Holms Lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BunnSolid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    474
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    ^ GRATULERER :)
    Takker rocksolid :) nå er i hvertfall klipschene oppe og går , men jeg venter på noen nye subwoofer kabler + 2 y splittere , og så venter jeg på at di skal få sendt avgårde den sony bdp-5100 :D Har fått brukt litt av skatte pengene nå da :D
    hehehehee Går litt av skatte pengene til lyd her også.

    Får du sony`n sonefri på bluray?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    ^ GRATULERER :)
    Takker rocksolid :) nå er i hvertfall klipschene oppe og går , men jeg venter på noen nye subwoofer kabler + 2 y splittere , og så venter jeg på at di skal få sendt avgårde den sony bdp-5100 :D Har fått brukt litt av skatte pengene nå da :D
    hehehehee Går litt av skatte pengene til lyd her også.

    Får du sony`n sonefri på bluray?
    Ja trur det rocksolid står litt om hva den tar her.

    Priser og anmeldelser
    Les mer








    1. Overview
    2. Features
    3. Technical Specifications



    [h=2]Technical SpecificationsBDP-S5100[/h] Vær oppmerksom på at vårt tilbehør er modellspesifikt, og at spesifikasjoner kan variere fra land til land.
    Skjul alle
    [h=3]
    Avspillingskapasitet[/h]
    Blu-ray 3D™
    JA
    Blu-ray Disc™
    JA
    DVD med 1080p-oppskalering
    JA
    BD-Live (Profile 2.0)
    JA
    AVC-HD (Blu-ray, DVD, CD, USB, DLNA)
    JA/JA/JA/JA/JA
    CD / Super Audio CD
    JA/JA
    USB-avspilling (FAT32/NTFS)
    JA/JA
    Ekstern harddiskstasjon (lese)
    JA
    DLNA-direkte filtilgang til PC (video, lyd, bilde)
    JA
    Party-modus
    JA
    Bilde – JPEG/GIF/PNG
    JA/JA/JA
    Video – XviD / WMV9 / MPEG-1 / MPEG-2 / MPEG-4 / AVCHD
    JA/JA/JA/JA/JA/JA
    Musikk – MP3 / AAC / WMA9 standard / LPCM
    JA/JA/JA/JA


    [h=3]
    Videofunksjoner[/h]
    Profesjonell forbedring av bilder på Internett
    NEI
    Super Bit Mapping
    NEI
    2D→3D-konvertering
    JA
    Super-skala (Precision Cinema HD-oppskalering)
    JA
    Digital Cinema 4K-oppskalering
    NEI
    Triluminous Color
    JA
    Fyldig farge
    JA (16 biter)
    24p True Cinema
    JA
    NTSC/PAL (60/50 Hz)
    JA/JA
    DVD-utgang 24p
    JA


    [h=3]
    Lydfunksjoner:[/h]
    HDMI – DTS-HD™ Master Audio / Dolby TrueHD / LPCM 2-k. / LPCM 6-k. utgang / LPCM 8-k. utgang
    JA/JA/JA/JA/JA
    HDMI – DSD-utgang / DSD til LPCM-konvertering
    JA/JA
    Koaksial, optisk – DTS® / Dolby® Digital / LPCM 2-kanals / DTS NEO:6™
    JA/JA/JA/JA
    Analog – AV-synkronisering
    JA


    [h=3]
    Funksjoner[/h]
    Skjermbeskytter / enkelt oppsett / PhotoTV HD
    JA/JA/JA
    Barnesikring
    JA
    Foreldrekontroll
    JA
    USB-tastatur / automatisk standby
    JA (bare 101) / JA
    USB Wi-Fi®-klar
    NEI
    Innebygd Wi-Fi® (2,4 GHz (b, n, g))
    JA (2,4 GHz)
    Lysbildefremvisning for bilder med musikk (CD, USB)
    JA/JA
    Sony Entertainment Network (SEN)
    JA
    Live-streaming/3D-streaming/undertekst/anbefaling
    JA/NEI/JA/JA
    BRAVIA Sync
    JA
    Fastvareoppdatering (nettverk/stasjon/USB)
    JA/JA/NEI


    [h=3]
    Programmer[/h]
    Entertainment DataBase Browser – platecover / visning av informasjon / bla i historikk / søk etter innhold
    JA/JA/JA/JA
    Entertainment DataBase Browser (Gracenote) – anbefalinger fra Qriocity
    JA
    Entertainment DataBase Browser (Gracenote) – relatert informasjon (BD, DVD, CD, USB, HDD, BIV)
    JA
    Nettleser
    JA
    Apper
    JA
    Skype
    NEI
    TV SideView Remote
    JA (TV SideView)


    [h=3]
    Terminaler[/h]
    HDMI®-utgang
    1 (på baksiden)
    Komponent-/komposittvideoutgang
    NEI/NEI
    Koaksial lydutgang / 2-kanals analog lydutgang
    1 (bak) / NEI
    Ethernet
    1 (på baksiden)
    USB foran/bak
    1 (foran) / 1 (bak)


    [h=3]
    Annet[/h]
    Strømforbruk
    14 W
    Standard fjernkontroll
    JA
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Den er sonefri sjekket det på nettet , vist ikke jeg tar feil her nå da.
     

    BunnSolid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    474
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    Har en eldre sony dvd.Den gangen tasta de i butikken en kode på fjernkontrollen.Vips så kunne man spille sone1 også.

    Vurderer en slik ( pioneer fan i det siste :) )
     

    Vedlegg

    T

    tce-teams

    Gjest
    Har en eldre sony dvd.Den gangen tasta de i butikken en kode på fjernkontrollen.Vips så kunne man spille sone1 også.

    Vurderer en slik ( pioneer fan i det siste :) )
    Ja det stemmer dette , det er bare noen taste trykk på fjernkontrollen , husker dette nå he he :D
    Pioneer er et super merke det :)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da er Sony Bdp-5100 sendt fra holland faktisk , og har den i løpet av neste uke nice :D

    Sony bdp-s5100.jpeg
    SonyBDPS5100.jpg
     

    BunnSolid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    474
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    Er spent på og høre hva du synes om sony`n :)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Er spent på og høre hva du synes om sony`n :)
    Er litt spent på den selv , men når jeg hadde sony ps3. Bare blu ray maskinen i den var pritty good både på lyd og bilde. Mens ein ren blu ray spiller skal være enda bedre har jeg hørt , sony bdp-5100 kommer til meg den 3 juli etter tnt sine kalkuleringer :D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Fikk du med noen "finesser av interesse"? -sone/regionfri?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Nei jeg spurte ikke om noe sånt , men det er bare noen taste trykk på fjernkontrollen , så skal den være sone/regionfri. Dette har jeg gjort på alle blu ray spillere jeg har hadt.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Er du 100% sikker på at det gjelder denne også?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Disse subwoofrene var det jaggu futt i , blei nesten litt paff siden det er bare 10 tommere , men jaggu dette ble bra. Di fra akustisk bureau sa di vil bli enda bedre etter ein 250-300 timer , gleder meg når jeg kommer opp til den spille tiden , men bare første inntrykket nå gidd meg hake slep. Di spilte faktisk bedre enn Xtz jeg hadde på det lille volumet jeg hadde nå , skal teste di på høyere volum i morgen dette var gøy. Legger ved et bilde av den eine subwooferen :D

    Vis vedlegget 205144
    At 2 10 tommere kan gå så dypt og trøkke så bra som dette er utrolig vil jeg si , nå fikk jeg prøvd di litt i film modus og må si meg imponert over disse klipsch refrence serien. Di spiller faktisk bedre enn xtz 99 w 12.16 subwoofrene mine jeg hadde , kansje ikke like dypt men jaggu ikke langt unna :D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Takk for tipset. Her skal jeg kanskje legge litt penger av til formålet. Region-/sonefri BR-spiller har lenge stått på ønskelista.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Takk for tipset. Her skal jeg kanskje legge litt penger av til formålet. Region-/sonefri BR-spiller har lenge stått på ønskelista.
    Ja og ikke nok med det den er jo kjempe billig når du bestiller den på sony store 1300 kr bare inklusiv frakt , kan ikke forstå at sony tjener noe på dette di selger jo utstyr for slikk og ingenting for tiden. + denne sony bdp-5100 leser jo nesten alt av plater og det som gjorde at jeg kjøpte den , var at den har 3d. Fikk topp på what hifi når det kommer til lyd og bilde og den tar sacd og har innebygget wifi :)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da har jeg bestilt klart fiber som vi skal få inn oktober mnd på 50 mbits opp/50 mbits ned , dette blir da borti huset vi har fått tak i oss :D
     
    Sist redigert:
    T

    tce-teams

    Gjest
    Se hva som kom på døren min i dag :D Den er allerede oppe for testing både på lyd og bilde når det kommer til film + cd plater :D

    Sony bdp-s5100.jpg
    Sony bdp-s5100 nr 1.jpg
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Se hva som kom på døren min i dag :D Den er allerede oppe for testing både på lyd og bilde når det kommer til film + cd plater :D

    Vis vedlegget 206187 Vis vedlegget 206188
    Denne Sony Bdp-S5100 var noe anet enn den blu ray spilleren , som stod i sony playstation 3. Lyden i sony bdp-s5100 var mye meir fyldigere og klarere både på film og musikk. Bilde kvaliteten var utrolig klart på denne spilleren og med sikkelig dybde :) Nå må jeg få tak i meg noen sacder og få prøvd di og på spilleren , har noen blu ray konserter jeg skal gå i gjennom senere.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Pokker displayet på eine klipsch rw-10d subwooferen lyser bare , men har allerede snakket med akustisk bureau og di skulle sende 4 stk i reserve så jeg hadde vist det skulle skje igjen. Håper det ikke er så innviklet og skifte ut displayet på subwooferen. Altid skal det være noe arrrrg , pokker tåler di så lite disse displayene.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da venter jeg på nytt display fra akustisk bureau , for ein jobb for og få ut et display , men nå er det gjort klart til det nye kommer , så er det bare til og klipse det på denne 20 pinners kabelen , og skru det på plass igjen. Så nå har jeg lært noe nytt i dag å :D

    Display klipsch rw-10d.jpg
    Klipsch rw - 10d under fiksing.jpg
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da fikk jeg tlf i stad at displayene var sendt i dag mårres , og jeg hadde di sansynligvis i morgen eller over morgen :D
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da er displayene kommet og montert på , her er noe bilder av jobben gjort. Og subwooferen fungerer som bare rakkern.

    Display klipsch rw - 10d silver Fikset.jpg
    Display klipsch rw - 10d silver Fikset 1.jpg
    Display klipsch rw - 10d silver Fikset 2.jpg
    Display klipsch rw - 10d silver Fikset 3.jpg
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da har jeg lagt inn ein bestilling på klipsch synergy sub 12 , som jeg skal ha i midten. Så da blir det 2 10 tommere som jeg har fra før av og ein 12 tommer til og ta av seg di dypeste tonene i film modus og noe i musikk modus hell yeah :D

    klipsch synergy sub 12.jpg
    klipsch synergy sub 12 1.jpg
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Gleder meg til og få prøve 5.3 system i hjemme kino modus når jeg kommer hjem fra ferie , blir ein klipsch rw-10d i hvert hjørne , så har jeg tenkt og plassere 12 tommeren i midten , og det som var så bra med denne klipsch synergy sub 12 , er at elementet slår nedover mot gulvet , har hadt subwoofer med dette før og opplevde bedre bass spredning med dette. Må si klipsch kan dette med bass , er fortsatt utrolig imponert over hva di klipsch rw-10d klarer og få til :D Begynner og blir bra fornøyd med hifi/hjemmekino anlegget nå , er glad jeg har 2 kanals effektforsterker som tar seg av stereo biten i musikk spilling. Musikk må jeg høre hver dag , og da bruker jeg 2 kanals stereo direct og det funker utrolig bra denne funksjonen.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da har jeg fått opp anlegget i huset , som vi har flyttet til. Jeg stakket subwooferene i høyden og kommer nok til og bli sånn framover , dette ble det trykk av og bedre dybde synes jeg. Kommer bilder etterhvert , holder på og pakker ut enda og setter ting på plass. I morgen skal jeg hente ut klipsch sub 12 , og tenke ut ei plan om og få den intrigeres i resten av anlegget. Egentlig så hadde jeg nok av di 2 klipsch rw-10d etter jeg stakket dem i høyden , men men kan gi rom for ein sub til jeg , gleder meg sinnsykt og hør dette spille i hjemmekino modus :)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Her et bilde fra frontrekka mi i huset vi har fått tak i oss , beklager rotet rundt holder fortsatt på og pakker ut osv osv.
    Nå har jeg endelig fått enteren lenger opp å :)

    Frontrekka i nytt hus.jpg
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da er klipsch synergy sub 12 kommet i hus å , og du dæven denne hadde krutt i seg for og si det sånn , fikk prøvd den litt i musikk og jaggu denne gikk dypt. Men etter vi fikk opp di nye møblene og gardiner , etc etc så har ekkoet som var inne i huset forsvunnet + jeg har vert utrolig heldig med bass responsen her :D Her er et bilde av sub 12

    Klipsch synergy sub 12 2.jpg
     

    BunnSolid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    474
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    Hei tcet

    Ser meget bra ut dette :)

    Er det vinyl som ligger i banan esken på bilde,Har du platespiller også?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Hei tcet

    Ser meget bra ut dette :)

    Er det vinyl som ligger i banan esken på bilde,Har du platespiller også?
    Nei det er blad rocksolid , blir nok ikke plate spiller med det samme , før det kommer det nok marantz sr 6007 hjemmekino reiver og ein marantz mm 7055 5 kanals effektforsterker + jeg skal prøve ut noen chord odyssey høyttaler kabler i front :) dette blir da ikke før i desember i år.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da tok jeg ein rask kalibrering av systemet i går , og jaggu det ble perfekt dette. Jeg og kjerringa satt og så på ein blu ray film i går , så kom det ei scene der subwoofrene slå inn noe jævlig , og kjerringa skvatt så jævlig at hun mistet vann glasset sitt i gulvet he he. Jeg fikk nå det jeg var ut etter når det kom til subwoofrene mine :D Og da fikk 12 tommeren prøve seg litt og , fortsatt litt små justeringer for og få di til og spille intrigert med resten , når det kommer til klipsch sub 12 men er ikke langt unna :) Skal ta sikkelig kalibrering når kjerringa , ungen og bamse gutten er ute av huset :)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da ble det ikke familietur til lillehammer denne gangen , men jeg skal ein tur til hjem plassen mot høsten. Nå har kjerringa og datter mi dratt på ein liten ferie i lag med familien sin , mens jeg er hjemme i ny huset og kan herje litt med anlegget :D Så nå skal jeg bruke god tid på og kalibrere inn anlegget sikkelig + jeg fikk innstalert adsl i går i påvente av fiber. Så nå kan jeg streame musikk gjennom spotify å :) Livet er rett og slett herlig :D
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da er anlegget sikkelig kalibrert og låter slikt jeg vil ha det , nå venter jeg bare på noen kabler fra hifi klubben , 1 stk qed performance subwoofer kabel og 1 stk sinox y splitter. Dette er da kablene som skal brukes på klipsch sub 12 , + da har jeg lik kabler på alle subwoofrene.

    Qed performance subwoofer kabel 6 meter.png
    Sinox y splitter.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn