Først takk for hyggelig tilbakemeldinger på tråden og skribleriene mIne. Det er alltid hyggelige tilbakemeldinger i tråden, og det setter jeg stor pris på!
Det viktigste for å kose seg med hi-fi og leke med lyd, i hvert fall for mitt vedkommende, er tid og plass. Små barn, lite plass og streng kone tror jeg er en større praktisk utfordring for mange enn egentlig dårlig råd. Så skjønner jeg at økonomiske begrensninger er et flytende begrep (og at heller ikke plass er gratis). Likevel, det er mye gammel moro på Finn.no, og eldre hi-fi går typisk ikke i stykker. Nja, akkurat det er en påstand som er mindre korrekt nå enn tidligere i dag, før jeg bestemte meg med å ta ubehaget det innebærer å ommøblere racket. Enten har jeg gjort feil under all tilkoblingen eller så har noe bare ikke likt å bli styrt med. Nå er den i hvert fall Klyne død. Tipper det er noe relatert til strømforsyningen. Da var det bare å reverse og se om man da rykker lengre tilbake enn start. Det er klart man gjør det. Koblet derfor opp Accuphase igjen. Og får nå selvsagt ikke Auralic på nett etter å ha koblet den ned. Helt i orden, det var ingen god dag i utgangspunktet.
Siden jeg nå ikke fikk til å streame så blir dette epler og pærer, men uansett: Accuphase E-800 og LP via Dr. Feickert blir fullstendig gruset av Streamer + Ontech-dac + Klyne + Luxman. Jeg vet det er hummer og kanari det som nå sammenlignes, men likevel. Det er en renhet og åpenhet med Klyne + Luxman som er uhørt god. Det er ryddigere, klarere, renere, mer transparent/gjennomsiktig og mer definert. Samtidig låter det ikke hardt eller pågående. Jeg vet, en antikvarisk pre med en 300B effektforsterker mot en større, nyere sak fra Accuphase, ikke akkurat det man skulle forvente seg, likevel.