Holy shit! De kan bli mine.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Roysen skrev:
    Dersom du tror at jeg nå skriver/mener noe annet enn tidligere er det nok du som har misforstått eller tolket meg feil tidligere. Dette har jeg ment/stått for hele tiden.

    Mvh
    Roysen
    Det kan jo godt hende? I så fall har jeg ingen problemer med å erkjenne det.
    Men hvor tydelig dette har fremstått, kan man vel sagtens diskutere.
    Jeg er ikke alltid like flink til å lese mellom linjene, og er muligens ikke alene om det? Det kan vel innimellom synes slik, vil jeg mene.
    Jeg har vel vært inne på det før, men nevner det gjerne igjen - "problemet" kan vel i noen grad tillegges en nær sagt absolutt aversjon mot innlegg som ikke til 100% er sammenfallende med dine egne oppfatninger og synspunkter, generelt sett?
    All den tid og stund det ikke er snakk om ren sjikane, (noe man antakelig oppfatter på forskjellig vis), bør man klare å forholde seg til slike innspill og betraktninger på en saklig måte.
    Selv har jeg jo fått meg en og annen "lekse", ved å bli omtalt på en lite hyggelig måte, fra din kant.
    Det kan jeg sagtens tåle, selv om det nok spriker endel i forhold til hvordan allmenheten forhåpentligvis oppfatter meg?
    Jeg våger å tro det.
    At man tidvis kanskje konfronteres med spørsmål / synspunkter og innspill som sannsynligvis lander på en øm tå eller to, bør vi vel alle kunne takle?

    Sagt i beste mening, tro det eller ei....
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Den diskusjonen der ser jeg ikke noe poeng i å ta med deg Scrooge, men det jeg kan si er at jeg ikke deler ditt syn på hendelsesforløpet, intensjonen bak det du referer til og de meninger du tillegger meg.

    Mvh
    Roysen
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Ok.
    Godt du holder stilen, Roysen! 8)
    Men at du en eller annen dag vil møte deg selv i døren??
    Jeg FORSØKTE faktisk å fremstå som litt godmodig og forsonende her, men det hjalp jo fint lite.
    Dine "pigger og klør" er uten tvil, fortsatt intakte....
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Scrooge skrev:
    Ok.
    Godt du holder stilen, Roysen! 8)
    Men at du en eller annen dag vil møte deg selv i døren??
    Jeg FORSØKTE faktisk å fremstå som litt godmodig og forsonende her, men det hjalp jo fint lite.
    Dine "pigger og klør" er uten tvil, fortsatt intakte....
    Dette mener du fordi jeg ikke er enig i din beskrivelse?

    Mvh
    Roysen
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Delvis.
    Problemet er bare at din holdning til slike innspill, gjennomsyres av en ganske steil oppfatning hva sådant angår.
    Jeg tror ikke at jeg er alene om å mene dette. ;)
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Denne diskusjonen gir ingen mening. Jeg avslutter den her og nå. Du tar rett og slett feil i dine beskrivelser av hvordan jeg tenker. Noe jeg selvsagt vet bedre enn deg.

    Mvh
    Roysen
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Det er vel en grunn til at man ofte finner asyl som samlebetegnelse for entusiastfora innen hifi. ;D
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Tilbake til trådens tema - det kan se ut som om et er håp for at noen av Audio Physic høytalerne mine kan bli solgt samtidig som en FMA 268 preamp har dukket opp på bruktmarkedet.

    Mvh
    Roysen
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Nå synes jeg folk er flinke her. Joda, man kan godt stille hverandre litt tilveggs. Er bare bra for fordøyelsen og alt dette.
    Skal man kjefte litt kommer det litt tilbake. Motiv blir jo fort så klart att det blir enten fryd eller ulyd.

    Tilbake til tema...

    Burmester 911 MK III i mono config... (ca 400w/8ohm) (uforrandret i over 12 år nå, etter hva jeg vet.)
    Det er jo "mange" slike tilsalgs iløpet av ett år, ikke uvanlig å se på 10 og 20 stk 230volts amper tilsalgs iløpet av en moderat lang periode.

    Dette er jo også en amp som gir "tilnermet" FMA lyd... (De basale kvalitenene, ikke nødvendigvis heeeelt det samme)
    Noe slikt kunne jo vært noe å vurdere i multiamp oppsett synes nå jeg da.

    Eller er det slik att du tenker, det må bli Goldmund, for... det er ønskelig eller noe sånt?
    Kan tenke meg att slik kunne vært vel så bra, lydmessig,selv om jo ikke er på samme nivå effektmessig eller med tanke på headroom muligens?

    Noen nevnte jo også Master Audio systems (D'agostino) Momentum ampene... De er jo brutalt deilige, ganske dyre da.
    Men som jeg skjønner der er de høyttalerne som er tenkt ganske så lettdrevne. Skal ikke så mye watt til,om det er flere amper pr høyttaler, relativt sett.

    mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.928
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    Innlegg som er funnet støtende er slettet, jfr. Hifisentralens regel 1. Hold dere til topic, dvs. emnet og oppvis høvisk adferd og god folkeskikk videre.


    bjornh, moderator
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Er det ikke bare å la disse sinnsyke Rockportene bli voldtatt av det råeste Soulution har å tilby(x2)? Tror alle som var i Horten sist kan være enig om at det låt meget pent. :)

    Med så mye kostbart utstyr som finnes kan jeg ikke skjønne at FMA tilbyr noe ingen andre kan matche, så lenge man ser bort ifra ekslusivitet.


    Geir Arne
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    ganilsen skrev:
    Er det ikke bare å la disse sinnsyke Rockportene bli voldtatt av det råeste Soulution har å tilby(x2)? Tror alle som var i Horten sist kan være enig om at det låt meget pent. :)

    Med så mye kostbart utstyr som finnes kan jeg ikke skjønne at FMA tilbyr noe ingen andre kan matche, så lenge man ser bort ifra ekslusivitet.


    Geir Arne
    Så du mener, du tenker å holde på din oppfattning inntil du en dag får høre ett annlegg hvor man da har en annen "superamp" og en FMA amp. Og så oppleve det selv, om det er noen forskjell?

    mvh
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Imperial skrev:
    ganilsen skrev:
    Er det ikke bare å la disse sinnsyke Rockportene bli voldtatt av det råeste Soulution har å tilby(x2)? Tror alle som var i Horten sist kan være enig om at det låt meget pent. :)

    Med så mye kostbart utstyr som finnes kan jeg ikke skjønne at FMA tilbyr noe ingen andre kan matche, så lenge man ser bort ifra ekslusivitet.


    Geir Arne
    Så du mener, du tenker å holde på din oppfattning inntil du en dag får høre ett annlegg hvor man da har en annen "superamp" og en FMA amp. Og så oppleve det selv, om det er noen forskjell?

    mvh
    Burde vel egentlig stått et "?" bak den siste settningen. ;)

    Tror dessverre aldri jeg får annledning til å høre en FMA, langt mindre en 8011(riktig navn?).


    Geir Arne
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    ganilsen skrev:
    Tror dessverre aldri jeg får annledning til å høre en FMA, langt mindre en 8011(riktig navn?).
    Geir Arne
    Navnet skjemmer ingen.
    Men er det strengt tatt gitt at du går glipp av noe? ;)
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    ganilsen skrev:
    Imperial skrev:
    ganilsen skrev:
    Er det ikke bare å la disse sinnsyke Rockportene bli voldtatt av det råeste Soulution har å tilby(x2)? Tror alle som var i Horten sist kan være enig om at det låt meget pent. :)

    Med så mye kostbart utstyr som finnes kan jeg ikke skjønne at FMA tilbyr noe ingen andre kan matche, så lenge man ser bort ifra ekslusivitet.


    Geir Arne


    mvh

    Så du mener, du tenker å holde på din oppfattning inntil du en dag får høre ett annlegg hvor man da har en annen "superamp" og en FMA amp. Og så oppleve det selv, om det er noen forskjell?

    mvh
    Burde vel egentlig stått et "?" bak den siste settningen. ;)

    Tror dessverre aldri jeg får annledning til å høre en FMA, langt mindre en 8011(riktig navn?).


    Geir Arne
    Jeg tror ... att man skal finne seg sitt eget lille himmelrik i sin lille nisje på hifiens landevei.
    Så skal man være klar over att det å dukke opp i andres himmel å tvile på frelsen... ikke er der sannheten ligger.

    Hjertet vil ha, det det vil ha. Fornuften, om den spør, vil få til svar: Hvem følger så du?
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Imperial skrev:
    ganilsen skrev:
    Imperial skrev:
    ganilsen skrev:
    Er det ikke bare å la disse sinnsyke Rockportene bli voldtatt av det råeste Soulution har å tilby(x2)? Tror alle som var i Horten sist kan være enig om at det låt meget pent. :)

    Med så mye kostbart utstyr som finnes kan jeg ikke skjønne at FMA tilbyr noe ingen andre kan matche, så lenge man ser bort ifra ekslusivitet.


    Geir Arne


    mvh

    Så du mener, du tenker å holde på din oppfattning inntil du en dag får høre ett annlegg hvor man da har en annen "superamp" og en FMA amp. Og så oppleve det selv, om det er noen forskjell?

    mvh
    Burde vel egentlig stått et "?" bak den siste settningen. ;)

    Tror dessverre aldri jeg får annledning til å høre en FMA, langt mindre en 8011(riktig navn?).


    Geir Arne
    Jeg tror ... att man skal finne seg sitt eget lille himmelrik i sin lille nisje på hifiens landevei.
    Så skal man være klar over att det å dukke opp i andres himmel å tvile på frelsen... ikke er der sannheten ligger.

    Hjertet vil ha, det det vil ha. Fornuften, om den spør, vil få til svar: Hvem følger så du?
    Jeg må innrømme jeg strever litt med å skjønne hvordan jeg skal tolke innlegge ditt. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å holde mine tanker for meg selv, men da du legger ut denne:
    Imperial skrev:
    Burmester 911 MK III i mono config... (ca 400w/8ohm) (uforrandret i over 12 år nå, etter hva jeg vet.)
    Det er jo "mange" slike tilsalgs iløpet av ett år, ikke uvanlig å se på 10 og 20 stk 230volts amper tilsalgs iløpet av en moderat lang periode.

    Dette er jo også en amp som gir "tilnermet" FMA lyd... (De basale kvalitenene, ikke nødvendigvis heeeelt det samme)
    tenkte jeg at det kunne være plass for min vinkel også. (?) Den siste setningen i mitt opprinnelige innlegg var som et lite spørsmålstegn etter at du kommer med denne(uthevet) kommentaren.


    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Scrooge skrev:
    ganilsen skrev:
    Tror dessverre aldri jeg får annledning til å høre en FMA, langt mindre en 8011(riktig navn?).
    Geir Arne
    Navnet skjemmer ingen.
    Men er det strengt tatt gitt at du går glipp av noe? ;)
    Det er jo et spørsmål man kan stille seg........


    Geir Arne
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Jeg har tilbudt et av mine AP høytalerpar i innbytte mot FMA 268. Hvordan er det med FMA 268 og kabling? Bør jeg kjøpe et par FMA PIT kabler dersom jeg får tilslaget på denne preampen?

    Mvh
    Roysen
     

    realist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.230
    Antall liker
    277
    Roysen skrev:
    Jeg har tilbudt et av mine AP høytalerpar i innbytte mot FMA 268. Hvordan er det med FMA 268 og kabling? Bør jeg kjøpe et par FMA PIT kabler dersom jeg får tilslaget på denne preampen?

    Mvh
    Roysen
    "Outputs drive any load and long cables with perfect stability.
    No more matching problems between electronics and cables."

    Står vel temmelig fritt i kabelvalg?
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    ganilsen skrev:
    Er det ikke bare å la disse sinnsyke Rockportene bli voldtatt av det råeste Soulution har å tilby(x2)? Tror alle som var i Horten sist kan være enig om at det låt meget pent. :)

    Med så mye kostbart utstyr som finnes kan jeg ikke skjønne at FMA tilbyr noe ingen andre kan matche, så lenge man ser bort ifra ekslusivitet.


    Geir Arne
    Det er bare å innse det faktum at det vil heile tida være komponenter som er litt meir eksklusive og litt dyrere.

    Så er det dette med at plutselig en dag, kommer det noe ny teknologi på banen, og vips, har man ei ny retning. Se på disse grisedyre cd- spillerne som snart ikke er mulig å få omsatt engang. Hvem kjøper vel en brukt cd-spiller i dag til 40 - 50K?? Isåfall skal vedkommende ha jævlig lyst på å eie akkurat den spilleren!

    Jeg klarer meg godt med mitt lille Densenoppsett, og nikoser meg med lyden fra mine Audiovector "apekister", men jeg skulle gjerne hatt Burmeister eller en Gryphon Diablo, et sett Spohia'er og f.eks. Valhallakabler rund baut....men er det verdt det? Nå har ikke jeg økonomiske rammer som tilsier at dette er mulig på det nåværende tidspunkt - men i mitt hode har jeg en sperre for nårtid hifi-galskapen går over til tilnærma idioti.

    For noen gjelder tydeligvis "the sky is the limit". Og for all del, enhver får gjøre som de vil, så lenge man beveger seg på rett side av loven og har moral til det. Personlig synes jeg dette begynner å bli tøvete... :D Setter på en gammel Uriah Heep, og tar meg en kopp svart liberia,jeg...
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    tkr skrev:
    Tja....som det heter: "One man`s ceiling is another man`s floor".

    mvh
    Jess...og hver gang jeg har klart å krabbe meg opp på en skikkelig fjelltopp, tenker jeg nettopp på at "sky is the limit". Og synes jeg er usannsynlig heldig som får oppleve akkurat dette. Det er sikkert sånn i high-high-end land også... ;D

    PS: Jeg klatrer ikke sånn tekninsk med tau, bolter og sånt, men beveger meg av og til på eller opp mot topper som man kan nå uten klatreutstyr. Det er høgt nok for meg.
     

    Solomon

    Medlem
    Ble medlem
    07.10.2010
    Innlegg
    35
    Antall liker
    2
    Not too shabby at all - du får si ifra hvis du noen gang skulle kunne tenke deg å selge dem videre.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Det står i stampe i forhandlingene her fordi eier (ikke selger) av ampene ikke vil forstyrres. Han er i dyp konsentrasjon for forberedelser til å ta "drivers lisence for race car". Hva nå det måtte være.

    Mvh
    Roysen
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    http://www.race2000.com/courses/wwr
    ..., eller noe tilsvarende.
    En såkalt "H"-lisens (drivers license for race car), er obligatorisk for konkurransekjøring på lukkede baner, og utleveres ikke før du kan regelverket til punkt og prikke....
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    "Come on feel the noise" ...

    Tenker det er mer til vellyd enn bare stueopplevelsen eller? Konserten, kjøreturen... Samme greia! Euforiske gleder... ;D
    Asia har en stoooor kultur rundt dette med da å kjøre bil. Det er like stort som norges galskap med vintersport..

    Bilen sammenliknes med "sverdet" som om man var en samurai. Det er ganske råe greier, ordbruken.
    Dorikin...

    I japan f.eks har de ikke så mange skiløyper, men de har en bråte med bilbaner.. :D

    Dorikin (The drift king), Japans mest berømte sjåfør, er nå blitt æret bl.a ved at Toyota bringer tilbake hans signaturbil, Toyota AE86..
    'En manns bedrifter, og Toyota bringer tilbake en bil egentlig laget i 1986. Vi snakker om att det er høykultur dette med da, lyd biler lyd... opplevelsen...

    Så ja... det å ta race license i østen, det er seriøse saker..

    Jeg kan tenke meg att denne bilen her: GT 86, den nye modellen,laget for å ære da Keiichi Tsuchiya, the drift king, er grunne til att sikkert maaaaange asiater nå om dagen sikler etter mer enn bare high-end lyd...
    http://www.dinside.no/883711/toyota-gt-86-offisiell

    Prisen blir på over 450 lapper nok, mer enn nok....

    The keen eye ser sikkert att her har man sett på Jaguars nye e-type,mer enn bare litt... og porsche og aston martins linjer. For den likner ikke det spøtt på gamlebilen.. AE86...


    Filmen initial-D anbefales forresten å se, i denne sammenheng... The drift king himself var med på å lage denne..

    Og nei,dette er ikke off-topic!!! Skulle ikke forrundre meg om eieren av FMA ampen, sikler på eller har en AE86, eller en GT 86 i tankene, med sin race license..

    AE86 er for FM Acoustics saker å regne i østens bilsport... "sort of"...
    Initial-D , the first D... Dorikin... skjønner? Yes! The first drift king...



    mvh
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.975
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Takk for en interessant vending på tråden!
    Synd at det er bare de uinteressante bilene som havner her.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Vi kan jo slenge på noen high-end motorsykler og båter også, så blir det riktig så morsomt! Kan bli masse vakre bilder, i alle fall...
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    VilhelmW skrev:
    Vi kan jo slenge på noen high-end motorsykler og båter også, så blir det riktig så morsomt! Kan bli masse vakre bilder, i alle fall...
    High-end Quinder? Kan bli vakre bilder av det også ;) Siden tråden først er i ferd med å skli ut, mener jeg
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.975
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Steinar_Lund skrev:
    VilhelmW skrev:
    Vi kan jo slenge på noen high-end motorsykler og båter også, så blir det riktig så morsomt! Kan bli masse vakre bilder, i alle fall...
    High-end Quinder? Kan bli vakre bilder av det også ;) Siden tråden først er i ferd med å skli ut, mener jeg
    Og like uoppnåelige som noe eksotiske forsterkere ;D
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Hmm, jeg ser det for meg.
    Frityrstekte stempelringer til forrett, etterfulgt av godt mørnet veivakselbiff i syntetisk olje - garnert med brente ventiler og sidespeil, og en Pirelli dekksidesorbet som dessert! ;D
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Steinar_Lund skrev:
    VilhelmW skrev:
    Vi kan jo slenge på noen high-end motorsykler og båter også, så blir det riktig så morsomt! Kan bli masse vakre bilder, i alle fall...
    High-end Quinder? Kan bli vakre bilder av det også ;) Siden tråden først er i ferd med å skli ut, mener jeg
    Ja, for all del - bring'em on! Men de fortjener vel en heilt egen tråd?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn