Hold dere til Tema Folkens

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    vredensgnag skrev:
    Som forumets fremste substansleverandør, lars-erik, står du vel plassert til å uttale deg.
    Minst like bra som deg, skulle jeg mene ;) ;)
    Ikke mye substans i dine kabel-forklaringer, hvertfall.

V

vredensgnag

Gjest
    lars_erik skrev:
    vredensgnag skrev:
    Som forumets fremste substansleverandør, lars-erik, står du vel plassert til å uttale deg.
    Du liker å forestille deg at jeg er aktiv i ditt kabeldilleri, men finn noen innlegg fra min hånd omkring emnet. Jeg skriver i Forskjeller og testmetodikk og forsøker som best jeg kan å holde meg unna ditt salige Kabelhjørne. Om jeg skriver om testing av kabler, så innbiller jeg meg at substansen er helt i orden.
    Bevis gjerne det motsatte, Herr "jeg hører forskjell, så det så."

I denne tråden har jeg foreslått at den kanskje burde ligge et annet sted, og humret over din oppfordring til substans. Som når gjøken kaller på sin mor.

O

Oblivion

Gjest
    Ulf-B skrev:
    Han "inviterer" ikke til råd eller informasjon om et tema - han nærmest ypper til strid. Det er måten han gjør det på......
    Hva skjer Ulf ?
    Trodde ikke du var så ivrig på å yppe til strid :eek:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    vredensgnag skrev:
    lars_erik skrev:
    vredensgnag skrev:
    Du liker å forestille deg at jeg er aktiv i ditt kabeldilleri, men finn noen innlegg fra min hånd omkring emnet. Jeg skriver i Forskjeller og testmetodikk og forsøker som best jeg kan å holde meg unna ditt salige Kabelhjørne. Om jeg skriver om testing av kabler, så innbiller jeg meg at substansen er helt i orden.
    Bevis gjerne det motsatte, herr "jeg hører forskjell, så detmså."
    Jeg, og andre, holder oss for gode til å komme med spark mot deg. Dvs. inntil du sparker.
    Du kan skjelden skrive noe om folk som er uenige med deg, uten å komme med sleivspark.
    Det er du jo derimot dyktig til.

Nå skinner atter solen i trøndelag, og hagen og pilsen kaller.

V

vredensgnag

Gjest
    lars_erik skrev:
    vredensgnag skrev:
    lars_erik skrev:
    vredensgnag skrev:
    Jeg, og andre, holder oss for gode til å komme med spark mot deg. Dvs. inntil du sparker.
    Du kan skjelden skrive noe om folk som er uenige med deg, uten å komme med sleivspark.

Selverkjennelse er også blant dine sterke sider. ;D

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    vredensgnag skrev:
    lars_erik skrev:
    vredensgnag skrev:
    lars_erik skrev:
    vredensgnag skrev:

Selverkjennelse er også blant dine sterke sider. ;D
    Burde nok selvsagt hatt mer av det ;D
    Men, nå skinner som sagt solen.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Problemet er vel egentlig at ganske mange tror dypt og inderlig på det vissvasset som til tider serveres. Da tenker jeg først og fremst på "tekniske forklaringer" blottet for enhver kontakt med virkeligheten.
    Ja jeg ser også en del av dette, og da prøver jeg ofte å korrigere. De vil ikke høre, selvfølgelig, og trekker skylappene enda lengre opp.

N

nb

Gjest
    Kule-Trygve skrev:
    Problemet er vel egentlig at ganske mange tror dypt og inderlig på det vissvasset som til tider serveres. Da tenker jeg først og fremst på "tekniske forklaringer" blottet for enhver kontakt med virkeligheten.
    Ja jeg ser også en del av dette, og da prøver jeg ofte å korrigere. De vil ikke høre, selvfølgelig, og trekker skylappene enda lengre opp.
    Du (og andre indignerte i denne tråd) har absolutt ingen ting å bidra med i en teknisk diskusjon. Forsåvidt greit nok, problemet er at det ikke hindrer dere fra aktiv deltagelse - gjerne med å påstå at de som faktisk kan noe ikke kan noe.

Et greit utgangspunkt for å være uenig i en teknisk forklaring er å skjønne den.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    cybervision_ skrev:
    Dazed skrev:
    lovemusikk skrev:
    Det er mange mange som ikke gidde skrive her pga sånne som dere (kanskje ikke deg, vet ikke) som skal hakke og trykke folk ned, og ellers mase på alt annet og at kabler ikke teller.
    Herregud, mann. For noe avsindig sludder!
    Jeg tar det ikke til meg, bare så det er sagt. Det handler vel i grunnen om trådstarters manglende erfaring. Jeg tror det er få som har jobbet alvorlig med akustikk, forskjellige høyttalerkonstruksjoner mtp. spredning og plassering og slikt som ser på kabelbytte som en parameter hvis de skal endre lyden sin. Jeg bare synes det er litt trist at alt dette kabelmaset får så mye fokus på forumet.
    Ja, manglende erfaring! Der har du et tema, som unnskylder meg.
    ;D
    Men seriøst, ja eg mangler erfaring med demping.

Når det gjelder denne trådes tema, så er det ment for alle tråder, men hovedsak kabeltrådene er usatt føler jeg.

:)

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    nb skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    Du (og andre indignerte i denne tråd) har absolutt ingen ting å bidra med i en teknisk diskusjon. Forsåvidt greit nok, problemet er at det ikke hindrer dere fra aktiv deltagelse - gjerne med å påstå at de som faktisk kan noe ikke kan noe.

Et greit utgangspunkt for å være uenig i en teknisk forklaring er å skjønne den.
    I motsetning til for eksempel deg, så prøver jeg å diskutere teknisk med for eksempel Asbjørn og KJ. Jeg ser ikke at du bidrar med så mye med dine 3- linjers innlegg.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    diyAudio skrev:
    Ulf-B skrev:
    Han "inviterer" ikke til råd eller informasjon om et tema - han nærmest ypper til strid. Det er måten han gjør det på......
    Hva skjer Ulf ?
    Hehe - jeg er en fredelig sjel i et fredelig legeme. Litt kjapp i formuleringen, ser jeg - når du lar det jeg har skrevet, stå der til spott og spe.

Jeg burde ha skrevet noe sånt som at "Måten han skriver på kan få det til å virke som om han ikke inviterer til råd eller informasjon, men ypper til strid. Basert på det han skriver, er det umulig å si om dette er med overlegg, eller om dette skjer ubevisst."

Det med måten det gjøres på, er jeg helt sikker på - såpass kan jeg om dette.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    Ulf-B skrev:
    diyAudio skrev:
    Ulf-B skrev:
    Hva skjer Ulf ?
    Hehe - jeg er en fredelig sjel i et fredelig legeme. Litt kjapp i formuleringen, ser jeg - når du lar det jeg har skrevet, stå der til spott og spe.

Jeg burde ha skrevet noe sånt som at "Måten han skriver på kan få det til å virke som om han ikke inviterer til råd eller informasjon, men ypper til strid. Basert på det han skriver, er det umulig å si om dette er med overlegg, eller om dette skjer ubevisst."

;D

Vet du? Nå roer vi oss ned og jeg skal oppføre meg som et normalt menneske igjen.
    Men husk, jeg har lite/ingen erfaring med demping.

:p ;)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    lovemusikk skrev:
    Ulf-B skrev:
    diyAudio skrev:
    Ulf-B skrev:
    Hva skjer Ulf ?

;D

Vet du? Nå roer vi oss ned og jeg skal oppføre meg som et normalt menneske igjen.

Du gjør det umåtelig fristende for meg å spinne videre på disse tre små setningene dine - og for en gangs skyld skal jeg velge å la meg friste:

"Vet du?" - mange vil oppfatte dette som en nedlatende tiltaleform. Du er "ovenpå" - den som vet - mens jeg er den som ikke vet, men som etter at du har sagt disse to små ordene, får vite. Du tar initiativet - jeg har å danse etter din pipe. Det kan oppfattes veldig irriterende. Regn med at ikke så rent få vil bite på "vet du"-kroken din.

"Nå roer vi oss ned...." - mange vil oppfatte det som kritikk - som at du sier "nå bør DU roe deg ned" - og ingen liker kritikk. Ingen liker å bli fortalt at han har behov for å roe seg ned. "Jeg - jeg er da ikke opphisset" - og adrenalinnivået stiger.

"Men husk..." - antyder du at jeg er glemsom også? Ingen liker å bli beskyldt for å ha dårlig hukommelse. Samtidig antyder du at DU har god hukommelse - du er bedre enn meg. Det er også en sammenligning som de færreste kan tåle sånn uten videre. Alernativt kan "Men husk..." være en slags avslutende forsøk på en avvæpnende finte: "Men husk at jeg er svak/ikke har greie på det...." Det er jo også litt irriterende, da - du stikker to ganger, og så prøver du deg med "ikke stikk tilbake - jeg er svak".

I beste mening, dette - jeg prøver altså å vise deg hvordan du med tre enkle setninger oppnår stor sannsynlighet for å erte opp steiner.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    Ulf-B skrev:
    lovemusikk skrev:
    Ulf-B skrev:
    diyAudio skrev:
    Ulf-B skrev:
    Hva skjer Ulf ?

;D

Du gjør det umåtelig fristende for meg å spinne videre på disse tre små setningene dine - og for en gangs skyld skal jeg velge å la meg friste:

"Vet du?" - mange vil oppfatte dette som en nedlatende tiltaleform. Du er "ovenpå" - den som vet - mens jeg er den som ikke vet, men som etter at du har sagt disse to små ordene, får vite. Du tar initiativet - jeg har å danse etter din pipe. Det kan oppfattes veldig irriterende. Regn med at ikke så rent få vil bite på "vet du"-kroken din.

"Nå roer vi oss ned...." - mange vil oppfatte det som kritikk - som at du sier "nå bør DU roe deg ned" - og ingen liker kritikk. Ingen liker å bli fortalt at han har behov for å roe seg ned. "Jeg - jeg er da ikke opphisset" - og adrenalinnivået stiger.

"Men husk..." - antyder du at jeg er glemsom også? Ingen liker å bli beskyldt for å ha dårlig hukommelse. Samtidig antyder du at DU har god hukommelse - du er bedre enn meg. Det er også en sammenligning som de færreste kan tåle sånn uten videre. Alernativt kan "Men husk..." være en slags avslutende forsøk på en avvæpnende finte: "Men husk at jeg er svak/ikke har greie på det...." Det er jo også litt irriterende, da - du stikker to ganger, og så prøver du deg med "ikke stikk tilbake - jeg er svak".

I beste mening, dette - jeg prøver altså å vise deg hvordan du med tre enkle setninger oppnår stor sannsynlighet for å erte opp steiner.
    Ja, ikke rart det er krig. ;D

Prøver på nytt da.

Jeg skal roe meg ned og oppføre meg som et menneske igjen.
    Og jeg har lite peiling på akustikk,ivertfall lite peiling på demping.

Men det er et seriøst ønske om å ikke "spamme" kabeldiskusjoner (f.eks en tråd om hva er best av xxx og xxxxx) og legg merke til at jeg hadde spamme i hermetegn, for det jeg mener er at dei personene som vil finne ut av kabler, vil diskutere kablene og ikke om bestemora er på tur.

Hva er så vanskelig med det da?

Noen vil og ha, eller mange kjører Audio, Merse og BMW, hvorfor ikke gå inn på forumene der og å si, kjøp Toyota for det er mest lønnsomt, da vi har målinger fra NAF og andre som beviser det.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    lovemusikk skrev:

Prøver på nytt da.

Da er du hakket bedre enn meg - jeg har null peiling på såvel demping som akustikk. Skulle ønske jeg hadde.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    Ulf-B skrev:
    lovemusikk skrev:

Prøver på nytt da.

Da er du hakket bedre enn meg - jeg har null peiling på såvel demping som akustikk. Skulle ønske jeg hadde.
    Skryter ikke på meg noe, men skjønner litt av akustikk og viktigheten av det.
    Det gikk bare litt for mye på prinsipper og det hele tippet litt over i andre tråder.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvis det å "holde seg til tema" er å være 101% med trådstarter generellt så må samme person ha misforstått noe vesentlig når han/hun poster på ett DISKUSJONS-forum... ;D ..

Polarisering begge veier blir for dumt... HFS trenger både de som har sin hovedvekt i å forstå musikk/hifi via teknisk forståelse på den ene side , til de som ser opplevelsen, gitt via ører/syn som det essensielle... Og de alle fleste her inne har vel en krysning imellom begge to vil jeg anta ? ::) :)

gormj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Antall liker
    316
    Sted
    Trondheim
    Disse "kabeltrådene" er bare utrolig gøyale.

Ååå, søren, hva var tema?

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    HCS skrev:
    Hvis det å "holde seg til tema" er å være 101% med trådstarter generellt så må samme person ha misforstått noe vesentlig når han/hun poster på ett DISKUSJONS-forum... ;D ..

Polarisering begge veier blir for dumt... HFS trenger både de som har sin hovedvekt i å forstå musikk/hifi via teknisk forståelse på den ene side , til de som ser opplevelsen, gitt via ører/syn som det essensielle... Og de alle fleste her inne har vel en krysning imellom begge to vil jeg anta ? ::) :)
    Joda, må ha begge veier. Men tenkte mer at vis du vil ha tips om f.eks hvordan få Mersa til å ligge bedre på veien, så er det litt dumt om mange kom inn å bare maste om å kjøpe bmw, vis du skjønner? ;)

gormj skrev:
    Disse "kabeltrådene" er bare utrolig gøyale.

Ååå, søren, hva var tema?
    Se øverst oppe..det pleier jeg gjøre. ;D

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    2.376
    Torget vurderinger
    1
    Bra tema. :)

Jeg vet ikke hvordan det er på kabelhjørnet da jeg forsøker å unngå å lese der, men det er jo greit å respektere trådstarter ved å holde seg til temaet hva enn dette er. Dette virker for meg å være et generelt problem på forumet (sikkert internettforum generelt), da jeg ofte legger merke til tilsvarende forsøpling i de tekniske trådene jeg leser med stor interesse.

Kanskje det hadde vært mulig å sperre for innlegg under en viss mengde tegn, kun smileys og de evinnelige "+1"? Det ville forhindret mye spam og dårlig stemning. Jeg må si at jeg ofte lurer på om enkelte deltagere kun driver practical jokes.

Ambings

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    5
    Jeg synes faktisk Lovemusik har et godt poeng. Ofte ender tråder man har lyst til å lære noe konkret av ut i en diskusjon som er noe på siden av saken.

De fleste av oss trenger jo kabler for å få lyd, og da må man faktisk velge noen. Man får ikke lyd av god akustikk.

Jeg synes det virker som mange innlegg er farget av en viss tidligere irritasjon over Lovemusik, og at man derfor ikke ønsker å se poenget hans.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    Ambings skrev:
    Jeg synes faktisk Lovemusik har et godt poeng. Ofte ender tråder man har lyst til å lære noe konkret av ut i en diskusjon som er noe på siden av saken.

De fleste av oss trenger jo kabler for å få lyd, og da må man faktisk velge noen. Man får ikke lyd av god akustikk.

Jeg synes det virker som mange innlegg er farget av en viss tidligere irritasjon over Lovemusik, og at man derfor ikke ønsker å se poenget hans.
    Ja.. godt svar.

Men jeg er nok lett å dra opp der dei vil ha meg, da jeg er så lei av at kabeltrådene blir krasjet av disse folka.
    Samme personene som går igjen også.
    Og så kan en jo si, at det gjør jo eg og.
    Joda, men og eneste nesten som gidd ta diskusjonen med dei føler jeg.

-Enda ikke fått svar på hvorfor det er så viktig å bevise for folk at kabler ikke teller så mye?

Vert noe mumling om at det koster, men det er nå opp til hver enkelt hva dei vil og kan betale syns eg.

-Men også hvorfor det er viktig for dei å komme inn i en kabeltråd (der trådstarter spør om råd) og mase atter en gang på det samme?

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.341
    lovemusikk skrev:
    -Enda ikke fått svar på hvorfor det er så viktig å bevise for folk at kabler ikke teller så mye?
    Mulig jeg ikke er den rette til svare på dette,
    men det kan jo være fordi mange som har holdt på en ( lang ) stund har funnet ut at det er
    mange ting som er mye viktigere enn kabler?
    At kabler er omtrent på 99 plass over viktige ting?
    Og at vi kanskje har et håp om at nye entusiaster skal slippe
    og betale så mye for erfaringene som vi måtte gjøre?

Ikke vet jeg ... ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    slowmotion skrev:
    lovemusikk skrev:
    Mulig jeg ikke er den rette til svare på dette,
    men det kan jo være fordi mange som har holdt på en ( lang ) stund har funnet ut at det er
    mange ting son er mye viktigere enn kabler?
    At kabler er omtrent på 99 plass over viktige ting?
    Og at vi kanskje har et håp om at nye entusiaster skal slippe
    og betale så mye for erfaringene som vi måtte gjøre?

Ikke vet jeg ... ;)
    Kan vel ikke si at jeg får følelsen av "et stort hjerte" når råd om hvor lite kabler har av verdi totalt sett i et anlegg blir gitt med myndig røst her inne. Gjerne med påfølgende personkarakteristikker, begge veier... 8) .. Prisippiellt er jeg helt enig med deg, men jeg har stor tro på at den enkelte lar seg evt " bløffe" ifht kabler sett ifht ambisjoner, personlig økonomi mm uten at en tar skade på sinn og sjel av det. Og kanskje oppveier eiergleden for hinsidige priser og marginale lydforbedringer for den enkelte. Jeg kan ikke dømme eller fordømme isåmåte. Jeg har gått en lang vei og går gjerne videre ute å bli pådytta diverse besserwissere som bor alene med alle akustikkplatene sine.... Enkelt sagt, enhver må få lære av egne feil.. Ikke bli pådytta andres.. :)

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.341
    Ja, det er vanskelig å lære av andres feil.
    Og vi er alle forskjellige. Heldigvis.

Men det er lov å prøve ....

N

nb

Gjest
    slowmotion skrev:
    Ja, det er vanskelig å lære av andres feil.
    Og vi er alle forskjellige. Heldigvis.

Men det er lov å prøve ....
    Har aldri skjønt argumentet med at "det er nødvendig med erfaring" i alle sine varianter. Det ser ganske klart ut som at de om tar HiFien lengst ut får et rimelig avslappet forhold til f.eks kablage på sine gamle dager. Da er det bare å hoppe rett til konklusjonen fremfor å bruke 20 år og mye penger på surre med noe man til slutt finner ut er laaangt nede på liten over sentrale problemstillinger.

Verden hadde ikke kommet langt om det hadde vært et rådende prinsipp at alle måtte finne ut alt selv. Det er faktisk begrenset hvor mange ganger det er nødvendig å finne opp hjulet eller lære seg å temme ilden.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.364
    Torget vurderinger
    1
    lovemusikk skrev:
    ...
    Men jeg er nok lett å dra opp der dei vil ha meg, da jeg er så lei av at kabeltrådene blir krasjet av disse folka.
    ...
    Hvilke kabel tråder har i det siste krasjet på grunn av «disse folka»? (jeg antar at «disse folka» ikke er to herværende superspamere i tråder som gjelder testmetodikk, muligens med en graf eller to).

...
    -Men også hvorfor det er viktig for dei å komme inn i en kabeltråd (der trådstarter spør om råd) og mase atter en gang på det samme?
    Er det slik å forstå at det i en tråd hvor trådstarter spør om «generelle» kabeltråd ikke er tillat å nevne at både Biltema og Clas Ohlson levere utmerkede kabler, for ikke å si nær perfekte kabler?

mvh
    KJ

Rhesus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Antall liker
    12
    Dette er jo bare pisspreik!

Hvor er disse trådene som spammes ned? Jeg finner de ikke, de er ikke på kabelhjørnet i alle fall.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    KJ skrev:
    lovemusikk skrev:
    ...
    ...
    Hvilke kabel tråder har i det siste krasjet på grunn av «disse folka»? (jeg antar at «disse folka» ikke er to herværende superspamere i tråder som gjelder testmetodikk og muligens en graf eller to).

...
    Er det slik å forstå at det i en tråd hvor trådstarter spør om «generelle» kabeltråd ikke er tillat å nevne at både Biltema og Clas Ohlson levere utmerkede kabler, for ikke å si nær perfekte kabler?

mvh
    KJ
    jo det er seff tillat, men det jeg tenker på er jo at en rett å slett trøkker folk ned i driten, ved å hevde det ikke er forskjell på kabler.
    Dvs sånn var det før.
    Nå er det: Det er ikke hørbar forskjell..
    Men begynner nå etter hvert og bli: Det er lite hørbart.

Noen som ser tedensen her?

Alså jeg kan svare for min del..
    Jeg har måtte tåle mye for å hevde at europris sin høyttalerkabel låt grusomt på rørforsterkeren min og at jeg kastet den etter 5 minutter. Jeg gjorde faktisk det, rett i den sorte dunken.
    Vis noen syns den er like god eller bedre en f.eks Nordost, ja så må dei få lov til det.
    Det er ikke poenget, men at smaken er som baken og at vi som er litt opptatt av kabler må få lov til det, uten å få det evige maset om at en burde kjøpe biltema osv..

Jeg vil ikke ha en plastikk bil (les gjerne toyota og mazda) bare fordi dei er driftsikker og da rimligere.
    Jeg vil ha komfort og sprut, difor har jeg hatt M5 og nå Renault.

Håper dere forstår vis dere legger godviljen til. :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    Rhesus skrev:
    Dette er jo bare pisspreik!

Hvor er disse trådene som spammes ned? Jeg finner de ikke, de er ikke på kabelhjørnet i alle fall.
    Feil ord kanskje, men du skjønner nok, vis ikke forstår jeg jo hvorfor det blir rabalder.
    Les innlegget over, og prøv å forstå..

N

nb

Gjest
    lovemusikk skrev:
    Feil ord kanskje, men du skjønner nok, vis ikke forstår jeg jo hvorfor det blir rabalder.
    Les innlegget over, og prøv å forstå..
    Se på ditt elskede kabelhjørne. Med noen veldig få unntak har alle temaene svært få innlegg, så hvordan de da kan ha blitt spammet ned skjønner i alle fall ikke jeg. Ser ut om det
    1) er mulig å utveksle erfaringer i fred og fordragelighet
    2) interessen for 1) er temmelig liten

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Burnt_Island skrev:
    Hva er temaet i denne tråden? ;)
    Tja - si det.....

Men det kan virke som om vi har et godt utvalg av temaer her - Trolig 9 i alt:

1. Muligens noe med kabler: Legger merke til hele tiden, at noen starter en tråd, om f.eks kabel, og tja.. la oss sei, kabel til dvd spilleren.

2. En aversjon mot såkalte "skeptikere" - og trolig en aversjon mot akustikk: Så kommer alle skeptikerne og ødelegger alle trådene.

"Nei, bruk heller pengene på akustikk" osv

3. En oppfordring til alle om å holde på med sitt langt unna trådstarters domene - eller "dra til h...": .. Greit nok, men lag en egen tråd å diskuter det i,eller bruk noen av dei som er her, men la disse kabeltrådene få vere kabeltråder.

Kan dere ikke holde dere unna, vis en skal mase om andre ting??

4. En påstand om at "vi" ikke er som "dere" - antageligvis i f.m. kabler: Holder vi,som vil diskutere kabler på sånn, i trådene deres?

Nææiiii.. !!!

5. Litt om oppdragelse og folkeskikk: Sier vel om litt om oppdragelse til enkelte kanskje?

6. Er det lov å bli sinna? Ja, men er det rart?: Greit nok at vi da "tenner" litt og går i forsvar..når noen kommer inn i hulen, å prøver å få oss bort derifra.
    Er det så rart?

7. En undring: Rart også at det kun gjelder kabelskeptikere, som må ødelegge.

8: Nok en undring: Forresten hva er det som gjør at dere skeptikere Må, må inn i kabeltrådene å mase om akustikk,blindtester osv?

9. Og surprise, surprise - enda en: Kunne vert intressant å få vite hva som skjuler seg inne hjernen deres av tanker?

Ja - hva var temaet egentlig?

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    Limer inn svaret jeg gav nå, på en annen plass, da det var et godt svar, mener jeg.

Seff er det lov å si egne meninger, men poenget er jo at en trenger ikke si eller knåle på det hele tiden gjennom mange sider, da blir det jo krangling da. (folk blir lei)
    Ellers tenker jeg at skeptikere og kabeltroende, er ikke langt unna hverandre lengre, det går vel mer på interessen av å bruke penger på noen ledninger.
    Gjør det ikke?

Skeptikerne er jo nå i dag komt til der, at lyden er knapt hørbart i diverse ledninger.
    Kabeltroende er ca der også. F.eks sier Kabeltroende at det er ikke store forskjeller, men helt klart forskjell.
    Det er dette med helt klart forskjell dere tenner på tror jeg.
    Selv om vi har små forskjeller, kan det jo hende at dei pittesmå forskjellene er helt klart bedre på en type kabel kontra den andre?

Så hva i hel.. krangler vi etter???????????

??? ;D

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.364
    Torget vurderinger
    1
    lovemusikk skrev:
    ...
    Nope, jeg skjønner ikke et dugg. Tåler du ikke å bli motsagt?

Den andre spørsmålet mitt var:
    Hvilke kabeltråder har i det siste krasjet på grunn av «disse folka»?
    (jeg antar at «disse folka» ikke er to herværende superspamere i tråder som gjelder testmetodikk, muligens med en graf eller to).

mvh
    KJ

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Har noen funnet en slik nedspammet kabeltråd?

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    KJ skrev:
    lovemusikk skrev:
    ...
    Nope, jeg skjønner ikke et dugg. Tåler du ikke å bli motsagt?

Den andre spørsmålet mitt var:
    Hvilke kabeltråder har i det siste krasjet på grunn av «disse folka»?
    (jeg antar at «disse folka» ikke er to herværende superspamere i tråder som gjelder testmetodikk, muligens med en graf eller to).

mvh
    KJ

1: Hadde jeg ikke tolt det, hadde jeg vel ikke vert her enda? ;D

Sikter ikke til noen bestemte personer.

Nå skal jeg opprette en tråd der for må ha meg høyttalerledninger, så får vi se hvordan det går. ;D

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    382
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    hvis jeg har forstått deg riktig så er det en håndfull eller to som spammer kabeltrådene.

så noen bestemte mennesker/nick må du da sikte til?

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    room skrev:
    hvis jeg har forstått deg riktig så er det en håndfull eller to som spammer kabeltrådene.

så noen bestemte mennesker/nick må du da sikte til?
    Nei, fokuserer ikke på enkeltpersoner, men generelt.
    For alt jeg vet, kan det hende jeg og har gjort det samme.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn