Hodetelefoner... Et glemt high-end komponent?

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
AKG K701 lurer jeg på å kjøpe meg en gang seinere. etter at jeg har oppgradert anlegget. ;D

bruker AKG K414P på mp3-spilleren. den knuser Koss på alle punkter syns jeg, men bassen har litt for mye "voom". det er bare å dempe bassen litt da. iRiver'en min har en god EQ. :D

JensL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2003
Antall liker
9
Sted
Akershus
atonal skrev:
Jeg kikker litt rundt på hodetlf. for tiden og er blitt anbefalt Beyerdynamic DT 770. Men så ser jeg at den finnes som M-versjon til ca 2000 kr., og en Pro-versjon til ca 16-1700 kr. Kan noen fortelle meg litt om dem?
DT770 M er i utgangspunktet laget for trommeslagere, eller andre situasjoner der du trenger mye isolasjon og lydtrykk. M-versjonen har ikke den råe bassen som de andre DT770'ene, men låter veldig tøft på høyt volum.
Isolasjonen er helt rå med 35 dB.

DT770-80 Pro er nok den versjonen som gir mest for penga. Helt rå bass, og generelt stort lydbilde. God isolasjon (16-18 dB), meget behagelig å ha på og ekstremt solid konstruksjon. Finnes også i 32 ohms utgave, som gjør den litt mer lettdrevet. En svært god lukket hodetelefon.

DT770 finnes også i en "consumer" versjon, som kalles "Edition 2005". Litt annerledes design, 250 ohm, litt mindre trykk mot skallen og omtrent samme lyd. Lyden er nok enda litt bedre, men forskjellene er små. Impedansen på 250 ohm gjør den noe tyngre å drive, men forsterkning er nesten påkrevd til uansett versjon av DT770.

Sjekk ut Beyerdynamic.de for mer info og bilder.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Tilbake til tittel i tråden ;):

Jeg har i hvert fall ikke glemt hodetelefoner.
Selv om det er mye på gang i oppsettet mitt for tiden, er hodetelefoner/forsterkere noe jeg vil komme til å fortsette med.
Legger ved et bilde av mine DT770/AKG701/RSA Tomahawk/iAudio A2.
Skal prøve å få tatt noen bilder av den stasjonære hodetelefon/forsterker plassen min også....

(Mulig mange av dere har sett dette bildet før....beklager i så fall)

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
427
Sted
Friedrichstadt
JensL skrev:
atonal skrev:
Jeg kikker litt rundt på hodetlf. for tiden og er blitt anbefalt Beyerdynamic DT 770. Men så ser jeg at den finnes som M-versjon til ca 2000 kr., og en Pro-versjon til ca 16-1700 kr. Kan noen fortelle meg litt om dem?
DT770 M er i utgangspunktet laget for trommeslagere, eller andre situasjoner der du trenger mye isolasjon og lydtrykk. M-versjonen har ikke den råe bassen som de andre DT770'ene, men låter veldig tøft på høyt volum.
Isolasjonen er helt rå med 35 dB.

DT770-80 Pro er nok den versjonen som gir mest for penga. Helt rå bass, og generelt stort lydbilde. God isolasjon (16-18 dB), meget behagelig å ha på og ekstremt solid konstruksjon. Finnes også i 32 ohms utgave, som gjør den litt mer lettdrevet. En svært god lukket hodetelefon.

DT770 finnes også i en "consumer" versjon, som kalles "Edition 2005". Litt annerledes design, 250 ohm, litt mindre trykk mot skallen og omtrent samme lyd. Lyden er nok enda litt bedre, men forskjellene er små. Impedansen på 250 ohm gjør den noe tyngre å drive, men forsterkning er nesten påkrevd til uansett versjon av DT770.

Sjekk ut Beyerdynamic.de for mer info og bilder.
Takker så meget for informasjonen. Får inntrykk av at man får mye for pengene her. Tar gjerne imot tips om andre kandidater i samme prisleie.

Topp Bunn