Hjemme hos Antonsen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hjelper ikke med riaa hvis man ikke har noe musikk å spille, så hentet ei pakke på posten idag.

    Er vel litt skeptisk til Maiden plata, men når man først har komplett på LP må man følge opp med den nye også.

    St Thomad gleder jeg meg til å få hørt på, veldig sans for hans musikk. Denne ble utgitt i 291 eksemplarer så den blir nok fort dyr på brukten i likhet med de tidligere albumene som er utgitt på LP


    20210923_193504.jpg
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.929
    Antall liker
    27.650
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke hørt så mye på Senjutsu sjøl ennå, men synes at dette er bra saker fra gruppa!
    Jeg savner de enkle gode catchy låtene deres, men - de har jeg savnet i rundt tjue år, så de kommer
    nok neppe tilbake.

    /Morten
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Trur siste Madien plata må høres noen ganger. Første gang jey hørte den så ble jeg litt skuffet, men den blir bedre og bedre synes jeg. Nå vurderer jeg å kjøpe den på vinyl faktisk.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.575
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har fått sansen for deres siste album.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.405
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg liker veldig godt den siste Maiden skiva, men de kunne sikkert ha kuttet ned på et par låter. Det er jo veldig morsomt at noen av gamlegutta fortsatt gir ut bra album! De to siste årene har jeg blitt positivt overrasket av siste AC/DC og Deep Purple i tillegg til Maiden🤘
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Gøy å lese at flere av dere liker nye Maiden albumet, det lover godt. Jeg har kun hørt de to første låtene som ble sluppet - vurderte å høre mer på det før eventuelt kjøp, men konkluderte med at jeg før eller siden kom til å kjøpe den uansett så da var det like greit at det blir før.

    Er Killers som er min favoritt med Maiden, men er da endel bra med Brucern også, syns dog ofte at han kanskje er med å drar ned litt på de senere utgivelsene til bandet - både låter anstrengt og har en del irriterende refrenger (f.eks No More Lies) - men hører flere si at han og bandet låter bedre enn på lenge så blir spennende å høre.

    Forrige Deep Purple var også veldig bra, gøy at gamlegutta fortsatt leverer ja.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.929
    Antall liker
    27.650
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Killers er også min favoritt, men det har ikke så mye med stemmen å gjøre, The Number Of The Beast sitter nesten like bra.
    Det har rett og slett med låtene å gjøre, enkle men gode riff som går rett i sikringsboksen og et livlig driv.
    De var en sportsbil som ble en bulldozer. Bulldozeren er tøff den, men jeg savner ofte sportsbilen...

    Det samme skjedde forøvrig også med Rush.
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Killers er også min favoritt, men det har ikke så mye med stemmen å gjøre, The Number Of The Beast sitter nesten like bra.
    Det har rett og slett med låtene å gjøre, enkle men gode riff som går rett i sikringsboksen og et livlig driv.
    De var en sportsbil som ble en bulldozer. Bulldozeren er tøff den, men jeg savner ofte sportsbilen...

    Det samme skjedde forøvrig også med Rush.
    For meg går skille med Rush på Roll The Bones. Alt før Roll The Bones syns jeg er strålende, fra og med Roll The Bones er det lengre mellom godbitene.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ja, er gjerne sånn med de tidligere platene til de store banda - råheten og drive er noe helt annet enn når formelen er funnet og man nesten blir en kopi av seg selv.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ble jo kjøp, såklart. Hadde tenkt til å vente litt, men der lurte jeg vel bare meg selv.
    Litt knotete å justere inngangsimpedansen, så her må det måles.

    20210930_183411.jpg


    Blir nok bra når den er husvarm
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takker alle sammen - Blir godt med regn i morgen - da skal riaa få kjørt seg :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Litt påfyll av Wireworld Eclipse 8 må til. Begynner virkelig å bli gøy å snurre plater her nå, låter bra i mine ører.

    20211020_191600.jpg


    Kjøpte en sånn fra pro-ject også, mest for gøy. Skal prøve å gjøre en måling for å se om det gjør noe med hastigheten.

    20211020_193130.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Van der Graaf Generator og ikke minst Peter Hammill er noen jeg har hørt mye på. Har vært på en intim konsert i London hvor PH var alene på scenen og spilte både gitar og piano, og sang.

    Nå er det en snau uke til VdGG spiller i Oslo, blir spennende. Er veldig usikker på setlista, har hørt lire på de siste utgivelsene så håper de drar noen gamle hits også.

    Gøy blir det okkesom. Har planlagt både en bedre middag og ett par øl på noen av byens bedre steder når det kommer til craft beer så det blir bra for en øl nerd som meg.

    Så får vi bare håpe at møte jeg har på fredag formiddag ikke drar ut i tid...

    Varmer opp til konserten med følgende klassiker, en engelsk første press. Flott plate, selv om jeg oftere spiller de foregående platene.

    20211023_191254.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Konserten var knallbra, passe variert setlist også med nytt og gammelt. Selvsagt mange låter man savner, men det er vel noe som heter leave them wanting more? Gutta var hvertfall i storform.

    20211029_201728.jpg


    Ble mye god mat og drikke, så var en vellykket kveld.

    Men ble det ikke noe plateshopping sier du? Selvsagt ble det noen plater med hjem 😀

    20211103_185431.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Nye stoler fra Hjellegjerdet. Disse var digg.

    20211127_202942.jpg


    Den gamle sofaen, fire seter recliner fra fnky som er litt nedsitti gies bort mot henting.

    Ett par pils og ett par plater nå så blir det en fin kveld.

    Har jaggu blitt noen plater i postkassa denne uken også, får legge ut bilder imorgen.

    God helg!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nye stoler fra Hjellegjerdet. Disse var digg.

    Vis vedlegget 767506

    Den gamle sofaen, fire seter recliner fra fnky som er litt nedsitti gies bort mot henting.

    Ett par pils og ett par plater nå så blir det en fin kveld.

    Har jaggu blitt noen plater i postkassa denne uken også, får legge ut bilder imorgen.

    God helg!
    De såg gode ut. Plater og pils er sjeldent feil. Blir litt av det her også i kveld. Naboene kommer innom en tur..
    Ene tror jeg er i ferd med å bli bitt av hifi basillen...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn