|
Et stykke å gå mellom de to, men det er en fin tur.Fint å spankulere mellom utecaféene og gatemarkedene i området regner jeg med.
Ikke mange ukene siden dette var fjøsdistrikt!Det vil jeg tro. Selsbakklia ser ut til å være stedet for spasserturer spekket med urbane innslag.Fint å spankulere mellom utecaféene og gatemarkedene i området regner jeg med.
Det uomtvistelige faktum at boliger i Oslo er mye dyrere enn i resten av landet tyder så absolutt på at det er noe du ikke fatter,ja. At du heller ikke klarer så se andre fordeler enn anonymitet med Norges største by tyder også på en noe spesiell holdning til det meste.fatter ikke denne trangen etter Oslo. Det er svindyrt, skittent, trafikkaos, fullt av tiggere og narkomane, kjedelig arkitektur, avstander, osv. Folk trekker frem marka som det positive. Den grønne byen, sies det. Eneste fordelen jeg kan se er at det er anonymt, men anonymitet har to sider. Det er ikke alltid like gøy. Og ja... det er jobber i Oslo også.
Boligene i Oslo burde vært 30% billigere enn landssnittet, for å veie opp for alle ulempene.
Fyrst må ein få tak i ein ulv, om ein skal jakte på han.Vil noen kompetente personer være brydd med å forklare meg logikken i dette?
Oslo er nå en millionby med en utmark som brukes flittig av folk i alle aldre, ikke minst
skoleklasser og andre barnegrupperinger som lærer seg friluftsliv med overnatting etc. etc.
Vis vedlegget 520666
Berre ein ikkje provoserer grannelaget.Man kan til og med bruke stereoanlegg.
Her er vi hjertens enige. Oslofolk er da flinke å pålegge folk i utkanten å leve med ulv rundt dørene. Da bør de finne seg i det samme selv.Hvilket utsagn? Forbudet eller utsagnet til Jeger og fiskeforbundet?
Jeg ser ikke noe galt med forbudet. Østfoldinger, hedmarkinger trøndere må tolerere å leve med frittløpende ulv, hvorfor skal ikke oslofolk også? Det er ikke slik at ulv er farlig for mennesker.
Etter at dei gjekk manngard og skremde bort ulven i 1824, har vi ikkje hatt problem med ulv i mi kommune. Vi får det nok ikkje heller. Men det er nok verre andre stadar.Her er vi hjertens enige. Oslofolk er da flinke å pålegge folk i utkanten å leve med ulv rundt dørene. Da bør de finne seg i det samme selv.Hvilket utsagn? Forbudet eller utsagnet til Jeger og fiskeforbundet?
Jeg ser ikke noe galt med forbudet. Østfoldinger, hedmarkinger trøndere må tolerere å leve med frittløpende ulv, hvorfor skal ikke oslofolk også? Det er ikke slik at ulv er farlig for mennesker.
Har forøvrig fått registrert ulvespor under en km fra hytta...
Johan-Kr
Ja sett opp et sauefjøs og slipp en bunke til seters så skal du se at det tidobles med ulver i Marka. I alle fall om man skal gå etter erstatningskravene for rovdyr på julebord.Det burde vore fleire sauebønder i Oslo. Då vil det kanskje verte meir ulv også, kanskje bjørn, tilogmed.
Ein skal vere forsiktig med kva ein skyt.Ja sett opp et sauefjøs og slipp en bunke til seters så skal du se at det tidobles med ulver i Marka. I alle fall om man skal gå etter erstatningskravene for rovdyr på julebord.Det burde vore fleire sauebønder i Oslo. Då vil det kanskje verte meir ulv også, kanskje bjørn, tilogmed.
Forøvrig burde man glatt skyte hver eneste ulv i landet. Sentimental disneymentalitet og gråtesvenskhet kler ikke nordmenn.
Har vel omlag 10 FM stasjoner jeg kan sjonglere blantFår du inn FM-radio i Oslo? Det får vi ikkje her i distriktet...
Hva er det som kler nordmenn da? Det lurer jeg veldig på, det motsatte av det du slenger ut eller noe midt imellom?Ja sett opp et sauefjøs og slipp en bunke til seters så skal du se at det tidobles med ulver i Marka. I alle fall om man skal gå etter erstatningskravene for rovdyr på julebord.Det burde vore fleire sauebønder i Oslo. Då vil det kanskje verte meir ulv også, kanskje bjørn, tilogmed.
Forøvrig burde man glatt skyte hver eneste ulv i landet. Sentimental disneymentalitet og gråtesvenskhet kler ikke nordmenn.
Det er den aller, aller største feilen mennesket har gjort og fortsatt gjør:En pragmatisk og usentimental tilnærming til problemstillinger. Vi behøver jo f.eks. ikke ulv. Den gjør ingen nytte, og eneste grunnen til at de beholdes er jo fordi mange mennesker har en rar forestilling om at det er grønt og edelt og ha dem løpende fritt. Putt noen i en dyrehage slik at barn får se dem, og fjern resten av dem. Det er jo ikke en utrydningstruet art eller noe slikt, kun et skadedyr og det burde ikke være noe mer styr med å kakke disse enn å sette ut en rottefelle eller spraye noen kakerlakker med gift.