Hjemme hos HasseBasse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Og endda en.
    Denne fortjener mye mere spilletid enn det, den har fått. Jukka Tolonen, Coste Apetrea, Norman Ferrington (altid velkledd med fancy hat, når
    han spillte) Pepa Päivinen & Harri Merilahti....... Tilsammans Jukka Tolonen Band = Just Those Boys = JTB 😁

    IMG_20220409_031715_040.jpg


    Nå skal jeg gå å sove litt....... 3½ time til Formel 1 😂😂
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Orket ikke mere enn side 1 av Babatunde........
    Så hellere noe mere ekte reggae.....

    IMG_20220409_160446_303.jpg


    Av alle de "gammelt ræl" platene, må denne være den med den fineste titlen.... ever :love:
    Går nokk ikke å legge dette innlegget i "rusmiddel-tråden" :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

    IMG_20220409_160455_229.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det ene er helt klart bedre da spolehjul går fortere... Kom det fra meg, som har null peil på båndsalat.. Gratulerer :)
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.599
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    0
    Yepps... men det var desverre ikke nok. Sony´ens lydsignatur/klang er vesentlig bedre ;)
    EDIT: Får vel gå for en TC-765 neste gang, om kapperne har så mye å si 😂 😂
    Den gangen jeg var på spolebåndkjøret så stod det en TD20A i systemet som jeg trivdes veldig bra med....helt til klåfingrete unger kom på banen ;)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Den gangen jeg var på spolebåndkjøret så stod det en TD20A i systemet som jeg trivdes veldig bra med....helt til klåfingrete unger kom på banen ;)
    Har aldrig hatt sansen for Tandberg, og spesielt ikke etter å ha vært reparatør i et halvt liv.
    Deres Crossfield teknikk så bra ut på specs, men for et helvete å justere, om nogen hadde "pillet".
    Syns ikke den lydmessige gevinnsten var stor heller, men meg om det.
    Har hatt en haug av forskellige Sony R2R, som alle har gjort den ypperste jobbben i den tid, jeg hadde de ;)
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    2
    Hei HassBasse. Tenkte på deg da jeg satt å spiste min helstekte and i dag. Pleier du ha and i påsken? eller er det hverdagensmat i Århus? Hender ofte vi reiser til Jylland i påsken. Men i år ble det hjemmepåske. Fruen begynte i dag og fabulere om å leie sommerhus på Jylland i sommer. Og en kompis har sommerhus rett ved løypa for andre etappe i tour de france. Så vi får se om det blir noe i Danmark på meg i sommer.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    @rotecop
    Kronologisk.....
    "Tak de, for at du sitter å tenker på en danske, medens du nyter din påskemat :ROFLMAO: :ROFLMAO:.... og svaret er nei.
    And er julemat i Danmark. Det er litt delt....ca. 50/50, om man spiser flæskestek eller and.... noen begge deler.
    Vi bruker det "store, kalde bordet med sild & snaps, og all slags pålæg og lune fiskefilet, lun leverpostei, små lune svinemørbrad-bøffer
    i champignon a´la creme...... alt dette med øl ad libitum. Noen av de verre (t. eks. meg) :ROFLMAO:, finner ut av, at snaps går ikke bare til sild
    men til all mat:ROFLMAO: Vi var noen som møttes hos en gammal MC-kompis i går kl. 13:00, og det varte til ca. kl. 20:00. En er rimelig
    trøtt da.
    Lyder som du har en fornuftig frue. Kaste alle sine surt tjente penger etter et sommerhus i Danmark...... go for it. Hadde helt glemt
    den med Tour de France. Må endelig si til/komme forbi, om du er her.(y)(y)
    Kompisen fra i går har leilighet i Spania, så har stående invitation til å ta med når som helst. Cheket Ryanair billeter i går.... prisene
    er helt på pensionistniveau....... 299,- tur/retur, så det bli´r nok en tur i Maj for meg.
    Dere må ha en fortsatt fin "resten av Påsken" (y)(y)
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    2
    Takk for oppklarende tilbakemelding.
    Har en fortreffelig påske. Min konpis har sommerhus ved Kårsør, så det er jo kun et par steinkast fra deg:) Vi får se hva sommeren bringer. Selv ønsker jeg egentlig ferien litt lenger sydover. Middelhavet hadde vært greit.
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    2
    Hei HassBasse
    Er det ok å bry deg med et teknisk spørsmål midt i diskusjonen om Norsk 80-talls musikk og jazz attåt?
    Etter din rosende anbefaling av Kauri så har jeg satt den på liten over mulige nye PUer.
    Går med planer om å kjøpe meg en platespiller til. Og da kan Kauri være en mulig "investering". Tengte begynne med ny RIAA. Så er litt nysgjerrig på hvilke last du har endt opp med på på Kauri etter så lang tid du nå har benyttet den. Synd å kjøpe en RIAA som ikke passer Kauri:)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hei HassBasse
    Er det ok å bry deg med et teknisk spørsmål midt i diskusjonen om Norsk 80-talls musikk og jazz attåt?
    Etter din rosende anbefaling av Kauri så har jeg satt den på liten over mulige nye PUer.
    Går med planer om å kjøpe meg en platespiller til. Og da kan Kauri være en mulig "investering". Tengte begynne med ny RIAA. Så er litt nysgjerrig på hvilke last du har endt opp med på på Kauri etter så lang tid du nå har benyttet den. Synd å kjøpe en RIAA som ikke passer Kauri:)
    Så klart det :)
    Deverre ?? har jeg "bare" kjørt Kauri´en gjennem min Silk Audio stepup og inn i MM på riaa.
    Bruker den "lille" forsterknngen som vel svarer til aktiv ca. 100 ohm.
    http://www.sacthailand.com/
    MC-220A. Den har 1:10 (100 ohm) og 1:20 (25 ohm).
    Om jeg skifter mellem de to, hører jeg faktisk ikke den helt store endring frekvensmessigt, bare på volumen. (har faktisk ikke lyttet så mye)
    1:10 passer meg bra.
    Om du får en riaa med 50-100-200-470 ohm, rammer du likevel 95% av de MC´er, som er å kjøpe i dag.
    Sorry for sent svar. Har funnet ut av, hvordan man "følger" andre brukere, men finner faen ikke ut av, hvordan jeg får melding,
    når noen skriver i min tråd.......... IT analfabet 😂😂😂
     
    Sist redigert:

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    2
    Takker for svar HassBasse Høres ut som Kauri skulle være greit å tilpasse til RIAA:)
    Jeg har god tid, så ingen fare med sent svar. Tipper dette blir et prosjekt til høst/vinter. Så du svarten meg egentlig veldig fort :)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Det blev en lang dag på kne.🙁.
    Er ikke serligt stolt av dette, men må nokk innrømme, at jeg har vært et lat svin.
    MC´en min har stått ute hele vinteren.......... UTEN cover. Fannt det ikke akkurat etter flytting.....så ja.... lat.
    Da bli´r man straffet..... allt sitter fast. Bremsekalipre groet fast både for og bak, så startet med å demontere bakhjjul, renovere kaliper,
    nye klosser, og få knoklet driten tilbake på plass. Deretter kalipre for. En ad gangen. Stepler rengjort, allt smurt opp, virker nå.
    Men fy faen, som den hadd blitt "UGLY". Vask, vask å vask. Tørke. Inn i skuret å finne den beste polervoksen, jeg kjenner.
    Hele syklen over igjen med slipe/rense, vente, og så tørke. Kåpeglasset var blevet helt matt, så forsøkte på det og. Villt, så bra det blev og.

    Nå mangler det bare oliefilter og olieskift. Det får bli i morgen. Nå skal jeg ha en IPA 😍

    Så langt............... (husk..... den er fra 1989 😁)

    IMG_20220502_145856_540.jpg
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Faen..... som det er helt umuligt å holde "putt i kurv" fingeren stille :ROFLMAO: .
    En liten swipp på Discogs, å da smuttet 4 stk. i kurven.

    R-3357289-1327465868.jpg


    R-7417070-1498649459-6325.jpg


    R-5185737-1642792606-1233.jpg


    R-4341573-1362305348-3184.jpg


    Som @TT skriver.......
    En dag UTEN pakke er ikke en go´ dag 😁
    Skulle kanskje ha bestillt de enkeltvis, for å få 4 pakker :ROFLMAO::ROFLMAO:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.891
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det blev en lang dag på kne.🙁.
    Er ikke serligt stolt av dette, men må nokk innrømme, at jeg har vært et lat svin.
    MC´en min har stått ute hele vinteren.......... UTEN cover. Fannt det ikke akkurat etter flytting.....så ja.... lat.
    Da bli´r man straffet..... allt sitter fast. Bremsekalipre groet fast både for og bak, så startet med å demontere bakhjjul, renovere kaliper,
    nye klosser, og få knoklet driten tilbake på plass. Deretter kalipre for. En ad gangen. Stepler rengjort, allt smurt opp, virker nå.
    Men fy faen, som den hadd blitt "UGLY". Vask, vask å vask. Tørke. Inn i skuret å finne den beste polervoksen, jeg kjenner.
    Hele syklen over igjen med slipe/rense, vente, og så tørke. Kåpeglasset var blevet helt matt, så forsøkte på det og. Villt, så bra det blev og.

    Nå mangler det bare oliefilter og olieskift. Det får bli i morgen. Nå skal jeg ha en IPA 😍

    Så langt............... (husk..... den er fra 1989 😁)

    Vis vedlegget 814105
    Flott knallert! 😉👍
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.769
    Sted
    Oslo
    For mange år siden, i et andet århundre holdt jeg ferie på Strynø (det femte kartoffel beltet)
    De 3 tøffeste drengene der (14-15 år gamle) hadde en knallert på deling!
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Faen..... som det er helt umuligt å holde "putt i kurv" fingeren stille :ROFLMAO: .
    En liten swipp på Discogs, å da smuttet 4 stk. i kurven.

    Vis vedlegget 817614

    Vis vedlegget 817615

    Vis vedlegget 817616

    Vis vedlegget 817617

    Som @TT skriver.......
    En dag UTEN pakke er ikke en go´ dag 😁
    Skulle kanskje ha bestillt de enkeltvis, for å få 4 pakker :ROFLMAO::ROFLMAO:
    Die Kluge giver anledning til at nogle af Storkøbenhavns hifi klubs udvandrer når den bliver spillet. Lydmæssigt er den god.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Die Kluge giver anledning til at nogle af Storkøbenhavns hifi klubs udvandrer når den bliver spillet. Lydmæssigt er den god.
    😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂
    Nu har Storkøbenhavns Hifi-Klub jo mere end en gang bevist, at det drejer sig om alt muligt andet end musikken. 😁
    Denne indspilning er i mere end én forstand intet mindre end fantastisk.
    Sjældent kommer du i nærheden af et så stort lydbillede og en dynamik af den anden verden.
    Samtlige indspilninger på vinyl fra DGG er fuldstændig totalt flade i sammenligning.
    Hvis man lytter til track 12 på High-Fidelity´s CD nr.14, vil man vide, hvad jeg mener.
    Og ligeså meget som jeg elsker Eroica og Pastorale symfonierne fra BøfHofen, er jeg altædende, når det er
    godt udført. Med den rigtige dirigent, der i den grad forstår at fremelske dynamikken, er selv Carmina Burana fantastisk.
    At udvandre fra Carl Orff siger mere om deltagerne/anlægget der lyttes på, end det gør om Carl Orff ;);)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂
    Nu har Storkøbenhavns Hifi-Klub jo mere end en gang bevist, at det drejer sig om alt muligt andet end musikken. 😁
    Denne indspilning er i mere end én forstand intet mindre end fantastisk.
    Sjældent kommer du i nærheden af et så stort lydbillede og en dynamik af den anden verden.
    Samtlige indspilninger på vinyl fra DGG er fuldstændig totalt flade i sammenligning.
    Hvis man lytter til track 12 på High-Fidelity´s CD nr.14, vil man vide, hvad jeg mener.
    Og ligeså meget som jeg elsker Eroica og Pastorale symfonierne fra BøfHofen, er jeg altædende, når det er
    godt udført. Med den rigtige dirigent, der i den grad forstår at fremelske dynamikken, er selv Carmina Burana fantastisk.
    At udvandre fra Carl Orff siger mere om deltagerne/anlægget der lyttes på, end det gør om Carl Orff ;);)
    Rolig nu jeg taler om en, som altid går ud på grundlag af kompositionen. Lydkvaliteten er kanon. Ingen tvivl om det.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Sitter som vanligt før sengen og lytter til forskjelligt.
    Denne gangen fra "Tuben" og litt ymse "The Voice" fra runntom i verden.
    Aldrig har jeg hørt Bob Dylan fortolket på denne måten, og så fra The Voice China..... nesten ikke till å tro.
    Denne ramte meg dybt i et eller annet sted........ faen meg en tåre og.
    fra 6:36

     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Die Kluge giver anledning til at nogle af Storkøbenhavns hifi klubs udvandrer når den bliver spillet. Lydmæssigt er den god.
    Rolig nu jeg taler om en, som altid går ud på grundlag af kompositionen. Lydkvaliteten er kanon. Ingen tvivl om det.
    Du burde skrive noget mere i Russland-tråden. Der er der også nogen, der tror, at det hjælper å lyve lidt.............. hele tiden :ROFLMAO: :ROFLMAO: 😂 😂 :ROFLMAO: :ROFLMAO: 😂 😂 :ROFLMAO: :ROFLMAO: 🍻🍻🍻🍻
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Well, well......
    En go´ måned siden sist...... Skjer ikke så mye her om dagen.
    Man er vel for H******** pensionist 😂 😂
    Litt vask av bil, er tur eller 2 på MC, og litt nytt vinyl innover:

    Peter Gabriel "Growing Up Live"

    IMG_20220616_160726_100.jpg


    Var go pris på Peter Gabriel hos iMusic, så da min favoritt-konsert var utkommet på vinyl "Secret World Live", var det bare å
    "ta mæ hjem" :)

    IMG_20220616_160929_016.jpg


    Blev til litt mere PG

    IMG_20220616_160916_330.jpg


    Noen Discogs bestillinger landet og

    IMG_20220616_160741_004.jpg

    IMG_20220616_160750_849.jpg


    Og så var det jo, at iMusic hadde flere racks med 2. sortering... d.v.s. uåpnet, men med bøyede hjørner eller små "seam split", så i kurven
    gikk Lou Donaldson på Blue Note til 96,- kr. :love:

    IMG_20220616_161016_292.jpg


    Siste i posten i går var Tony Joe White med lite "sumprock" :)

    IMG_20220616_160656_211.jpg


    Må stoppe med al den "shopping-basket" og samle inn til føs´da´ den 7. august, da jeg fyller min favorittstilling........... 69 :p:cool::LOL::LOL:
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn