Høyttalere HORNOGRAFI !!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.093
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    H.R skrev:
    Finnes jo noen rimelig godt integrerte basshorn som ikke gjør så mye av seg i heimen.
    meg vil ha....

    Hehehe - vår venn Cuong Pamh fra Korea - han bruker digitalt delefilter ellers hadde denne løsningen blitt mildt sagt problematissk!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    pengesluk skrev:
    H.R skrev:
    Finnes jo noen rimelig godt integrerte basshorn som ikke gjør så mye av seg i heimen.
    meg vil ha....

    Hehehe - vår venn Cuong Pamh fra Korea - han bruker digitalt delefilter ellers hadde denne løsningen blitt mildt sagt problematissk!
    Har du hørt den slags systemer sluket? og hvordan låter det?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    pengesluk skrev:
    H.R skrev:
    Finnes jo noen rimelig godt integrerte basshorn som ikke gjør så mye av seg i heimen.
    meg vil ha....

    Hehehe - vår venn Cuong Pamh fra Korea - han bruker digitalt delefilter ellers hadde denne løsningen blitt mildt sagt problematissk!

    er det ikke vietnam, da?
    navnet er iaff vietnamesisk.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Hva med et lite enkelt Lowther Acousta 115 New horn?

    Kanskje ikke Hornografi - men oppnåelig, transparant, homogent og en rimelig akseptabel WAF!
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.093
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    jan#jan skrev:
    Er jo greit integrert i huset dette da ..... :D







    Men litt fæle farger , men det er jo lett og male ;D
    Pytons fargeskjema, en slags barokksk atmosfære, kjenner ham godt, har snakket mye med ham. Han bruker IKKE digitalt filter med forsinkelse, sier det ikke plager ham at bassen er delayed. Dette er den løsningen jeg begynte på tidlig i fjor, men som ble forkastet pga. delay-problematikken. Den dagen da det kommer utstyr som er virkelig høyoppløst så kanskje...

    Til de med DIY planer om noe tilsvarende, jeg vet at han brukte to år på å sortere ut drivere, horn etc. før det "satt"

    Som et lite apropos til rørnissene; han bruker bl.a. Firstwatt til to av driverne (husker ikke hvilke i farta)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.093
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    Canales skrev:
    pengesluk skrev:
    H.R skrev:
    Finnes jo noen rimelig godt integrerte basshorn som ikke gjør så mye av seg i heimen.
    meg vil ha....

    Hehehe - vår venn Cuong Pamh fra Korea - han bruker digitalt delefilter ellers hadde denne løsningen blitt mildt sagt problematissk!

    er det ikke vietnam, da?
    navnet er iaff vietnamesisk.
    Sorry, selvfølgelig Vietnam. Jeg ringte ham engang men skvatt umulig å forstå noe, engelsken hans var ikke så god og min vietnamesiske språkpool innbød heller ikke til lange samtaler på ingeniørnivå! Men jeg skal besøke ham en dag.
     
    J

    J.J

    Gjest
    På tide du setter standaren her hjemme sluket ... VIL se noe tillsvarende i en byggetråde her ... ;D Og det snarest :p

    Si ifra så skal jeg bøye plater for deg ;D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.093
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    65finger skrev:
    pengesluk skrev:
    H.R skrev:
    Finnes jo noen rimelig godt integrerte basshorn som ikke gjør så mye av seg i heimen.
    meg vil ha....

    Hehehe - vår venn Cuong Pamh fra Korea - han bruker digitalt delefilter ellers hadde denne løsningen blitt mildt sagt problematissk!
    Har du hørt den slags systemer sluket? og hvordan låter det?

    Howdy, Sir! Back in town?

    Ja, jeg var en runde rundt i fjor og hørte tre anlegg bygget over denne lesten; både med og uten digital delay. Alle hadde problemer på en eller annen måte (skal ikke plage folket med detaljene), dette er kilne saker og budsjettet bør være romslig om jeg tør bruke et slikt uttrykk..

    Det er langt enklere å stoppe mens leken er god (70-80 Hz) og kjøre konvensjonelle (vel, nesten..) løsninger i dypbassen.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.618
    Antall liker
    3.729
    Da kona til Cuong Pamh kom hjem og så det nye hornet han hadde kjøpt, måtte han skifte navn til Sor Pungh;
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    pengesluk skrev:
    Sorry, selvfølgelig Vietnam. Jeg ringte ham engang men skvatt umulig å forstå noe, engelsken hans var ikke så god og min vietnamesiske språkpool innbød heller ikke til lange samtaler på ingeniørnivå! Men jeg skal besøke ham en dag.

    det var noen bilder her i en eller annen tråd, hvor man kunne se gutta boys jobbe med prosjeket.
    er fint plass til et par vietnamesere inni driver-åpningen der. ;D

    vet du hvor i vietnam han holder til? kunne godt tenke meg å droppe innom neste gang jeg er nedover.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.093
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    jan#jan skrev:
    På tide du setter standaren her hjemme sluket ... VIL se noe tillsvarende i en byggetråde her ... ;D Og det snarest :p

    Si ifra så skal jeg bøye plater for deg ;D
    De platene bør helst være tykke, eller mange tynne; det blir et helvetes trykk inn der, og de jeg kjenner som har så store basshorn har støpt og murt opp veggene. Johan fra Sør-Afrika (det rosa oppsettet brukte en hel sommer bare på veggene, maks. 1 cm. ute av lodd / kurve. Har sett bilder av den jobben, ufattelig mye arbeid.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    BigSwifty skrev:
    Da kona til Cuong Pamh kom hjem og så det nye hornet han hadde kjøpt, måtte han skifte navn til Sor Pungh;
    ;D

    sor pungh høres thai eller malaysisk ut. :-\
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.093
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    Canales skrev:
    pengesluk skrev:
    Sorry, selvfølgelig Vietnam. Jeg ringte ham engang men skvatt umulig å forstå noe, engelsken hans var ikke så god og min vietnamesiske språkpool innbød heller ikke til lange samtaler på ingeniørnivå! Men jeg skal besøke ham en dag.

    det var noen bilder her i en eller annen tråd, hvor man kunne se gutta boys jobbe med prosjeket.
    er fint plass til et par vietnamesere inni driver-åpningen der. ;D

    vet du hvor i vietnam han holder til? kunne godt tenke meg å droppe innom neste gang jeg er nedover.
    Har de bildene og adressen hans på jobben - sender deg ved leilighet. Gutta står på et rullestilasje, en tre-fire mann hvorav to av de er nærmest borte i åpningen til basselementet.

    Har forøvrig to slike basselementer i bestilling, håper å få de i hus før sommeren. Leveringstid fra fabrikken, ikke lagervare.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.618
    Antall liker
    3.729
    Canales skrev:
    BigSwifty skrev:
    Da kona til Cuong Pamh kom hjem og så det nye hornet han hadde kjøpt, måtte han skifte navn til Sor Pungh;
    ;D

    sor pungh høres thai eller malaysisk ut. :-\
    ...jeg syns det høres vondt ut !

    Men seriøst, jeg har snart stor bursdag, ønsker meg et par slike (Klangfilm):
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.093
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    Det gjør nok FruSwifty også..
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    BigSwifty skrev:
    Canales skrev:
    BigSwifty skrev:
    Da kona til Cuong Pamh kom hjem og så det nye hornet han hadde kjøpt, måtte han skifte navn til Sor Pungh;
    ;D

    sor pungh høres thai eller malaysisk ut. :-\
    ...jeg syns det høres vondt ut !

    Men seriøst, jeg har snart stor bursdag, ønsker meg et par slike (Klangfilm):
    Få de opp i stua ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    pengesluk skrev:
    Canales skrev:
    pengesluk skrev:
    Sorry, selvfølgelig Vietnam. Jeg ringte ham engang men skvatt umulig å forstå noe, engelsken hans var ikke så god og min vietnamesiske språkpool innbød heller ikke til lange samtaler på ingeniørnivå! Men jeg skal besøke ham en dag.

    det var noen bilder her i en eller annen tråd, hvor man kunne se gutta boys jobbe med prosjeket.
    er fint plass til et par vietnamesere inni driver-åpningen der. ;D

    vet du hvor i vietnam han holder til? kunne godt tenke meg å droppe innom neste gang jeg er nedover.
    Har de bildene og adressen hans på jobben - sender deg ved leilighet. Gutta står på et rullestilasje, en tre-fire mann hvorav to av de er nærmest borte i åpningen til basselementet.

    Har forøvrig to slike basselementer i bestilling, håper å få de i hus før sommeren. Leveringstid fra fabrikken, ikke lagervare.

    hvor store er disse bassene? like store som ev-monstrene, de på 30?
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.618
    Antall liker
    3.729
    pengesluk skrev:
    Det gjør nok FruSwifty også..
    Fru Swifty har utviklet en hendig HiFi-afasi, hun registrerer ikke en gang at det er nye bokser på plass i lyttekroken.

    Men for all del, jeg er ikke kravstor. Klarer meg godt med noen slike jeg (er svak for Klangfilm
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    mange holder jo disse hjørneskap-monstrene fra electro voice for å være de feteste horna ever.
    basically forvokste klipshorn med 30-tommer bass. :eek:






    forhjengeren patrician 700, også med 30-tommer bass:





    tidligere modeller enn 700 (patrician 1-4) er vel som khorn å regne, men med 18-tommer i stedet for 15.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    og jeg blir alltid småkåt når jeg ser denne høyttaleren:


     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.618
    Antall liker
    3.729
    Pokker´n gutter!

    Kan jeg ikke la dere være i fred noen timer, før dere flamer tråden :D

    La oss komme tilbake til røttene. Hartsfield f.eks.
     

    Vedlegg

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.145
    Antall liker
    6.701
    Torget vurderinger
    4
    Jeg synes for det meste at svære horn er alt annet enn vakkert...ikke engang imponerende, bare vulgært...men disse synes jeg er riktig så elegante....

    ("denne" er vel mer riktig å si)

    [youtube=850,700]http://www.youtube.com/watch?v=WucM3C-0kc4&NR=1[/video]
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.093
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    Canales skrev:
    pengesluk skrev:
    Canales skrev:
    pengesluk skrev:
    Sorry, selvfølgelig Vietnam. Jeg ringte ham engang men skvatt umulig å forstå noe, engelsken hans var ikke så god og min vietnamesiske språkpool innbød heller ikke til lange samtaler på ingeniørnivå! Men jeg skal besøke ham en dag.

    det var noen bilder her i en eller annen tråd, hvor man kunne se gutta boys jobbe med prosjeket.
    er fint plass til et par vietnamesere inni driver-åpningen der. ;D

    vet du hvor i vietnam han holder til? kunne godt tenke meg å droppe innom neste gang jeg er nedover.
    Har de bildene og adressen hans på jobben - sender deg ved leilighet. Gutta står på et rullestilasje, en tre-fire mann hvorav to av de er nærmest borte i åpningen til basselementet.

    Har forøvrig to slike basselementer i bestilling, håper å få de i hus før sommeren. Leveringstid fra fabrikken, ikke lagervare.

    hvor store er disse bassene? like store som ev-monstrene, de på 30?
    De er en tomme større, totalt 80 cm. Helt annen kvalitet en EV, som hadde materialer som smuldret opp, ltt bløt membran og slapp magnet. Har sett flere av disse, mange er ødelagt av idioter som har smurt på coating og t.o.m. malt de. Dette er ikke noe man re-coner enkelt, lenge siden de forsvant ut av programmet og deler har jeg aldri sett. Husker Hornaas (tøft navn på en musikkforretning) i Storgata, de forhandlet Electro-Voice da jeg var ung, og diverse elementer inkl den 30" store subben her, kostet rundt 5.000,- husker jeg. Tilbrakte mange kvelder med nesa klemt flat mot vinduet!
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    pengesluk skrev:
    Har forøvrig to slike basselementer i bestilling, håper å få de i hus før sommeren. Leveringstid fra fabrikken, ikke lagervare.
    Hva skal du bruke dem til? Bassrefleks? Er jo ikke all verdens x-max på disse, men det trengs jo kanskje heller ikke med slikt areal. Uansett skulle man tro at det kanskje skulle bli både billigere og bedre med flere mindre elementer, men hvem vet... Kule er de iallefall! 8)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.093
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    Har hørt disse spille i store kabinetter (1000 l.) tunet til 16 Hz og de har en autoritet og en "growl" i bunnen som er helt spesiell.

    Arealet tilsvarer 5 x 15" forøvrig

    Xmax er det mange år siden jeg sluttet å bekymre meg om, av naturlige fysiske årsaker.

    Har hatt (og har) bassystemer med flere mindre elementer for tiden 5 x 16" pr. side på beddingen) og det er hverken bedre eller billigere, men
    annerledes.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.876
    Antall liker
    13.112
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hva med et bilde av baffelbassen din Jan?
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.093
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    Kommer plutselig! Som tidligere nevnt, jeg er ikke fotograf, har ikke kamera engang. Tror jeg skal hyre inn Finger'n, han begynner å bli god med Leica'en
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.093
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    Nok BS - nå må vi ha litt horn igjen!

    Her er et oppsett som er ganske fornuftig - et slikt midbass-horn er overkommelig i størrelse og går greit ned til 70-80 Hz.

    Den lange sorte "tuten" er original GOTO, og ja, de kommer slik fra fabrikken, den tjæreaktige guffa er for å dempe aluminiumen.
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.093
    Antall liker
    101.213
    Torget vurderinger
    23
    Vi tåler ett til av denne installasjonen!

    Her ser vi driverne - GOTO på nedre mellomtone, TAD på øvre mellomtone og TAD 703 i diskanten (samme som LV benytter)
     

    Vedlegg

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.876
    Antall liker
    13.112
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    her er et dobbel Altec 15 midbasshorn med bassmax hornsubber og Altec 511B/802 for pointsource
    det var dette midbasshornet jeg vurderte å la hoffsnekkern cnc frese til meg, men det blir i største laget
    forøvrig en veldig hyggelig og hjelpsom kar Steve Mac på diyaudio.com
    mvh
     

    Vedlegg

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Skal man ha fullrange hornhøyttalere i en vanlig stue er disse min favoritt "på papiret". Skulle gjerne hørt dem, men må da sikkert ta turen til Østerrike. Haigner Alphahorn:



    Constant directivity pointsource fra 350 hz og opp, 103dB/w/m flat 8 ohm fra 30 hz og opp. Dessuten synes jeg de har utseendet med seg. ;)

    http://www.haigner.com/
    http://www.theaudioeagle.com/columns/column04.html
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn