Hodetelefon

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
Ønsker å kjøpe meg noen gode hodetelefoner som jeg skal bruke midt i uken sent på kvelden for ikke å forstyrre leieboerne.

Vil ha god bærekomfort i dem.

Har sett litt på ulike modeller.
Hvilke modeller kan en ha lengst på ørene, uten at det blir vondt i øreflippene?
Kunne tenk meg en modell som ikke kom borti øreflippene, for jeg har erfaring fra tidligere at om jeg har på meg hodetelefoner som trykker på øreflippene, så verkere ørene mye etter ca. 5 timers bruk.
Har hatt Grado SR80, og da fikk jeg vont i øreflippene. Derfor solgte jeg dem.
Men de hadde god lyd. MYYYE bedre enn SR60, som jeg lånte, og nesten like god som SR125. SR125 var litt varmere, og instrumentene kom litt mer på avstand. SR225 var enda varmere og instrumentene hadde enda mer avstand. SR335 var enda varmere, hadde mindre bass, avstanden til musikerne ble meget stor, og da begynte en å høre veggene i opptaksrommet/konsertsalen. Men alle disse modellene trykker hardt på ørene, og alle var like vonde.

Av de dyreste modellene til Sennheiser og Beyer Dynamics, hvilke merke kan en gå lengst med uten å få smerteopplevelser i ørene?

Bor på en øy langt fra hifi-butikker, så det er ikke lett for meg å få prøvd slikt, derfor spør jeg her.

Hvilke av dem har en lydkvalitet som tenkes kan passe best til å se filmer på?
Det er nok det som de blir mest brukt til. Litt kjekt at det er litt sug i bassen da, er det noen modeller som har litt subwoofer effekt i bassen - som går litt ekstra dypt?

Husker at min far hadde noen 30-år gamle sennheiser, tror dem het 414. Dem kom det etter en stund en merkelig skrapelyd ut av. Tror at dem var sprengt. Av Sennheiser og Beyer Dyn. hvilke er minst fare for at jeg sprenger, når det er eksplosjoner i filmer?

Takk på forhånd for tilbakemeldinger.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.601
Antall liker
3.139
Torget vurderinger
0
Løsningen er - STAX - glem alt annet ;D
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Har ganske nettopp begynt å bruke ett par AKG K701. Har du noe ok å koble de til, er det i alle fall ikke noe å si på komforten. Store behagelige klokker som du etter noen minutter glemmer at du har på deg. De er så åpne at de alldri blir verken varme eller klamme.(har hatt de på meg i timesvis i strekk to dager på rad nå) Lyden er i mine ører, ganske enkelt fenomenal!
følger du litt med på ebay, så kan du gjøre et regelrett kupp. Mine ble kostende under 1200,- totalt. Ellers så synes jeg Sennheiser´s større modeller også er gode å ha på, men ble litt skuffet over en litt kjedelig "dunkel" klang(595 og 650 modellene), men det er selvsagt smak og behag.

edit. ser at du spør spesifikt om Beyer Dynamik og Sennheiser, så du får unnskylde min entusiasme for mine egne. Av de du spør om synes jeg Sennheiser er best å ha på over litt tid.
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
Takk for tips om AKG. Dette skal jeg sjekke mer opp. Godt og seriøst innlegg jeg likte. Det om Stax likte jeg mindre. Var lite begrunnet. Stax er nok kjempegode, men tror de svikter litt i bassen til kinolyd. Skal jo se filmer på dem. At sennheiser HD650 er litt rund i lyden, trenger ikke å være en ulempe i denne sammenheng heller. Lyden kan jo tidvis være litt skarp på enkelt filmer. Men er bassen dyp på HD650? Og i AKG, er den meget dyp der? Tror du AKG passer til slik filmlyd? Eller er det mer velegnet til musikk? Noen sier at HD650 ikke passer til rock, mer til klassisk musikk, er det da bassen i HD650 som gjør dette? At den ikke går dypt, og ikke sparker? Oj, det ble visst mange spørsmål dette. Forventer ikke at en og samme person skal klare å svar på alt dette. Men noen vet kanskje noe og noen noe annet.
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Begynner allerede å merke at bassen går svært dypt på AKG K701, men synes vel ikke at det er særlig "trykk" enda, men i følge folk som har hatt de en stund, skal det komme etter hvert. Syntes Sennheiser 595 var litt "ullen" jeg. Nesten som de gamle AKG K70, som jeg hadde da jeg var i førstegangstjeneste. 650 var noe bedre definert, men manglet liksom den luftige høyoppløste diskanten, hadde heller ikke det samme "nærværet" i mellomtonen. Men som sagt, det er smak og behag...
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
Hvordan opplevde du bassen i disse Sennheiserne?
Nå vet jeg at dem låter meget mørkt, nesten litt ullent, så da får jeg jo ikke noe overraskelse på det punktet om jeg kjøper dem, men er bassen dyp i disse Sennheiserne? De er jo åpne i konstruksjon, som Stax, og opplevde jo ikke noe jordskjelvbass fra Stax. Blir det da så også med Sennheiser sine åpne konstruksjoner?

Har ikke bråhast med å kjøpe hodetelefoner, så om du opplever at trykket kommer mer fra i AKG-ene når dem blir mer innspilt, vil jeg gjerne vite det. Og interessant at du opplever dyp bass i disse AKG-ene allerede. Da kan dem jo være aktuelle. Akkurat dette med basstrøkket er viktigere for meg ved dette kjøpet enn diskantformidlingen, bare det ikke vrenger i diskanten eller stikker i ørene av sibilante s-lyder osv. Og vil heller ha klangen litt for mørk enn for lys, ved dette kjøpet. Dette fordi jeg ofte opplever filmlyd litt for lyst mikset. Kan da bli litt trett i ørene når lyden kommer så tett innpå. Stax opplever jeg litt lyse, tror det er fordi de har så stor oppløsningsevne uten at bassen følger helt opp med å "trøkke" på samtidig. Stax er mer for å kople til en High End cd-spiller og nyte musikk. Men jeg ønsker mer enn hodetelefon, som gjerne kan sløre lyden litt, bare den har superdyp bass med trøkk. Så at Sennheiser slører toppen litt, er jeg derfor ikke så redd, bare den følger opp med dyp bass som kan sparke litt.

Jeg er vel litt slik med musikk også at, om jeg ikke får nøytral lyd, da vil jeg heller ha den for mørk enn for lys. I ungdommen ville jeg ha den for lys, om jeg skulle ha en feil, men nå i moden alder, 41 år, vil jeg heller ha det for mørkt. Så jeg har opplevd hvordan lydsmaken har endret seg med årene. Føler jeg blir litt sliten i hodet av for lys lyd i lengre tid, og mer i hodetelefoner enn i høyttalere.
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Hvis du i hovedsak er ute etter basstrykk og kan leve med tette klokker, tror jeg kanskje Beyer kunne vært noe for deg, men har ikke selv nok erfaring med de til å gi en regelrett anbefaling. Ser at hpx.no selger 770 modellen i kombinasjon med Meier audio Corda Arietta forsterkeren. Det skal visst nok være en bra kombinasjon.

Ellers så tror jeg nok at Sennheiser HD650 skulle passe lydpreferansene dine nokså godt, om jeg forstår deg rett.

Selv synes jeg det er forfriskende med den gnistrende klare gjengivelsen jeg får fra AKGene, selv om jeg i hovedanlegget mitt har valgt å legge meg på en noe mørk klang med ro og tyngde. Der oppleves diskanten heller mild og luftig, enn superoppløst og glassklar. Til tross for en nokså ulik lydsignatur på anlegget og hodetellefonene har de begge det felles at det er den musikalske helheten som står i fokus, fremfor det analytiske.

Selv om jeg begynner med å finlytte etter detaljer, går det gjerne ikke mange minuttene før jeg tar meg selv i å bare nyte musikken og helt ha glemmt hva det var jeg skulle lytte etter. Det tar jeg som et tegn på at det er noe som stemmer med valget av komponenter.. :)
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
"Det er som å spenne to subwoofere rundt hodet".
Refererer til hpx.no.
Måtte le når jeg leste det.
Tror du har funnet hodetelefonene til meg jeg.
Men kunne tenkt meg om noen hadde hørt disse opp mot f.eks. toppmodellen deres. Tror den heter 990 eller noe slikt.

Når jeg ikke har folk under meg, da kjører jeg en subwoofer i anlegget som går til 21 Hz. Syns det er morro med dette trøkket i kjelleren på film.

Ser jo ut som disse Beyer D. ikke trykker på øreflippene.
Gjorde de det på deg Novgarod? Men de føles kanskje tunge på hodet?
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Nei, følte på ingen måte att de klemmte på ørene, men som med alle lukkede konstruksjoner føltes de liksom litt tette, og de ble litt varme synes jeg... men det kan jo bare være meg og mine ører.. ;D De kjenntes også noe tyngre enn AKG sine, men det kan være bare innbillning.

DT-990 er vel forøvrig en åpen konstruksjon, så den kan jeg tenke meg at har en høyere grad av komfort.. (kanskje det er akkurat den rette for deg?)

Fant forresten denne på hardware: http://www.hardware.no/tester/lyd/seks_hodetelefoner/40114/8

og denne på crunchgear: http://www.crunchgear.com/2007/04/25/akg-k-701-hands-on-sickest-headphones-ever/
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.579
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Vil jo bare henge meg på anbefalingene av AKG!
God lyd, gode å ha på leeenge, blir ikke svett i ørene av dem engang....

mvh
Proffen
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Jeg eier både en Beyer 770 og en AKG701. Av disse to er jeg helt klart for AKG. Den er mer oppløst og klar i lydbilde samt at den gir mer riktig bass. Og bruker du den over en lengre tid blir du ikke så svett i øra som det en blir med Beyer.

Som det er benevt over her kan en få tak i disse AKG 701 for rundt 1500 med toll osv. Skulle du ikke like de kan du selge de for et par hundre lapper sikkert enkelt og greit..


Så min anbefaling er AKG 701. :)
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Jeg har ikke hørt alle nevnte modeller, men kjenner overhodet :eek: ikke til ullen lyd fra Sennheisser.
Men en god hodetelefon-forsterker er nesten et must for all seriøs lytting.

Arne K
 

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Innlegg
42
Antall liker
0

Vedlegg

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
STAX SIGMA, AKG K-1000 og GRADO Statement GS1000.
Jeg har noen kommentar til forslaget om disse ettehvert lengre nede her.

Hvordan er Sony å ha på seg da?
Prøvde en modell til ca. 1000 kroner, dyreste jeg fant i en butikk,
og den var fryktelig vond å ha på seg, var et enormt trykk i bøylene,
så jeg trodde hjernen skulle bli trykt i sammen :)
Lyden var meget skuffende i denne til 1000 kroner. Bokselyd.
Har ikke prøvd de dyrere. Denne du foreslår kan godt være fantastisk god.
Den er jo i en annen prisklasse også i forhold til den jeg fikk prøvd.

Stax Sigma har jeg prøvd, fantastisk lyd, men dårlig bass.
AKG K-1000 hr jeg prøvd, luftig lyd, mye detaljer, men enda dårligere bass. Har aldri hørt så dårlig bass fra noen hodetelefon før. Og det var ikke noe kropp i lyden i denne. Bassen manglet fullstendig i denne. Til og med JECKLIN Float hadde mer bass enn denne AKG-en.

Grado Statement GS1000 har jeg ikke hørt. Men har hørt Grado SR-60, 80,125,225,325. SR-80 hadde dypest og mest dynamisk bass av disse modellene, men den dyreste hadde best lyd ellers. Men disse Gradoene var også vonde å ha på seg. Trykker på øreflippene, med et hardt press, dog mindre enn Sony sitt.

Har også hatt Stax i ulike typer. Har nok hatt 7 ulike Stax modeller. Alle dårlige i bassen. Mangler kropp. Sigma mangler vel mest dypbass. Den siste modellen jeg hadde kostet over 17.000 med en rørforsterker. Bare en av Stax modellene har gitt meg virkelig god lyd, og det var en Sigma Pro, som i lag med en transsistorforsterker kostet 12.000 kroner. Men som sagt, den også hadde dårlig bass.

Ser ut som mange har mistforstått mitt startinnlegg, jeg er ikke ute etter en hodetelefon som gir best hifi-lyd, men er best på kinolyd. Jeg skal ha trøkk i bassen og god bærekonfort.

Den jeg til nå har mest tro på er Beyer Dyn 770. Ser ut som det er denne hodetelefonen som har best bassgjengivelse av alle på markedet. Men jeg kan vurdere andre også som har nesten like god bass om lyden ellers er mye bedre på andre ting. Derfor har jeg fremdeles AKG 701 i siktelinjen. Har heller ikke helt slått fra meg toppmodellen til Sennheiser. Men er så redd for at Sennheiser lett blir sprengte. De har tidligere vært plaget med det. Kommer det for mye bass med for stort lydtrykk inn på dem, begynner lyden i etterkant å skrape. Har også lest at andre har vært plaget med dette på utenlanske forum. Og at Beyer Dyn ikke er plaget med dette. De tåler røff behandlig og mye bass og høye volum uten å bli ødelagt. Hvordan AKG er på dette feltet, vet jeg ikke. Noen som vet noe om dette?

Hilsen
Consen
 
K

Kurtzen

Gjest
Jeg har dt 990 pro 250 ohm som brukes sammen med Meier Audio Eartube til musikk og Project Headbox på pc.
Begge deler fungerer men det er klart mer lydtrykk tilgjengelig med Eartube,i tillegg til topp
lydkvalitet selvsagt.Har såviddt sammenlignet med 770 som jo hadde litt mer bass men likte lyden bedre i mine egne.
Jeg synes 990 høres mer naturlige ut.Dessuten har de bedre komfort.
Sammen med Eartube er lyttetretthet fraværende og komforten er upåklagelig,har flere ganger reist meg og gått
uten å ta dem av først.Økter på 5 timer er ikke noe problem.
De fungerer også greit koblet rett i lydkortet,men da ikke med fullt lydtrykk selvsagt.
Ser at flere har dem på tilbud til 12-1300..Det er et kupp..
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.951
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
consen skrev:
AKG K-1000 hr jeg prøvd, luftig lyd, mye detaljer, men enda dårligere bass. Har aldri hørt så dårlig bass fra noen hodetelefon før. Og det var ikke noe kropp i lyden i denne. Bassen manglet fullstendig i denne. Til og med JECKLIN Float hadde mer bass enn denne AKG-en.
Hvilken forsterker hørte du AKG K-1000 med?
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.951
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
consen skrev:
Ser ut som mange har mistforstått mitt startinnlegg, jeg er ikke ute etter en hodetelefon som gir best hifi-lyd, men er best på kinolyd. Jeg skal ha trøkk i bassen og god bærekonfort.
DT770!!
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
I mitt oppsett ble DT 770 pro mer grøtete enn AKG. Og jeg tror heller ikke Beyer sine går noe videre langt ned i bassen enn AKG. Men AKG trenger en relativ lang innspillings tid, rett fra boks var de jæ... 30-40 timer minst. :)
 
J

Jurassic

Gjest
Kurtzen skrev:
Jurassic skrev:
Det er 770 du mener fremstår som et kupp?
Nei jeg siktet til dt 990,men mener 770 blir solgt for omtrent det samme.
Finner de ikke til så lav pris på nett jeg og er på markedet etter hodetelefoner.
Gidder du å legge ut en link her eller pr. pm?

Mvh

Vidar K
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.951
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Når jeg skriver DT770 er det fordi de passer best til film og har meget bra bærekomfort, av de jeg har hørt, og det er de fleste av de som er ramset opp i tråden her.(har bare hørt ett par modeller av Stax, har ett sett selv)
Til allround bruk og ikke bare beregnet på film, vil jeg anbefale k701 eller DT990
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
Kurtzen, jeg og kikket på prolyd.no og der stod DT990 Pro i 2295. Du skrev at dem kostet 1950, har ikke jeg funnet denne rette tilbudssiden da?

Er det noen som har sammenlignet 770 mot 990-modellen?
For om 990 har nesten like god bass og bedre ellers, da er jo denne modellen også interessant.

Consen
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Hei Consen! Ja, nå har K701´n fått kjørt seg kontinuerlig siden jeg fikk de, og bassen blir stadig mektigere og større, men jeg tror nok ikke dette er hva du er på jakt etter nei. Til musikk må dette være århundrets "bargain", men til film tror jeg nok at du blir mer fornøyd med noe som "trøkker" mere. tror ikke du gjør mye feil om du går for den pakken på HPX.no med DT770 og Meier Corda Arietta. Siden kan du jo heller koste på deg et par K701 i tillegg.(da får du jo både i pose og sekk) ;)

Må bare få sagt det: Hadde alldri i mine villeste fantasier kunnet forestille meg at Hodetelefoner kunne gi en slik fenomenal musikkopplevelse som det disse AKGene gir. Blir nesten fristet til å kjøpe noen par til og starte HiFi-misjon blant mine "uopplyste" venner... føler nesten at jeg har fått et Kall fra oven.. ;D
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.951
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
novgarod skrev:
Hei Consen! Ja, nå har K701´n fått kjørt seg kontinuerlig siden jeg fikk de, og bassen blir stadig mektigere og større, men jeg tror nok ikke dette er hva du er på jakt etter nei. Til musikk må dette være århundrets "bargain", men til film tror jeg nok at du blir mer fornøyd med noe som "trøkker" mere. tror ikke du gjør mye feil om du går for den pakken på HPX.no med DT770 og Meier Corda Arietta. Siden kan du jo heller koste på deg et par K701 i tillegg.(da får du jo både i pose og sekk) ;)

Må bare få sagt det: Hadde alldri i mine villeste fantasier kunnet forestille meg at Hodetelefoner kunne gi en slik fenomenal musikkopplevelse som det disse AKGene gir. Blir nesten fristet til å kjøpe noen par til og starte HiFi-misjon blant mine "uopplyste" venner... føler nesten at jeg har fått et Kall fra oven.. ;D
Vi får lage en Trøndelag avdeling for AKG K701`s venner ;)

Og bare vent til du får kjørt dem nøysomt i ca 500 timer til...... 8)
Og så må du få hørt dem med en råsterk dørgende stille røramp!
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
johna skrev:
novgarod skrev:
Hei Consen! Ja, nå har K701´n fått kjørt seg kontinuerlig siden jeg fikk de, og bassen blir stadig mektigere og større, men jeg tror nok ikke dette er hva du er på jakt etter nei. Til musikk må dette være århundrets "bargain", men til film tror jeg nok at du blir mer fornøyd med noe som "trøkker" mere. tror ikke du gjør mye feil om du går for den pakken på HPX.no med DT770 og Meier Corda Arietta. Siden kan du jo heller koste på deg et par K701 i tillegg.(da får du jo både i pose og sekk) ;)

Må bare få sagt det: Hadde alldri i mine villeste fantasier kunnet forestille meg at Hodetelefoner kunne gi en slik fenomenal musikkopplevelse som det disse AKGene gir. Blir nesten fristet til å kjøpe noen par til og starte HiFi-misjon blant mine "uopplyste" venner... føler nesten at jeg har fått et Kall fra oven.. ;D
Vi får lage en Trøndelag avdeling for AKG K701`s venner ;)

Og bare vent til du får kjørt dem nøysomt i ca 500 timer til...... 8)
Og så må du få hørt dem med en råsterk dørgende stille røramp!
Ei slik avd. hadde vært kjekkt ja! ;)
Hva slags røramper mener du er aktuelle?
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
http://www.thomann.de/se/studio_hoerlurar.html
Dt990 pro til 1300.- skr.

Kurtzen, er du sikker på at dette er svenske kroner?
Er jo en dansk side, er det ikke? Har jo .de til etternavn på web-adressen.
Er det svenske kroner, er det jo et godt kjøp, er det danske kroner, er det jo et dårlig kjøp.

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1056499;c:36134;r:pg
Da er jo dette mye bedre, eller hva tror du?

Siden jeg trodde det var svenske kroner, så bestilte jeg dem med VISA-kort. Men nå tror jeg at det er danske kroner, og tror jeg har gjort et dårlig kjøp.

Med frakt, men uten toll og moms blir det 1479 kroner. Og det blir 1578 norske kroner. Så kommer moms på. Det blir 1973 norske kroner inkl. frakt. Og så er ikke tollen komt på ennå. Hva blir det da??? huff.....Gjorde nok noe dumt der, siden jeg trodde det var svenske kroner som Kurtzen skrev. Og i norge får en dem for 1678 pluss frakt.

Går det an å angre et slikt kjøp i danmark som en har lagt inn med VISA nummer og bestilt?

Er litt sirkus dette hehe. Ler litt av meg selv nå hvor dum jeg er :)

Consen
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.951
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
novgarod skrev:
Ei slik avd. hadde vært kjekkt ja! ;)
Hva slags røramper mener du er aktuelle?
Vi får se hvor mange vi klarer å samle :)

Jeg vil jo anbefale den jeg har selv selvfølgelig, en Doge 6210.
Denne drar nok hva det skal være. Har lysst til å teste ut om den drar AKG K1000 også.... ;)

Ellers så finnes det noen andre kandidater også, men da koster det virkelig penger ::)
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Sikkert ikke noe problem å angre på kjøpet. men du kommer nok ikke til å få noe toll på den forsendelsen. og da blir det i så fall bare småkroner i forskjell. Uansett tror jeg du kan glede deg til å få et par flotte hodetelefoner i posten snart. Gratulerer! :)
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
johna skrev:
novgarod skrev:
Ei slik avd. hadde vært kjekkt ja! ;)
Hva slags røramper mener du er aktuelle?
Vi får se hvor mange vi klarer å samle :)

Jeg vil jo anbefale den jeg har selv selvfølgelig, en Doge 6210.
Denne drar nok hva det skal være. Har lysst til å teste ut om den drar AKG K1000 også.... ;)

Ellers så finnes det noen andre kandidater også, men da koster det virkelig penger ::)
Hva er prisen på en slik Doge 6210?
hvor i Trøndelag holder du til forresten?
Selv er jeg for tiden basert i Levanger, men har Hus og hjem i Namsos...
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.951
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
novgarod skrev:
johna skrev:
novgarod skrev:
Ei slik avd. hadde vært kjekkt ja! ;)
Hva slags røramper mener du er aktuelle?
Vi får se hvor mange vi klarer å samle :)

Jeg vil jo anbefale den jeg har selv selvfølgelig, en Doge 6210.
Denne drar nok hva det skal være. Har lysst til å teste ut om den drar AKG K1000 også.... ;)

Ellers så finnes det noen andre kandidater også, men da koster det virkelig penger ::)
Hva er prisen på en slik Doge 6210?
hvor i Trøndelag holder du til forresten?
Selv er jeg for tiden basert i Levanger, men har Hus og hjem i Namsos...
Jeg bor like utenfor Tr.heim

PM er sendt
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
AKG K1000
En som spurte hva utstyr jeg hadde hørt den på.
Det husker jeg ikke. Var på en hifi-messe at den ble demonstrert av importøren.
Var nok ikke noe dårlig utstyr den stod på.
Husker at den var meget detaljert.
Holder på at den ikke hadde noe kinobass.

Consen
 
K

Kurtzen

Gjest
Det står pris oppgitt i Sek og Eur jo,ikke lett å misforstå da :D 144 Eur ,1339.20 Sek.
Tysk (DE,danmark er DK) sjappe med svensk avdeling trur eg,har ikke handla der enda.

Tillykke med knallgode hørelurer.
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
Kurtzen, takk for oppklaringen.
Da er jo alt i orden da.

Og beklager om du følte deg anklaget.
Som sagt, så etter at jeg hadde bestilt at det stod .de på web-adressen.
Så kom jeg til å tenke, da er det vel danske kroner da.

Jaja, da har jeg sikkert gjort et godt kjøp likevel da.

Da blir de fryd og gammen i hjemmet til Jul.

Starter vel snart en ny tråd nå, som handler om forsterker til hodetelefoner :)

Mvh Consen.
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
Da tar jeg kvelden for denne gang på hifisentralen.
Jeg takker alle berørte parter for all hjelp i å skaffe meg hodetelefoner.

Da er dem bestilt hos www.thomann.de.

Nå har jeg også lært at dette betyr tyskland, og ikke danmark :)

Og Kurtzmann skal ha all hjelp i saken, og også den dypeste beklagelse for min dummhet.

Da skal jeg feire julaften i kveld hos min yngste bror, for dem reister til syden i julen, og da blir dette julaften hos dem, med presangåpning osv. Han har flere små, så det blir nok en hyggelig julaften.

Og nå kan jeg også sitte der og glede meg til men egen presang, gitt av meg selv. :)

Jeg skal gi en tilbakemelding når så langt kommer, om bassen holder kino-mål i disse DT-990 Pro. Om ikke, får jeg heller kose meg med at jeg har fått meg en god allround hodetelefon. For denne klarer nok musikk også.

GOOOOOOD JUUUUUL alle sammen, både små og store.

Julehilsen
Consen
 
K

Kurtzen

Gjest
Ikke snurt jeg,bare happy på vegne ;D
Kan ikke skjønne annet enn at du gjør et kupp til den prisen,
jeg har ikke all verden erfaring med skikkelige hodetelefoner,
men kjenner da god lyd når jeg hører den.
Disse er gode imo og billige,og det er en god ide å anskaffe en
fin forsterker for å få ut potensialet.
Kan hjelpe deg der og jeg-skal selge min flotte Meier ::)

Mvh
 

supersubb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.01.2007
Innlegg
73
Antall liker
0
Så bra at flere og flere interesserer seg for Gode hodetelefoner og lytting til disse, er selv en litt for ivrig entusiast, og har hatt mange virkelige gode hodetelefoner av forskjellige merker, AKG-701 har jeg ikke selv hørt men har lest en masse virkelige gode tester av disse, Selv liker jeg Sennheiser HD-650 denne har jeg selv eid sammens med Creek sin hodetelefon forsterker, spilte meget bra sammen disse, jeg faller alltid tilbake til Stax det er noe med lyden i disse som jeg bare elsker :) eneste positive minuset er at de krever en meget lang innspillingstid, mye lengre enn f.eks Sennheiser sine.
Men venter man på noe godt så venter man som sagt ikke forgjeves?? ;D
 
Topp Bunn