Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    da var A80 vel installert i Fosses fantastiske hjem og alt er bare velstand
    Harbeth blomstret som aldri før og lyden var meget levelig selv fra sofaen langt ut til styrbord
    da gjenstår bare "prosjekt" ny stereobenk i kjent Fosse stil
    blir garantert smakfullt
    to bee continued
    Da er seneste tapebestilling sendt. Når den lander teller vi 50 tapes, ikke så verst egentlig.

    I påvente av at julenissen skal levere 20+ bitumenplater på julaften er nytt rack fylt til randen med bøker. Det hjalp! Min teori om at det var racket som sang med stemmer. Etterstrammet dessuten skruene i bakveggen på A80, pådro meg noen ressonanser også derifra.

    Kan ellers meddele at Vdh Colibri XCP i Kuzma 4point på Garrard dessverre ikke låter i nærheten av hva samme pu gjorde i SME V på Acutus Ref. Siste kapittel er ikke skrevet!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.371
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    nå the Crown på Netflix med litt rødt
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    nå the Crown på Netflix med litt rødt
    Det blir juleserien her tenker jeg. Nettopp sett ferdig The Godless og Unabomber, glimrende serier begge to. Og så gleder man seg selvsagt til neste sesong av The Deuce.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    God, ikke sant? Anbefaler samtidig Unabomber. Jeg liker serier som er skrevet med tanke på en gitt lengde heller enn «la oss holde på så lenge vi får det til». Blir gjerne strammere regi og bedre fremdrift.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    13.193
    nå the Crown på Netflix med litt rødt
    Det blir juleserien her tenker jeg. Nettopp sett ferdig The Godless og Unabomber, glimrende serier begge to. Og så gleder man seg selvsagt til neste sesong av The Deuce.
    Jeg antar at Deadwood er sett før Godless kom på?
    Kanskje Outlander vil falle i smak hos dere begge?
    Ellers regner jeg med at herremannen har fått med seg the Expance sesong 1 og 2, samt Accension. To gromme SF-serier.

    Ha en avbalansert og fredfull høytid.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Takk for det Power, og i like måte.

    Med unntak av treet er det ferdig pyntet og jeg har smakt julepølse, rødkål og juleøl.

    Gleder meg vilt til fri, musikk, sløving, fine spaserturer, god mat og vin.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Har fruen fått vasket ferdig huset til høytiden?
    I og med at vi er midt mellom to vaskehjelper har fruen påtatt seg å vaske selv (ikke min beslutning). Det innebærer egenkontroll, jeg sjekker ikke - jeg klapper, stryker, skryter og applauderer. Man kontrollerer simpelthen ikke kontrollører!

    E9E82E64-6369-4102-88E5-B76282D0DC24.jpeg
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.516
    Antall liker
    12.796
    Sted
    Sørlandet
    Vakkert! Store og små fortjener en pust i bakken av og til. Og med det ønsker jeg to og firbente en riktig gledelig jul.

    -BB-
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Takk for det og i like måte.

    Her har det vært julaftenfeiring med svigermor lille julaften. Den egentlige julaften tilbrakt på vakre Nesodden med svoger, svigerinne og voksne barn.
    I dag svingte sannelig julenissen forbi med et handlenett spolebånd. Julaften tre dager til ende.

    Nå: Fyr på peisen, luftet Brunello, kaffe i koppen, marsipan på bordet, ny bok om Goodwood og Ry Cooder på Studeren. Noen ganger er livet mer enn tålelig.

    DSCF2633-2.jpg


    DSCF2638.jpg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.371
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ja nå har julenissen satt seg ned og spiller Soulville
    de Duelund capsene har en syk oppløsning.....utrolig finttegnende
    blir sikkert ikke værre med noen timer på loddingene og.....
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    A757BD96-6A29-41C9-883C-F8937DD6EEDB.jpg


    Svigermor har god smak, undertegnede bruker 2. juledag på å «leke» med gavene.
    (Svigermor har ordnet flasken, det i bokser har i hovedsak nissen ordnet.)

    Elendig bilde på iPaden, på ta meg sammen og ta ordentlige bilder!
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.236
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Vis vedlegget 473412

    Svigermor har god smak, undertegnede bruker 2. juledag på å «leke» med gavene.
    (Svigermor har ordnet flasken, det i bokser har i hovedsak nissen ordnet.)

    Elendig bilde på iPaden, på ta meg sammen og ta ordentlige bilder![/QUOTE

    Min sønn har også god smak. Her går det i spilling av samleboks med Bruce -1973-1984 - som jeg fikk av poden til jul. Fantastisk boks med gedigen kvalitet. God Jul :)
    IMG_4779.jpg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Førti-femti bånd på hylla til jul og jeg så ser for meg at julefreden kan la seg fremtvinge.
    Vi nådde 55 tapes før nyttår. I hovedsak kjente og kjære klassikere, men også litt nytt og ukjent. Blir nok litt roligere med hensyn til tapekjøp på nyåret, fokus på å få drivverk til resten av armene og kanskje en ny eller to som plaster på såret for at det nå kun blir to drivverk. Alternativt kan man lytte til fruen som syntes det hørtes klokt ut med en slik integrert riaa fra Accuphase - veldig enkel sak som ikke trenger stepup i tillegg, men man må selvsagt ha mange nok stepuper til å vite at det er optimalt for de pickupene som er tilkoblet Rogue. Hun er ikke mer borte enn at hun følger resonnementet, og tilbereder oksestek under samtalen ... jeg har holdt ut i syv år og én dag med henne.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.371
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    spørsmålet er ikke hvor lenge du har holdt ut med henne imo....:rolleyes:
    du er en av oss velsignede med smarte damer som skjønner at gutta må få utfolde seg hjemme....da blir det ikke så mye flying ute med gutta på byen....
    her går det i Larry Coryell Live at the Village Gate som har stopover på vei til Gutty, sammen med SRV og Pekka Pohjola
    han får en knall neste helg.....
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    «integrert riaa fra Accuphase»? Hvilken er det?
    Ligger en fin C-27 på brukten. Må si jeg fikk litt lyst på den. Tror, etter hva jeg har lest og vært borti av Accuphase, at det kunne vært et godt supplement til min modifiserte Ares. Men jeg vet ikke, koser meg i sweetspot med kaffe, Anton Berg, litt rødt og «vindusshopping» her på sentralen, og Zettelund/Evans - Waltz for Debby på tape.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Godt nyttår til Fosse og frue! Høres ut som en trivelig kveld. Sweetspot her også nå, og snart litt rødt.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    13.193
    Godt nyttår ønskes fra sofaen her nede i indre Enfold.
    Og takk for tipset om "The Unabomber", den har vært god å ha siden korsryggen (ryggstrekerne) gikk ut i streik første juledag.
    Men man har godt med juleøl, vin, brennvin, marsipan og konfekt å trøste seg med.
    Bare så forbasket at man ikke fikk gjort det som var planlagt i romjula :mad:
    Vel, vel det er bare å ta det som en mann....
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Auda! Høres ikke bra ut dette. Håper det ordner seg snarlig, så du ikke koster arbeidsgiver tapt inntjening ...

    Hils fruen, kos dere i kveld og god feiring. Vi kobler opp på nyåret.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Waltz For Debby på tape, du har det fint du, Fosse. Og fortsett med det i 2018. Ønsker deg et godt nyttår med stadig nye innslag i en av sentralens mest interessante tråder. :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Takk for det Baluba! Du er nok en av de mest positive her på sentralen, aldri sure miner eller oppstøt. Dét setter jeg pris på!

    Nå er alt klart for gjester: Hummeren er delt, røkelaksen lagt på fat og satt i kjølerommet, loffen skåret, alt av tilbehør fordelt i passende former og krukker og snart skal jeg ut å fylle vinkjøleren med is, blir kortreist is i år, bunnfrossen trillebår og ishakke fikser det :cool: ett og annet løv og det hele blir økologisk!

    Aqualung på tape låter også godt.

    Takk for dine fine bidrag!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.571
    Antall liker
    17.483
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Høres ut som en utsøkt meny.
    Her begynner det for alvor å lukte pinnekjøtt.
    Heldigvis er forkjølelsen på retur, så kanskje det smaker noe av maten og tilbehøret også:)

    Godt Nyttår!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.371
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hei
    godt nyttår til dere
    du er godt skodd for tapeåret 2018
    vinylåret blir vel heller ikke å kimse av tipper jeg...
    hilsen fra Siri og Leif
    ..og en sleik fra Allvis :p
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Takk for hyggelige meldinger gutter. Det blir en trivelig kveld, alle inviterte har sunne hobbyer :cool:

    Det blir nesten i overkant med Welhavens gamle servise, jeg har derfor dratt det hele litt ned med navnelapper fra spoleleverandøren. Synes også at lauvverk og litt råtten småkvist står seg godt til den lekre, og viktigst, romslige, vinkjøeren vi fikk til jul.

    FBD88C07-BDA2-44EB-98B0-DC2E23E4B7BD.jpg


    0FE98958-3E5E-4EAE-B212-B30AB444856E.jpg
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    853
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Godt Nytt År Fosse :) Herlig å få være med på din Hifi reise her inne.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.698
    Antall liker
    65.189
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye tyder på at familien Fosse med venner skled inn i 2018 med stil. Håper du kommer til å fortsette å dokumentere din hifi-reise og andre gode ting i livet i 2018. Et riktig god nytt år ønskes fra andre siden av fjellene :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Takk for hyggelige ord gutter!

    Vanligvis er det en stor ryddejobb første nyttårsdag, men ikke i år, bare å sette på oppvaskmaskinen og sløve på sofaen med serien The Crown. Hyggelig «søndagsaktivitet» på en mandag.

    Nå litt tape, B.B. King - Singin’ the Blues. Spilte svært mye blues for 10-15 år siden men har gått litt lei sjangeren, eller må i hvert fall ha den i langt mindre doser. Ingen lydmessig åpenbaring dette.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    13.193
    Takk for hyggelige ord gutter!

    Vanligvis er det en stor ryddejobb første nyttårsdag, men ikke i år, bare å sette på oppvaskmaskinen og sløve på sofaen med serien The Crown. Hyggelig «søndagsaktivitet» på en mandag.

    Nå litt tape, B.B. King - Singin’ the Blues. Spilte svært mye blues for 10-15 år siden men har gått litt lei sjangeren, eller må i hvert fall ha den i langt mindre doser. Ingen lydmessig åpenbaring dette.
    Lei BLUES???...
    Prøv fjorårets blues skive Otis Taylor - Fantazising About Being Black, så kanskje du får fornyet fot :rolleyes:
    Ha en fortsatt god sløv mandag.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn