For et tv oppsett da gitt, er nok mange som har noe å strekke seg etter der. Bryston kun til tv titting 
Når målsetningen var å få et ryddig system som ikke var skjemmende fra baksiden/trappehuset, må det vel kunne sies at det målet er nådd.Ulf-B skrev:Takk for det med "clean" - men i mål? "I mål" - tar ikke slike ord i min munn, jeg. Ikke når det gjelder det hifimessige, i hvert fall. Liker ikke å spise hifi-hatter - hehe...
Men utgangspunktet var at det skulle være "clean" - det var kona og jeg enige om - og sånn sett er vi i mål.
Dette ble jo meget lekkert og utrolig ryddig. Også på tur ned trappa ;DUlf-B skrev:Endelig kabelfritt:
Slik ser det ut når vi beskuer anlegget bakfra - når vi går opp og ned trappen bak hifi'en:
Det mangler fortsatt litt gulvtepper, møbler etc. - men det skjer noe...
Din beskrivelse av Beolab 5 gir meg en følelse av at sånne kunne jeg tenkt meg i stua også Ulf BUlf-B skrev:Mitt inntrykk er at det virker. Verken de som har vært innom og lyttet, eller jeg, har merket noen som helst tendenser til svakheter verken i diskanten eller i mellomtonen. Man kan faktisk gå ganske fritt rundt i lytterommet og oppleve nær-sweet-spot-lyd nesten overalt. T.o.m. skrått bakfra låter det skremmende bra. Dog skal det sies at man rimeligvis ikke får det fulle og hele stereoperspektivet når man fjerner seg veldig langt til siden for sweet spot - men det får være grenser for hva man kan få til. Rent klangmessig mister man imidlertid nesten ingenting.
Da jeg hørte disse høyttalerne var det i et lytterom som sikkert ikke var særlig mer enn 15m2, og fra andre innehavere av BL5 har jeg blitt rådet til å heller gå for BL9 med evt en subb hvis rommet er mindre enn 40m2.Ulf-B skrev:Noruego: Jeg brukte ganske mye tid på slutten av fjoråret på å lese om Beolab 5 det var ikke gjort over natten å gå for å kjøpe disse. Jeg googlet opp diverse tester og diskusjoner i forskjellige hififora og meningene var absolutt delte. I hvert blant hifi-gærningene. Fra løp og kjøp til dette er en god høyttaler, men det er ikke hifi, og de er ikke verdt pengene. Hva gjør man i en slik situasjon? Man må stole på sin hifi-erfaring og sine egne ører. Min hifigale bror og jeg hadde en lang lytteseanse hos Bang & Olufsen på Skøyen i Oslo tror forresten ikke at forespørsel om hjemlån av disse +60 kg pr. stk. høyttalerne faller i god jord og vi fikk også anledning til en grundig lytteseanse i et vanlig lytterom før jeg tok beslutningen om å kjøpe meg mine.
Ørene mine likte det de hørte det gjorde forsåvidt broren min også, om enn noe mer under tvil og jeg opplevde både puls og fot men det er vel smak og behag, det siste. Pluss at som dere sikkert har skjønt: for kona og meg var det viktig å få løst kabelsalat- og hifiboksproblemet i den nye leiligheten.
Dette er imidlertid ikke en høyttaler for ethvert lytterom. Til tross for sine noe beskjedne fysiske mål er dette SVÆRE høyttalere som krever plass. Jeg tror ikke et øyeblikk på reklamen som sier at disse kan plasseres hvor som helst og så ordner den innebygde romkorreksjonen resten. Mye av det jeg har lest meg til og det kan jeg veldig godt forestille meg stemmer går på minst en meter til halvannen til nærmeste vegg og hjørne. Jeg har 1,6 meter hjemme hos meg. I et lytterom på drøye 40 kvm.