Hjemme hos Antonsen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Følger trendene på HFS og kjøpte en litt jålete plate børste jeg også ;-) ikke så veldig dyr denne, men om den er bedre enn den gode gamle skal jeg ikke si så mye om enda. Tung og fin, gir ett kvalitetsinntrykk hvertfall.


    1086716584.jpg


    20220505_205707.jpg


    20220505_205659.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    I en tid preget av overtid, skole og oppussing får man jo sjeldent pakker i posten - men ble litt påfyll idag.

    Mye spennende her, spent på Kjøtt og kvaliteten på reissues til Christer.
    Fontaines DC skal jeg se live til sommeren på øya, så er på tide å sette seg inn i det nye albumet.

    20220519_203512.jpg


    Var i tvil på om jeg skulle kjøpe ornette Coleman boksen, men endte med kjøp. Litt misplasert obi kanskje, men pressingen skal være veldig bra

    20220519_203556.jpg


    Men først litt indie rock fra Portland og en vestkyst ipa fra Wales 😛

    20220519_203853.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ikke allverdens action hverken her i tråden eller på lytterommet, men i dag fikk jeg en liten pakke fra mala. Lenge siden jeg har gjort noe med anlegget nå, er vel første oppgradering (?) i år. Blir spennende å teste, satser på å få byttet til helgen.

    20220608_194853.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ble en spontan tur til messe i Moss idag, ikke så stor messe men fikk med tre plater hjem.

    20220611_185350.jpg


    Rørene er montert og står til oppvarming nå, så blir litt testing ikveld.
    20220611_183637.jpg


    Måtte jo da ha litt tilbehør og dette skal drikkes fra venstre til høyre. Regner med at kvaliteten på rørene stiger lineært med boksene 😉
    Starter med en Schous pils nå mens jeg vasker de nye platene og rørene varmer seg opp .

    20220611_185230.jpg


    God lørdag 🥳
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.575
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Skjer ikke mye nytt i kinoen om dagen, men blir litt tid musikk og det er jo egentlig målet. Storkoser meg med nye rør, syns det funker bra. Holder også på med prosjektet hvor jeg spiller igjennom platesamling kronologisk og noterer meg noen notater om platene. Gir de fleste album 5 6 runder før jeg går videre. Utrolig gøy. Har holdt på i to år og har nå kommet til 1965.

    Antar at jeg er i mål ca 2176 forutsett at jeg ikke kjøper noe ny musikk 😅

    Ellers er det endel sykling om dagen,
    20220702_113051.jpg


    Nå blir det litt rødvin og ett par plater ut kvelden

    20220702_193455.jpg



    God helg!
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Teller ned til ferie nå, en arbeidsdag igjen - får være lov med litt kveldsgodt.

    Skal bli deilig med 14 dager ferie 👍

    20220713_212920.jpg


    Jeg kunne tenke meg en CD spiller, men sliter med å finne en jeg vil ha. Er på budsjett, da den ikke vil bli brukt mye men greit å ha tilgjengelig. Har en pionerer pds 06 liggende, kanskje jeg skulle koble på den igjen...? Må i såfall kjøpe ei ekstra hylle til Racket, og da blir sikkert noen kabler for korte.

    Blir noen utfordringer i ferien 😉
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ikke blitt veldig mye plateshopping i ferien, men noe har det jo blitt.

    Soft Ffog er jeg spent på, prog med medlemmer fra nærmiljøet. Dyktige musikere fra blant annet Krokofant så det tror jeg blir bra.

    Tull er den nye 50th jubileumsutgaven som etter sigende kun er i 2000 eksemplarer. 1/2 speed maskering og mikset av steven Wilson.

    20220802_191909.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Bra tur til Manchester, med både fint vær og mye regn.

    Programmet bestod av Champions League kamp, Morrissey konsert og bryggeribesøk. Alt var vellykket 👍

    Konserten var utsolgt og på hjemmebane så var bra med liv.
    20221004_203953.jpg



    Kampen var gøy å være på selv om det ikke er mitt lag. Haaland scoret ett par mål, selvfølgelig.

    20221005_202241.jpg


    Fikk besøkt ett par historiske steder også, Epping Walk Bridge som Joy Division har brukt til ett kjent band foto og var også på Salford Lads club hvor blant annet Smiths har latt seg fotografere utenfor.

    20221005_102006.jpg


    20221006_110044.jpg


    Mye bra bryggerier i Manchester, en av mine favoritter er Track Brewing.
    image-531e48bd-52e0-4f85-b841-b5c231e9c0271367833996410361788.jpg


    Var også en svipptur til Liverpool og Cavern club.
    Er Manchester som er byen for meg, vært der mange ganger men greit å få krysset av Liverpool på lista også.

    20221004_120155.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kunne tenkt meg å ta en dacapo på turen din 😊 Må ha vært kjekt!
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ja var en bra tur, skal sies at jeg har vært på Salford Lads Club ett par ganger før, men er en behagelig runde å gå på ett par timer om formiddagen før man inntar pubbene igjen ;) Første gangen vi fikk vi omvisning inne, det anbefales absolutt.

    Macclesfield hadde vært gøy også, har vært oppe til vurdering men kanskje neste gang.. Er jo dessverre nesten en time med buss fra sentrum, så blir liksom ikke noe man kan ta som en formiddags spasertur ;)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ble en liten Oslo tur idag, orket ikke noen av hifi-messene men målet var en tur på platemessa på rockefeller. Er mange år siden jeg har vært der sist, pleier å prioritere Skien men siden dette ikke passer i høst ble det en spontan tur idag.
    Endte med hele en plate, men den var til gjengjeld relativt dyr :)

    Litt rufsete cover, men selve plata så strøken ut.

    20221015_184833.jpg


    Var innom Dippern også, ikke helt overbevist over den nye butikken - føltes trangere enn tidligere, uten at det nødvendigvis er så mange flere plater der..? Kunne vært artig å fått med seg seminarene til Fremer, så han bladde i platebunkene på messa så får nøye meg med det.
    Ble med en plate herifra også. Hadde vel egentlig ikke tenkt til å kjøpe denne, men kjenner meg selv såpass godt at jeg hadde kjøpt den før eller siden uansett så like greit å få det unnagjort.

    20221015_184853.jpg


    Avsluttet turen på Rock n rålls, syns de har blitt bedre de siste årene og fikk med meg ett par klassikere som så strøkne ut.

    20221015_184931.jpg


    Men rosinen i pølsa ble denne fra Thule. De hadde tydeligvis fått inn endel Colours plater, blant annet noen testpresser og flere Thule plater. Nøyde meg meg en, som ser uspilt ut og booklet var intakt. Ikke billig denne heller, men sjeldent man ser, komplett og strøken.
    Får håpe de andre Thule platene er solgt neste gang jeg er innom hvis ikke sitter vel penga løst :D

    20221015_184952.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ble en liten Oslo tur idag, orket ikke noen av hifi-messene men målet var en tur på platemessa på rockefeller. Er mange år siden jeg har vært der sist, pleier å prioritere Skien men siden dette ikke passer i høst ble det en spontan tur idag.
    Endte med hele en plate, men den var til gjengjeld relativt dyr :)

    Litt rufsete cover, men selve plata så strøken ut.

    Vis vedlegget 858480

    Var innom Dippern også, ikke helt overbevist over den nye butikken - føltes trangere enn tidligere, uten at det nødvendigvis er så mange flere plater der..? Kunne vært artig å fått med seg seminarene til Fremer, så han bladde i platebunkene på messa så får nøye meg med det.
    Ble med en plate herifra også. Hadde vel egentlig ikke tenkt til å kjøpe denne, men kjenner meg selv såpass godt at jeg hadde kjøpt den før eller siden uansett så like greit å få det unnagjort.

    Vis vedlegget 858481

    Avsluttet turen på Rock n rålls, syns de har blitt bedre de siste årene og fikk med meg ett par klassikere som så strøkne ut.

    Vis vedlegget 858484

    Men rosinen i pølsa ble denne fra Thule. De hadde tydeligvis fått inn endel Colours plater, blant annet noen testpresser og flere Thule plater. Nøyde meg meg en, som ser uspilt ut og booklet var intakt. Ikke billig denne heller, men sjeldent man ser, komplett og strøken.
    Får håpe de andre Thule platene er solgt neste gang jeg er innom hvis ikke sitter vel penga løst :D

    Vis vedlegget 858485
    Har gått mye av samme løypa som meg da. Dog orka jeg ikke Rockefeller
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Var trangt om plassen på Rockefeller, noe som for så vidt er bra men gjør det vanskeligere å bla i kassene :)

    Var endel CDer der også.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.167
    Antall liker
    8.946
    Men rosinen i pølsa ble denne fra Thule. De hadde tydeligvis fått inn endel Colours plater, blant annet noen testpresser og flere Thule plater. Nøyde meg meg en, som ser uspilt ut og booklet var intakt. Ikke billig denne heller, men sjeldent man ser, komplett og strøken.
    Får håpe de andre Thule platene er solgt neste gang jeg er innom hvis ikke sitter vel penga løst :D

    Vis vedlegget 858485
    Alltid kjekt når man går på skatter. Måtte sjekke da jeg kom hjem og finner at i min er det også en plakat, fant du noe slikt oppi? Lenge siden jeg har hørt på dette så må sette den på en dag. Hadde fast bestilling hos JA i de tider så jeg fikk alle Colours platene som kom ut så jeg har også Frostbrent, den tror jeg ikke er spilt. Flaut ja, men desto kjekkere at jeg da har en strøken utgave. :cool:


    IMG_1151.jpeg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ah, artig.
    Ingen poster på min dessverre- var ikke klar over at denne skulle følge med.
    Bra plate, er det uansett.

    De hadde frostbrent både på vanlig LP og testpress, skal innover neste helg - får ta en tur innom sjappa og sjekke status da 😅
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Kveldens planer 👍

    Denne dokumentaren tror jeg blir veldig underholdene å se.

    Vis vedlegget 873618
    Hadde sett frem til å se denne, men dette var ikke særlig bra. Sikkert interessant for blodfansen, men som generell musikk dokumentar så var den skuffende.
    Siden det var Fripp som ønsket denne så hadde jeg forventer noe mere, likte du den?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Nei, en ren musikkdokumentar som forteller historien fra A til Å er den ikke.

    Men jeg storkoste meg med den jeg, og kommer til å se den igjen. Den var ca slik jeg forventet på forhand. Absolutt fornøyd.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Skjer lite på hififronten og ellers pga mye å gjøre med skole og jobb, men blir en litt rolig periode på skolen nå ser det ut til. Begynner å få litt resultater fra prøver før jul, så er jo gøy å se at innsatsen lønte seg.

    Men i romjula fikk jeg sett Backstreet Girls (igjen!), som alltid bra live band og ett nesten utsolgt Rockefeller skapte stemning. Ble tradisjonell oppvarming med nachos og IPA på Cafe Sara 😁


    20221227_155223.jpg



    20221228_213025.jpg



    Neste dag ble betydelig roligere, men litt sterk mat og en kald pils hjalp på formen :)

    20221228_180823.jpg


    Her er oppsumering av de beste nye utgivelsene som kom i 2022 i mine ører. Sikkert masse jeg ikke har hørt, men av de jeg kjøpte var dette de beste.
    Kjøper som vanlig mest eldre musikk...

    Fontaines DC var det eneste av disse jeg fikk sett live ifjor.

    3.png


    Fontaines DC - Skinty Fia
    Brutus - Unison life
    Darkthrone - Astral Fortress
    Dry Cleaning - Stumpworks
    Breidablik - Aldourka
    Deathspell omega - the Long Defeat
    Hedvig Mollestad - maternity Beat
    Kae Tempest - the Line is a curve
    Motorpsycho - ancient astronauts
    Dig Deeper - Easy Were the day's
    Soft Ffog
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hadde lyst på denne boksen lenge men slo den fra meg da jeg syns den var altfor dyr. Må hadde Dipper slått av 1400 kroner på prisen, syns fortsatt den er dyr men tenker tiden var inne for å kjøpe den nå.

    20230112_200915.jpg


    Massiv boks med mye god musikk som passer fint inn i hylla 😀

    20230112_201235.jpg


    Men på en kveld som denne er denne plata langt mer passende å spille. Fikk dessverre ikke sett han live.

    20230112_202401.jpg
     

    toral1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2005
    Innlegg
    176
    Antall liker
    76
    Torget vurderinger
    13
    Hadde lyst på denne boksen lenge men slo den fra meg da jeg syns den var altfor dyr. Må hadde Dipper slått av 1400 kroner på prisen, syns fortsatt den er dyr men tenker tiden var inne for å kjøpe den nå.

    Vis vedlegget 884029

    Massiv boks med mye god musikk som passer fint inn i hylla 😀

    Vis vedlegget 884030

    Men på en kveld som denne er denne plata langt mer passende å spille. Fikk dessverre ikke sett han live.

    Vis vedlegget 884031
    Spillte på Jazzfestivalen i Molde i 2010.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.325
    Antall liker
    3.438
    Sted
    Sunnmøre
    Hadde lyst på denne boksen lenge men slo den fra meg da jeg syns den var altfor dyr. Må hadde Dipper slått av 1400 kroner på prisen, syns fortsatt den er dyr men tenker tiden var inne for å kjøpe den nå.
    Onde mann. Eg veit ikkje om eg meiner det er udelt sympatisk å tipsa om slikt, når folk kanskje tenkjer på å starta litt nøkternt i det nye året.

    Flott boks, sjølv om eg føler at Ornette Coleman må nytast i små dosar.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn