Holfi Integra 2.5.1 på Klipsch

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Prøver og søke på Holfi, men finner lite info osv.
Noen som har Prøvd Holfi Integra på Klipsch, (f.eks RF82)
Hvordan er lydsignaturen til Holfi?

Mye snadder til salgs i bruktbørsen for tiden ;D

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
Jeg kunne godt tenkt meg noen innspill på signaturen selv. For noen få år tilbake så var det mange anbefalinger av Holfi her på HFS.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
Se litt i den relativt korte vennetråden Holfi - the Danish Buttercookie

Det jeg har hørt av Holfi så er produktene meget ørevennlige. Jeg har kun eid DAC1 selv og kun hørt andre produkter i begrenset omfang.
Uansett produkter jeg mener passer fint for min smak, designen blir jeg ikke klok på om jeg liker eller ikke. Spesielt er det i hvert fall. De sorte variantene ser jo litt mer normale ut, og bedre :)

Holfi gikk jo konkurs for noen år tilbake, kan nok forklare at det er litt begrenset med informasjon å finne.

vargen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
208
Sted
Oppland
Har ikke vært borti Integra, men har pr. dags dato 3 Holfi-apparater i oppsettet mitt. Lydsignaturen er vel vanskelig å beskrive, men jeg har aldri hørt Holfi bli skarpt i toppen på noen oppsett. Husk at en del av Holfi-produktene har batteridrift, og at disse må byttes ut med 6-8 års mellomrom.

Ellers må jeg bare si meg enig med Holmium. Bortsett fra at jeg liker trefrontene da.;)

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
863
Jeg har Holfi pre/power mot Marten ht., og fungerer veldig bra synes jeg. Lyden går vagt mot det varme, og sånn sett ligner det muligens litt på EC (men jeg har ingen erfaring med EC, så vanskelig for meg å vite). Det burde fungere på Klipsch også, men jeg vil ikke vedde på noe uten å ha prøvd selv.

Men som det blir sagt; Holfi gikk konk, og da blir interessen for merke omtrent som for Saab. Men finner du et velfungerende produkt er det masse bra lyd for pengene.

Jeg mener det før var mulig å bytte trefronten ut med svart front, men om det er mulig i dag vet jeg ingenting om. Audioaktørene i Horten kan evt. svare på det.

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.450
Torget vurderinger
1
Siden vi prater om Holfi her:

Er det noen av dere som har erfaring med flerkanalsapparatene til Holfi, tenker særlig på de typene med VCS - Virtual Center System- Tror det var flere typer med dette systemet. Som altså mikser senter inn i høyre/venstre front, i det analoge domene. Rene flerkanals forforsterkere, evt også med noen effekttrinn innebygget. Samt en CD/SACD-spiller tror jeg.

Topp Bunn