HoJ sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Takker dere!

    @Mbare, litt piano-musikk er jo ikke til å forrakte på maggiene..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    HoJ skrev:
    Har ikke så mye med hifi å gjøre, men jeg skriver det likevel..

    Min pianostemmer-lærer sa i dag at han var så fornøyd med meg at han tilbyr meg 100% lærling-tid, samt at jeg kommer til å stemme ute blant folk allerede til sommeren.. Vet det er litt skryt, men jeg er meget glad i dag.
    Men så morro :)
    Stå på HoJ.

    /jan
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    HoJ skrev:
    Har ikke så mye med hifi å gjøre, men jeg skriver det likevel..

    Min pianostemmer-lærer sa i dag at han var så fornøyd med meg at han tilbyr meg 100% lærling-tid, samt at jeg kommer til å stemme ute blant folk allerede til sommeren.. Vet det er litt skryt, men jeg er meget glad i dag.
    Men så morro :)
    Stå på HoJ.

    /jan
    Takker så mye Jan!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Takker så mye coolbiz og FallenA..

    Nå er oppsigelsen levert til lærer-jobben..
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nytt system på gang?

    Tja, vet ikke helt, men jeg fant ut to ting ved å besøke Mbare.

    1) Jeg kan godt tenke meg litt mer strømsterk forsterker, som gir litt mer volum uten å presse disse "lettdrevene" høyttalerene mine (for de blir i hus)

    2) Jeg ELSKER lyden som T.E gir, Mbare har Hegel H2A som forsterker, og den var mer strømsterk en min, men lyden var ikke så bra. Min har en (slik som jeg hørte det, en roligere diskant bl.a - og det teller mye hos meg.

    Så har jeg flere problemer, hvordan er det å selge et merke som T.E som ikke er kjent i Norge, og som har flagget ut av landet? Et annet problem er at jeg tør rett og slett ikke kjøpe noe uten å prøve det på Magnepanene først, jeg har prøvd en del forsterkere som både er mer strømsterke og mer watt osv. som ikke låter så bra på disse høyttalerne..

    Tenke, tenke..

    Vel første mann ut..

    Til helgen skal jeg prøve Primare A30.2.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Cobra2 skrev:
    HoJ skrev:
    ---

    Vel første mann ut..

    Til helgen skal jeg prøve Primare A30.2.
    Nok et kort besøk, tenker jeg...

    Arne K
    He he, kan godt tenkes, har ikke hatt så mye besøk - så alt fryder. Spørs om ikke du skulle lage noe til meg 8)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Dk Design VS1 Reference MkIII på vei til rommet. Test nr. 1
     
    T

    tst

    Gjest
    Neivel, men det beste er å prøve hjemme på dine høyttalere. Usher og Adcom er ganske like i lyd. Adcom har bedre kontroll i bassen, mens Usher er bedre oppover. Jeg hadde en Lector Zoe på min Adcom med godt hell.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.850
    Antall liker
    38.608
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Tst skrev:
    HoJ skrev:
    Dk Design VS1 Reference MkIII på vei til rommet. Test nr. 1
    Den hadde jeg glemt, og det er meget god match. Kjøp den.
    ville vel ha ventet litt og testet noe mere,er lett å gå i fellen når en får noe nytt i hus.
    en trenger gjerne litt tid for å bedømme et nytt produkt i kjeden.

    mvh
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Skal testen frem til lørdag formiddag..

    Sist gang jeg prøvde den (da høyttalerne sto på kortveggen) så låt ikke toppen så godt som på min talk, men da var systemet meget kritisk, kan være det passer bedre denne gangen..

    Hvis den skal inn så må jeg selge hele talk settet, men da har jeg råd til grei kilde.. Tipper en SB + en grei dac + server.. (har en Rotel cd-spiller som jeg kan bruke til nød.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.850
    Antall liker
    38.608
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    HoJ skrev:
    Skal testen frem til lørdag formiddag..

    Sist gang jeg prøvde den (da høyttalerne sto på kortveggen) så låt ikke toppen så godt som på min talk, men da var systemet meget kritisk, kan være det passer bedre denne gangen..

    Hvis den skal inn så må jeg selge hele talk settet, men da har jeg råd til grei kilde.. Tipper en SB + en grei dac + server.. (har en Rotel cd-spiller som jeg kan bruke til nød.
    tviler på at det har noen betydning,toppen er ikke så plaserings avhengig på maggisene.
    mellomtone og bunn derimot.

    mvh
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Så spennende, HoJ, jeg ser virkelig fram til å høre mer om det du tester! Som jeg skriver i en post i min egen tråd, så er jeg noe usikker på om den diskanten skyldes Hegel'n, jeg er mer tilbøyelig til å ville slepe høyttalerkablene for retten når det gjelder det.

    Noen forsterkere jeg tror kunne vært svært spennende å teste ut på Magnepan:
    - en stor EC-effekt (AW250 f.eks.)
    - Abrahamsen sine nye monoblokker på 200 w som kommer over jul
    - Parasound A21
    - Midgard Oberon
    - røreffekt fra VTL/Rogue f.eks. (men da er du oppe i utlegg på rundt 40k...)
    - Classé
    - Muse
    - Naim

    og sikkert mye annet. :D Ser fram til å lese hva du skriver om de du tester, spennende at du hiver deg rundt å prøver.

    Edit: glemte å nevne at hvis du på sikt skal ha ny dac, hva med å tenke på den dac'en jeg bruker? Den er ikke vanskelig å montere og spiller som ei kule og koster ikke skjorta... :)
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Nelson Pass nevnte ved en anledning at "Maggies need BIG hardware" !!! Om du trenger oppvarming, vil jeg foreslå noe tungt i Klasse-A ... (kan bygge deg et par Aleph 2 kloner).

    Arne K
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Cobra2 skrev:
    Nelson Pass nevnte ved en anledning at "Maggies need BIG hardware" !!! Om du trenger oppvarming, vil jeg foreslå noe tungt i Klasse-A ... (kan bygge deg et par Aleph 2 kloner).

    Arne K
    Spennende Arne.

    Nå tester jeg Dk Design VS1 Reference MkIII, den gir meget mye uten tvil, gleder meg til å teste den noen dager fremover.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hører nå på denne.


    Savner ikke sub'n. Det må vel bety litt?
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Fin sak. :) Så det ble lagt ut en Hegel H4A til 15k på bruktbørsen nå i kveld. Det er i mine øyne et vilt røverkjøp, vil jeg tro. Blir spennende å høre hva du syns om den nye forsterkeren når du får hørt litt mer på den.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg liten beist dette her, H4A - noe for deg? 15k for den er meget god pris ja.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    HoJ skrev:
    Jeg liten beist dette her, H4A - noe for deg? 15k for den er meget god pris ja.
    H4A hadde vært perfekt for meg, hvis eg hadde hatt spenn til det - men jeg kan ikke prioritere det no, da sitt eg igjen med ingen overskudd i økonomien til langt, laaaangt ut i neste år. :p
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det problemet med diskant er her fremdeles, så det spørs om det ikke er noe med høyttalerene?

    Jeg kan spille høyt, men til slutt så vil ikke bassen og diskanten mer. Litt høyerer en talk'n muligens, men ikke så mye.

    Så liker jeg mellomtonen og diskanten som Talken spyr ut meget godt, men nå skal jeg la DK'n stå og gå noen dager før jeg bytter om. Men jo den har mer i bånn en Talk'n, men faktisk ikke såå mye mer (koblet tilbake nettopp) Så at talk'n gjør jobben bra er det heller ikke noe tvil om.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke ofte jeg bytter ting i systemet, men noen tanker har jeg jo..

    Hvis jeg selger Talk-systemet, så kommer jeg nok til å selge hele pakken. Da ryker cd-spilleren også (det er litt dumt, for den er meget god). Men nå har det seg slik at snart har jeg 95% av all min musikk liggende på pc (FLAC) så da tror jeg at neste kilde blir Squeezebox+DAC+Server..

    Hva det blir av DAC det vet jeg ikke ennå.

    Først må jeg virkelig lytte til DK'n (og andre som kommer inn etter hvert) for å høre om det er noe å satse på vs. Talk'n.

    Veil. pris på effektforsterkeren til Talk ligger på rundt 25k (det samme som DK) så her handler det om at jeg vinner noe og taper noe annet. Mellomtonen og diskanten på Talk'n er meget god, har faktisk ikke testet noen andre forsterkere som har slik flott lyd. Så her må det tenkes grundig.
     
    T

    tst

    Gjest
    Hva slags rør sitter i DK´n? Jeg hadde Siemens CCA som låt mye bedre enn orginal røra.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Har du tenkt på å gjøre noe med akustikken i rommet? Tror det er i ferd med å bli mitt nye mantra, det at inntil du har fått gjort hele basale ting med akustikken (jeg har bare 3 rockwool-plater, men du har jo hørt hva de gjør hos meg), så ville jeg avventet å gjort ned med forsterkeriet og slikt. Økonomisk sett vil heller ikke helt enkle akustikkting koste mer, heller mindre, enn ny forsterker/kilde m.m. :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jepp akustikk plater er lagt inn i kalenderen. Ang. høyttalere og forsterker så kommer jeg ikke til å bytte noe. Jeg har slått meg til ro at disse ikke kommer til å krype over 95db hos meg, men det er så utrolig sjeldent jeg får mulighet til å spille høyt er likevel..
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Driver med dac-testing for tiden, men problemet er jo økonomi..

    Her må jeg nok gå for hva jeg kan leve med sammen med sqeeze'n, og ikke tenke på hvor godt det låber vs. talk-spilleren, hvis jeg gjør det, så tror jeg det meste av dac'er kommer til å forlate fort huset.

    Har vært så heldig at jeg har to i hus her nå, den ene er Monica 3 diy-dac. som jeg synes gir mye for pengene (1500,-), men for meg så blir den muligens litt for "tåkete" i lyden. Men igjen, for 1500,- så gir den mye.

    Den andre har jeg hatt i hus før, men da hadde jeg anlegget stående på kortveggen, nå slik som anlegget står så faller den mye bedre på plass. Jeg får bare håpe eieren vil selge den. 8)
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Hva skjedde med aku-plater og aktiv deling og hva du nå ikke styrte med? :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Mbare skrev:
    Hva skjedde med aku-plater og aktiv deling og hva du nå ikke styrte med? :)
    Behringer'n overbeviste meg ikke.. En del bedre ting f.eks. mindre refleksjoner i rommet osv. men på flat eq (fikk tips) så låt dac'n i den ikke bra - og da fikk jeg beskjed (fra noen andre på et annet forum) at det ikke var noe å satse på videre.

    Vermin hadde med EN plate til test hos meg, flyttet den rundt i rommet, men merket lite eller ikke noe forskjell.. Det betyr ikke at jeg har gitt det opp..

    Men først vil jeg ha sqeezebox i hus, og da bør jeg ha en dac også.

    XTZ suben, skal selges også...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da er min sub solgt - og inn har squeezebox3 kommet, denne tar veien innom RME ADI-2 dac som jeg også har kjøpt. Har testet en noen dacer til SB'n og jeg synes at jeg kan trives godt med lyden RME gir, den er ikke fult så bra som på min cd-spiller, men deg gir meg lytteglede - og det er jo viktig!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Slik ser det ut fra min lytterplass. Min sub er solgt.


    Flotte høyttalere synes jeg.



    Talk Electronics låter bra.


    Nå med squeezbox og RME dac.
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Hehe, Picasa til folket! 8)

    Bruker du den der svarte klossen midt mellom høyttalerne?
    Den ødelegger jo hele oppsettet, bare kast den du... :D

    R
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn