Horten 2019

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.469
    Antall liker
    2.313
    Sted
    Endor
    Tok en kjapp tur på Messa, og fikk med meg noe av det jeg var nysgjerrig på. Fikk en fem - sex låter i optimal lytteposisjon i rommet til PM Audio. Beste forestillingen på messa, men også tankevekkende.

    En stor tommel opp for de aktørene som gidder dette, i en ellers vanskelig tid for High End

    Roser Male audio for å stille opp med en semitrailer med utstyr.;)
    Med tanke på alt utstyret de hadde rigger tror jeg Mala benyttet messen som en del av flytteprosessen fra Drammen til Asker :)
    Jeg er fryktelig sur på meg selv ... har lenge hatt Spendor D7 på audition listen .... og misset dette rommet helt, inntil det var for sent.....

    Synes forøvrig de små Spendor A1 er superkule .... jeg har en stor forkjørlighet for mini monitorer.
    Var det noen som hørte på Spendor A1?
     
    Sist redigert:

    thor_egil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2005
    Innlegg
    211
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Jeg fikk ikke brukt så mye tid som ønsket, men fikk da lyttet noe:

    PM Audio: Jeg har jo nå 4 stykk Gradienter - så min respekt for det Paul kommer med er stor, men AlsyVox funka ikke i det hele tatt for meg. Først og fremst så lyder det knallhardt i mellomtonen - på alle musikkeksemplene som ble spilt, og det var definitivt noe rart med diskant gjengivelsen. Den integrerer seg slettes ikke med resten av lydbildet. Jeg reagerer også på måten akustikken brer seg fra horisontalt i stereoperspektivet. Jeg håper virkelig Paul kan få dette til å lyde bedre under andre forhold - for Pauls 4 viktigste faktorer for god lyd er jo: 1. Tonal Balanse, 2. Tonal Balanse, 3.Tonal Balanse 4. Alt det andre. ..og jeg kan ikke skjønne at AlsyVoxene leverte på de tre første parameterne i det hele tatt.

    Audioaktøren: Det låt ganske fint over Trigon høyttalerne drevet av Prima Luna. Potensiale.

    Stereofil: Bra! Flott! Det er så enkelt, altså - når du ser en CD-spiller, 8 watts forsterker og en lettdrevet 2 veis høyttaler få det til. Det er selvsagt ikke perfekt og uten betoninger i rommet, men når den tonale balansen er så godt integrert som her, så blir det deilig å lytte til. Ingen ting stikker avgårde og ødelegger. God dynamikk og nærvær i lyden veier opp for et litt knepent dybdeperspektiv(noe som ikke så lett å få til med høyttalerne så tett på bakvegg.)

    Mala:Det første rommet jeg var innom - og de Vimberg høyttalerne låt helt forferdelig i mine ører! Lyd uten sammenheng gjennom frekvensene. Fjern men allikevel stikkende diskant, liten integrasjon i lydbildet, tynn og vassen mellomtone. Jeg håper virkelig de fikk dem til å spille bedre etter hvert, men det var nok helt klart ikke min kopp med te.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Høyttalerne det ble spilt på hos Audio Aktøren var Triton One.R fra GoldenEar Technology (Sandy Gross). Listepris er NOK 66 000,-
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Jeg fikk ikke brukt så mye tid som ønsket, men fikk da lyttet noe:


    Stereofil: Bra! Flott! Det er så enkelt, altså - når du ser en CD-spiller, 8 watts forsterker og en lettdrevet 2 veis høyttaler få det til. Det er selvsagt ikke perfekt og uten betoninger i rommet, men når den tonale balansen er så godt integrert som her, så blir det deilig å lytte til. Ingen ting stikker avgårde og ødelegger. God dynamikk og nærvær i lyden veier opp for et litt knepent dybdeperspektiv(noe som ikke så lett å få til med høyttalerne så tett på bakvegg.)
    Det var vel omtrent det jeg lyttet til da jeg var innom butikken til Stereofil i sommer.

    Tror jeg skrev i et innlegg her på sentralen at Audio Note oppsettet er en god anledning til bare å flykte fra HiFi og vende tilbake til musikken. Den integrerte Audio Note forsterkeren har kroppslig substans i lyden, homogen, mye klangrikdom og låter silky smooth.
    Husker jeg gikk rett fra Audio Note rommet hos Stereofil og rett inn i et annet rom hvor det spilte på de rådyre Luxman B1000 f monoblokkene + noen store dyre høyttalere jeg ikke husker var var; mitt umiddelbare inntrykk var en liten nedtur i lyden, det låt "gråere" klangmessig, og faktisk litt "kornet" i sammenligning med Audio Note.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.607
    Antall liker
    58.220
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dessverre hadde jeg ikke muligheten til å være på Horten-messa i år. Skulle gjerne vært der, men leser tilbakemeldinger og ser på bilder med interesse.
    Jeg reagerer på en ting, -nemlig at noen folk nærmest er negative til at det vises kostbart og virkelig dyr hifi.
    En kan ikke forvente at noe av utstyret låter optimalt på ei slik messe, selv om noen utstillere er både dyktigere og heldigere enn andre mht å få fram potensiale.
    Det er prisverdig at mange i bransjen stiller opp på Horten-messa. Det medfører mye jobb, og slik jeg ser det, er det faktisk en risiko forbundet med å delta.
    Dette gjelder hvilket omdømme som blir hengende ved produktene som vises, og dermed også salget.
    Det er ikke rart at noen aktører velger å utebli.

    Noe av moroa ved å gå på hifi messe, -for mange det morsomste, er nettopp og se og høre utstyr man ikke har muligheter for å oppleve andre steder.
    De færreste går på messe for å handle utstyr i høye prisklasser, men mange vil gjerne oppleve det.
    Noe vi ikke ser og hører hver dag.
    Hvis folk begynner å mislike og griner på nesa for at utstyret er for dyrt, eller at det angivelig ikke spiller slik prislappen tilsier, da kan vi ikke forvente særlig spennende messer framover,-antagelig ingen messer i det hele tatt.

    Jeg håper at arrangører og utstillere får til messer også i framtida. Gjerne med mye gromt og eksotisk utstyr.:)
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Dessverre hadde jeg ikke muligheten til å være på Horten-messa i år. Skulle gjerne vært der, men leser tilbakemeldinger og ser på bilder med interesse.
    Jeg reagerer på en ting, -nemlig at noen folk nærmest er negative til at det vises kostbart og virkelig dyr hifi.
    En kan ikke forvente at noe av utstyret låter optimalt på ei slik messe, selv om noen utstillere er både dyktigere og heldigere enn andre mht å få fram potensiale.
    Det er prisverdig at mange i bransjen stiller opp på Horten-messa. Det medfører mye jobb, og slik jeg ser det, er det faktisk en risiko forbundet med å delta.
    Dette gjelder hvilket omdømme som blir hengende ved produktene som vises, og dermed også salget.
    Det er ikke rart at noen aktører velger å utebli.

    Noe av moroa ved å gå på hifi messe, -for mange det morsomste, er nettopp og se og høre utstyr man ikke har muligheter for å oppleve andre steder.
    De færreste går på messe for å handle utstyr i høye prisklasser, men mange vil gjerne oppleve det.
    Noe vi ikke ser og hører hver dag.
    Hvis folk begynner å mislike og griner på nesa for at utstyret er for dyrt, eller at det angivelig ikke spiller slik prislappen tilsier, da kan vi ikke forvente særlig spennende messer framover,-antagelig ingen messer i det hele tatt.

    Jeg håper at arrangører og utstillere får til messer også i framtida. Gjerne med mye gromt og eksotisk utstyr.:)
    Støtter deg 100% her Blues, all ære til de forhandlere som tar jobben og kosten med og reise på messe for og vise oss alt lekkert utstyr vi fleste bare kan bare drømme om, de fleste vet jo at de får "hodet kappet av " på mandag. ..Men litt rart at de som har stilt ut flere ganger igjen blir overasket av dårlig nett på hotellet. Hilsen en som gledet seg til og høre Lumin amp (på lørdag).
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Samme situasjon som deg, bluesbraker, fikk ikke vært der og undrer meg over klaging på lyd. Messe handler om å forene tilbydere og brukere av varer, med tilbydernes fordel at de når kunder som ellers ikke er innom butikken, mens brukernes fordel er at de kan frotse i leverandører og varer med få skritts gange mellom de.

    Hva hi-fi angår, alle vet at marginene på et anlegg til 100.000 og 1.000.000 er relativt små, og med forskjeller som både ligger i det man hører og opplever av eierglede.

    Skulle likt å visst hvor mange som tok turen på 2019 utgaven, med utgangspunkt i at jeg håper de ellers fantastiske arrangørene har lært av tidligere avholdte messer - markedsføringen av den har bare ikke vært bred nok.

    Og folk som klager på at Horten er feil sted, de må da bare lage til en Oslo messe og se hvilket kostnadsbilde det medfører for utstillerne i forhold til en kort biltur til Horten eller togtur til Moss med fergen rett over, for oss publikummere.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.418
    Antall liker
    9.659
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Glemte å nevne Usher, det spilte også veldig tøft syns jeg.

    Det jeg først og fremst sitter igjen med etter messa, og som er så fryktelig moro, er hvor mange ulike veier det finnes til strålende lyd! Jeg hadde levd helt fint med alt fra laveffekt rør på effektive høyttalere, til Martin Logan, og alt i mellom.
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Enig med att Usher spilte meget bra og sammen med Audio Note var messas høydepunkt, ellers spilte Living Voice godt til prisen.
     
    Sist redigert:

    jbh

    Medlem
    Ble medlem
    06.11.2003
    Innlegg
    11
    Antall liker
    17
    Sted
    0862 Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Hei
    Må nesten takke for hyggelig omtale av EMT930 oppsettet mitt i massivt mahognyplinth. Hyggelig at noen liker den. Jeg har 4 EMT 930, men dette er nok den grommeste.
    mvh Jørn
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.860
    Antall liker
    17.393
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.799
    Antall liker
    50.593
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.799
    Antall liker
    50.593
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Enig med bluesbreaker :)
    Jeg legger ikke alverden i det med lyden på messer. Mere det sosiale og øl drikking ;)

    O
    Utenom øl og det sosiale, var det noe som imponerte deg? :)

    mvh
    Hørte han var imponert over han som stilte ut gammal hifi i bankettsalen. Musikken altså, ikke mannen.

    Med det er bare noe jeg har hørt av en annen altså....

    http://share.icloud.com/photos/0_xyd-vFDNpktKzJ-6YLaA3OQ
    Njaaaaa ;)

    O
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.860
    Antall liker
    17.393
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Vi var der da importøren pakket ned EAT’n i den originale trekassen.
    Den var schvær! :)
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hvorfor kan man ikke forventa god lyd, når prisen er syv siffra og ledningene er løfta i flere etasjer?
     

    thor_egil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2005
    Innlegg
    211
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor kan man ikke forventa god lyd, når prisen er syv siffra og ledningene er løfta i flere etasjer?
    Jeg forventer gode og spennende produkter fra alle som stiller opp på en slik messe. Prisen må gjerne være både 4 og femsifret - og kablene kan gjerne ligge på gulvet for min del! :-D
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.469
    Antall liker
    2.313
    Sted
    Endor
    Hvorfor kan man ikke forventa god lyd, når prisen er syv siffra og ledningene er løfta i flere etasjer?
    Stereofil og Andervik Audio var solide unntak her... de leverte så det holdt. Disse to rommene var verdt inngangsprisen alene :cool:
    Det som var essensen her er at du kan få sinnsyk bra musikk med et relativt enkelt system, få komponenter, ingen subwoofer...
    Well.... Andervik hadde jo absorbenter så det holder:eek:
    Andervik Audio, Nola Nola, Respons - 2.jpg


    Less is more
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Enig med bluesbreaker :)
    Jeg legger ikke alverden i det med lyden på messer. Mere det sosiale og øl drikking ;)

    O
    Jepp, tiltredes.
    For min del snakker jeg helst om der jeg likte lyden, og har ingen formeninger om annet. Det er ikke riktig å dømme produkter nord og ned - komme med negative omtaler - etter noen minutter her og der, antagelig ikke engang sittende i søtspunktet, med ukjent musikk, rom, utstyr osv, osv.
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Synes Piega og Air Tight spilte meget oppløftende, og det var moro å høre Air Tight sjefen selv fortelle litt familiehistorie.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hvorfor kan man ikke forventa god lyd, når prisen er syv siffra og ledningene er løfta i flere etasjer?
    Stereofil og Andervik Audio var solide unntak her... de leverte så det holdt. Disse to rommene var verdt inngangsprisen alene :cool:
    Det som var essensen her er at du kan få sinnsyk bra musikk med et relativt enkelt system, få komponenter, ingen subwoofer...
    Well.... Andervik hadde jo absorbenter så det holder:eek:
    Vis vedlegget 554650

    Less is more
    Dette bildet avspeiler virkeligheten - virkeligheten fra mange tiår tilbake og samtidig langt inn i fremtiden.

    Reidar Perssons høyttalere som bygges etter samme lest som for flere tiår siden; færreste mulig men best mulige komponenter, samlet i et "hus" som hele tiden har hatt minimale refleksjoner & egenstøy som sin viktigste oppgave. Designet er utelukkende kommet til som følge av disse to små enkle parametere, personlig tror jeg dette forblir en høyttalers virkemåte noen tiår til.

    Elektronikken, beviser vel at fobier overfor klasse D-forsterkere er noe en må riste av seg. Skal en følge med i fremtiden, for dette ER fremtiden. Sier jeg. Som selv er klasse A tilhenger så det holder, rør også, de ganger jeg lytter til det. Og med håp om at fremtiden kanskje byr på klasse D i forsterkertrinnet - og med rør før forsterkningen - spennende å se hva som skjer den dagen myndigheter rundt omkring forbyr strømkrevende klasse A drift. For det kommer!
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Hvorfor kan man ikke forventa god lyd, når prisen er syv siffra og ledningene er løfta i flere etasjer?
    Stereofil og Andervik Audio var solide unntak her... de leverte så det holdt. Disse to rommene var verdt inngangsprisen alene :cool:
    Det som var essensen her er at du kan få sinnsyk bra musikk med et relativt enkelt system, få komponenter, ingen subwoofer...
    Well.... Andervik hadde jo absorbenter så det holder:eek:
    Vis vedlegget 554650

    Less is more
    Godt skrevet haraldo, less is more! Jeg fikk dessverre ikke muligheten til å reise i år, men at Andervik Audio med Respons gjør "rent bord" på messa overasker meg ikke og er heller ikke første gang.. :)
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.629
    Antall liker
    4.020
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor kan man ikke forventa god lyd, når prisen er syv siffra og ledningene er løfta i flere etasjer?
    Stereofil og Andervik Audio var solide unntak her... de leverte så det holdt. Disse to rommene var verdt inngangsprisen alene :cool:
    Det som var essensen her er at du kan få sinnsyk bra musikk med et relativt enkelt system, få komponenter, ingen subwoofer...
    Well.... Andervik hadde jo absorbenter så det holder:eek:
    Vis vedlegget 554650

    Less is more
    Godt skrevet haraldo, less is more! Jeg fikk dessverre ikke muligheten til å reise i år, men at Andervik Audio med Respons gjør "rent bord" på messa overasker meg ikke og er heller ikke første gang.. :)
    Less is more verkar inte gälla akustikreglering. Ett mått på hur svårt det är att få ett bra ljud på en mässa i ett hotellrum.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    715
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor kan man ikke forventa god lyd, når prisen er syv siffra og ledningene er løfta i flere etasjer?
    Stereofil og Andervik Audio var solide unntak her... de leverte så det holdt. Disse to rommene var verdt inngangsprisen alene :cool:
    Det som var essensen her er at du kan få sinnsyk bra musikk med et relativt enkelt system, få komponenter, ingen subwoofer...
    Well.... Andervik hadde jo absorbenter så det holder:eek:
    Vis vedlegget 554650

    Less is more
    Dette bildet avspeiler virkeligheten - virkeligheten fra mange tiår tilbake og samtidig langt inn i fremtiden.

    Reidar Perssons høyttalere som bygges etter samme lest som for flere tiår siden; færreste mulig men best mulige komponenter, samlet i et "hus" som hele tiden har hatt minimale refleksjoner & egenstøy som sin viktigste oppgave. Designet er utelukkende kommet til som følge av disse to små enkle parametere, personlig tror jeg dette forblir en høyttalers virkemåte noen tiår til.

    Elektronikken, beviser vel at fobier overfor klasse D-forsterkere er noe en må riste av seg. Skal en følge med i fremtiden, for dette ER fremtiden. Sier jeg. Som selv er klasse A tilhenger så det holder, rør også, de ganger jeg lytter til det. Og med håp om at fremtiden kanskje byr på klasse D i forsterkertrinnet - og med rør før forsterkningen - spennende å se hva som skjer den dagen myndigheter rundt omkring forbyr strømkrevende klasse A drift. For det kommer!
    Interessant! Var dessverre ikke på denne messa, men klasse D er altså hvor utviklingen virkelig går fremover? Jeg får klare meg med hybrid klasse A enda, men....spennende!
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Var dessverre ikke på denne messa, men klasse D er altså hvor utviklingen virkelig går fremover?
    Jeg burde kanskje skrevet "utviklingen går fremover med hensyn til miljøet" når klasse D nevnes i den sammenheng. Så du ikke tror jeg kjører el-bil :)
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.321
    Torget vurderinger
    5
    Søndagsmesse i år, tradisjonen tro. Mer enn nok nytt til at det var verdt turen denne gangen også. Gikk glipp av de dyreste oppsettene i de største rommene, men lot meg imponere av flere av de rimeligere anleggene. Hagto sine høyttalerkreasjoner og Lyngdorf-småtassene med aktive suber, for å nevne noe.
    Overraskende at ikke flere har trukket fram rommet til Endpoint Audio med hORNS, Kronos, Bricasti og TruLife. Nå er jeg i utgangspunktet svak for rør og horn, men synes uansett det låt fortreffelig. Ryan Adams live fra Carnegie Hall avspilt på dette anlegget var for min del messas musikalske høydepunkt.
    Ellers spilte Respons og det dyreste PMC oppsettet veldig bra. Gøy å høre DeVore Orangutan 93 og Audio Note på samme messe, to konstruksjoner som tilsynelatende har en del til felles og begge viste stort potensiale.
    Vet at ting sjelden spiller optimalt rigget opp i et tilfeldig hotellrom, så jeg skal ikke klage på de som av ulike årsaker ikke fikk det helt til. Undret meg over at en god del utstillere sverget til cd-formatet. Kan selvsagt ha med dårlig nettverk å gjøre.
    Hyggelig å møte på gamle og nye kjente, fikk blant annet hilst på importøren av mine Händel horn, rasket også med litt software på hjemveien :)

    20190922_130851.jpg
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.139
    Antall liker
    5.133
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Enig med bluesbreaker :)
    Jeg legger ikke alverden i det med lyden på messer. Mere det sosiale og øl drikking ;)

    O
    Utenom øl og det sosiale, var det noe som imponerte deg? :)

    mvh
    Hørte han var imponert over han som stilte ut gammal hifi i bankettsalen. Musikken altså, ikke mannen.

    Med det er bare noe jeg har hørt av en annen altså....

    http://share.icloud.com/photos/0_xyd-vFDNpktKzJ-6YLaA3OQ
    Mektig imponert - selvom jeg ikke var der;D
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Synes Piega og Air Tight spilte meget oppløftende, og det var moro å høre Air Tight sjefen selv fortelle litt familiehistorie.
    Ble sittende og slarvet litt med japaneren også. Interessant å høre hans betraktninger rundt KT88 vs KT150, som de ikke bruker, helt enkelt fordi det ser stygt ut! De trenger ikke dets krefter, og ønsker ikke "glassegg" i sine konstruksjoner;D. Hifi skal, i tillegg til å låte bra, også se bra ut siden det er noe folk gjerne har stående fremme og viser stolt frem.

    Uansett, jeg likte lyden i det rommet, og syntes Air Tight produkter så fabulous ut :)
     
    Sist redigert:

    Vinylsound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2009
    Innlegg
    196
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan spilte Spec på Kaisers høytallere ? - noen som hørte det oppsettet.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.607
    Antall liker
    58.220
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Søndagsmesse i år, tradisjonen tro. Mer enn nok nytt til at det var verdt turen denne gangen også. Gikk glipp av de dyreste oppsettene i de største rommene, men lot meg imponere av flere av de rimeligere anleggene. Hagto sine høyttalerkreasjoner og Lyngdorf-småtassene med aktive suber, for å nevne noe.
    Overraskende at ikke flere har trukket fram rommet til Endpoint Audio med hORNS, Kronos, Bricasti og TruLife. Nå er jeg i utgangspunktet svak for rør og horn, men synes uansett det låt fortreffelig. Ryan Adams live fra Carnegie Hall avspilt på dette anlegget var for min del messas musikalske høydepunkt.
    Ellers spilte Respons og det dyreste PMC oppsettet veldig bra. Gøy å høre DeVore Orangutan 93 og Audio Note på samme messe, to konstruksjoner som tilsynelatende har en del til felles og begge viste stort potensiale. Vet at ting sjelden spiller optimalt rigget opp i et tilfeldig hotellrom, så jeg skal ikke klage på de som av ulike årsaker ikke fikk det helt til. Undret meg over at en god del utstillere sverget til cd-formatet. Kan selvsagt ha med dårlig nettverk å gjøre.
    Hyggelig å møte på gamle og nye kjente, fikk blant annet hilst på importøren av mine Händel horn, rasket også med litt software på hjemveien :)
    Hvem hadde DeVore Orangotang 93?
    (Var ikke på messa)
     

    HSJ

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.01.2016
    Innlegg
    211
    Antall liker
    87
    Sted
    Ormåsen, Øvre Eiker
    Torget vurderinger
    5
    Var en tur innom og blåste gjennom de fleste rommene på lørdagen. Det var hyggelig. Var med en kamerat som lette etter forsterker. Av de stolene vi ble sittende i, var det definitivt Audio Research med Sonus Faber som gjorde størst inntrykk. Ellers må jeg si at jeg kan styre meg for mye av den såkalte testmusikken som spilles. Men meg om det ...
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.252
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Var en tur innom og blåste gjennom de fleste rommene på lørdagen. Det var hyggelig. Var med en kamerat som lette etter forsterker. Av de stolene vi ble sittende i, var det definitivt Audio Research med Sonus Faber som gjorde størst inntrykk. Ellers må jeg si at jeg kan styre meg for mye av den såkalte testmusikken som spilles. Men meg om det ...
    Det forstår jeg godt, lyden hos Mono var bra.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HSJ

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Hvordan spilte Spec på Kaisers høytallere ? - noen som hørte det oppsettet.
    Å jada, oppløst, god klangstruktur, kjapt, homogent med overraskende mye bånndrag og kropp i gjengivelsen.
    Jeg fikk tvunget den eldre herremannen til å spille Hiromi - Alive, spor 4. Damen er laaaaaaaaaaangt over gjennomsnittet flink til å spille på tangenter, spesielt digre Yamaha flygel. Anthony Jackson spiller på en massiv 6 strengs el-bass og Simon Phillips vet hvor alt på slagverket er. Så Kaiser og SPEC fikk ingen lett oppgave, men de løste den glatt til M+ :rolleyes: Hadde vært ennå mer moro med Kaisers Kawero høyttalere spent for.

    Personlig kunne jeg tenkt meg å ta med SPEC monoblokkene opp til PM Audio slik at det surmulende folket kunne få hørt det uforløste potensialet til Alsyvox Botticelli :rolleyes: Et par Coda monoblokker eller det 2 delte chassiet til den største CODA effektforsterkeren ville også åpnet ytterliger opp, og gitt tilkjenne ennå mer hvor raffinerte de er. Men dette var helt bevist fra Pauls side. "Hør hva høyttalerne kan med kun en liten 200 watter til sølle 65 frognertiere!" For oss som har lyttet til musikk via Alsyvox Botticelli med raffe monoblokker tilkoblet vet at dere egentlig ikke har hørt hva de kan, men potensialet er åpenbart. En tur hjem til PM Audio på Nodeland vil nok langt på vei bekrefte hva jeg sier. Ikke sant Hagto?

    Da skal jeg ta pilla mi, og gå å legge meg :cool:
     
    Sist redigert:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.469
    Antall liker
    2.313
    Sted
    Endor
    .... Undret meg over at en god del utstillere sverget til cd-formatet. Kan selvsagt ha med dårlig nettverk å gjøre.
    Noen mener CD kan låte bedre enn selv hi-end streamer, Såvidt meg bekjent er dette grunnen til at Bent Holter designet Hegel Mohikan CD spiller helt uten streaming eller nettverksfunksjoner overhode
    Selv bruker jeg mer og mere CD fordi jeg liker det bedre :rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn