Politikk, religion og samfunn Hold dere unna Oslo!

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.481
Antall liker
102.701
Torget vurderinger
23
Så er vi der det uvergelig måtte ende opp - kaos og utilgjengelighet.



unngå oslo.png




Dette betyr i praksis at det må spaseres elller sykles dersom en har et ærende i byen...

Eller kanskje politikerne har sett for seg at det bare er å mobilisere naboen og hans helikopter så kan vi henge over Egertorget og klatre ned taustigen alle sammen inkl. barnevogna? Politikerne har jo lenge hatt en forkjærlighet for nettopp taustige der de riktignok bruker den motsatt vei - og så drar den opp etter seg i tillegg! FY FAEN!!!!

Hadde et 20 min. langt møte tidligere denne uka, rett bak rådhuset, Fridtjof Nansens plass som det heter - og brukte TRE KVARTER på å lære at Oslo sentrum nå er både stengt og ufremkommelig for vanlige mennesker med bil. Handicapparkering finnes det litt av enda, forståelig nok, disse kommer de hjernedøde politikerne i byrådet til gode.

For en gangs skyld er det hold i dagspressens betraktninger.... HOLD DERE UNNA OSLO!!
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Totte kjører pose og sekk. Oslo i dag, Bergen neste uke.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Sånt skjer hver eneste gang Norge skal arrangere store ting i idrettssammenheng. Oslo Maraton, vinterens verdenscup, Vikersund, sykkel-VM..alt det der. Man blir vant til det. Og lærer å ikke gå ut uten et konkret ærend. Og på spesifikke tidspunkter.
 
Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Å gå går greit, men man bør vel ikke kjøpe kjøleskap i Kvadraturen akkurat i dag.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.481
Antall liker
102.701
Torget vurderinger
23
Problemet, kjære venner - er at det i Oslo er slike tilstander mer eller mindre permanent. Det er ALLTID noe. Hadde dere sett hvordan det så ut i området Karl Johans gate og ned til havna nå på tirsdag så hadde dere blitt skremt. Svært lite folk, i butikkene var det ikke rare trafikken og med unntak av et par tre større kinesiske kaklende turistreisefølger så var det sørgelig dødt. Jeg er født og oppvokst her og ble helt forskrekket av det jeg så og ikke så... Sperringer, forbudsskilt, innsnevringer, terrorstengsler, innkjøring forbudt, enveiskjøring etc. etc. Men det verste var denne døde følelsen og mangel på mennesker.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.523
Antall liker
7.851
Torget vurderinger
0
Deilig å vite at man ikke bor i eller i nærheten av Oslo.😁😁
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Spiralis: Det finnes verre steder. Definitivt. Jeg trives her, men kunne ikke bodd i Trondhem, Kr. sand, Stvg, Bergen. Det er noe med mentaliteten i Norges distrikter som ikke akkurat tiltaler meg lenger. Dessuten: allle er ikke bygd for byliv. Fatter´n, feks..Men han bor i sin tur på et sted jeg ikke lenger klarer. Man er rett og slett for eksponert der oppe, blir målt og bedømt etter hvem ens familie er. Samt hvorvidt man følger naboens eksempel i alt fra oppdragelse av barn til bilvalg. Nå har jeg en meget god en av arten familie, men det der er sinnssykt irriterende over tid, ser du..Samme med det å være totalt prisgitt andre for å komme seg dit man vil. Dog vet jeg meget godt hvor jeg har røttene mine. Og hegner om de gode aspektene derved. Det har jeg bestandig gjort. Les J.K. Rowlings "The Casual Vacancy" (Den Tomme Stolen). Det som skjer i "Pagford" er den engelske ekvivalenten. Eller så nær jeg kommer i å beskrive den- på godt og vondt.

Sluket: Stillhet i Oslo gjør meg absolutt ingen ting. Det er tvertimot svært behagelig. Det er verre hvis jeg ikke kommer meg dit jeg vil når jeg vil dit- uten å stresse . Hater sild-i-tønne på T-banen, feks.. Samt oppførselen fra mødre med barnevogn, hvis eneste tanke er "Vi eier byen. Fløtt deg."

En kapasitetsøkning på veiene her er av det gode, så også en solid oppradering av intercity jernbanenettet. Gjerne da opp til Tromsø..Men på langtur tar jeg helst fly..

Totte: Kommer an på kjøleskapet, det..

Mtp politikk: Det diskuterer jeg svært lite av i disse dager, da det nok var taktisk stemming på vestkanten i Oslo som sikra Ernas politiske fremtid- og Norges fortsatte herping...Det kom noe positivt ut av valget, men det store bildet på landsplan er jeg svært skeptisk til.
 
Sist redigert:

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.404
Antall liker
3.193
Forundrer meg ikke. Jeg har boikottet Oslo i snart 2 år.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Det er et forbigående problem, men her også er det stengsler og portforbud for alt med 4 hjul. Stengsler og en masse metallbarriærer og smilende folk med vester, og politimenn i et steinkasts avstand. Så mange at jeg tenker ... du verden de som har gjerder og stengsler som forretningside kommer til å ha fine år fremfor seg.

Men problemene sykler forbi. Irma på 2 hjul i solskinn.

Og når de er borte så har de nok ryddet opp etter seg. Jeg ønsker dem lykke til og holder meg hjemme et par dager.

Men Oslo besøker jeg kun når jeg absolutt må.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.513
Antall liker
9.270
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Så er vi der det uvergelig måtte ende opp - kaos og utilgjengelighet.




Dette betyr i praksis at det må spaseres elller sykles dersom en har et ærende i byen...

Eller kanskje politikerne har sett for seg at det bare er å mobilisere naboen og hans helikopter så kan vi henge over Egertorget og klatre ned taustigen alle sammen inkl. barnevogna? Politikerne har jo lenge hatt en forkjærlighet for nettopp taustige der de riktignok bruker den motsatt vei - og så drar den opp etter seg i tillegg! FY FAEN!!!!

Hadde et 20 min. langt møte tidligere denne uka, rett bak rådhuset, Fridtjof Nansens plass som det heter - og brukte TRE KVARTER på å lære at Oslo sentrum nå er både stengt og ufremkommelig for vanlige mennesker med bil. Handicapparkering finnes det litt av enda, forståelig nok, disse kommer de hjernedøde politikerne i byrådet til gode.

For en gangs skyld er det hold i dagspressens betraktninger.... HOLD DERE UNNA OSLO!!
Parker bilen i Ibsen P-hus og spaser ned til Fridtjof Nansens plass, hvor vanskelig kan det være?
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
Sånt skjer hver eneste gang Norge skal arrangere store ting i idrettssammenheng. Oslo Maraton, vinterens verdenscup, Vikersund, sykkel-VM..alt det der. Man blir vant til det. Og lærer å ikke gå ut uten et konkret ærend. Og på spesifikke tidspunkter.
flere boligområder i Bergen er innesperret i 9 dager. Du kommer verken inn eller ut med bil.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Larson: Handle for ei uke, følg med på Eddie resten av tiden..hehe..Logistisk utfordring? Mildt sagt..Nesten som en av mine tre årlige turer over grensen med varebilen..
 

espendo

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2016
Innlegg
505
Antall liker
603
Sted
Bærum
Dette var da veldig så dystopisk. Arrangementer som Oslo Maraton er jo viktige for Oslo som by. De skaper liv, er bra for turistnæringen og er med på gå byen en identitet. For øvrig enig med vedkommende som oppfordrer til å parkere i Ibsen P-hus eller liknende og ta beina fatt hvis man kan det. Har vært i flere byer på kontinentet som lever veldig bra med bilfrie sentrum. Det er litt state of mind, dette. Det 21. århundre har kommet til Oslo!
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.481
Antall liker
102.701
Torget vurderinger
23
Så er vi der det uvergelig måtte ende opp - kaos og utilgjengelighet.




Dette betyr i praksis at det må spaseres elller sykles dersom en har et ærende i byen...

Eller kanskje politikerne har sett for seg at det bare er å mobilisere naboen og hans helikopter så kan vi henge over Egertorget og klatre ned taustigen alle sammen inkl. barnevogna? Politikerne har jo lenge hatt en forkjærlighet for nettopp taustige der de riktignok bruker den motsatt vei - og så drar den opp etter seg i tillegg! FY FAEN!!!!

Hadde et 20 min. langt møte tidligere denne uka, rett bak rådhuset, Fridtjof Nansens plass som det heter - og brukte TRE KVARTER på å lære at Oslo sentrum nå er både stengt og ufremkommelig for vanlige mennesker med bil. Handicapparkering finnes det litt av enda, forståelig nok, disse kommer de hjernedøde politikerne i byrådet til gode.

For en gangs skyld er det hold i dagspressens betraktninger.... HOLD DERE UNNA OSLO!!
Parker bilen i Ibsen P-hus og spaser ned til Fridtjof Nansens plass, hvor vanskelig kan det være?
Vel, du bor i Østfold, det kan IKKE være vanskelig i hvert fall! Saken er den at små raske ærend som før var meget enkelt og effektivt her i byen nå har blitt en plage. For the record, selvsagt endte jeg opp i Ibsen, men når det regner og du har med deg ti-tolv kg. saksmapper etc. så er det ikke brått stas lenger. Alternativet er selvsagt taxi, som bare er marginalt dyrere (ca. 1.000,-) enn å parkere i parkeringshus.

Artig hvordan ikke-Oslo borgere ofte synes at Oslo ikke er problematisk.....
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.513
Antall liker
9.270
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Så er vi der det uvergelig måtte ende opp - kaos og utilgjengelighet.




Dette betyr i praksis at det må spaseres elller sykles dersom en har et ærende i byen...

Eller kanskje politikerne har sett for seg at det bare er å mobilisere naboen og hans helikopter så kan vi henge over Egertorget og klatre ned taustigen alle sammen inkl. barnevogna? Politikerne har jo lenge hatt en forkjærlighet for nettopp taustige der de riktignok bruker den motsatt vei - og så drar den opp etter seg i tillegg! FY FAEN!!!!

Hadde et 20 min. langt møte tidligere denne uka, rett bak rådhuset, Fridtjof Nansens plass som det heter - og brukte TRE KVARTER på å lære at Oslo sentrum nå er både stengt og ufremkommelig for vanlige mennesker med bil. Handicapparkering finnes det litt av enda, forståelig nok, disse kommer de hjernedøde politikerne i byrådet til gode.

For en gangs skyld er det hold i dagspressens betraktninger.... HOLD DERE UNNA OSLO!!
Parker bilen i Ibsen P-hus og spaser ned til Fridtjof Nansens plass, hvor vanskelig kan det være?
Vel, du bor i Østfold, det kan IKKE være vanskelig i hvert fall! Saken er den at små raske ærend som før var meget enkelt og effektivt her i byen nå har blitt en plage. For the record, selvsagt endte jeg opp i Ibsen, men når det regner og du har med deg ti-tolv kg. saksmapper etc. så er det ikke brått stas lenger. Alternativet er selvsagt taxi, som bare er marginalt dyrere (ca. 1.000,-) enn å parkere i parkeringshus.

Artig hvordan ikke-Oslo borgere ofte synes at Oslo ikke er problematisk.....
Det er riktig at jeg bor i Østfold nå, men jeg kjenner Oslo som min egen bukselomme. Født på Aker, vokst opp i Groruddalen, kjørt taxi i Oslo i 6-7 år. Flyttet ut når jeg passerte 40. Dvs ved årtusenskiftet. Oslo er en fin by og ring 1 med tilhørende parkeringshus er en god løsning. 10 kilo papirer? Hm. Da hadde jeg brukt ryggsekk som en forhenværende advokat var kjent for.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Sluket: Eventuelt kritiserer byen for å ikke være det ekte Norge...Det jeg kaller Vedum-taktikk. Fakta er at Oslo ER det ekte Norge-. med en del særegne utfordringer og problemer.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.481
Antall liker
102.701
Torget vurderinger
23
Selvfølgelig er byen det ekte Norge... med rundt regnet en mill. som forholder seg til den så blir det jo slik, og med Bergen og Stavanger i tillegg så har vi rent flertall :D:D:D
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Sluket: Og vi har plass til hele Islands folketall i tillegg..Såfremt byen tilrettelegges for det. Hadde far min fått det som han vil, ble Norge skilt i to stater- type Korea. Gubben anser hele sørlige Norge som et problem, da alt av avgjørelser iflg gammer+ n skal og må tas i - og sentreres om- landets tre nordlige fylker. Selv har jeg egentlig lite imot fylkessammenslåing nordpå- hvis all regional administrasjon da legges til Tromsø, Forsvaret beholder sin viktige posisjon der oppe- administrert fra Målselv/Bodø og storfylket får nøytalt, nytt navn. Som det blir i Trøndelag til neste år..Det er adiministrasjonen av de landsdelene som er vant til "Senterpartimodellen" som blir utfordringa da..
 
Sist redigert:

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.481
Antall liker
102.701
Torget vurderinger
23
Ja, og under orkanen i Florida var det 20 ganger fler folk som ikke hadde strøm....

Tar gjerne en kontingent islendinger - verdens triveligste folk! Men hold kjeft om det da, ellers blir de bare så kjepphøye
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Om jeg mot formodning må inn til Oslo, parkerer jeg på Ikea og tar gratisbussen inn til sentrum.
Oslo er for mitt vedkommende en by man kjører igjennom og ikke innom. Oslo er en møkkaby.
 

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Innlegg
2.246
Antall liker
4.383
Torget vurderinger
0
Så er vi der det uvergelig måtte ende opp - kaos og utilgjengelighet.




Dette betyr i praksis at det må spaseres elller sykles dersom en har et ærende i byen...

Eller kanskje politikerne har sett for seg at det bare er å mobilisere naboen og hans helikopter så kan vi henge over Egertorget og klatre ned taustigen alle sammen inkl. barnevogna? Politikerne har jo lenge hatt en forkjærlighet for nettopp taustige der de riktignok bruker den motsatt vei - og så drar den opp etter seg i tillegg! FY FAEN!!!!

Hadde et 20 min. langt møte tidligere denne uka, rett bak rådhuset, Fridtjof Nansens plass som det heter - og brukte TRE KVARTER på å lære at Oslo sentrum nå er både stengt og ufremkommelig for vanlige mennesker med bil. Handicapparkering finnes det litt av enda, forståelig nok, disse kommer de hjernedøde politikerne i byrådet til gode.

For en gangs skyld er det hold i dagspressens betraktninger.... HOLD DERE UNNA OSLO!!
Har luftet frustrasjonen i egen tråd. Du må skjønne at Oslo nå skal være et fritidssted for barnefamilier og ikke en by som for effektivitet. Et av hovedmålene skal visstnok være å bedre luftkvaliteten, men hittil har vel rapportene vist at tiltakene har minimal effekt. Går man politikken i sømmene er det frustrende lesning. Massive tiltak og ingen effekt. Det verste er at det nærmest er opplest og vedtatt at politikken er miljøvennlig.

Edit: men akkurat i dag er det Oslo maraton og sånn har det egentlig alltid vært når de store idrettsarrangementene gjester Oslo.
 
Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.115
Antall liker
9.427
Det er et forbigående problem, men her også er det stengsler og portforbud for alt med 4 hjul. Stengsler og en masse metallbarriærer og smilende folk med vester, og politimenn i et steinkasts avstand. Så mange at jeg tenker ... du verden de som har gjerder og stengsler som forretningside kommer til å ha fine år fremfor seg.

Men problemene sykler forbi. Irma på 2 hjul i solskinn.

Og når de er borte så har de nok ryddet opp etter seg. Jeg ønsker dem lykke til og holder meg hjemme et par dager.

Men Oslo besøker jeg kun når jeg absolutt må.
Det blir ofte slik når småbyer arrangerer mesterskap som er litt større enn KM.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Sluket: Islendingene er ikke bare Nordens mest hardføre folk- på siden av grønlenderne,-, de har det mest spennende språket også. Problemet er at man må lære seg nynorsk for å lære det. Ikke det at jeg ike kan min nynorsk, men jeg syns den rett og slett er unødvendig..
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.513
Antall liker
9.270
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Om jeg mot formodning må inn til Oslo, parkerer jeg på Ikea og tar gratisbussen inn til sentrum.
Oslo er for mitt vedkommende en by man kjører igjennom og ikke innom. Oslo er en møkkaby.
Det er ikke så rart da nesten alle de som bor i Oslo kommer fra alle de andre møkkabyene* i Norge.
*By er feil. Det må bli møkkasteder.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.481
Antall liker
102.701
Torget vurderinger
23
Åja? Har du opplevd Oslo under sånn toskeskap noen gang du da? Folk som løper, spyr og driter i henda og pælmer det rundt seg... utestedene er fylt opp med trønderske kvinnfolk som hoyter og skriker etter andre halvliteren, burleske greier..

Nei, legg slikt til Jessheim, de har jo fått mast seg til bystatus... bedre luft er det der også. Kortreiste deltaker, de kan legge starten til Gardermoen for det er mange som kommer med fly. Snakk om miljøselvmotsigende greier... løpe på asfalt i flere titalss kilometer og puste inn grusomt forurenset luft!


BTW, en Oslo-weekend tilsvarer ca. 10 dager i Bergen.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.528
Antall liker
9.685
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Folk som løper, spyr og driter i henda og pælmer det rundt seg...utestedene er fylt opp med trønderske kvinnfolk som hoyter og skriker etter andre halvliteren, burleske greier.. .
Høres ut som en standard lørdagskveld. Jeg er vokst opp i Trøndelag.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.481
Antall liker
102.701
Torget vurderinger
23
Det har du rett i ! Hadde en del reisning til Trondheim før i tiden, og det er vel den eneste byen jeg etter en stund skyndte meg hjem fra.... kvinnfolka løp jo etter et veldreid mannebein med senga på ryggen og rapte gjærholdige karskdunster! Kunne skrevet bindsterke verk om alle ekteskapstilbudene fra den tiden :cool:
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Folk som løper, spyr og driter i henda og pælmer det rundt seg...utestedene er fylt opp med trønderske kvinnfolk som hoyter og skriker etter andre halvliteren, burleske greier.. .
Høres ut som en standard lørdagskveld. Jeg er vokst opp i Trøndelag.
Grethe Waitz-løpet holdt et helt annet nivå når det kom til å fylle byen med hele landets syklubber på Peach Canei-fylla. Det var tider.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.481
Antall liker
102.701
Torget vurderinger
23
Lager '76
 

espendo

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2016
Innlegg
505
Antall liker
603
Sted
Bærum
Om jeg mot formodning må inn til Oslo, parkerer jeg på Ikea og tar gratisbussen inn til sentrum.
Oslo er for mitt vedkommende en by man kjører igjennom og ikke innom. Oslo er en møkkaby.
Jøss. Oslo er Norges beste og kuleste by. Men, smaken er som baken, den er delt.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.575
Antall liker
27.678
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Oslo er en møkkaby, som jeg mer enn gjerne holder meg unna på helårsbasis. Tiggerbefengt, ufremkommelig og rimelig stygg.

Mvh
 
6

65finger

Gjest
Oslo er den eneste byen i Norge. det sier seg selv at vi er ikke gode på by i dette landet. resten av landsbyene er en katastrofe. jeg vil vekk!
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.523
Antall liker
7.851
Torget vurderinger
0
Auditor, man blir gjerne "bedømt" av en eller flere uansett hvor man bor. Jeg har lært meg for lenge siden å gi en god fan i det!
Som medlem i både Bondelaget og Norsk Flygelederforening har jeg fått "noe mer pepper" enn de fleste. Valget var enkelt.
Enten fosterstilling i medisinskapet a'la Bondevik eller rette ryggen og svare:"So fucking what!!"
Har lært ungene det samme. Blir selvsagt bedømt som å være en arrogant jævel av enkelte, men so fucking what!
😎😎😎
 

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
08.03.2005
Innlegg
3.386
Antall liker
3.407
Torget vurderinger
0
Sluket!
Jag säger bara: Göteborg, Stockholm, Malmö, Jönköping etc
Oslo är inte mer problematiskt än många svenska byer. Mindre problematisk skulle jag vilja säga.
 
Topp Bunn