T
timc
Gjest
Og heeelt gratis
Sjekk ut JBL SK2-3300 + Sub.
Sjekk ut JBL SK2-3300 + Sub.
langt ifra :'(timc skrev:Og heeelt gratis
Sjekk ut JBL SK2-3300 + Sub.
Helt klart. Erfaringene med D15 forteller meg at å tune dypt går utover hurtigheten (transientegenskaper) i bassen, men etter å ha hørt alle modellene oppover avtar dette problemet selv om ProAc generelt ikke er av de mest hardslående. Ikke er de helt nøytrale heller - litt på den sedate, varme og mørke siden med en litt tilbaketrukket mellomtone som gir god fylde og kropp på tonen som kan virke mer naturlig selv om høyttalerne ikke neppe er dønn nøytrale.timc skrev:Konstruktøren i ProAc har tatt ett valg i forhold til hvordan han designer sine ting. Han skal også ha cred for å være konsekvent. Men som alle kommersielle aktører må han velge sine kompromisser.
Tja, men det varierer mye om ikke opp mot 100%?Gjenntar som jeg har gjort før: Det finnes ikke noe slikt som en kompromissløs høyttaler.
Den skjønte jeg ikke. Mener du at det nærmer seg 0% kompromisser?Lyngen skrev:Tja, men det varierer mye om ikke opp mot 100%?
Det er jo ikke bare høyttalere som begrenser dynamikken. Jeg tror dynamikkpotensialet er mye, mye større om det ikke hadde blitt komprimert tidlig i kjeden. Dynamikktap tror jeg er mye, mye mer relevant før signalet kommer til høyttalerne. En venn fortalte en gang at han hadde hørt lite komprimert signal over et anlegg (studio tror jeg) og det var visst en wow opplevelse.timc skrev:I så fall skal du høre på en liten blåsegruppe ute i en gate. Våre høyttalere er ikke i nærheten av å makte ett slikt dynamikkomfang. Overdimensjonerte horn kommer ett godt stykke på veg, men det finnes, så vidt jeg vet, ikke opptaksutstyr som takler det uten kraftig kompresjon og bruk av limitere.Lyngen skrev:Tja, men det varierer mye om ikke opp mot 100%?
Enig. Har akkurat hatt en slik opplevelse selv. Opptak gjort i ekkofritt, rett i opptakeren, uten noen form for prosessering overhodet. Rått!Lyngen skrev:En venn fortalte en gang at han hadde hørt lite komprimert signal over et anlegg (studio tror jeg) og det var visst en wow opplevelse.
Ja, Glenair og heritage serien generelt ligger på listen. Har avtalt en lytt i nærmeste fremtid på et par av modellene, så det blir jo spennende.Lyngen skrev:Har du vurdert Tannoy Glenair 15, Salamander? Slik jeg leser åpningsinnlegget så hadde jeg tenkt i den retningen.
Eller kanskje Definition serien? De er mye penere i allefall, imo.
Glemte helt å svare.. Hørte flere ganger på The Music (og Kiss) hos min lokale forhandler her i Odense (vassagohifi), koblet opp mot Pass Labs XP-10, XA100.5 eller INT-150 kombinert med en av de store spillerene fra Wadia og Audio Aero. Kabler var BJC eller Yter. Jeg synes begge disse høyttalerene spilte meget godt, men de manglet litt action/drama/var for tilgivende - ble rett og slett for kjedelig og tilbakelent for meg. Hadde jo XP-10 og X150.5 hjemme selv, så vet at dette ikke skyldtes Pass. Synes egentlig testen i Fidelity, her, fom s.20 er ganske god og beskriver litt styrker og svakheter. Men ikke misforstå, høyttalerene er langt inne i high-end-land, men som alt annet; en bør høre før et kjøp. Ellers hørte jeg Avalon Isis hos samme forhandler. :-X De er enormt gode og dyre!Salamander skrev:Godt å høre, for jeg har virkelig ikke lyst til å stryke disse av listen, da avantgarde har vært en drøm (ihvertfall utseendemessig) i mange år
Deler også din oppfatning med membranareale..har hatt flere gode høyttalere opp igjennom årene, men har alltid savnet det slamet man finner i PA høyttalere. Når Cerwin Vega kan få det til for småpenger, burde da F*** meg disse som forlanger prisen av en bil for sine kreasjoner klare det også
Takker for innbydelse...er i københavn titt og ofte, men da skjelden med bil...men skulle jeg finne for godt å stue Kangooen inn på båten, så tar jeg kontakt
Hvordan var The Music kontra til duo da? Ser jo Duo trakk det lengste strået, men hva var deres respektive styrker og svakheter?