅ rommet være/bli bra! Er ikke sikkert det lar seg gjøre på en dag eller to?:cool:

    Uansett gleder jeg meg som unge!

    Mvh
    SAL
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kommer nok innom en tur skal du se...
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    OHFC holder vel egen messe i helga?
    NAT vet jeg ikke hvorfor..

    Med andre ord, jeg er enig FinnM.

    Mvh
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det mange av dere som skal på messa begge dagene og som skal overnatte...
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.152
    Torget vurderinger
    32
    Kommer på fredag og blir til søndag.

    Roy
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe.. Regna med at bransje folk skulle overnatte...;)

    Kan bli noen hyggelige timer mellom messedagene. Gleder oss.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Kunne tenke meg å ta en tur, men når hverken Acoustic Tuning eller Audio Solution er med, blir det for langt å reise...
    ikke Norsk Audio Teknikk eller OHFC heller ser det ut til.
    Synd.....

    Blir ikke Devialet å se på messa?
    Ligger liste på nettsiden (HiFi Messen). Jeg ser ingen, ved en rask kikk desverre.
    Det finnes da flere aktører enn nevnte firmaer FinnM.
    Selv gleder jeg meg til å legge ørene til PM Audios lansering av JansZen høyttalere, og Aleks Peychev sitt oppstigningsrom til himmelen med frisør :cool:
    Bare for å nevne noe positivt :rolleyes:
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    synd med NAT da, Morten er vel den som normalt leverer varene best på messene er det ikke?
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Jeg er der fra fredag til søndag. Sover riktignok hjemme men kommer tidlig og drar sent:)

    Mvh
    Andreas
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Litt teknisk og praktisk:
    MOTRON er som vanlig på plass og på vanlig sted.
    Brynjar sier han vil kunne teste rør innen rimelighetens grenser for de som tar med seg noen av ukjent / usikker tilstand.
    Jeg hjelper som vanlig Brynjar med litt sjauing. Når det er unnagjort vil jeg koble opp en del audio testutstyr og kan tilby justering / test av rørforsterkere så langt tiden rekker.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Litt teknisk og praktisk:
    MOTRON er som vanlig på plass og på vanlig sted.
    Brynjar sier han vil kunne teste rør innen rimelighetens grenser for de som tar med seg noen av ukjent / usikker tilstand.
    Jeg hjelper som vanlig Brynjar med litt sjauing. Når det er unnagjort vil jeg koble opp en del audio testutstyr og kan tilby justering / test av rørforsterkere så langt tiden rekker.
    SÅ det er bare å ta med seg rør å få de testet? Har kjøpt et sett brukte forsterkere der det sitter 12au7 rør i, men aner ingenting om hvor gamle de er ol... Er det noe som Morton kan se på tror du? er 4 rør, to i pre og to i effekt.
     

    jfinneru

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.02.2004
    Innlegg
    141
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    1
    Siden dette er en Hi-Fi messe, er det i det hele tatt noen interesse for at jeg tar med det første eksemplaret av LG sin nye 55 tommers kurvet OLED og viser den frem på rommet til Watt, eller er det bare bortkastet jobb?
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Husk snurrerundt anlegget samtidig da. La den heller stå i pappen.

    Hva med en god platespiller i stedet? Tar mindre plass i bilen.

    McLaren
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Skal selvfølgelig på messa men håper for all del at det kommer flere enn de som står på utstillerlista pr i dag.
    Er jo noen dager siden den ble oppdatert sist.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som antall utstillere minker for hvert år dessverre..
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.426
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Da blir det til att jeg reiser alene ned, vi skulle blitt 2 fra Skedsmo audio.
    Håper å få truffet noen fra en annen audio klubb for hyggelig sammenkomst på lørdag kveld.
    Dette høres ut som et frieri;)

    Steinar.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn