Homofili i Bibelen

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nei ingen har noe med hvordan andre lever, men i et samfunn så blir man nå engang påvirket av familie og venners syn på saker og ting. Det er ikke så lett å gjennomføre som det er å si dette at man ikke skal bry seg om hva andre mener.
I kristendommen kan man bli moralsk fordømt, i andre religioner er det mer håndfaste måter å holde folk i sjakk på. Uansett er det et problem at andre legger seg opp i hvordan man ønsker å leve, men sånn vil det vel alltid være på en eller annen måte.
Er man religiøs så tror man på det som står i boken, og da kan det bli problemer når man skal prøve å velge vekk det man er uenig med, det er jo dette vi stadig ser eksempler på i verden i dag, og som skaper store problemer mange steder spesielt i saker hvor det som står i boken går på tvers av rett og galt og menneskerettighetene.

R

Rojoh

Gjest
Nå har jeg ikke lest denne tråden,
( og hvis noen da påpeker at det burde jeg absolutt gjøre før jeg skriver noe her , så har de helt rett ;) ),
men hva har egentlig bibelen med hvordan folk lever?
Ingenting, selvsagt, men det er mange som med Bibelen i hånd liker å moralisere over andre menneskers livsstil.
Hmmm, var det ikke noe i bibelen om en splint og en bjelke og et øye?

;)
;D

Topp Bunn