holger1 inviterer til treff

R

Rolf_Da!

Gjest
-morten- skrev:
hei,

dersom rolf_da / roda kjører e6 forbi quality hotel ved grålum/sarpsborg på vei til kråkerøy, så bor jeg 45 sekunder unna hotellet. kanskje enklest for alle at jeg blir med den bilen?

mvh

-morten-
Hadde tenkt meg av ved Solli, men tar godt en liten omvei.
Så kan du være med innom den lille paradismannen i Fræksta før vi kjører til holger den første.

Ok?
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Han Fræksta kællen,er'n ikke våken så dra'n etter håret (hehehehehe) ut i bilen.

/jan
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Skrik ut hvis jeg tar feil...men så langt er det:

RoDa
lille_adam
_BALLA_
JanR
rolfozzy
-morten-

Som skal på langtur til fredagen ;)

/jan
 
R

Rolf_Da!

Gjest
Var ikke -morten- med også?

Var det plass til flere, i tilfelle nykomlingene ville være med?

R
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Beklager,glemte deg i farta -morten- :)
Da er det vel fullt kanskje holger1 ?

/jan
 

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Innlegg
412
Antall liker
0
Hei gutter det blir vel kanskje litt trangt, men vi får prøve å presse inn en til, da blir vi vel 8 stk med meg
det er virkelig bra respons, bare ikke forvent for mye av lyden,men vi får ihverfall kose oss i godt
selskap det skal bli hyggelig.

Hjertlig velkommen til kråkerøy skal dere være alle sammen. ;D ;D ;D
 
R

Rolf_Da!

Gjest
Takker og bukker holger1.

Sender du adresse på PM?

R
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
RoDa skrev:
Takker og bukker holger1.

Sender du adresse på PM?

R
Jatakk :)
Sleng over en PM til meg også med adresse er du snill holger1.

/jan
 

-morten-

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
384
Antall liker
7
hei,

sånn rent logistikk messig passer det best om roda (den nye forbedrede) henter meg på grålum.

litt avhenging av når du kommer, helst etter kl. 19.00 (ellers så antar jeg at jeg kan bli med rolfozzy sin bil, da janr ikke pleier å få fri før eller 19.00).

sender deg pm, roda (den nye forbedrede).

mvh

-morten-
 

Balla1823

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
133
Antall liker
1
Ja karer, er dere klare til fredag ;) Må si jeg ser fram til å treffe dere, blir morsomt å treffe likesinnede ;)

Holger1, du får si ifra hvis du ønsker at vi skal ta med oss noen elementer, kabler osv... for testing :)

Mvh.

BALLA ;D
 
R

Rolf_Da!

Gjest
Fikk begge PM-ene -morten- ;)
19:00 hos deg er bra, da rekker jeg litt taco hjemme før jeg kjører 8)

Slår på tråden når jeg kjører hjemmefra.

Hvis holger1 lister opp hva han spiller på (jeg vet det jo, men vet ikke om han har "offentligggjort" det her) så kan vi sikkert ta med det vi tror låter bra der?

R
 

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Innlegg
412
Antall liker
0
Hei gutter det ble spurt om utstyret selv om det meste snart skal bytes ut.

Det spilles på Denon pma s1 inntigrert.
-------------Denon s10 cd spiller.
-------------Stello mk2 dac
-------------Pc-sqeeseboks som drivverk,men i startfasen ikke ferdig utprøvet.
-------------PC+Lydkort utprøving.
-------------Høytalere Patos mk2.
-------------Diverse kabler+Underlag.

Balla du behøver ikke ta med noe utstyr nå, men takker så mye for tilbudet synes det blir litt masete med
så mange man på en gang ødelegger jo moroa da en annen gang er bedre.
Jan R nevnte et sonny drivverk vis mulig er jo ikke så mye arbeide å prøve ut.

Da nærmer jo dagen seg vi sees.
 
R

Rolf_Da!

Gjest
Den er god.
Tar med Sonyen hvis den ikke er solgt etter i morra ;)

R
 

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Innlegg
412
Antall liker
0
Greit det Roda det ordner seg, fortsatt god kveld vi sees til fredag.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Slenger med AI ampen så får vi se om vi gidder huke den opp.
Tar ikke noe plass :)
Ses fredag.

/jan
 

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Innlegg
412
Antall liker
0
Helt i orden Jan, sov godt alle sammen vi sees i morgen.
 
R

Rolf_Da!

Gjest
Natta alle sammen

Snakkes i morgen.
Ta med musikk så vi får noen tips!!

R
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Tusen takk til holger1 for en fortreffelig aften med god mat og drikke :)
Koselig å treffe nytt blod også,hei _BALLA_ ;D

jeg legge meg sier "ledelsen",skal opp med de små i morgen....

/jan
 

Balla1823

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
133
Antall liker
1
Mange takker fra meg også, riktig så trivelig å treffe likesinnede og nyte god lyd å musikk ;)

Holger1 har virkelig satt standaren med topp servering ;D

God natt :)

BALLA ;D
 
R

Rolf_Da!

Gjest
Jeg hadde ladet batteri til kamera...........og det lå igjen hjemme... :-[

Men men, får prøve igjen en annen gang.

Hjertelig takk for at jeg fikk komme på besøk holger1!!
Super servering, og interessant å få ta del i det som du oppfatter som "ikke helt i mål ennå"-anlegget ditt.

En virkelig flott lyttekrok, og det blir moro å følge med i hva du gjør videre med komponentene i anlegget.
Jeg synes det låt litt "flatt" i starten, men at det tok noen relativt store steg fremover med ny høyttalerplassering.

Noe mer kontroll på bassen, en topp som strekker seg litt lengre oppover og en dæsj varmere stemmer så hadde dette falt på plass i mine ører.
Synes ikke det var fullt ut en-null til den gamle rørampen som viste litt av "the other side", selv om den helt klart hadde behagelige egenskaper med i baklomma.
Denon'en låter mer frampå og litt kjøligere/strammere uten av jeg skal kåre noen rett og galt type lyd.
Det er ikke enkelt å synse seg til hva som skal/bør prøves ut i stua, her må det lytting til.

Lykke til i videre jakt, og håper du får tid til å stikke innom meg snart.

snakkes
R
 

-morten-

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
384
Antall liker
7
hei,

takk for i går fra meg også, kjempehyggelig. "synd" at du har lagt lista for servering så høyt, men det får gå.

mvh

-morten-
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Det var en hyggelig kveld ja. Enig med -morten-. Nytter vel ikke at jeg setter fram en pakke Mariekjeks nå, etter den bevertningen i går.

Men mye bra musikk ble spilt ihvertfall. Og det er det viktigste.
Verten vet jo hvor han vil med lyden sin, og det vil han nok nesten oppnå, etter en del kompromisser på veien.

Det er jo ikke umulig heller, så lenge fruen er positiv til det. Halve jobben er gjort da.
 

Balla1823

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
133
Antall liker
1
Hei igjen.

Noe av det fine ved "sånne" hyggelige sammenkomster, i tillegg til å bli kjent med nye hyggelige mennesker, er for midt vedkommende å få åpnet horisonten for god musikk :) Det var endel uhørt for meg i går, og jeg bestilte meg noen skiver når jeg kom hjem i natt ;)

Føler at vi fikk endret lydbildet i "godkroken" til holger1 underveis i går, må si at Patosen ikke er mest plasseringsvennlig, men faktisk har et godt potensiale når den kommer til sin rett ;) Som holger1 selv sier så har han noen utfordringer for å nå "eget" mål, spennende å høre alle de forkjellige innspillene/forslagene som kommer fra dere mer rutinerte :)

Det er en jungel der ute, og mange veier fram til målet, lykke til med testing og prøving holger1, vi er alle villige til å la deg låne og teste hjemme hos deg, hvis du ønsker det ;)

Takk igjen holger1, for en fin kveld på blomsterøya ;)


Mvh.

BALLA
 

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Innlegg
412
Antall liker
0
Hei alle hifivenner som var på besøk i går, takker for det hyggelige samværet i går og takk for alle råd å
justeringer.
Ikke så kreesn på bare mariekjeks jeg gutter,men synes det selv er moro å stelle i stand en gang i mellom,
ikke ta det tungt det bør selfølgelig ikke være sånn hver gang.
Var jo selv svært misfornøyd med eget annlegg,men etter justeringer ble det jo en del bedre selv om en
ikke er i mål ennå det kommer sikkert etter hvert.
Vi treffes sikkert til nye lytterunder.

Odd. ;D
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Odd:
Du får holde oss litt oppdatert på hva som skjer fremover.Du skulle vel låne litt hardware av -morten- ?
Skal se hva jeg får til Heresy fronten,må jo få lånt oss ett par så fort som f** ::) :D

/jan
 

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Innlegg
412
Antall liker
0
Hei Jan takk for igår,er helt enig det blir spennende for meg framover hadde vært fint med prøving av
Heresyene, vi får se hvordan det går ellers er jo ikke veien til Rognlien så lang, vi holder selfølgelig kontakten.
Ha fortsatt en fin dag.

Odd.
 
R

Rolf_Da!

Gjest
Hallo igjen!

Noen tanker som har modnet seg....

DENON PMA-S1
Denne vil jeg ikke tro er noen brems, eller feil i oppsettet ditt.
Synes heller ikke den tapte på mye ift rørampen vi prøvde. Rørampen låt snillere, men det var vel det positive...?
(Ikke noen grom røramp, for all del)

Men jeg tror noe av skarpheten på stemmer kan tones ned ved å sette ampen på holfiputer istedet for spikes.






Stello, Squeezebox, pc ........
Jeg ville koblet vekk alt det, og startet med din DENON DCD-S10 cdspiller koblet rett til forsterkeren.

Enkelt og greit anlegg som det er mulig å lytte seg inn på og så bestemme seg for hva som evt ikke funker.
Synes også Stello låt best uten upsampling, mer kropp og mer levende synes jeg.

Jeg har mine tvil om Patos-ene kan bli rett i dette oppsettet.
Litt fres i øvre mellomtone og en noe rund bass som er veldig romavhengig, gjør dem ikke helt enkle.
Kanskje noen mer oppløste høyttalere kunne fungert bedre?



Jeg ville også brukt bare det ene settet høyttalerkabler, for ikke å lage rot.
Mistenker at det ryddes opp litt ved å bruke bare en kabel istedet.

Høyttalerne låt helt klart best på 1,4 fra veggen bak dem til midt på fronten og 0,8 fra sidevegg til midt på fronten.
Jeg ville plassert dem der og fintunet videre i små step.




Som sagt bare noen tanker.
Jeg har stor tro på å jobbe med de komponentene man har, istedet for å bytte for ofte.
Det ligger nok mye godt og venter i komponentene dine, med litt tvil om Patosene er de rette.

Elektronikken på dempeputer og sjekke ut noen varme kroppslige høyttalere tror jeg kunne funke.
EDIT: Varme, kroppslige høyttalere som er oppløste i tillegg. ;)

Mvh
Rolf
 

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Innlegg
412
Antall liker
0
Takker for dine fornuftige tanker Roda det er nok mye som er riktig av det du sier.
Er alt i gang med utprøvinger ved siden av utprøves en lånt amp Kina Adioromy 45w klasse A på prøve,men
vil ikke komme med synspunkter etter 1times utprøving, kommer med komentar etter utprøving av dine
tanker og den nye ampen etterhvert, en liten avsløring det har forandret seg,men er fortidlig å si om det er
til det bedre.

Lytting-Lytting og prøving spennende er det ihvertfall.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
holger1 skrev:
Takker for dine fornuftige tanker Roda det er nok mye som er riktig av det du sier.
Er alt i gang med utprøvinger ved siden av utprøves en lånt amp Kina Adioromy 45w klasse A på prøve,men
vil ikke komme med synspunkter etter 1times utprøving, kommer med komentar etter utprøving av dine
tanker og den nye ampen etterhvert, en liten avsløring det har forandret seg,men er fortidlig å si om det er
til det bedre.

Lytting-Lytting og prøving spennende er det ihvertfall.
Se det sånn Odd,du trenger verken lys eller varme i stua med en sånn amp på besøk ;D
Gleder meg til å høre hva du syns,får vel gi deg ett par dager først.
Fikk du med deg høytalerne også ?

/jan
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
holger1 skrev:
Er alt i gang med utprøvinger ved siden av utprøves en lånt amp Kina Adioromy 45w klasse A på prøve....
Ja Odd,hva syns du så langt ? Er det håp ? :)

/jan
 

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Innlegg
412
Antall liker
0
Hei alle sammen har forandret litt her der etter Rodas tanker, ved siden av har jeg fått prøvd rørampen et
par timer.
Skal ikke komme med noen bastante meninger om lyden,men skal prøve og si hva jeg føler og hører.
Rodas tanker ble forsøkt med puter istedet for spikes litt justering av høytalere,men er ikke så god der.
Spillte med og uten dac og til slutt inn med rørampen.
Første inntrykk her låter det jo bedre roligere varmere detaljer romfølelse er litt bedre akkurat som jeg
følte med den andre ampen dere hadde med sånn med en gang.
Etter litt lytting og enkelte melodier låt bra,men det ble ennå kjedligere å lytte til enn Denonen for lite
engasjemang etter min smak.
Denonen hadde mer kropp klang på innstrumenter og der var den ikke for hard heller,men sitter ennda de
problemene litt for tøff i mellomtone selv om det er blitt litt bedre.

En ting skal ihvertfall sies om rørampen, til den prisen spiller den forykende godt med rørbytte eller andre
høytalere gjerne mer lettdrevet kunne det begynt å lukte litt ekstra godt, på rytmen i musikken lå den
også ørlite etter.

Ja det må også sies det er noe med rør som får meg til like musikken bedre og bedre iforhold til transistor-
lyd.

Fikk jo også annledning til å høre på Merlin hyttalere sammen med transistor bedre elektronikk en min egen
det låt meget bra,men litt kjedelig etter min smak og en røramp var jo også bestemt skulle inn oh-oh-oh.

Ja det er ikke lett gutter kanskje er jeg for kresen selv og vil ha alt for liten lommebok for å komme i mål.

Det som hverfall er sikker att letingen fortsetter og skal ikke forhaste meg denne gangen så en blir nogen-
lunde fornøyd ihvertfall en stund.

Prøving lyttingen utforskingen fortsetter.

Vi snakkes Odd.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Du er en vanskelig mann å tilfredstille Odd :)
Tror kanskje det er en tanke å finne ut hvor man vil (99%) og innse at man får ikke pose og sekk.

I ditt tilfelle tror jeg (men det er meg) kanskje jeg hadde kastet høytalerne på dør.
Elektronikken din er ikke på noen måte dårlig.Vurdere noe mere "plasseringsvennlige" høytalere og/evt en rør amp.Bør jo strengt tatt ikke kosta skjorta heller.

Lån litt av gutta og se/hør hva du finner ut.

/jan
 
R

Rolf_Da!

Gjest
Flere tanker....

Synes det høres ut som om du egentlig er fornøyd med elektronikken din, men at du har for høye krav til høyttalerne.
Det vil si at et par 12-tusen kroners høyttalere ikke kan rettferdiggøre hva som bor i elektronikken.

Det er nok høyttalerne som lager skarpheten, ikke elektronikken.
Eller rettere sagt, hvis du liker lyden litt tøff og engasjerende men ikke skarp, så tror jeg du kan få til det med andre høyttalere.

Lykke til videre

R
 

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Innlegg
412
Antall liker
0
Takker for forslagene gutter, en får prøve og lytte på noen flere kombinasjoner eventuelt prøve andre
høytalere,men det er jo prøvd noen ganger fra før kanskje jeg ikke var heldig med valgene.
Må roe meg litt, er alt for ivrig nå, må bruke litt tid på det her så klaffer det vel til slutt.
Må lytte på de heresyene,men da er jeg redd for att en god røramp må inn har på følelsen av at det kan
være noe jeg ville like,men det må lyttes på først.

Takker, vi sees.
 
Topp Bunn