Holly Cole...?

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.229
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Noen der ute med synspunkter på damen i fråga?
Har bare såvidt hørt henne, men registrerer at flere er begeistret...
Anbefalinger av skiver "som må høres", for evt å bli impregnert...?

mvh
Proffen

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.774
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Hei Proffen.

Holly er trolig omtalt i flere tråder allerede, men det gjør da ingenting å hause opp dama en gang til.

De mest omtalte her på berget er; Temptation (1995), Don't Smoke in Bed (1993), Girl Talk (1994) og Holly Cole (2007), mens Shade (2003) også er et album som har høstet stående applaus.

Skaffer du deg disse, vil du nok være tilstrekkelig impregnert i lang tid fremover ...ihvertfall helt til neste utgivelse.

http://www.hollycole.com/

PS! SS-6'ene står enda ;)

/-Jan P.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.229
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Grumpy skrev:
Hei Proffen.

Holly er trolig omtalt i flere tråder allerede, men det gjør da ingenting å hause opp dama en gang til.

De mest omtalte her på berget er; Temptation (1995), Don't Smoke in Bed (1993), Girl Talk (1994) og Holly Cole (2007), mens Shade (2003) også er et album som har høstet stående applaus.

Skaffer du deg disse, vil du nok være tilstrekkelig impregnert i lang tid fremover ...ihvertfall helt til neste utgivelse.

http://www.hollycole.com/

PS! SS-6'ene står enda ;)

/-Jan P.
..........på strykerommet, ja............... ;D
Funker de greit? Har ikke så mye erfaring med andre stativer, men var godt nøgd med SS6.

Er litt spent på Holly, ja, selv om jeg spiller mye Patricia Barber for tiden...

mvh
Proffen

JonArne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2008
Antall liker
1
Hei!!
Ta med "Romantically Helpless" (2000),utruleg bra.

mvh jap

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.774
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Holly er ikke akkurat noen Patricia, men så er ikke Patricia noen Holly heller ;)

Kos deg!

"Romantically Helpless" har jeg ikke jap, men du har trolig helt rett.

PS! SS-6'ene sitter som limt i parketten. Blue-teck mellom stativ og ht funket jo helt suverent. 8)

/-Jan P.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.229
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Det lille jeg har hørt av Holly, antyder et noe mer pop`et og kanskje til og med blues-aktig musikalsk uttrykk...
Kan det stemme, eller er utgivelsene hennes mer variert enn som så........?

mvh
Proffen

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
13
Proffen skrev:
Det lille jeg har hørt av Holly, antyder et noe mer pop`et og kanskje til og med blues-aktig musikalsk uttrykk...
Kan det stemme, eller er utgivelsene hennes mer variert enn som så........?

mvh
Proffen
Plata du startar med må vere Temptation-plata. Ikkje ofte ein ser slike konsept-cover-plater som fungerar så bra. Ikkje noko bakdel at det er Waits som er tema. For dei som ikkje fell for Waits pga Waits:))) så er dette ei plate som på ein god måte formidlar Waits som låtskrivar. Her har ho og Canadian Brass med, noko som klinger veldig bra.
Lavmelt plate, på mi topp ti liste for tida (siste året).
Smog her på forumet som spelte den for meg for nokre år sidan.

olllie

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2006
Antall liker
769
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
De første platene med Holly Cole er mer eller mindre rene trioplater. (sang, piano, bass). Jeg vil kalle det jazz. Men Holly Cole har alltid hatt et visst jazzpreg over platene sine, etter min mening. Og produksjonene synes jeg er veldig gode.(god lyd).

Olllie

Topp Bunn