Hjemme hos Birdman

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Som antydet tidligere er dette en lek f.om. andre gang man gjør det. Hadde jeg visst tidligere det jeg vet nå hadde det tatt meg en halvtime å sette opp spiller og arm, samt å pakke vekk emballasjen.

    Høy presisjon, smart protraktor, elendig manual.

    Mvh. Birdman
     

    JonArne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2008
    Innlegg
    258
    Antall liker
    1
    Hei Birdman!!
    Grattis med ny utruleg flott spelar :) :)

    mvh
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    JonArne skrev:
    Hei Birdman!!
    Grattis med ny utruleg flott spelar :) :)

    mvh
    Tusen takk :). Spilleren er helt utrolig. Nå må jeg bare få meg en pu jeg kan leve med ;).

    Mvh. Birdman
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer så mye Birdman! Siden det er så populært med youtube i denne tråden må vil ta med en om pengene dine også!

     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Og her er noen egne bilder.









    Er svært fornøyd så langt :).

    Birdman
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    gismo skrev:
    Var ikke det et TV-program da Birdman? ;)
    Mange husker nok Sten Broman, med sin særpregede skånedialekt. Personlig satt jeg klistret og fulgte med på spørrekonkurranse om klassisk musikk. Første gang var jeg nok under fem år. Jeg skjønte ikke en dritt, men jeg håpet Norge vant, og det gjorde "vi" som regel.

    gismo skrev:
    Flotte bilder ;D
    Takk, til og med støvet kom ganske klart fram ;).

    Mvh. Birdman
     

    JonArne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2008
    Innlegg
    258
    Antall liker
    1
    Hei Birdman!!!
    Utruleg flott pu og spelar :) :)
    Godlyd her tenkjer eg ;D ;D

    mvh
     

    LydGeir

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    835
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Birdman skrev:
    Mange husker nok Sten Bromann, med sin særpregede skånedialekt. Personlig satt jeg klistret og fulgte med på spørrekonkurranse om klassisk musikk. Første gang var jeg nok under fem år. Jeg skjønte ikke en dritt, men jeg håpet Norge vant, og det gjorde "vi" som regel.

    Mvh. Birdman
    Broman. Jeg husker også de programmene med glede, og de bidro sterkt til interessen for klassisk. Men jeg innbiller meg at vinnerlandene var litt mer jevnt fordelt i den første delen. Da Sixten Nordstrøm tok opp serien igjen var det vel litt mer dominans fra Norges side.

    Særdeles leseverdig tråd, forresten.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    JonArne skrev:
    Hei Birdman!!!
    Utruleg flott pu og spelar :) :)
    Godlyd her tenkjer eg ;D ;D

    mvh
    Takk for det, JonArne. Ja, nå vet jeg ikke lenger hva jeg ev. kan gjøre for at det skal bli bedre, og det er godt. Er virkelig fornøyd :).

    Mvh. Birdman
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    geiraa skrev:
    Birdman skrev:
    Mange husker nok Sten Broman, med sin særpregede skånedialekt. Personlig satt jeg klistret og fulgte med på spørrekonkurranse om klassisk musikk. Første gang var jeg nok under fem år. Jeg skjønte ikke en dritt, men jeg håpet Norge vant, og det gjorde "vi" som regel.

    Mvh. Birdman
    Broman. Jeg husker også de programmene med glede, og de bidro sterkt til interessen for klassisk. Men jeg innbiller meg at vinnerlandene var litt mer jevnt fordelt i den første delen. Da Sixten Nordstrøm tok opp serien igjen var det vel litt mer dominans fra Norges side.
    Du har nok rett. Jeg husker nok norges dominans fra "del 2". Husker også at landene og deltakerne hadde sine spesialfelt og komponister de "kunne" bedre enn andre. Artig når Sverige var helt blanke, og Norge bare satt og gliste i boksen, og ventet på å få briljere. Det skjedde vel andre veien også, men det husker jeg ikke ;).

    geiraa skrev:
    Særdeles leseverdig tråd, forresten.
    Hyggelig :). Takk!

    Mvh. Birdman
     

    REX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Innlegg
    516
    Antall liker
    6
    Gratulerer med ny PU, Birdman :D
    Spent på å høre denne ja.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    REX skrev:
    Gratulerer med ny PU, Birdman :D
    Spent på å høre denne ja.
    Takk for det, REX. Er spent på hva du synes ;).

    Mvh. Birdman
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Grattis igjen. Den var knalltøff. Spiller den like bra som den ser ut?
    Når man har stor glede av det man bruker pengene til er man ikke helt på bærtur.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    Grattis igjen. Den var knalltøff. Spiller den like bra som den ser ut?
    Når man har stor glede av det man bruker pengene til er man ikke helt på bærtur.
    Takk igjen ;). Den spiller som den ser ut, vel og merke om man syns den ser bra ut 8). Tok en A/B-test mellom cd og vinyl i går kveld (Dire Straits, Brothers In Arms), og vinyl tar absolutt kaka. CD-lyden blir tynn og blodfattig sammenlignet med et godt vinyloppsett, så får man heller leve med litt mer sus mellom sporene.

    Føler ikke at jeg er på bærtur for tiden, men når august kommer blir det vel en tur eller to ::).

    Mvh. Birdman
     
    S

    Smorte24

    Gjest
    Utrolig vakkert anlegg Birdmann.

    Men jeg har et spørsmål ang. Dali Helicon 800 som du eide før.

    1. Hvilke kabler syntes du passet best til Helicon?

    2. Har du evt en link til leverandør av de utrolige vakre forsterkerne dine?

    Spørsmål 3 turde jeg ikke å spørre om, redd for en gigantisk nedtur.

    På forhånd takk!

    Vennlig hilsen
    En som nettopp har blitt bitt av hifi basilen.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Hovland får du kjøpt fra Audioroyal, www.audioroyal.no, som også selger Marten høyttalere.

    Hva som fungerte best av kabler får Birdman svare på selv, men han var veldig fornøyd med noen DIY-kabler basert på flatsølv i litt massiv dimensjon med teflon som dielektrikum, altså isolasjon.

    Spørsmål 3 kan du sikkert stille uansett - lov å spørre om det meste, selv om svaret man får ikke alltid er det man ville høre..
     
    S

    Smorte24

    Gjest
    Takker for svaret Tore.

    Det jeg hadde tenkt å spørre om, var hvordan Helicon høytalerne låt i forhold til de han har nå.

    Og foreløpig er jeg veldig fornøyd med mine høytalere og det hadde vært en nedtur og høre at de Birdmann spiller så mye bedre enn Helicon han hadde.

    Han er jo fornøyd med det han har så lenge man ikke har hørt bedre ;D
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Mac, vettu Birdman, er bare tøys og tull.. hehe

    Hvordan Helicon låter ift Bird må nok Birdman svare på selv, men jeg vil tro at Bird er mer crisp oppover, men jeg har ikke hørt Helicon med elektronikken til Birdman, så det er vanskelig å gi et fornuftig svar.

    (Lykke til med mac, F ;) )
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Får til å legge inn, men ikke slette eller redigere innlegg!

    Smorte24, inntil jeg fikke mine Marten-høyttalere var Helicon 800 de mest vellykkede høyttalerne jeg hadde hatt i mitt eie. Veldig fine og gode høyttalere. Marten-høyttalerne er allikevel i hifi-termer i en annen liga. Noe annet hadde vært betenkelig, da bare diskantene på Bird koster omtrent det samme som et par med Helicon 800 gjorde den gangen. Hvis du er tilfreds med Helicon 800, og ikke ønsker å bruke mer penger, så skal du ikke teste Marten Bird ;). Hvis du allikevel vil vite det, så spiller Marten renere og klarere, mer dynamisk, mer oppløst, mindre anstrengende oppover og nedover, lavere og høyere, bredere og dypere, og mer holografisk og gjennomsiktig enn Helicon 800, uten at Helicon nødvendigvis er dårlige på noe av dette.

    Som Tore_v1 allerede har sagt, så brukte jeg hele tiden rent sølv på Heliconene (14*1 mm2). Dette spilte veldig bra, men sølvet var litt stivt og ikke så veldig brukervennlige. Etter Marten-kjøpet byttet jeg etter hvert til Hovland Reference-kabler som var og er både brukervennlige og svært gode til prisen.

    Mvh. Birdman
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Har vært rolig her den siste tiden. Nå er imidlertid nytt rack på plass. Komponentene passer som hånd i hanske! Syns det ble pent om jeg får si det selv, selv om bildene ble så som så.







    Birdman
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Fantastisk flott anlegg du har Birdman. Låter vel like pent som det ser ut :) Gratulerer.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Takk for det, Norum! Det både ser bra ut og spiller bra, ja :D.

    Utrolig synd for dere andre at Hovland gikk konk :'(.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.649
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Flott rack du har samlet dine komponenter i Birdman :)
    Grattis! Lekkert det oppsettet ditt nå ;)
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    gismo skrev:
    Flott rack du har samlet dine komponenter i Birdman :)
    Grattis! Lekkert det oppsettet ditt nå ;)
    Takk! Jeg ville ha det enkelt og funksjonelt. Nå tar anlegget så stor plass som det skal ta, komponentene kommer mer til sin rett, og det har blitt symmetri i rommet. Endelig kan jeg slappe helt av ;).
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Jo flere bilder jeg ser av slike Marten høytalere, jo mer får jeg lyst til å høre de.
    Utseendemessig er de noe av det lekreste............
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.649
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Birdman skrev:
    Takk! Jeg ville ha det enkelt og funksjonelt. Nå tar anlegget så stor plass som det skal ta, komponentene kommer mer til sin rett, og det har blitt symmetri i rommet. Endelig kan jeg slappe helt av ;).
    Helt enig Birdman, det gir trivsel ;D
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Hei
    Kjempefint anlegg og rom Birdman. Var hos Odder i sommer og hadde håpet på en lytt av Bird med Stratos og Halcro dm38. Dengang ei siden diskantene hadde tatt kvelden.
    Virker som dette er høyttaleren som gir mest value for money.
    De låter sikkert like bra som de ser ut.
    Gratulerer

    Mvh
    RBN
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Stiller meg i kø blant gratulantene, virkelig flott Birdmann. Skal heller ikke legge skjul på at jeg er svak for rack i metall selv om enkelte mobber undertegnede litt for dette ;)

    mvh Elektron
     

    klingon

    Medlem
    Ble medlem
    06.06.2007
    Innlegg
    42
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Leste hele tråden din i kveld..

    Morro å se utviklingen og at du nå trives så bra med et alldeles nydelig oppsett. Er noe helt spessielt med Marten lyden ja, og enig i at denne er vanskelig å beskrive. Om jeg skulle bruke ett ord måtte det bli "tilstedeværelse". Står til "S" i sløyd gjør disse lekkerbiskene helt klart også ;)

    Kan tenke meg du bare nyter hver eneste minutt der ja, måpende imponert ;D
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Takk til dere andre også!

    Skulle dere utabygdinger forville dere til trøndelagen må dere gjerne invitere dere selv til en demo. Det samme gjelder forsåvidt for lokale bygdinger også ;).
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Superlekkert Birdman - ikke mer å si om den saken.
    Når jeg sitter og ser på de flotte bildene dine, så er prøver jeg å stirre meg til om du har brukt identisk materiale og tykkelse til demping på veggene i front som du bruker i hjørnene? - Nysgjerrigheten ble så stor at jeg er nødt for å spørre deg Birdman.

    Mvh
    Jan P.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Det finnes lokale bygdinger på åsen som i alle fall er nysgjerrig på hva SME har gjort i anlegget. Nå er det vel i grunn en stund siden jeg hørte anlegget ditt, men jeg satser på at hukommelsen utelukkende spiller opp sammen med anlegget for å gi den gode stemningen, og go'foten som har dukket opp alle tre-fire ganger jeg har hørt anlegget ditt. (Derfor jeg har Marten selv nå, kanskje?)
    Utover det er jo også på tide å gjengjelde invitasjonene snart herfra også. Er jo ikke mye som mangler før jeg er i boks her.


    (Og ja - balanse i det visuelle gir balanse i sinnet, inntil Erich Christian kommer og bidrar til manglende balanse igjen.)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn