HONØR OG SLEIVSPARK

staker

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Antall liker
58
Har i det sisste tenkt en del på et utsagn jeg leste for en tid tilbake. Her stod et at man naturlig nok har anestesi leger/sykepleier under en operasjon, men at det i dagens samfunn kanskje er behov for estesi leger. Tenker da på at man i dagens upersonlige og overfladiske samfunn med tellekanter og effektivitet, trenger noen eller noe som kan få oss til å føle.
Vi med vår interesse er vel alerede litt utenfor den berømte firkanten. Vi blir sett på som noen raringer, men vi har funnet noe som hjelper oss å føle. Det aller beste er at det som regel ikke er målbart! Selv om tekniske data følger med, er det ingen garanti for at det ikke lyder barberblad og kniver. Uansett er dette med på å gi glede i hverdagen, som a4 mentaliteten vil til livs. Ville derfor gi en honør til dem som setter pris på de lite målbare verdiene, som hifi, musikk, kunst og mellom menskelige relasjoner er. Dette forum er i så måte et fint vannhull.
Samtidig med et lite sleivspark til en del "blåruss", der verdi må kunne måles.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.886
Torget vurderinger
1
Har i det sisste tenkt en del på et utsagn jeg leste for en tid tilbake. Her stod et at man naturlig nok har anestesi leger/sykepleier under en operasjon, men at det i dagens samfunn kanskje er behov for estesi leger. Tenker da på at man i dagens upersonlige og overfladiske samfunn med tellekanter og effektivitet, trenger noen eller noe som kan få oss til å føle.
Vi med vår interesse er vel alerede litt utenfor den berømte firkanten. Vi blir sett på som noen raringer, men vi har funnet noe som hjelper oss å føle. Det aller beste er at det som regel ikke er målbart! Selv om tekniske data følger med, er det ingen garanti for at det ikke lyder barberblad og kniver. Uansett er dette med på å gi glede i hverdagen, som a4 mentaliteten vil til livs. Ville derfor gi en honør til dem som setter pris på de lite målbare verdiene, som hifi, musikk, kunst og mellom menskelige relasjoner er. Dette forum er i så måte et fint vannhull.
O.T. ... «alt» kan måles i et eller annet, f.eks. i penger ... det er imidlertid ikke sikkert at det gir noen mening i å måle «alt» ... «lykke» f.eks.: gir det noen mening i å uttrykke din «lykke» i penger? f.eks. 2 kroner og 50 øre?

mvh
KJ
pt. «Blåruss»

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
O.T. ... «alt» kan måles i et eller annet, f.eks. i penger ... det er imidlertid ikke sikkert at det gir noen mening i å måle «alt» ... «lykke» f.eks.: gir det noen mening i å uttrykke din «lykke» i penger? f.eks. 2 kroner og 50 øre?

mvh
KJ
pt. «Blåruss»
Lykke kan delvis måles i penger, eller rettere sagt mangel av dem ;)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Dette må du forklare janhella - hvordan måles lykke i mangel på penger? ;D

O.

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Dette må du forklare janhella - hvordan måles lykke i mangel på penger? ;D

O.
Mangler du penger, er du ulykkelig, ihvertfall i vår del av verden  ;D
Kall det negativ lykke om du vil ;)

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Pøtsan! Mangler du penger, har du nettopp invistert i noe gromt ustyr og et par og førti utgivelser for å feire det nyinskjøpte vidunderet! ;D

MVH

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Mangler du penger, er du ulykkelig, ihvertfall i vår del av verden  ;D
Kall det negativ lykke om du vil  ;)
Kjenner noen som ikke har det godt i det hele tatt når de har fått litt for mye penger. Hele døgnet går de og grubler på hva de skal bruke dem til ;D

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
nja jeg er ikke enig. Penger gir ikke lykke. Men det gjør det å være ulykkelig mye enklere ;)

edit: Det hørtes kanskje litt rart ut, jeg mener ikke at man er ulykkelig med masse penger. Jeg mener at om du er rik og ulykkelig er det lettere enn å være fattig og ulykkelig. Hvorvidt penger gir en lykke er vel høyst individuelt .

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Kjenner noen som ikke har det godt i det hele tatt når de har fått litt for mye penger. Hele døgnet går de og grubler på hva de skal bruke dem til ;D
Sier ikke at de ikke kan gå begge veier, men uten penger, lite lykke her til lands....

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Lykkelig/ ulykkelig sinnstilstand varierer vel for de fleste av oss. Men jeg er overbevist om att vi som slipper å ha økonomiske bekymringer som en del av hverdagen, som regel finner løsninger på vår "ulykke" som koster penger. Enkelt? Jepp. Opptimalt? Tjah.

P

Parelius

Gjest
Manglende penger, dårlig opphav og mangelfullt utseende gjør lykken mye vanskeligere, men er selv ikke lykken. Aristotle said that (nesten). For mye penger, godt opphav og fantastisk utseende gjør lykken neste uoppnåelig, har en ikke den nødvendige karakterstyrke. Få har det, som også har det nevnte.

De fleste av oss fødes, spiser, jobber og dør. Lykke er for de som har for lite å gjøre på! De kloke, slike som oss, har komponentene i anlegget; det er bedre å ha lydfrustrasjoner, enn å gå rundt og være ulykkelig... Litt malt hjelper også.

M

Mr._X

Gjest
Pøh... Lykke måles ikke i penger! Den som mener det har neppe opplevd hva lykke egentlig er..

Mvh
Mr X, som er glad i pengehaugen sin ;D

O

om.s

Gjest
Ulykkelig, tja til tider, lykkelig! ja av opplevelsene, de "små" verdier er som nevnt ofte undervurdert...

mvh

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
Hifi kan jo i høyeste grad måles i penger fra enkelte synsvinkler. Bransjen har det med å gjøre sitt beste for å skape behov hos kunden. Man kan jo si at de lykkes med tanke på den høye frekvensen på utbytting av utstyr som ser ut til å plage de audiofile.

Selv pleier jeg å unnskylde meg ved å påpeke at mine hifi-materielle investeringer ligger til grunn for en maksimering av musikkens åndelige og kunstneriske opplevelse.

staker

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Antall liker
58
Nå var det vel ikke verdien av penger jeg snakker om, og heller ikke "lykke". Jeg ønsket å sette fokus på at selv om mye dreier seg om penger også for oss, var det heller vår "evne" til å nye god lyd som var tema. Det å faktisk nye musikken, kjenne på følelsene den løfter frem i deg. Dette kan sikkert forsterkes med et godt anlegg, men langt i fra en nødvendighet.
Poenget var å se forbi samfunnets rammer, og på hva musikken kan gi oss.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.886
Torget vurderinger
1
Nå var det vel ikke verdien av penger jeg snakker om, og heller ikke "lykke". Jeg ønsket å sette fokus på at selv om mye dreier seg om penger også for oss, var det heller vår "evne" til å nye god lyd som var tema. Det å faktisk nye musikken, kjenne på følelsene den løfter frem i deg. Dette kan sikkert forsterkes med et godt anlegg, men langt i fra en nødvendighet.
Poenget var å se forbi samfunnets rammer, og på hva musikken kan gi oss.
Den dagen jeg ikke klarer å «se» og føle nytelsen i å drikke meg full på noe billig rødvinsskvip fra «Ch. de Hasle», da ... ; tilsvarende for musikk, den dagen jeg ikke er i stand til å nyte god musikk på en superdupermegagigabooombox ... ja da er det muligens på tide å finne på noe annet. Det er ikke det, jeg fortrekker enten Imsdal eller kullfiltrert, «ferskt» springvann til (dvs. ved siden av, foruten en dråpe eller to i) min malt, gjerne en Bowmore eller en Bruichladdich, og gjerne i et «snifter» glass med lokk.

mvh
KJ

Topp Bunn