Ja hva gjelder teknisk kvalitetEr Forsell nå nede i gjørma?
Men hva med luftlager under tallerken. Er ikke magnetisk flyt bedre enn den kompressorluften? Og hvordan er støynivået; må den inn i et annet rom for ikke å heve støygulvet i lytterommet?
Ja hva gjelder teknisk kvalitetEr Forsell nå nede i gjørma?
Men hva med luftlager under tallerken. Er ikke magnetisk flyt bedre enn den kompressorluften? Og hvordan er støynivået; må den inn i et annet rom for ikke å heve støygulvet i lytterommet?
Støttes - dette spelte bare aldeles nydelig minnes jeg.Jeg har hørt tidligere toppmodell fra Bergman i München for mange år siden og husker at det spilte usedvanlig raffinert og vakkert. Kan selvsagt også ha å gjøre med German Physics høyttalerne som ble brukt, men det var definitivt ikke noe galt med kilden.
Det kan godt hende du har eit poeng eller to. Eg har ikkje hatt høve til å lese av lufttrykket på dei luftlagra armane eg har hatt fingrane i, så finjusteringar her kan vere eit poeng. Men faktisk opplevde eg Clearaudio sin rimelegaste tangentarm (utan luftlager) som uhyre bra. Betre enn min ET2, som eg hadde frå 1989 til 97, og betre enn ein Forsell eg fekk prøve. Clearaudio (meir eller mindre same arm som gamle Souther, som eg ikkje har prøvd) var litt dillete å justere, men hadde fanastisk kontroll spesielt på bass, med så skiftande pickupar som Shure, Koetsu, Accuphase og Grace.det at tangential armen skulle medføre dårligere dynamikk er bare BS...det må i så fall være de som bare er tangent rett etter hver servo korrigering....og resten av tiden alt annet enn 90 grader på
samme med dynamikk og evt bass pga luftlager....de fleste har ikke ekte lager, men bare en slapp luftpute
et luftlager med skikkelig trykk blir like tight som et hvilket som helst annet lager
mitt er justert til 3 bar på røret!
Rockport har og skikkelig trykk
regner med at danskene har gjort hjemmeleksa si og
fordelene er åpenbare
får litt samme følelsen som en masseløs plasmatweeter...det bare er så elegant og lettflytende lyd..total frihet fra artefakter og irriterende fnitter
bare spør både RES og Impulse...
som med alt annet er det plenty med heresay, rykter og synsing.....de aller fleste har ikke egen førstehåndserfaring med høytrykk luftlagrede tangential armer, bare masse rakkel ala Forsell og et par andre
mvh
Leif
Godt å se at du også fortsatt sliter med noen av de grunnleggende, vanlige hverdagsproblemeneMens vi drodler rundt platespillere kommer neste utfordring, lagring. Tape tar mye plass og vinylsamlingen har allerede vokst ut av reolene.
Trenger økt lagringskapasitet.
Kosejobb Mr FosseTo kopper kaffe og så lete frem emballasje.
Ja, ingenting er så tomt som en vegg der det tidligere har stått Hifi.Uff, dette var et trist skue! Nå gleder jeg meg til neste bildet hvor alt står klappet og klart . . . sånn om en halvtime. . .
Og enorme kaktuserHimmel det er mange komponenter.
Fin ettermiddag ja.Høres ut som en på alle måter veldig ålreit dag![]()
Det ordner seg for snille gutter.Murphy´s law.....![]()