Horten hifi messe 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Høvdingen mente at rommet til Gato Audio var det fineste. Det er jeg helt enig i. :)

    Forsterkeren og CD spilleren er i en egen klasse da det gjelder design synes jeg, veldig fine.:)
    Høyttalerene har de også gjort seg flid med. Spiller fint gjør de, helt til jeg hørte prisen på de. :(

    Men flott design på produktene skal de få for.












     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Dette rommet hadde utrolig bra lyd og desidert fineste inventar! :)


    Endpoint Audio
    DSC_0175.jpg


    DSC_0182.jpg


    DSC_0179.jpg


    DSC_0180.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.986
    Thorhauge Audio! :)
    Denne Dansken har laget utstyret selv. Alt er i produksjon utenom platespilleren.
    Jeg spiller selv på en Thorhauge Intersection pre.
    Var rimelig spent på hvordan dette låt?

    Joda, til prisen vil jeg si at det er meget bra. Han viser jo at det er fullt mulig å lage vellydende utstyr for en rimelig penge. Ikke noe å si på byggekvaliteten heller. :)
    Jeg skulle likt å ha testet de monoblokkene hjemme på mitt eget utstyr. :)









    Knall gjennomgang dette her, og hyggelig med bilde av Konemor og meg hos kjernekaren Arild Berget fra Hamar Jan Olav :cool:
    Han var meget fornøyd med skiva jeg ba om å høre en låt fra.
    Det var ikke alle anlegg som kom seg helskinnet gjennom det låtvalget :rolleyes:
    Men som alltid, messe er messe, dog glimter alltid nevnte Arild og Paul M til med god lyd tross ræva betingelser i utgangspunktet.
    Så det går an, selv om potensialet fra dubbedittene "on display" langt fra er tatt helt ut.
    Jeg synes også det var imponerende å høre hva Roy Ervin (Watt) hadde fått ut av de små Elacene med sub og "roomtuning".
    Men nå liker jeg ELAC produktenes lydsignatur.
    Når det gjelder APL, messas juveler, er jeg sterkt ambivalent til hva jeg fikk høre.
    For egen del ville jeg nok satt på andre høyttalere.
    Missforstå meg rett, det låt uhyre oppløst fra midten av mellomtonen og opp, men ble litt flatt.
    Så savnet jeg virkelig mer "groove" fra nedre mellomtone, og ned i kjelleren.
    Dog allikevel stor stas å hygge seg litt med en liten prat med Alex Paychev som utvilsomt er en meget smart herre hva digitalprodukter angår.

    Eksempelvis spilte det påtakelig mer organisk med fokus på musikkens nerve hos Paul, selv om musikken ble gjengitt tilbakelent, pent og pyntelig.
    Men jeg vet jo hva Paul kan få til med dette oppsettet, så han var "langt" unna å vise hva det kan, noe han selv bedyret.
    Rune Spångberg hadde trukket "svarteper kortet", og hadde et aldeles jævelig rom, men dette er en herre som kan mye om å sette opp et anlegg.
    Så ved å lytte gjennom den stående bassbobla på hva som kom ut av Forsmann talerne, hygget jeg meg som vanlig med DPs lydsignatur, og utrolige evne til å løse opp de enkelte faktorer og aldri gi seg nedover før all bass er klemt ut.
    Audio Note spiller svært farget, men har en varme, glød og maktfullhet som fasinerer, helt til Konemor fikk spille samme sjæss sporet hos Arild på Berget. Da fikk hun en ny referanse :cool:
    Så rakk vi rett og slett ikke mer enn å slærve med jamakr, RBN, Trondmeg, Gismo, Sundkoien, McLaren, SAL, janscup og RES før det ble middag, og retur via Moss til Sarpsborg.

    Jeg ble veldig nysgjerrig på hvordan musikk ble formidlet via den Thorhauge platespilleren?
    Har du noen synspunkter å komme med tross hotellrom, ukjente ht, kabler etc.
    Du kjenner tydeligvis "huslyden" siden du har en Thorhauge forforsterker om jeg leste riktig.
     
    Sist redigert:

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Takk for ros og en hyggelig prat med dere begge to Powerpoint. :)
    Jeg pleier som regel å være på messa begge dagene, for skal man rekke over alt + fordøye så trenger man det.
    Skulle så gjerne få lyttet mer, men......................................................................................................

    Korte sporadiske lytteinntrykk blir jo aldri helt objektivt.
    Alle vet jo at det man hører på ei slik messe kan man ikke ta som den endelige fasit. ;)

    Hvorfor Arild og Paul stort sett alltid får det til å låte greit, vet jeg faktisk ikke.
    De har peiling tror jeg. ;)

    Kan ikke for alt i verden klare å huske hvilken plate han spilte på den spilleren. :rolleyes:

    Pickupen som satt på var en Denon DL103, tror jeg. Spilleren er forøvrig ikke til salgs, kun til eget bruk i følge han selv.
    Det du kaller for "huslyden" kjente jeg igjen. Preen min graver dypt i bassen, den strekker seg langt oppover, men mangler kanskje noe oppløsning i mellomtonen.
    Har testet den opp mot to preer som begge koster tre ganger så mye.
    McIntosh C2200 og en Border Patrol.

    Den stod seg godt mot begge to. McIntosh høres kjedelig ut i forhold. BP var noe tystere, bedre mellomtone.



    Thorhauge produktene er absolutt bra saker vil jeg påstå.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Er det bare jeg som mener det generelt blir spilt for høyt? Ihvertfall denne helgen.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Da håper jeg ikke vi var i samme rommet samtidig ;)

    Gjelder forøvrig ikke alle rommene..
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Jeg synes lydstyrken på de fleste rom var relativt lav. Betydelig lavere enn hva jeg spiller hjemme. Unntakene var det lille zingalirommet og quadral. Vil tro lydnivåene har variert en del i rommene avhengig av ønsker fra publikum og musikktype? I enkelte rom var det sikkert lurt å holde seg til lave lyttenivåer pga livlig romklang.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    ^ Regner med det var du som "løp rundt" med mikrofon og ordnet intervjuer?

    Forøvrig enig, savner flere aktører..

    Mvh
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Med tanke på hvor lenge vi selv jobber i egne rom for å få til passende lyd, så synes jeg det er lite grunn til å klage på dårlig messelyd, alltid noen få som det klaffer for antagelig, mens andre overhodet ikke får rom og utstyr til å spille på lag på kort tid, kudos til alle utstillere for at de stiller opp og gir menigheten en mulighet til å se og høre på alle de forskjellige komponentene, det sosiale må vel være det viktigste på slike eventer vil jeg tro
    setter man seg i aktørers ståsted så ville jeg antagelig kviet meg for å svi av masse penger på stand for så å bli kvestet på forum i etterkant som takk for innsatsen :)
     

    ralex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2006
    Innlegg
    173
    Antall liker
    6
    Sted
    Fredrikstad
    Godt noen er enig.. hehe
    Hehe, ja er jo smaksak akkurat det med lydvolum da :)

    Ellers var ikke det ment som klage. Synes det er fantastisk at messen blir holdt og så mange utstiller kommer, være seg de største eller ikke. Uten de mindre, hadde det heller ikke blitt messe og bare atmosfæren, det å treffe likesinnede og få se og ta på utsytr som små og mer lokale butikker har agentur på, er i seg selv moro for min del. Låter det bra i et rom, så er det pluss :) Sier seg selv at det ikke bare kan være lett å få det til å spille godt i slike rom :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Elo

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    tenkte ikke på noen spessiellt angående klager :) bare en tanke
     
    • Liker
    Reaksjoner: Elo

    supercharger2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Innlegg
    272
    Antall liker
    377
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig deilig å være på hifimessen!!! Ble bare 3 timer i år, men herlig inspirasjon uansett!!

    Dag :)
     

    Arcturus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.04.2006
    Innlegg
    150
    Antall liker
    28
    Sted
    Vestfold
    Det er mange fine bilder fra messen, jeg tok også noen, men det eneste bidraget som er nytt er dette bildet av Kim Jensen fra Exotic Audio som demonstrerer justering av platespiller og pickup.
    Kim Jensen 2.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn