Høyttalere HORNOGRAFI !!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    vært både avbildet, omtalt og siklet på et x-antall ganger her på hfs de siste to årene, de der.

    kan godt sikle litt til, jeg. 8)

    men med de tilhørende bassene, så blir det ikke akkurat nett og pent, da.


     
    J

    J.J

    Gjest
    Canales skrev:
    vært både avbildet, omtalt og siklet på et x-antall ganger her på hfs de siste to årene, de der.

    kan godt sikle litt til, jeg. 8)

    men med de tilhørende bassene, så blir det ikke akkurat nett og pent, da.
    Hvorfor skal være så nett da ?? Horn er stort ... det burde jo du vite 8)

    I horn sammenheng - SÅ er det nett

    ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hornografi !!!

    jan#jan skrev:
    Canales skrev:
    vært både avbildet, omtalt og siklet på et x-antall ganger her på hfs de siste to årene, de der.

    kan godt sikle litt til, jeg.*

    men med de tilhørende bassene, så blir det ikke akkurat nett og pent, da.
    Hvorfor skal være så nett da ?? Horn er stort ... det burde jo du vite*

    I horn sammenheng - SÅ er det nett

    ja, hvorfor skal det være så nett?
    jeg har ikke sagt noe om at jeg foretrekker det nett.

    men mange er ikke klar over at vox olympian har tilhørende basser, som ofte ikke blir avbildet.
    de liker tydeligvis å markedsføre den "pene" delen av systemet.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.597
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt poeng canales... Bassene så temmlig gørre ut når en så de sammen med resten.. :-[
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.618
    Antall liker
    3.729
    Hvis du ikke har plass, har du sansynligvis heller ikkke råd :)

    Jeg tenkte kanskje dette dette kunne bli en tråd der man kan legge ut bilder av de mer aparte hornkonstruksjoner, ikke vanlig "kjedelige" avantgarde, jbl osv (uten å si noe vondt om noen av disse utmerkede fabrikkene).

    Derfor tittelen Hornografi. I likhet med den stygge fetteren som begynner med P, er hornografi noe som kan inspirere, pirre og interessere - men som du kanskje strengt tatt ikke vil holde på med hjemme.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    dimensjonsmessig ligner lv-bassene på de som lmc dreiv og krana opp til kompisen heromdagen.

    regner med at dette er ekte hornlada bass, som spiller 20-70 eller deromkring?

    ellers har swifty rett: har man ikke plass, så har man ikke råd.

    de koster vel drøye halvannen mill, right?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Vet jeg sikkert banner i Nidarosdomen, men de ser jo helt forferdelige ut, men spiller sikkert utrolig bra.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Herrejesus de var nydelige! Aldri i verden om jeg hadde fått hatt de i stua ;D
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    3.093
    Jeg synes Silbatones store hornhøyttalere som de viste på CES ser morsomme ut.

    ( Beklager stort bilde ... )

    Alle driverne er field coil ....

     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    er vel westrex de høyttalerne der, vel?
    elektronikken er silbatones?
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    3.093
    Nei. Mellomtonehornet er ekte WE, diskanthornet også.
    Driverne er stort sett GIP sine videreutvikling av WE drivere.
    Basshornet er et compound horn designet av Silbatone.

    Det er ikke Westrex.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.094
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    Canales skrev:
    dimensjonsmessig ligner lv-bassene på de som lmc dreiv og krana opp til kompisen heromdagen.

    regner med at dette er ekte hornlada bass, som spiller 20-70 eller deromkring?

    ellers har swifty rett: har man ikke plass, så har man ikke råd.

    de koster vel drøye halvannen mill, right?
    Litt kaldt vann i blodet:

    Et EKTE basshorn som skal ned til 20 Hz eller deromkring blir desverre rundt syv meter og med en åpningsdiameter på rundt tre meter. Kan godt foldes, med alle de problemene det innebærer, men fortsatt betinger systemed digital delay for å få bukt med den "enorme" tidsforskjellen i ankomst av herlig lyd! Har hørt tre slike anlegg, to uten delay og ett med, og ingen låt homogene og problemfrie.

    Men for all del, la dette være en drømmetråd, så skal ikke jeg pisse mer i ølet vårt..!!
     

    ls35a

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.09.2005
    Innlegg
    99
    Antall liker
    0
    slowmotion skrev:
    Jeg synes Silbatones store hornhøyttalere som de viste på CES ser morsomme ut.

    ( Beklager stort bilde ... )

    Alle driverne er field coil ....

    Jeg var inne på dette rommet og hørte disse.

    De spillte så grusomt at vi trodde det var en spøk.

    Ingen sammenheng, skala og faktisk heller ingen dynamikk, burde ikke være mulig med den riggen???

    Fascinerende:)
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    3.093
    LS3/5a skrev:
    slowmotion skrev:
    Jeg synes Silbatones store hornhøyttalere som de viste på CES ser morsomme ut.

    ( Beklager stort bilde ... )

    Alle driverne er field coil ....
    Jeg var inne på dette rommet og hørte disse.

    De spillte så grusomt at vi trodde det var en spøk.

    Ingen sammenheng, skala og faktisk heller ingen dynamikk, burde ikke være mulig med den riggen???

    Fascinerende:)
    hahah, det er jo litt morsomt!
    De burde jo ha potensiale for å lyde ok.

    ;)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    pengesluk skrev:
    Canales skrev:
    dimensjonsmessig ligner lv-bassene på de som lmc dreiv og krana opp til kompisen heromdagen.

    regner med at dette er ekte hornlada bass, som spiller 20-70 eller deromkring?

    ellers har swifty rett: har man ikke plass, så har man ikke råd.

    de koster vel drøye halvannen mill, right?
    Litt kaldt vann i blodet:

    Et EKTE basshorn som skal ned til 20 Hz eller deromkring blir desverre rundt syv meter og med en åpningsdiameter på rundt tre meter. Kan godt foldes, med alle de problemene det innebærer, men fortsatt betinger systemed digital delay for å få bukt med den "enorme" tidsforskjellen i ankomst av herlig lyd! Har hørt tre slike anlegg, to uten delay og ett med, og ingen låt homogene og problemfrie.

    Men for all del, la dette være en drømmetråd, så skal ikke jeg pisse mer i ølet vårt..!!

    du har nok rett, sluk.
    tenker det er ca. 4m foldet i den lv-kassa.
    helt perfekt, hva nå det er, låter nok ikke dette lv-systemet heller.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.094
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    Fullt mulig å unngå dynamikk med hornhøyttalere - bare å ignorere fase- og tidsdomeneproblematikk mellom driverne så er den saken i orden. Hjelper heller ikke å sitte INNE i horna på et system som betinger min. 4-5 meter lytteavstand.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.094
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    Canales skrev:
    pengesluk skrev:
    Canales skrev:
    dimensjonsmessig ligner lv-bassene på de som lmc dreiv og krana opp til kompisen heromdagen.

    regner med at dette er ekte hornlada bass, som spiller 20-70 eller deromkring?

    ellers har swifty rett: har man ikke plass, så har man ikke råd.

    de koster vel drøye halvannen mill, right?
    Litt kaldt vann i blodet:

    Et EKTE basshorn som skal ned til 20 Hz eller deromkring blir desverre rundt syv meter og med en åpningsdiameter på rundt tre meter. Kan godt foldes, med alle de problemene det innebærer, men fortsatt betinger systemed digital delay for å få bukt med den "enorme" tidsforskjellen i ankomst av herlig lyd! Har hørt tre slike anlegg, to uten delay og ett med, og ingen låt homogene og problemfrie.

    Men for all del, la dette være en drømmetråd, så skal ikke jeg pisse mer i ølet vårt..!!

    du har nok rett, sluk.
    tenker det er ca. 4m foldet i den lv-kassa.
    helt perfekt, hva nå det er, låter nok ikke dette lv-systemet heller.
    Slik er det desverre. Så lenge høytt. leveres som et ferdig kompakt system så vil det være kompromisser, bestandig. Har forøvrig hatt samme diskantdriveren som LV benytter her, en TAD 703. Hvorfor de har montert den på SKRÅ er en gåte ikke bare for meg. Denne diskanten har forskjellig spredningsmønster i horisontal kontra vertikal montasje. Benyttes helst i monitorer, med slissen vertikalt for best spredning oppover/nedover. Monitorene henger gjerne en del høyere enn hodet til lydteknikeren, mwn wr vinklet inn mot lytteplassen.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.878
    Antall liker
    13.113
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    eieren av Living Voice er en kompis av Gary Dews og Gary kom nettopp fra UK sist han var hos meg.Da hadde han hørt Olympian for 3:e gang og mente at på digital spilte mitt system på høyde med eller tom bedre på enkelte punkter enn LV til UK£ 260.000,-
    På analog mente Gary at mitt låt bedre med god margin på alle punkter, og var det mest finstemte system han noensinne hadde hørt ever.
    Olympian er et system som ble utviklet for rike folk, som ønsket et sykt skrytesystem med sinnsyk håndverksmessig finish til å ha på Yachtene sine, som glir rundt eller ofte bare ligger i Monaco.
    Det var slik han kom inn i det markedet; hans stilte opp på en messe for Yacht utstyrleverandører i Monaco.Han ble fersket som ikke invitert og ble spurt hva han hadde der å gjøre; jo han lagde ht-systemer i den litt dyrere enden: ha da brukte de B&O og Bose,hvorpå han svarte at han var nok endel over det prisleiet; hvor da----jo £260K....da ble han promte invitert til å delta året etter...
    moralen er ...rike folk vil blø...
    derfor er det marked for slike produkter som Olympian,KONDO,ONGAKU etc
    forøvrig er vel Cogent systemet noe av det mere spennende på min drømme liste
    usd 34.000 for 4 drivere!
    imo
    mvh
    Leif
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.878
    Antall liker
    13.113
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    pengesluk skrev:
    Canales skrev:
    dimensjonsmessig ligner lv-bassene på de som lmc dreiv og krana opp til kompisen heromdagen.

    regner med at dette er ekte hornlada bass, som spiller 20-70 eller deromkring?

    ellers har swifty rett: har man ikke plass, så har man ikke råd.

    de koster vel drøye halvannen mill, right?
    Litt kaldt vann i blodet:

    Et EKTE basshorn som skal ned til 20 Hz eller deromkring blir desverre rundt syv meter og med en åpningsdiameter på rundt tre meter. Kan godt foldes, med alle de problemene det innebærer, men fortsatt betinger systemed digital delay for å få bukt med den "enorme" tidsforskjellen i ankomst av herlig lyd! Har hørt tre slike anlegg, to uten delay og ett med, og ingen låt homogene og problemfrie.

    Men for all del, la dette være en drømmetråd, så skal ikke jeg pisse mer i ølet vårt..!!
    men det kan løses som halvbølge eller kvartbølgehorn med godt resultet også
    tror forøvrig ikke bassene i Olympian er horn (såvidt jeg husker)
    mvh
    Leif
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    LMC skrev:
    tror forøvrig ikke bassene i Olympian er horn (såvidt jeg husker)
    mvh
    Leif

    ok.
    rart at lv legger ut så lite info om bassene, jeg har ikke funnet noe håndfast info på nettet iaff.

    btw, de gamle lv-horna som air scout og partner var vel mer edruelig priset, og ganske tøffe i trynet de også.







     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.094
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    Olympian OG AG Trio er beheftet med flere merkeligheter og kompromisser - akkurat som alle andre høyttalere "over disk" nødvendigvis må ha. Sånn er'e bare..
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.094
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    Hva med en original Yamamura?? Sjelden som hønsetenner.. med egenprodusert driver. Var et par til salgs i fjor høst, eneste jeg har sett utenfor Japan.
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.094
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    Kanskje det kunne passe med et sett Jadis horn med Isobarik bassløsning? Slenger heller ikke rundt i hver bruktsjappe..
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.094
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    Har du fått ny låve til jul så kanskje det sitter bra med et sett Kleinhorn? Nærmere 3 m. høye og skikkelig gjennomarbeidet. Nelson Pass er seriøs.
     

    Vedlegg

    J

    J.J

    Gjest
    Horn er bæltøfft .... synd det krever såpass med space som det gjør ::)
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.618
    Antall liker
    3.729
    "Der det er hjerterom, er det rom for etpar syv meter lange basshorm med tre meters åpningsdiameter"

    ...som det heter i det gamle ordtaket.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.073
    Antall liker
    6.459
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Finnes jo noen rimelig godt integrerte basshorn som ikke gjør så mye av seg i heimen.
    meg vil ha....

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.094
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    jan#jan skrev:
    Horn er bæltøfft .... synd det krever såpass med space som det gjør ::)
    Javisst er horn bæltøft - en ordentlig mannegreie.. som å sette Ducati'en på dreiefot i stua..

    Behøver ikke ta så voldsomt med plass; dersom du kompromisser m.h.t. bassen (70-80 Hz) og tar det nederste med en annen løsning så er det jo overkommelig. Finnes også tilnærmet fullrange hornløsninger hvor du bruker plassen i høyden, og sånn sett ikke opptar større fotavtrykk enn en vanlig gulvstående modell. Men du berører et viktig punkt, og min kjepphest i dette gamet; real estate. Den VIRKELIGE mangelvaren for de fleste som jakter på godlyden. Men det er en helt annen diskusjon.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.094
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    H.R skrev:
    for dem med dårlig plass...
    Har du barn og karaokeinteressert kone så er denne løsningen "lett" å selge inn hjemme - egen scene i stua, det er flott!

    Har hørt en tilsvarende løsning, flere fordeler bl.a. drahjelp fra gulvet, og fase/tidsforskyvninger kan gjøres mindre problematisk da elementene til resten av systemet kan plasseres i nærheten av bassdriverne. Med 3,5 - 4m. lengde på hornet kommer en godt under 40 Hz før det begynner å rulle av, og det er ganske akseptabelt for de fleste musikktyper.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Er jo greit integrert i huset dette da ..... :D







    Men litt fæle farger , men det er jo lett og male ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn