Det var ikke brum jeg hørte, etter en av rørkombinasjonene, mer som en summing. Slik ulyd skalerer gjerne fra total stillhet, susing, summing, brumming og til slutt spraking - og jeg har heldigvis aldri vært i nærheten av sistnevnte, selv om jeg har fått høre mye rart fra høyttalere gjennom årene.
Ingen grunn til å tro at noe er galt med enheten, og Rogue advarer selv om at man kan få lyd gjennom - noe som sikkert også gjelder i særdeles grad når man må pushe gain i taket pga low output MC. Mine to MC-PUer er på .15mV og 0.2mV, og det er bunntråling i forhold til andre PUer jeg har. Skal prøve noen MM-PUer i dag. (De foreslår også at man kan koble jord fra Ares til forsterker, kan være verdt å prøve, men det er ikke jordfeilsbrumming jeg hørte - jordsettingene i enheten ga heller ikke noe utslag.)
Som du skriver, er det mulig jeg bør holde gain nede i enheten, og heller ha et steg mellom den og forsterker. Vil helst ikke ha volum på forsterker i taket, liker å ha den midt på treet, best for den.
Da jeg tok av lokket fikk jeg inntrykk av at man hadde både tenkt og arbeidet med Ares, og det jeg hørte var slående godt.
Har brukt en PHQ10 og en iFi Micro iPhono fra AMR (anbefales om man enkelt ønsker å vurdere effekt av ulike settinger -
What's a $8500 Cartridge Doing In a Place Like This? The $399 ifi iPhono Phono Preamplifier | Analog Planet ).
Når jeg kommenterer summing, bør jeg nevne at jeg er supervar for slikt, og at jeg tror ingen andre ville kommentert den, fra lytteposisjon. Men siden jeg har mange innspillinger med betydelig dynamikk, og mye med
sotto voce partier, vil man gjerne ha bakgrunnen så sort som mulig. På den andre siden handler det om avveininger, og Ares henter frem ting jeg virkelig liker å lytte til - det jeg ville kalt mikrodetaljer som gir liv til innspillingen, og som andre steg ikke har beskrevet på samme måte.
Er spesielt begeistret for hvordan kildene i opptaket defineres, men likevel presenteres som en enhet. Kjennes veldig rett. Nå må jeg finne beste PU/rørkombinasjon. Har prøvd ulikt, både foran og bak, og du har rett i at ting varierer markant alt etter hva som settes i.
Har også bestilt litt snacks i så måte.
Nå skal jeg lytte til et album jeg har hørt altfor mange ganger, men det betyr selvsagt at jeg straks vil høre om noe skiller seg ut fra tidligere opplevelser. Audiodesken har vasket originalalbumet fra 1977 og piper at den er ferdig.