Holy shit! De kan bli mine.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • V

    vredensgnag

    Gjest
    Lag et lytterom i hagen med ett anlegg i hver ende, optimalt plassert - og så vender du bare lyttestolen. Litt synd å la denslags være sekundæranlegg i et rom med lavt tak.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    vredensgnag skrev:
    Lag et lytterom i hagen med ett anlegg i hver ende, optimalt plassert - og så vender du bare lyttestolen. Litt synd å la denslags være sekundæranlegg i et rom med lavt tak.
    Det er dette som kommer til å bli løsningen. I tillegg vil nok dette rykke frem som primæranlegget dersom FMA 2011 kommer hit.

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    monolake skrev:
    Hvornår regner du med at få de Fm Acoustic ind ? Altså til at stå i din stue
    Først må jeg få et endelig tilbud om pris, betalingsbetingelser og mulighet for innbytte. Så få vi se om dette blir realitet og leveringsbetingelser.

    Mvh
    Roysen
     

    prat

    Medlem
    Ble medlem
    17.06.2009
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Roysen skrev:
    prat skrev:
    Oi... Hva benytter du av kilder og høyttalere på et slikt oppsett??
    Det vil bli Rockport Technologies Arrakis 2 høytalere, Rockport Technologies System III Sirius arm og platespiller med Lyra Olympos pickup. Så får vi se hva som skjer. Det må jo enda en forsterker til siden høytalerne må bi-ampes. Jeg har jo både et par Dynaudio Arbiter og et par Tube Research Labs Platinum GTR 800 på veg inn som jeg nesten er ferdig med å betale ned. I tillegg står det jo et par Krell MRA her allerede. Jeg ønsker meg dog mest av alt et brukt par Goldmund Telos 5000+ eller et nytt par Goldmund Telos 3500. Det var jo et av disse parene jeg tenkte å søke opp nå når Dynaudio og Tube Research Labs nedbetalingene blir ferdige. Det vil imidlertid ligge lenger frem dersom denne FMA handelen går i boks.

    Dersom man skal drømme videre kunne man ideelt sett ønsket seg noe som fylte ut frekvensgangen under 20Hz siden jeg idag er vant til høytalere som spiller helt ned til 5Hz. Subwoofere av god kvalitet er også kjent for å forbedre lydbildet med bedre holografi, dybde og luftighet. Så et par Wilson Audio Thor's Hammer drevet av mine Krell MRA for å utfylle Arrakis ville ikke blitt helt feil.

    Mvh
    Roysen
    Oi... Du bør få hemmelig adresse siden du står frem med navn her... Er nok mange misunnelige sjeler som kunne tenkt seg en snarvei til nirvana ved å forsyne seg hos deg...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    prat skrev:
    Roysen skrev:
    prat skrev:
    Oi... Hva benytter du av kilder og høyttalere på et slikt oppsett??
    Det vil bli Rockport Technologies Arrakis 2 høytalere, Rockport Technologies System III Sirius arm og platespiller med Lyra Olympos pickup. Så får vi se hva som skjer. Det må jo enda en forsterker til siden høytalerne må bi-ampes. Jeg har jo både et par Dynaudio Arbiter og et par Tube Research Labs Platinum GTR 800 på veg inn som jeg nesten er ferdig med å betale ned. I tillegg står det jo et par Krell MRA her allerede. Jeg ønsker meg dog mest av alt et brukt par Goldmund Telos 5000+ eller et nytt par Goldmund Telos 3500. Det var jo et av disse parene jeg tenkte å søke opp nå når Dynaudio og Tube Research Labs nedbetalingene blir ferdige. Det vil imidlertid ligge lenger frem dersom denne FMA handelen går i boks.

    Dersom man skal drømme videre kunne man ideelt sett ønsket seg noe som fylte ut frekvensgangen under 20Hz siden jeg idag er vant til høytalere som spiller helt ned til 5Hz. Subwoofere av god kvalitet er også kjent for å forbedre lydbildet med bedre holografi, dybde og luftighet. Så et par Wilson Audio Thor's Hammer drevet av mine Krell MRA for å utfylle Arrakis ville ikke blitt helt feil.

    Mvh
    Roysen
    Oi... Du bør få hemmelig adresse siden du står frem med navn her... Er nok mange misunnelige sjeler som kunne tenkt seg en snarvei til nirvana ved å forsyne seg hos deg...
    Roysen har nok 3 rottweilere i hagan og selvskudd i racket.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    cybervision_ skrev:
    prat skrev:
    Roysen skrev:
    prat skrev:
    Oi... Hva benytter du av kilder og høyttalere på et slikt oppsett??
    Det vil bli Rockport Technologies Arrakis 2 høytalere, Rockport Technologies System III Sirius arm og platespiller med Lyra Olympos pickup. Så får vi se hva som skjer. Det må jo enda en forsterker til siden høytalerne må bi-ampes. Jeg har jo både et par Dynaudio Arbiter og et par Tube Research Labs Platinum GTR 800 på veg inn som jeg nesten er ferdig med å betale ned. I tillegg står det jo et par Krell MRA her allerede. Jeg ønsker meg dog mest av alt et brukt par Goldmund Telos 5000+ eller et nytt par Goldmund Telos 3500. Det var jo et av disse parene jeg tenkte å søke opp nå når Dynaudio og Tube Research Labs nedbetalingene blir ferdige. Det vil imidlertid ligge lenger frem dersom denne FMA handelen går i boks.

    Dersom man skal drømme videre kunne man ideelt sett ønsket seg noe som fylte ut frekvensgangen under 20Hz siden jeg idag er vant til høytalere som spiller helt ned til 5Hz. Subwoofere av god kvalitet er også kjent for å forbedre lydbildet med bedre holografi, dybde og luftighet. Så et par Wilson Audio Thor's Hammer drevet av mine Krell MRA for å utfylle Arrakis ville ikke blitt helt feil.

    Mvh
    Roysen
    Oi... Du bør få hemmelig adresse siden du står frem med navn her... Er nok mange misunnelige sjeler som kunne tenkt seg en snarvei til nirvana ved å forsyne seg hos deg...
    Roysen har nok 3 rottweilere i hagan og selvskudd i racket.
    + landminer og vollgrav rundt hele eiendommen fylt med div genmanipulerte / muterte uhyrer som tåler alle de kjemikaliene som han har kjøpt fra Hærens overskuddslager som den er fylt med ;D ;D

    Mvh ;)
     

    Kolschtat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    134
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    Underholdene tråd ;)

    Først og fremst fordi det er gøy å følge andre realisere planer som man selv ikke kan, låne litt av gleden.

    Mer slikt i tiden fremover også :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.618
    Antall liker
    27.888
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    DoMentor skrev:
    cybervision_ skrev:
    prat skrev:
    Roysen skrev:
    prat skrev:
    Oi... Hva benytter du av kilder og høyttalere på et slikt oppsett??
    Det vil bli Rockport Technologies Arrakis 2 høytalere, Rockport Technologies System III Sirius arm og platespiller med Lyra Olympos pickup. Så får vi se hva som skjer. Det må jo enda en forsterker til siden høytalerne må bi-ampes. Jeg har jo både et par Dynaudio Arbiter og et par Tube Research Labs Platinum GTR 800 på veg inn som jeg nesten er ferdig med å betale ned. I tillegg står det jo et par Krell MRA her allerede. Jeg ønsker meg dog mest av alt et brukt par Goldmund Telos 5000+ eller et nytt par Goldmund Telos 3500. Det var jo et av disse parene jeg tenkte å søke opp nå når Dynaudio og Tube Research Labs nedbetalingene blir ferdige. Det vil imidlertid ligge lenger frem dersom denne FMA handelen går i boks.

    Dersom man skal drømme videre kunne man ideelt sett ønsket seg noe som fylte ut frekvensgangen under 20Hz siden jeg idag er vant til høytalere som spiller helt ned til 5Hz. Subwoofere av god kvalitet er også kjent for å forbedre lydbildet med bedre holografi, dybde og luftighet. Så et par Wilson Audio Thor's Hammer drevet av mine Krell MRA for å utfylle Arrakis ville ikke blitt helt feil.

    Mvh
    Roysen
    Oi... Du bør få hemmelig adresse siden du står frem med navn her... Er nok mange misunnelige sjeler som kunne tenkt seg en snarvei til nirvana ved å forsyne seg hos deg...
    Roysen har nok 3 rottweilere i hagan og selvskudd i racket.
    + landminer og vollgrav rundt hele eiendommen fylt med div genmanipulerte / muterte uhyrer som tåler alle de kjemikaliene som han har kjøpt fra Hærens overskuddslager som den er fylt med ;D ;D

    Mvh ;)
    Vel, han har ihvertfall noen jævlig hissige katter....

    mvh
     
    R

    Roysen

    Gjest
    tkr skrev:
    DoMentor skrev:
    cybervision_ skrev:
    prat skrev:
    Roysen skrev:
    prat skrev:
    Oi... Hva benytter du av kilder og høyttalere på et slikt oppsett??
    Det vil bli Rockport Technologies Arrakis 2 høytalere, Rockport Technologies System III Sirius arm og platespiller med Lyra Olympos pickup. Så får vi se hva som skjer. Det må jo enda en forsterker til siden høytalerne må bi-ampes. Jeg har jo både et par Dynaudio Arbiter og et par Tube Research Labs Platinum GTR 800 på veg inn som jeg nesten er ferdig med å betale ned. I tillegg står det jo et par Krell MRA her allerede. Jeg ønsker meg dog mest av alt et brukt par Goldmund Telos 5000+ eller et nytt par Goldmund Telos 3500. Det var jo et av disse parene jeg tenkte å søke opp nå når Dynaudio og Tube Research Labs nedbetalingene blir ferdige. Det vil imidlertid ligge lenger frem dersom denne FMA handelen går i boks.

    Dersom man skal drømme videre kunne man ideelt sett ønsket seg noe som fylte ut frekvensgangen under 20Hz siden jeg idag er vant til høytalere som spiller helt ned til 5Hz. Subwoofere av god kvalitet er også kjent for å forbedre lydbildet med bedre holografi, dybde og luftighet. Så et par Wilson Audio Thor's Hammer drevet av mine Krell MRA for å utfylle Arrakis ville ikke blitt helt feil.

    Mvh
    Roysen
    Oi... Du bør få hemmelig adresse siden du står frem med navn her... Er nok mange misunnelige sjeler som kunne tenkt seg en snarvei til nirvana ved å forsyne seg hos deg...
    Roysen har nok 3 rottweilere i hagan og selvskudd i racket.
    + landminer og vollgrav rundt hele eiendommen fylt med div genmanipulerte / muterte uhyrer som tåler alle de kjemikaliene som han har kjøpt fra Hærens overskuddslager som den er fylt med ;D ;D

    Mvh ;)
    Vel, han har ihvertfall noen jævlig hissige katter....

    mvh
    ;D ;D ;D ;D
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Er det bare jeg som lurer på hva slags tyv som hadde klart å løfte ut anlegget? ???

    Kanskje bigfoot?

     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Roysen skrev:
    tkr skrev:
    DoMentor skrev:
    cybervision_ skrev:
    prat skrev:
    Roysen skrev:
    prat skrev:
    Oi... Hva benytter du av kilder og høyttalere på et slikt oppsett??
    Det vil bli Rockport Technologies Arrakis 2 høytalere, Rockport Technologies System III Sirius arm og platespiller med Lyra Olympos pickup. Så får vi se hva som skjer. Det må jo enda en forsterker til siden høytalerne må bi-ampes. Jeg har jo både et par Dynaudio Arbiter og et par Tube Research Labs Platinum GTR 800 på veg inn som jeg nesten er ferdig med å betale ned. I tillegg står det jo et par Krell MRA her allerede. Jeg ønsker meg dog mest av alt et brukt par Goldmund Telos 5000+ eller et nytt par Goldmund Telos 3500. Det var jo et av disse parene jeg tenkte å søke opp nå når Dynaudio og Tube Research Labs nedbetalingene blir ferdige. Det vil imidlertid ligge lenger frem dersom denne FMA handelen går i boks.

    Dersom man skal drømme videre kunne man ideelt sett ønsket seg noe som fylte ut frekvensgangen under 20Hz siden jeg idag er vant til høytalere som spiller helt ned til 5Hz. Subwoofere av god kvalitet er også kjent for å forbedre lydbildet med bedre holografi, dybde og luftighet. Så et par Wilson Audio Thor's Hammer drevet av mine Krell MRA for å utfylle Arrakis ville ikke blitt helt feil.

    Mvh
    Roysen
    Oi... Du bør få hemmelig adresse siden du står frem med navn her... Er nok mange misunnelige sjeler som kunne tenkt seg en snarvei til nirvana ved å forsyne seg hos deg...
    Roysen har nok 3 rottweilere i hagan og selvskudd i racket.
    + landminer og vollgrav rundt hele eiendommen fylt med div genmanipulerte / muterte uhyrer som tåler alle de kjemikaliene som han har kjøpt fra Hærens overskuddslager som den er fylt med ;D ;D

    Mvh ;)
    Vel, han har ihvertfall noen jævlig hissige katter....

    mvh
    ;D ;D ;D ;D
    Skule hilse fra min kjære fru & si at hun mer enn svært gjerne tar på seg jobben med å sitte i hagen din & passe på snaddesikleyammyutstyret ditt ;D ;D ;D & tro meg når jeg sier at hu kan være verre enn Styggen sjøl, mao man kødder IKKE med hu ;D ;D ;D ;D ;D ;D

    Mvh :D
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    shaunv skrev:
    Er det bare jeg som lurer på hva slags tyv som hadde klart å løfte ut anlegget? ???

    Kanskje bigfoot?

    eller så man vel ha noen gaffeltrucker + et par semitrailere med lift ;D ;D ;D

    Mvh :)
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    876
    Antall liker
    877
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Fett at noen har mulighet til å kunne gjøre slike gromkjøp. Gleder meg til å lese fortsettelsen. Stå på:-D
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Sånn litt i etterkant ser jeg at jeg kanskje burde forklart dette tidligere. Grunnen til at jeg ble ekstra ekstatisk med hensyn på tanken på disse monoblokkene er at jeg har vært ganske lyttetrett i det siste, lei av lyden hjemme og har derfor ikke sittet i lyttestolen noe særlig det siste halve året. Årsaken til dette skyldes at jeg fikk en så ekstatisk opplevelse av lyden i rommet til Audio Norge på Horten messen. Jeg fikk sjansen til å jobbe med dette oppsettet i tre dager og det satte seg til de grader i ryggmargen at det har vært nedturer å sette seg foran eget anlegg i ettertid. Dette gjelder også når Wadia kombinasjonen kom tilbake selv om den var en reell opptur sammenlignet med hvordan den spilte før jeg sendte den og hvordan mine andre digitalkilder spiller.

    Jeg er derfor skikkelig utålmodig og sulteforet på radikale lydmessige forbedringer hjemme og det synes som en uendelighet til bedre lytterom er på plass.

    Dette er nok derfor grunnen til at slike små drypp som dette kringkastes. Jeg blir rett og slett mer enn normalt euforisk av små hendelser som kan gjøre lyden her bedre. Så vennligst ta hensyn til dette når dere leser mine utrop.

    Forøvrig er det enighet om prisen på FMA 2011 med selger, men ikke om betalingsbetingelser. Så det er usikkert hvordan dette ender i øyeblikket.

    Mvh
    Roysen
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Dyr forsterker?

    Når det gjelder penger så er det to ting som gjelder; ha nok av dem og sørge for å holde dem i sirkulasjon...

    Kjøp forsterkeren! ;)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Roysen skrev:
    Sånn litt i etterkant ser jeg at jeg kanskje burde forklart dette tidligere. Grunnen til at jeg ble ekstra ekstatisk med hensyn på tanken på disse monoblokkene er at jeg har vært ganske lyttetrett i det siste, lei av lyden hjemme og har derfor ikke sittet i lyttestolen noe særlig det siste halve året. Årsaken til dette skyldes at jeg fikk en så ekstatisk opplevelse av lyden i rommet til Audio Norge på Horten messen. Jeg fikk sjansen til å jobbe med dette oppsettet i tre dager og det satte seg til de grader i ryggmargen at det har vært nedturer å sette seg foran eget anlegg i ettertid. Dette gjelder også når Wadia kombinasjonen kom tilbake selv om den var en reell opptur sammenlignet med hvordan den spilte før jeg sendte den og hvordan mine andre digitalkilder spiller.

    Jeg er derfor skikkelig utålmodig og sulteforet på radikale lydmessige forbedringer hjemme og det synes som en uendelighet til bedre lytterom er på plass.

    Dette er nok derfor grunnen til at slike små drypp som dette kringkastes. Jeg blir rett og slett mer enn normalt euforisk av små hendelser som kan gjøre lyden her bedre. Så vennligst ta hensyn til dette når dere leser mine utrop.

    Forøvrig er det enighet om prisen på FMA 2011 med selger, men ikke om betalingsbetingelser. Så det er usikkert hvordan dette ender i øyeblikket.

    Mvh
    Roysen
    Tror de fleste har følt det slik innimellom, det er nettopp da det er så kult å få noen drypp av ny interesse og pågangsmot. Selv varierer ganske ofte lyttehumør med dagsform, eller av og til stemmer det bare ikke, man lytter gjennom en sang eller to før man surmuler litt om det skal da ikke låte sånn før man finner noe annet å gjøre...

    Men andre ganger så klaffer alt og døgnet har plutselig alt for få timer og hvorfor skal andre i hustanden ha krav på nattero ;D
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.249
    Antall liker
    3.512
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Armerte betongvegger, sikkerhetsdører, kameraovervåkning, alarmsystemer, skuddsikre glass, etc. Mulighetene er mange for å bygge et innbruddsikkert rom. Men det koster mer enn leca.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Synd enkelte blir så "svartsjuke"

    Håper dette går i orden Roysen.. Blir spennende å følge med videre uansett utfall dog!

    Mvh
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Roysen skrev:
    ......jeg fikk en så ekstatisk opplevelse av lyden i rommet til Audio Norge på Horten messen.
    Ja, den lyden husker jeg også godt. Min ideal lyd :D. Men med noe sånt nytter det ikke å være i lavtlønnet yrke :-\. Det rommet minnet meg endel om et annet demorom med an annen kjæledegge for meg, Revel på ML. Det de hadde til felles var stor avstand til veggene. Og det tror jeg må til for å utløse potensialet i rådyre saker. Og selvfølgelig rette dempe og refleksforhold.

    Hvordan du kan bli lydtrett over lang tid er derimot uforståelig for meg. Hadde ikke klart meg én dag uten musikk. OK, noen dagers pause kan være veldig positivt, men ikke mer. Jeg har anlegget ene og alene for å spille musikk.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Kabeldragern skrev:
    Dyr forsterker?

    Når det gjelder penger så er det to ting som gjelder; ha nok av dem og sørge for å holde dem i sirkulasjon...

    Kjøp forsterkeren! ;)
    FM 2011 er så legendarisk att det er tråder på enkelte forum hvor man holder oversikt over hvem som eier dem i øyeblikket.
    Man er av den oppfattning att det skal være fler enn 25 par laget. Ifølge det jeg har fått med meg er det noen som mener det finnes 100stk monoblokker av 2011.
    Om dette da er slik att når man kjøper ett par, så finnes det ett reservepar på fabrikken for worst case happenings... si om ett hus brenner eller hva det nå er.
    Legendestatusen er altså så stor att man begynner å fable om sære detaljer, som dette. Unsubstansiated sier jeg... men novell.

    FM Acoustics spiller litt på hemmelighold og det att info rett og slett er forbeholdt forhandlere og eiere på visse plan.

    Nå er typsisk livstid på en av de større FM ampene en livstid på 10 timers daglig bruk i 40 år. :eek: Men det er anbefallt service hvert 15 -20 år.. Virker iallefall sånn...
    Konstruksjonen er så enkel den trenger å være, men ikke ett dugg enklere.
    Dette er nesten å regne for produksjon av satelitter for romferder. Det er ikke avansert, men det er produsert som Rolls Royce silver ghost fra tidlig 1900tall. Som de fleste vet var slike biler kjørbare i nesten 100 år før de stopper opp.
    Solide deler, deler som har vist seg og holde. Religiøse holdninger til matching og testing, abnormt strenge krav , produserer i moduler, så testes modulene så hardt, att de hadde smelta om de var av vanlig kvalitet. Holder de... noe de selvsagt gjør, blir de matchet videre og tilslutt har man nok deler til en amp. Slikt tar mye tid, koster masse penger.
    Typisk leveransetid på FM Acoustics sine produkter er ifra 3mn til 9mnd, avhengig av hvilken status du har som kjøper...
    Har du ikke status, enda, får du ikke kjøpe... eller, du blir ikke satt på venteliste. Og den er lang, den lista...

    Det er til og med en ordning slik att man bestiller (man betaler ganske stor prosentandel av fullpris for å få en bestilling igangstartet), men i ventetiden kan man etter samtaler med fabrikken selge opsjonen til en annen person,som da overtar produktet og betaler utløsnings regningen,og kan således motta det når det er ferdig.

    Bespoke manufacturing heter dette. Ganske unikt egentlig.
    Du kan bestille, så nei, jeg har ombestemt meg gitt tenker du når det er 2mnd igjen til levering. (Man kan jo tenke seg att det kan ikke være lurt for den som opprinnelig bestillte å selge videre... ny bestilling vrien? Kanse det kanse.. )
    Det er ikke uvanlig att den som da vil overta opsjonen må ut med en sum som er større enn nypris... mye større.
    Er det etterspørsel? Oh dear..

    mvh
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.964
    Antall liker
    13.325
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    tror ikke jeg ville satset på å leve av å handle futures i FM leveranser..... ::)

    mvh
    Leif
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    veldig godt innlegg, blir jo tydeligere hvorfor det er såpass stas å få tak i noe slik
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Imperial skrev:
    Dette er nesten å regne for produksjon av satelitter for romferder. Det er ikke avansert, men det er produsert som Rolls Royce silver ghost fra tidlig 1900tall. Som de fleste vet var slike biler kjørbare i nesten 100 år før de stopper opp.
    Solide deler, deler som har vist seg og holde. Religiøse holdninger til matching og testing, abnormt strenge krav , produserer i moduler, så testes modulene så hardt, att de hadde smelta om de var av vanlig kvalitet. Holder de... noe de selvsagt gjør, blir de matchet videre og tilslutt har man nok deler til en amp. Slikt tar mye tid, koster masse penger.
    Slikt må man vel si for å forsvare prisen, men jeg tror ikke på sånt. Minner meg på om forklaringen på hvorfor reperasjonen på min forsterker kostet såpass mye. Det var utrolig festlig lesning og de visste jo lite at jeg er utdannet reperatør selv ;D. De omformulerte seg fort gitt.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Ja... det er to kjente problemer Med FM acoustics ampene, dette gjelder da 801A og 411 MK I ...

    801A er så glad i å lage lyd att den tillot kontrollert selvsmelting av "utgangstrinnet" under bruk, følgelig, flere av disse har måtet bli reparert etter att eierne var litt for happy med volumkontrollen... (eksakt hva som kan ryker, vet jeg ikke)
    Men dette er jo studioamper, så kanskje teknikker forlot rommet og artisten, ikke edru, bestemmer seg for å digge... ? (Aner ikke ::))

    I 411 MK 1 (2x 150w ca..) var det ett problem med att lyspæren som viser om ampen er på eller ei, ikke levde mer enn mja.. 10 -15 år, så gikk den!!!! UHØRT!!!! Fabrikken på sine sider har beklaget dette, og det er en lenger artikkel om att 411 MK II nå har en Diode, led pære som er garantert å vare lenger enn ampen vil...

    :p NAaaaaa-aaaa? Shaaaaaa haaa!

    Nivået fabrikken selv finner nødvendig, begynner å bli klinkene klart.. eller? Og de vet å ta seg betalt... derav er det vel ingen tvil.

    mvh
     

    Juballong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    115
    Antall liker
    155
    Roysen skrev:
    Sånn litt i etterkant ser jeg at jeg kanskje burde forklart dette tidligere. Grunnen til at jeg ble ekstra ekstatisk med hensyn på tanken på disse monoblokkene er at jeg har vært ganske lyttetrett i det siste, lei av lyden hjemme og har derfor ikke sittet i lyttestolen noe særlig det siste halve året. ...
    Hei
    Først må jeg ønske deg lykke til med din jakt på det ultimate anlegget,
    spennende og følge slike som deg som dyrker lidenskapen til det ytterste.

    Jeg er en person som sjelden eller aldri gir andre råd om hva de skal tenke
    eller mene, jeg har heller ikke hørt anlegget ditt, men får jeg likavel kaste
    noen tanker inn i debatten?

    Du skriver at du har vært lyttetrett i det siste. Du har vel et av de mest
    eksotiske anleggene i Norge, som skulle gi lytteglede i bøtter.

    Tanke nr 1: I som så mange hobbyer er selve jakten på det ultimate, en viktig del av
    gleden, så også i HiFi.
    Som noen nevnte tidligere i tråden, vil et par nye forsterkere kanskje forandre
    lyden marginalt, kanskje forandre, men kanskje ikke forbedre??
    Uansett gjenstår det viktigste spørsmålet: Vil du komme ut av din lyttetretthet?

    Kan det være at du har kommet til veis ende innenfor den "HiFi-retningen" du har valgt?
    Stanger du hodet i taket mht. lydforbedringspotensiale? Er det heller jakten på forbedringer
    du savner?

    Så kommer vi til tanke nr 2:
    Hva med å bygge et nytt anlegg innen for en annen "studieretning". Jeg vet du fikk
    et lignende råd, jeg tror det var av LMC, for noen år siden, men nå er kanskje tiden
    moden???

    Og den "studieretningen" jeg gjerne hadde sett at du la all din sjel, dine penger
    og lidenskap i er et hornsystem som ville fått Avantgarde Trio og dess like
    til å ligne og høres ut som en skarrende Vuvuzela i sammenligning. Haha

    La lidenskapen leve!
    Stå på !
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Imperial skrev:
    801A er så glad i å lage lyd att den tillot kontrollert selvsmelting av utgangstrinnet under bruk, følgelig,
    Har aldri sett en smeltet utganstransistor (utenpå), den kortslutter på et "nanosekund". Hva som fysisk skjer innvendig vet jeg ikke, men resistansen uteblir i allefall.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Imperial skrev:
    801A er så glad i å lage lyd att den tillot kontrollert selvsmelting av utgangstrinnet under bruk, følgelig,
    Har aldri sett en smeltet utganstransistor (utenpå), den kortslutter på et "nanosekund". Hva som fysisk skjer innvendig vet jeg ikke, men resistansen uteblir i allefall.
    Ikke helt utfyllende.... transistorer kan smelte av og lage brudd på et nanosekund, det er riktig. Men de kan også eksplodere (uendelig motstand) og smelte sammen (korslutning) + pluss noen særtilfeller av brudd/kortslutning i base/kollektor, base/emitter eller også brudd/kortslutning gate/source, gate/drain.....

    Uansett; litt morro når det skjer - men ikke alltid ;)
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Mhm... vi kan jo anta att problemet gjaldt ekstremt få eksemplar, og att feilbruken var ekstrem, og att dette er sikkert 20 år siden... problemet eksisterer nok ikke lenger.

    ---
    Fm lager jo ett par små monoblokker nå... FM 108, på 70/140 ,rms/peak 15 amps kontinuerlig.. som ligger på under 100 lappen stykket. Om man har lettdrevne høyttaler i moderate rom, det skal visst være mildt sagt bra som innsteg i deres verden. De veier 4.5kg pr stk. Nuvel, galskap i småttingskala og. :p
    Det uvanlig her er jo att FM ønsker å produsere disse i flere tusen eksemplar, om folk vil kjøpe. Så sier de.


    mvh
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Imperial,

    Har du noen linker til disse forumene det står om FMA og FMA 2011 spesielt?

    Mvh
    Roysen
     

    monolake

    Medlem
    Ble medlem
    25.01.2012
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Roysen skrev:
    Sånn litt i etterkant ser jeg at jeg kanskje burde forklart dette tidligere. Grunnen til at jeg ble ekstra ekstatisk med hensyn på tanken på disse monoblokkene er at jeg har vært ganske lyttetrett i det siste, lei av lyden hjemme og har derfor ikke sittet i lyttestolen noe særlig det siste halve året. Årsaken til dette skyldes at jeg fikk en så ekstatisk opplevelse av lyden i rommet til Audio Norge på Horten messen. Jeg fikk sjansen til å jobbe med dette oppsettet i tre dager og det satte seg til de grader i ryggmargen at det har vært nedturer å sette seg foran eget anlegg i ettertid. Dette gjelder også når Wadia kombinasjonen kom tilbake selv om den var en reell opptur sammenlignet med hvordan den spilte før jeg sendte den og hvordan mine andre digitalkilder spiller.

    Jeg er derfor skikkelig utålmodig og sulteforet på radikale lydmessige forbedringer hjemme og det synes som en uendelighet til bedre lytterom er på plass.


    Hej det er altid vigtigt at betalings betingelserne er i orden, kender det selv, køber du dem brugt eller er det en demo ?

    Dette er nok derfor grunnen til at slike små drypp som dette kringkastes. Jeg blir rett og slett mer enn normalt euforisk av små hendelser som kan gjøre lyden her bedre. Så vennligst ta hensyn til dette når dere leser mine utrop.

    Forøvrig er det enighet om prisen på FMA 2011 med selger, men ikke om betalingsbetingelser. Så det er usikkert hvordan dette ender i øyeblikket.

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    monolake skrev:
    Roysen skrev:
    Sånn litt i etterkant ser jeg at jeg kanskje burde forklart dette tidligere. Grunnen til at jeg ble ekstra ekstatisk med hensyn på tanken på disse monoblokkene er at jeg har vært ganske lyttetrett i det siste, lei av lyden hjemme og har derfor ikke sittet i lyttestolen noe særlig det siste halve året. Årsaken til dette skyldes at jeg fikk en så ekstatisk opplevelse av lyden i rommet til Audio Norge på Horten messen. Jeg fikk sjansen til å jobbe med dette oppsettet i tre dager og det satte seg til de grader i ryggmargen at det har vært nedturer å sette seg foran eget anlegg i ettertid. Dette gjelder også når Wadia kombinasjonen kom tilbake selv om den var en reell opptur sammenlignet med hvordan den spilte før jeg sendte den og hvordan mine andre digitalkilder spiller.

    Jeg er derfor skikkelig utålmodig og sulteforet på radikale lydmessige forbedringer hjemme og det synes som en uendelighet til bedre lytterom er på plass.


    Hej det er altid vigtigt at betalings betingelserne er i orden, kender det selv, køber du dem brugt eller er det en demo ?

    Dette er nok derfor grunnen til at slike små drypp som dette kringkastes. Jeg blir rett og slett mer enn normalt euforisk av små hendelser som kan gjøre lyden her bedre. Så vennligst ta hensyn til dette når dere leser mine utrop.

    Forøvrig er det enighet om prisen på FMA 2011 med selger, men ikke om betalingsbetingelser. Så det er usikkert hvordan dette ender i øyeblikket.

    Mvh
    Roysen
    Brukt.
     

    monolake

    Medlem
    Ble medlem
    25.01.2012
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Roysen skrev:
    monolake skrev:
    Roysen skrev:
    Sånn litt i etterkant ser jeg at jeg kanskje burde forklart dette tidligere. Grunnen til at jeg ble ekstra ekstatisk med hensyn på tanken på disse monoblokkene er at jeg har vært ganske lyttetrett i det siste, lei av lyden hjemme og har derfor ikke sittet i lyttestolen noe særlig det siste halve året. Årsaken til dette skyldes at jeg fikk en så ekstatisk opplevelse av lyden i rommet til Audio Norge på Horten messen. Jeg fikk sjansen til å jobbe med dette oppsettet i tre dager og det satte seg til de grader i ryggmargen at det har vært nedturer å sette seg foran eget anlegg i ettertid. Dette gjelder også når Wadia kombinasjonen kom tilbake selv om den var en reell opptur sammenlignet med hvordan den spilte før jeg sendte den og hvordan mine andre digitalkilder spiller.



    I hvilket land køber du dem henne ?

    Jeg er derfor skikkelig utålmodig og sulteforet på radikale lydmessige forbedringer hjemme og det synes som en uendelighet til bedre lytterom er på plass.


    Hej det er altid vigtigt at betalings betingelserne er i orden, kender det selv, køber du dem brugt eller er det en demo ?

    Dette er nok derfor grunnen til at slike små drypp som dette kringkastes. Jeg blir rett og slett mer enn normalt euforisk av små hendelser som kan gjøre lyden her bedre. Så vennligst ta hensyn til dette når dere leser mine utrop.

    Forøvrig er det enighet om prisen på FMA 2011 med selger, men ikke om betalingsbetingelser. Så det er usikkert hvordan dette ender i øyeblikket.

    Mvh
    Roysen
    Brukt.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Det anbefales med tyngde FM Acoustics fra stift til ht-element, så det skal bli spennende å se anlegget når alle disse komponentene er hentet inn - såvidt jeg forstår fra bl.a. WBF er det ingen som får dem til å spille som de skal uten alt inklusive fra FM Acoustics. Så dette blir det morsomt å få inn i landet.
     

    monolake

    Medlem
    Ble medlem
    25.01.2012
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    vredensgnag skrev:
    Det anbefales med tyngde FM Acoustics fra stift til ht-element, så det skal bli spennende å se anlegget når alle disse komponentene er hentet inn - såvidt jeg forstår fra bl.a. WBF er det ingen som får dem til å spille som de skal uten alt inklusive fra FM Acoustics. Så dette blir det morsomt å få inn i landet.
    Hvad mener du med det du skriver ikke helt med ?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    FM Acoustics på dette nivået bør bestå av pre, høyttalere, drivverk og cablage for å få det til å spille. Visst ingen som får dem til å gjøre jobben uten FMs egne kabler, for eksempel. Så det blir ganske unikt å se dette på plass i landet.
     

    monolake

    Medlem
    Ble medlem
    25.01.2012
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    vredensgnag skrev:
    FM Acoustics på dette nivået bør bestå av pre, høyttalere, drivverk og cablage for å få det til å spille. Visst ingen som får dem til å gjøre jobben uten FMs egne kabler, for eksempel. Så det blir ganske unikt å se dette på plass i landet.
    Ok på den måde vidste ikke de også laver cd maskine
     
    R

    Roysen

    Gjest
    vredensgnag skrev:
    FM Acoustics på dette nivået bør bestå av pre, høyttalere, drivverk og cablage for å få det til å spille. Visst ingen som får dem til å gjøre jobben uten FMs egne kabler, for eksempel. Så det blir ganske unikt å se dette på plass i landet.
    Det finnes flere eksempler på fornøyde kunder som har FM Acoustics komponenter med en blanding av komponener fra andre produsenter i sine anlegg enn det finnes komplette FMA anlegg. Jeg kommer aldri til å ende opp med høytalerne deres og tvilsomt om kablene finner veien hit. Pickupen de produserte tidligere er vel ikke i produksjon lenger. De har aldri laget platespillere eller digitialkomponenter.

    Kablene er heldigvis ikke så dyre, så det er mulig at man kunne kjøpe inn for å prøve.

    Det man også skal ha i bakhodet er at FMA er 40 år neste år. Kanskje kommer det noen nye jubileumsmodeller som ødelegger annenhåndsverdien av 2011?

    Mvh
    Roysen
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Javel. Jeg forstod at på dette nivået er de nærmest kalibrert for hverandre, komponentene? Fint at du har fleksibilitet, med tanke på alt du har å velge mellom av tilkoblingsmuligheter.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Det ser i øyeblkket litt svart ut. Vi har kommet frem til enighet om pris, men ikke om betalngsbetingelser og der stopper det opp. Så i øyeblikket tror jeg ikke dette blir noe av. Det gjelder dog kun 2011 monoblokkene. 268 forforsterkeren og 223 phono trinnet ser det dog lyst ut for.

    Edit: Selger sa først at han hadde flere kjøpere på hånden og at en stor porsjon forskuddsbetaling nå måtte til. Det er ikke mulig for meg. Jeg trenger en jevn nedbetaling. Det svarte han først at ikke var mulig da de andre kjøperne stod klare. Jeg aksepterte at disse ikke ble mine og skrev at jeg forstod og at han da bare måtte selge. Til svar skriver han nå at jeg må ta kontakt når jeg har penger nok til hans ønskede nedbetaling så får vi håpe at de ikke er solgt. Kanskje står det ikke kjøpere radet opp likevel og at dette er et forsøk på å presse meg. Vi får se.

    Mvh
    Roysen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn