Hodetelefon-HiFi?

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
2.294
Sted
Sortland
Begrenset plass, og litt sær musikk-smak gjør at jeg ser meg om etter en CD-spiller med hodetelefon-uttak (som tilsammen lander < 25 Kkr) . Husker en Teldec CD-spiller med uttak som for 10 år siden fikk panegyrisk omtale. Så nå lurer jeg på hvem som 'ruler(?)' i denne kategorien i dag?

Jan-Helge

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
645
Jeg jobber med en, han hører på danseband musikk på ett volume hinnsides hva jeg tror trommehinnene har godt av, kjører rundt i sin bil og det bryr han lite om halve byen får med seg hvilken musikk han spiller og liker.

Selv hadde jeg rødmet fra hakespissen til månen for mindre. Ikke at jeg hører på Dansebandmusikk, men det byr meg litt imot å spille Country og (ikke le nå) Michael Bolton og Boyzone m.fl. så naboene hører det også... Så at det kan by på problemer å spille musikk man i utgangspunktet liker er jeg innforstått med, da jeg til en viss grad har set slik selv.

Slik sett er hodetelefoner genialt, dessuten slipper man å plage andre med lyd i form av hva man lytter til. Hva gjelder ditt spørsmål derimot så har jeg ingen aning, men du kan jo i realiteten bruke en hvilken som helst god CD-spiller slik jeg ser det for meg... Noen bruker da egne hodetelefonforsterkere, i så måte vil du kanskje få forskjellige svar her, jeg for min del kjører derimot signalet ut til headset fra mikrofonutgangen på den intregrerte forsterkeren min mens jeg før plugget gamle headsettet rett til Marantzen jeg hadde den gangen (gikk greit dette også og lyden var levlig takket være bra headset, kan derimot ikke si at jeg har bra headset nå da det har jeg ikke lenger)...

G

Gjestemedlem

Gjest
Hansern skrev:
Begrenset plass, og litt sær musikk-smak gjør at jeg ser meg om etter en CD-spiller med hodetelefon-uttak (som tilsammen lander < 25 Kkr) . Husker en Teldec CD-spiller med uttak som for 10 år siden fikk panegyrisk omtale. Så nå lurer jeg på hvem som 'ruler(?)' i denne kategorien i dag?
Hvis du ikke har gode hotetelefoner fra før kan det jo være en mulighet å vurdere øretelefoner som ikke trenger egen utgang.

Stax electrostater er fremdeles av det ypperste. De kommer med egen forsterker som har linjeinngang.
Denne eldre godbiten på Hifi4all får du til 4000kr ink. rørforsterker:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=61402

Da har du over 20k tilbake til CD spiller og har ganske mange flere modeller å velge fra.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Head-Fi er forresten på nett igjen! De har fått fiksa server problemene!

;D

Ja man kan få veldig god lyd for lite penger idag innen headsett.
Jeg har i overkant av 30 tusen i mitt headsett annlegg etterhvert, og mer skal det bli, men så mye behøver man ikke å bruke!
Det er da laptop + firewire xpresscard og firewire dac og Earmax pro og Grado RS-2. Hehe, og jeg bruker Monsterkabler til dette.

mvh

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Man kan få veldig god lyd for lite penger idag innen headsett,
men ikke alle klarer å høre musikk uten perspektiv.

Underlig når all musikken bare er "inne i hodet"

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.041
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
JEJ skrev:
Man kan få veldig god lyd for lite penger idag innen headsett,
men ikke alle klarer å høre musikk uten perspektiv.

Underlig når all musikken bare er "inne i hodet"
Da er jeg heldig med mitt headfi-oppsett..... :)

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
26
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Hei.
Om du har mulighet til det, vil jeg anbefale å kjøpe en god cd-spiller, en dedikert hodetelefonforsterker og et par oppegående hodetelefoner. Jeg har vanskelig for å tro at produsenter bruker mye ressurser på hodetelefonutgangen på et komponent. En dedikert forsterker derimot, er langd for at hodetelefoner skal låte bra. Kjøper du mesteparten brukt, kan du få uhorvelig mye for pengene. Jeg har holdt på med hifi i mange år, men det beste kvalitet/pris-kjøpet mitt er i hodetelefonseksjonen. Bruktmarkedet renner over med gode cd-spillere, og på e-bay finner du toppkvalitets hodetelefonutstyr til langt under norske priser.

Hilsen Tommy

K

knutinh

Gjest
Jeg er enig i at hodehøyttalere bøter på mange av problemene som er veldig dyrt/vanskelig å bøte på med normale høyttalere.

Er det noen som har prøvd noen av kretsene for å redusere ping-pong-effekten man får med headset? Litt overhøring mellom høyre og venstre synes jeg ofte er til det gode.

-k

I

ijustpop

Gjest
knutinh skrev:
Jeg er enig i at hodehøyttalere bøter på mange av problemene som er veldig dyrt/vanskelig å bøte på med normale høyttalere.

Er det noen som har prøvd noen av kretsene for å redusere ping-pong-effekten man får med headset? Litt overhøring mellom høyre og venstre synes jeg ofte er til det gode.

-k
Mange gode hodetelefoner har et crossfeed filter som blander kanalene litt og legger vel også på litt delay. Sofistikerte saker, som funker bra.

Topp Bunn