Horten 2015

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Dette var første gangen for min del , og det var en veldig hyggelig opplevelse. Likte godt Grim og Focal som flere andre her.
    I tillegg så falt jeg litt for Zingali , på lørdag når dem spilte på den mellomste modellen til 48k. Syns da det var en veldig flott dynamikk og sprut i det oppsettet. På søndag når dem spilte på dem til dobbel pris ble jeg ikke så imponert.

    Jevnt over så var det mye dårlig musikk mange steder etter min smak hvertfall. Sitter folk virkelig å høre på sånn pling plong musikk..? Og i tillegg så var det jo nesten umulig å få utstillerne til å skru opp såpass at man fikk litt inntrykk av kapasiteten.
    Greit nok at man ikke spiller så høyt jevnt over , men vil jo få et lite inntrykk av om man kan spille opp til litt rock'n roll iblandt :)

    Men alt i alt en meget hyggelig helg for min del :)
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Jeg er glad for at MBL-rommet var en av de siste rommene jeg besøkte ellers så hadde jeg antakelig ikke fått med meg så mye annet på messa...unik realisme/musikalitet og rett og slett i en klasse for seg.

    Grimm Audio høyttalerne ble en god nummer 2 for meg.

    Ellers var det mye av den vante hi-fi lyden rundt forbi og noen steder stod det enda dårligere til.

    Flere forhandlere burde ta sjansen på å bytte rom en gang i blant, selv om jeg innser at det ikke akkurat er uten risiko. Enkelte aktører velger det samme dårlige rommet år etter år. Hver gang tenker jeg: Neste år stiller de nok med akustiske tiltak, men nei da her fortsetter man i samme ufortrøden stil.

    Om vinkjelleren hadde vært en vinkjeller i ordets rette forstand, så hadde antakelig lyden vært bedre, spesielt etter at entusiaster med interesse for alko***, kremt, akustikk hadde forsynt seg av varene og satt halv tomme, kvart tomme og kvart fulle flasker tilbake i hyllene. Jeg har en følelse av at det nok bare hadde blitt igjen tomme flasker, og da hadde vi vært like langt - eller hadde vi det ;)

    PS. Fikk forresten ikke hørt Kawero. Det var stativhøyttalerne til Kaiser som var koblet opp når jeg var innom rommet til Bebop. I tillegg var alle sitteplassene tatt, så jeg ble stående ved inngangen og jeg fikk således ikke vurdert dette oppsettet.
     
    Sist redigert:

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Dette med rom på messa er et interessant tema. Jeg skrev litt i notatene mine om hva jeg mener om saken, spesielt at jeg synes at rommene som Exotic Audio hadde i år som i fjor. Og jeg var overrasket over hvor bra NorLyd klarte å få Tannoy DC10ti til å spille på det bittelille rommet som var kjent for ukontrollerbar bass.
    Den største positive overraskelsen var nok hos Mono, der de spilte i et digert, totalt ubehandlet rom med masse romklang, med Sonus Faber på langveggen, og med lytteposisjon med bakveggen nesten rett bak hodet. Allikevel fungerte dette (etter min mening) veldig bra. Det hadde jeg ikke forventet.
    Ellers virket det som at rommet som PM audio og naboen hadde ikke var helt håpløst heller.

    Men ellers? Ellers var det fryktelig mange nødløsninger.
    Gato tok oppgaven heldigvis svært seriøst, og hadde rigga til et svært bra (og lekkert) rom. Hadde Multirom gjort det samme for Focal demoen sin mistenker jeg at messas beste lyd hadde kommet fra det rommet.

    Hi-Fi Klubbens rom er nok alt for stort. og jeg tror nok de ville ha tjent på å f.eks fått kapret rommene som Exotic Audio har brukt de siste årene. Jeg likte jo veldig godt det de fikk til med 803 i det store rommet , så jeg tør ikke tenke på hvordan det kunne ha blitt i et av de andre rommene.

    Blir spennende å se hvordan det blir når hotellet er ferdig pussa opp. Muligens til neste år?
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.025
    Antall liker
    4.383
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk til arrangørene for at dere har stått på og skapt ei trivelig messe. Også artig å slå av en prat med lidelsesfeller og "nye" fjes fra sentralen.
    Litt fagprat med Montana-designer ble det også plass til. Mye spilleglede å spore. Å dele ut lydkarakterer finner jeg ikke hensiktsmessig bl.a. pga rommenes rammebetingelser- men nærfeltlytting gir jo et visst inntrykk av hva som har potensiale. MBL overasket i år med flott gjengivelse mot tidligere inntrykk. Den omtalte prototypen vil nok klare seg bedre i et annet oppsett og med en annen (aktiv) basstuning, skal bli spennende å følge med.
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Er det noen som var på akustikkseminaret som kan avlegge en liten notis?
    Helt grunnleggende forklaring av akustiske bølger, trykk og partikkelhastighet.

    Så en kjapp gjennomgang av hørselsmekanismen, samt litt om opplevd lyd.

    Romakustikk til slutt fikk jeg ikke med meg.

    Veldig enkel gjennomgang uten å gå i dybden på noe. Fin innføring for nybegynnere. Det var heller ikke masse svada (skal visst ha endret seg når taler nr. 2 tok scenen).

    Eneste jeg reagerte på var at han brukte de gamle hørselskurvene, og ikke de reviderte. Det andre var mer en språkmessig blemme når han hevdet at det var mye psykoakustikk i høyttalerne.
     

    Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som var på akustikkseminaret som kan avlegge en liten notis?
    Helt grunnleggende forklaring av akustiske bølger, trykk og partikkelhastighet.

    Så en kjapp gjennomgang av hørselsmekanismen, samt litt om opplevd lyd.

    Romakustikk til slutt fikk jeg ikke med meg.

    Veldig enkel gjennomgang uten å gå i dybden på noe. Fin innføring for nybegynnere. Det var heller ikke masse svada (skal visst ha endret seg når taler nr. 2 tok scenen).

    Eneste jeg reagerte på var at han brukte de gamle hørselskurvene, og ikke de reviderte. Det andre var mer en språkmessig blemme når han hevdet at det var mye psykoakustikk i høyttalerne.
    Rainer Weber kunne nok ha holdt på en dag om temaet, dette måtte nødvendigvis bli komprimert. Mange har villet ha kompendiet i etterkant og det kan som tidligere sagt fås ved henvendelse til jep@online.no

    Mvh
    JP
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Jeg klarer liksom ikke å falle til ro, og akseptere at høsten har kommet med nært forestående vinter før jeg har fått med meg messa i Horten.
    Jeg tror dette var 12 gang!?

    Akustikk og rom er behørig diskutert og belyst allerede i år som tidligere år, så da kan jag gå rett på mine egne subjektive opplevelser.
    for meg stakk BeBop HiFi avgårde med årets sjelefred, og ærlige musisering via Dr. Rainer Webers (for meg) nydelige kreasjoner.
    Det spilte musikk uanstrengt være seg Pink Floyd, Hillard Ensemble, rent pianospill fra ukjent artist, Anneli Dreckers siste soloalbum, spor 5 Fishermans Blues (medbragt) eller lille frøken Celines traktering av baryton sax. Detet med unntak av for mye pådrag, da slo bassen til og ladet rommet (booooooooooooommm...)
    Men har fant jeg at ansiktet ble glatt og pent rundet, uten at dobbelthaka syntes for mye. Tusen takk for at jeg fikk "leke" litt med anlegget deres :cool:

    DSC_7089.jpg


    Dagens hyggelige overraskels kom for meg med gutta som hadde Gato utstyr.
    Det spilte engasjerende, rytmisk og dynamisk på en stuevennlig måte mtp WAF-faktor.
    Dog er jeg så heldig at jeg ikke sliter nevnverdig med det, gitt fruens Klipschorn i kjelleren, og Klipsch Forte 2 i stua tilkoblet det flimrende flatbrødet.
    Gato produktene er riktig lekre.

    DSC_7091.jpg


    Jeg hadde sett fren til å legge lyttemuskelen til Focal nye genierklærte gulvstående colombiegg for de som hverken har plass eller råd til deres utopier.
    Joda, dette spelte men låt liksom litt mørkt i målet, samt alt for mye BASSSSSSssss i rommet. Var det sømløst nok?
    Engasjerende ja, vanedannende nei. Dog må sies at øvre mellomtone og diskant ble en smule mutet av bassoverload, men de må jo så alikevel se seg forbigått at Kaiser Kawero Classic sine evner i nevnte frekvensområde. Tingene vil nok stille seg noe annerledes ved lytting til musikk i et bedre rom, og litt variert forsterkeri.

    DSC_7095.jpg


    Inne hos Audiocompaniet falt høreapparatet på plass igjen når vi lyttet til det samme musikksporet via Lindemann og de italienske lekekriene (Fiorino).
    Her oppsto en helt annen holografi, med større dybde i lydbildet, bedre detaljerinsgrad og tydeligere kontrast mellom micro-, og makrodynamikk.
    Det låt klart lysere enn Focal/Naim oppsettet, men avstedkom en langt mer avslappet kroppsholdning.

    DSC_7100.jpg


    På rommet til Stereo+ satt den alltid blide Roy ervin og underholdt med kunnskap, anekdoter og Magnepan høyttalere.
    Sjæss speller Maggiene greit, men rock ble vi enig om at de IKKE spilte.

    To be continued.....
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    ^

    Et av de bedre rommene, ubetinget.
    I det store og hele ga denne utgaven av Hortenmessen meg (atter) fornyet lyst på neste stevnemøte med både GuttaBoyz og messen som sådan.


    I dette bildet

    DSC_7089.jpg


    savner jeg bikkja i bak(k)en ...

    ... heldigvis har jeg et bedre oppløst bilde her, til allmenn forlystelse :cool:

    b-jackx-009.jpg


    Cheers! Og velkommen tilbake :)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.152
    Torget vurderinger
    32
    Jeg tør ikke en gang fortelle hvem som tok det bildet, for da regner meg med han slenger ut enda et kompromitterende bilde...

    Roy
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    jackx lider av ASD.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    ASD = Ass Sniffing Dogs
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Jeg tør ikke en gang fortelle hvem som tok det bildet, for da regner meg med han slenger ut enda et kompromitterende bilde...

    Roy

    Jeg har lovet deg både dyrt og hellig at jeg ikke skal legge ut noen av de mest kompromitterende jeg har liggende (i dobbel forstand), men dette søte her må vel godtas?! Du skal se du har en fremtid som Dynamisk Helmholz hos meg etterhvert ...

    blafring i absorbenten.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Hehehe...nuvel mister JackX.
    Apropo bikkja i bakenden, kanskje ikke OPP I, men sniffende i åpningen (bassporten).
    Usikker på hva herren fikk OPP i to`ern eller i SEG oralt her...:rolleyes:

    DSC03232.jpg
     
    Sist redigert:

    Stereo+Tom

    Utgiver Stereo+
    Ble medlem
    15.08.2015
    Innlegg
    154
    Antall liker
    809
    Sted
    Oslo
    Jeg tør ikke en gang fortelle hvem som tok det bildet, for da regner meg med han slenger ut enda et kompromitterende bilde...

    Roy

    Jeg har lovet deg både dyrt og hellig at jeg ikke skal legge ut noen av de mest kompromitterende jeg har liggende (i dobbel forstand), men dette søte her må vel godtas?! Du skal se du har en fremtid som Dynamisk Helmholz hos meg etterhvert ...

    Vis vedlegget 342989
    Ser at Roy egner seg utmerket som Tube Traps. Kjekt å vite til neste års messe :cool:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Det er på sin plass å takke Terje og Jørgen for sitt utrettelige pågangsmot og "stayer" evne mhp dette messe arrangementet.
    Kanskje vi publikummerne skal finne på en påskjønnelse til dem til neste år, når den messa går av stabelen.

    Man fikk ikke nytt musikk via Anthony Michaelsons siste limited edition integrerte forsterker - Nu-Vista 800.
    Mannen har jo gjort det til et levebrød å lage sine "limited edition" produkter, og mange av dem har avstedkommet smil om munnen og taktfast lytting.

    DSC_7099.jpg


    Ei heller var det lyd å spore hverken fra Piega riggen eller de genierklærte Devialet Phantom høyttalerne i cafèn på Hotell Bryggen. Det var da som bare....på tide å finne noe det gikk an å legge lyttemuskelen til.

    Men ha meg unnskyldt, dette låt usammenhengende og metallisk mine herrer. I beste fall snakker vi "eyecandy" for noen.
    Her må man hjem å regne ut verdier for delefilteret, plassering av elementer og valg av høyttalerkasse en gang til tror jeg.

    DSC_7109.jpg


    Leben ampen i front ble kun benyttet som forforsterker etter som jeg kunne se!?

    DSC_7110.jpg


    Høyttalerkabelene forsvant inn under det hvite forhenget, og med 4 terminaler bli det jo litt kobber.

    DSC_7111.jpg


    Ja, ja meg om det.
    Så bar det inn til Mono hiFi, og der sto det sannelig min tupè et par Klipsch horn forspent en juvel av en integrert forsterker - Audio Research Galileo Integrated.

    DSC_7113.jpg


    Men først lyttet vi litt til musikk via Sonus Faber Venere forspent en rimeligere AR integrert forsterker, Rega DAC og en music server.
    Joda, det låt absolutt ikke ueffent dette oppsettet.
    MEN altså, Klipsch horn med AR Galileo, det må vel ha litt å by på, selv i et relativt udempet rom uten akustiske tiltak.
    Da herren fyrte opp stasen og rattet volumet til mellom 34-36 ble jeg litt blek om nebbet, gitt høyttalernes høye følsomhet på 105db/1W. Så lettet vi i en maktfull, dog noe booomy oppvisning. Men du milde for et skyv. Overskudd av krefter på forsterkersiden er ikke å forakte :rolleyes:
    Hmmmm....toppene hjemme på horna til Konemor medfører da bedre oppløsning enn dette, tenkte jeg i mitt stille sinn.
    Ny låt, og 4 knepp opp på volumet -kaldsvetten rant, mens musikkstykket ble presentert rett i fleisen med godt spenn mellom micro og makro dynaimikk, samt en masse detaljer, bare ikke nederst i bassmodulenes virkefelt. Men dæven for et beist av en integrert forsterker. En sånn må vi ha hjemme i kjellerstua, gitt at Lottoen går inn neste helg.
    190 frognertiere er en meget stiv pris å betale for denne sleden, men moro var det.

    To be continued....
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Continue the momentary lapse of reason?

    I 2 etg på rommet med EAR Yoshino elektronikk og Graham LS 5/8A ble jeg møtt av et velkent syn.
    Til forskjell fra min nedstøvede juvel var denne fult bestykket, og operativ.

    DSC_7119.jpg


    Gremme, gremme...hvor pokker blir det av tid til alt man skulle ha gjort :mad:
    Men du så lettbent, tilbakelent og stødig det låt av dette oppsettet.
    Rene sedativet for en aldrende herre i positiv forstand.
    Det var dog ikke nødvendig med pelsforede kanintøfler, ullpledd og røkejakke, samt et lite bord med et glass god cognac/armagnac/whisky og en proper sigar.

    DSC_7124.jpg

    DSC_7121.jpg


    Dersom ting ikke helt er i vater, og truer med andre svingtall en sine egne, tror jeg dette kunne være noe for nervøse audioholikere.

    DSC_7126.jpg


    Teknomusikk formidlet via Tannoy DCT10i gjorde ikke vondt det heller. Det er makt og skyv i disse kreasjonene.

    Til slutt snublet jamakr og jeg over den berømmelige rosinen i pølsen inne hos Hagto.
    Endelig skulle man få lyttet til musikk via et par Harbeth høyttalere.
    Oppsettet med Jeff Rowland klasse D amp, Nagra pre og eget musikkstreamingsutstyr via Tidal avstedkom en meget luftig, detaljert, engasjerende og lettbent musisreing. Dette var virkelig gode dubbeditter som lett kan gjøre en avhengig, efter mitt skjønn.
    Yosuff Dahfer - Birds Requiem låt magisk på de små toveisene til sølle 30 frognertiere.
    En munter passiar med Hagto var heller ikke og forakte ;)

    DSC_7129.jpg


    To be continued.....
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.665
    Antall liker
    58.539
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fine bilder og morsom tekst power.
    Takk for det.

    Hadde dog regna med å få en underfundig kommentar til kaktusnål-nålefanen på Soundsmithen i Triplanaren på Feickerten.:cool:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Fine bilder og morsom tekst power.
    Takk for det.

    Hadde dog regna med å få en underfundig kommentar til kaktusnål-nålefanen på Soundsmithen i Triplanaren på Feickerten.:cool:
    Takker Bluesmann :cool:

    Den kaktus-nålefanen på Soundsmith pick-upen i Triplaneren gikk meg hus forbi.
    Jeg hverken bøyde meg ned eller sto nær nok slik at jeg fikk med meg dette.
    Meeeeen litt zooming av fotografiene tatt av kverna til Doktoren kan kanskje avsløre ett og annet :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.285
    Antall liker
    11.072
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Spørsmål fra en som gjerne skulle vært der:
    Er det noen på denne messa (og andre) som bryr seg med mer enn to kanaler ?

    Da tenker jeg slett ikke på film og kinorom, men på flerkanals musikkmateriale, som har sin styrke i "akustiske" sjangre.
    Dvs. der hi-fi har sin egentlige relevans.
    Der skjer det fine ting på program-siden, som klassisk musikk på SACD og BD Audio, og innenfor DSP, men jeg ser ikke forventet respons i hifi-miljøet.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Kan ikke si at jeg så noe slikt, Otto - men så kikket jeg ikke spesielt etter det heller. Vi i klassikergjengen er gjerne noe tilårskomne også og ikke så observante lenger :(
    Emnet er besnærende, absolutt, og hvis en leser på div. engelske og amerikanske musikkfora for klassisk musikk vil en oppdage at det ikke er så uvanlig med flerkanals avspilling der.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    ^^

    Fra dengang jeg hadde et forholdsvis greit flerkanalsanlegg erindrer jeg at det var noen BD-innspiller fra L & L i 4.1 (?) - og som var vel verdt å lytte til.
    Men savner jeg det i forhold til det rene stereo-oppsettet jeg har nå? Nope. Jeg tror formatet er på vikende front, egentlig: for mange rare "oppgraderinger" og nye formater gjør at kjøperen blir frustrert av (den kostbare!) teknologiske utvikling som skjer. Ikke rart LP (og i en viss forstand også CD) gjenvinner sin popularitet.

    Nuş olsun
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Du er inne på noe - det er blitt satans vanskelig å få spilt av ei skarve skive for de som begynner å interessere seg for musikk i dag. Av og til er det godt å være gammel og innehaver av fysikk og fysiske formater! Men å lefle litt på siden med f.eks. flerkanals klassiske innspillinger på bluray osv. kan ha sin sjarm.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.285
    Antall liker
    11.072
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Kan ikke si at jeg så noe slikt, .....
    Takk, det var som jeg hadde inntrykk av.
    Ikke meningen å spore av, fører ikke til noe.
    De fleste hifi-entusiaster er ikke interesserte i klassisk, bransjen enda mindre.
    Vi tar det hele i en annen tråd. Den kommer.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var innom et rom hvor det var fullt Adam snurr-around oppsett og livekonsert på en stor skjerm.
    Kul musikk, og tilsynelatende fett oppsett, men det virket som at innspillingen (eller innstillinger) førte til at det føltes litt flatt og livløst. Men dette var det eneste multikanalssystemet jeg la merke til på messa.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    ^

    savner jeg bikkja i bak(k)en ...

    ... heldigvis har jeg et bedre oppløst bilde her, til allmenn forlystelse :cool:

    Vis vedlegget 342970

    Cheers! Og velkommen tilbake :)
    Att ni inte skäms här på HiFi forum! Skulle denna bild vara till förnöjelse för allmänheten?!!
    Mobbing finns tyvärr överallt på Internet och Facebook! Musik och ljudåtergivning verkar inte vara
    det som är intressant hos er! KRÄNKANDE!!!!
    Bare rolig PAVRU, vi tar det ikke så tungt ser du.
    Det er mine valker som er avbildet med en hund sniffende opp der solen ikke skinner.
    I grunn er det vel mest synd på hunden :cool:
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takker for flott gjennomgang, bilder og tekst Power`n;):)
    Fint å få en inngående reprise!

    gismo
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Takk for det Gismo :cool:
    Skal vi se, hvor var jeg ......

    Jo, her....

    DSC_7133.jpg


    I år hadde den alltid blide Morten Ringvold - Mr. NATt trukket svarteper i romlotteriet - die Weinceller - hadde den nå ennå vært fylt med herlig rødt og hvitt fludium.
    Dette er et rom man nesten bare kan gi beng i og få til å spille bassssssssssssss....wir haben den Kleineste acustic im dem Hotell. Ganielsen var vel inne på sporet såvidt i fjor med Maartens Django XL og Audionet elektronikk. Morten stilte med utenomjordiske sørafrikanske høyttalere fra Vivid, og spilte på de minste.
    Og så man bort fra bassområdet, så var det hederlig musisering fra kjente instrumenter som nådde øregangene via Devialet flatbrødet og strømmeboksen til Herr Ringvold. Ja, jeg skulle ha tatt med den strømskinna Morten :p men jeg vet hvor du er :rolleyes:

    DSC_7130.jpg


    Dagens morsomste lille lytteseanse, og følelse av fellesskap oppsto inne hos messegeneral Terje fra Audioaktøren.
    Han smilte lurt, og mente at han nå hadde en forsamling som hadde levd livet, fått med noen svinger, bomma på noen og tryna, men reist seg igjen mot bedre vitende. Så hva om han kunne få spille en låt som het "Midtlivskriseblues" med Alf Cranner.
    Det låt fortreffelig på vinyl via JAS høyttalerne, og avstedkom mye god humring, og mange kommentarer. De fleste kjente seg så altfor godt igjen, ja noen mente sågar at de hadde krav på royalities fra salget av skiva da det helt "sikkert" var deres samliv/liv som ble skildret. Fellesskapfølelsen var til å ta og føle på et øyeblikk. Det er slikt man kommer til å huske på Tulleheimen, lett bøyd over tastaturet med Kongsbergknekk med et lite snev av tastatourettes kun iført inkontinensbind og gummibukse.

    DSC_7137.jpg


    Det er mange gode mennesker, venner og bekjente innen dette fellesskapet med HiFi og musikk.
    Itte sænt Trondmeg?

    DSC_7136.jpg


    Hæææææææææææææææææ....

    Det nærmet seg stengetid, og det var det jeg rakk innom i år.
    Som seg hør og bør ruslet jamakr og Powerpoint bort til Inder`n for bespisning, oppsummering av dagen, livet og dubbeditter før avgang Moss. Som vanlig smakte maten fortreffelig, selv om kokken stadig skulle prøve å ta livet av meg sine krydderier fra helvets forgård :mad:
    Da er det ett år til neste gang da gutter :cool:
     
    Sist redigert:

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Flere bilder hadde vært greit. Var på messen i hele 25min på søndag og fikk ikke med meg mye, så det er greit nok å få med seg messen som en tredjepart om ikke annet!

    A.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Flere bilder hadde vært greit. Var på messen i hele 25min på søndag og fikk ikke med meg mye, så det er greit nok å få med seg messen som en tredjepart om ikke annet!

    A.
    Du skulle ikke tilfeldigvis befinne deg inne hos Terje noen av disse minuttene? :p

    Elo
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Bra skrevet power'n. Og veldig godt fanget inn, det øyeblikket vi delte der inne med Terje , musikken og resten av gutta :)
    Messens høydepunkt for min del og morsomt å lese dine skriverier Power. Litt tullprat med NATta Morten var også en liten oppkvikker sent på søndags ettermiddagen.
    Takk for turen gutter og hyggelig å treffe gamle kjente. Et år til neste gang...

    Mvh
    RBN
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn