Hei, klangfilosofien min er stort og gjennomsiktig rom, kjapp og krafig bass, og med microdynamikk. "Dynamic"Imperial skrev:Unison, hva slags effektrinn skal mates, og hva er klangfilosofien din...?
mvh
|
Hei, klangfilosofien min er stort og gjennomsiktig rom, kjapp og krafig bass, og med microdynamikk. "Dynamic"Imperial skrev:Unison, hva slags effektrinn skal mates, og hva er klangfilosofien din...?
mvh
Jeg får lånt StereoKnight hos Arild på hifi-guiden, men det er verre md ML 380s den står i Canada!james skrev:Hvis du spør fint, så kan du kanskje få låne begge eksemplarene? Vel verdt pengene å betale frakt for begge.
Du må nok bare ta en sjefsavgjørelse selv unisonunison skrev:Prisen vil bli omtrent det samme for StereoKnight trafobasert passiv med sølvtrafoer og internkabling og en orginal Mark Levinson 380s 220v utgave.
Altså rundt 20k for begge.
Hvilken av disse 2 vil være det beste kjøpet?
Kansje andre er bedre til denne prisen, men den må ha minst 2 xlr innganger!
Det er nok mest sannsynelig at jeg går for ML 380s da jeg har tengt på denne en stund.james skrev:Du må nok bare ta en sjefsavgjørelse selv unisonunison skrev:Prisen vil bli omtrent det samme for StereoKnight trafobasert passiv med sølvtrafoer og internkabling og en orginal Mark Levinson 380s 220v utgave.
Altså rundt 20k for begge.
Hvilken av disse 2 vil være det beste kjøpet?
Kansje andre er bedre til denne prisen, men den må ha minst 2 xlr innganger!. Noen sjanser må man ta. Hvis man ikke blir fornøyd, så selger man ;D.
Sjanse for at noen har sett seg ned og sammenlignet disse to alternativene her på bruket er vel begrenset. Men faktisk så såg jeg en som hadde vraket ML 38 til fordel for Stereoknight på en utenlandsk tråd. Men nå er 380s en oppgradert og sikkert mye bedre preamp en 38.
Det finnes ellers mange gode alternativ i denne prisklassen på bruktmarkedet. Men det er lett å gå seg vill. Vær vill og gal. Ta et valg og gå for det!!!
Jeg begynner og føle det samme.Man skrev:Lukter scam lang vei.
Man bør få en norsk 380s til godt under 20000, og da 230V.
Du burde få hørt på en ML-preamp og sammenlignet også.
Denne fungerer på samme sett som No. 380S gjør, altså, er en passiv helt til den må forsterke signalet over unity gain fra kilden... Dog, de er nok begge impedansetilpassere... som seg hør og bør.villov skrev:Man kan kanskje teste denne hjemme også. Ser spennende ut, men er kanskje ikke kostbar nok.
http://www.stilimento-audio.no/products/wyred-4-sound-stp-se-preamp
Ja slik saken har blitt så har jeg foreløbig har trukket meg fra denne handlen med ML 380s da selger ikke vil ha betalingen igjennom Paypal.Imperial skrev:Denne fungerer på samme sett som No. 380S gjør, altså, er en passiv helt til den må forsterke signalet over unity gain fra kilden... Dog, de er nok begge impedansetilpassere... som seg hør og bør.villov skrev:Man kan kanskje teste denne hjemme også. Ser spennende ut, men er kanskje ikke kostbar nok.
STP fra W4S er nok derimot ganske mange db mer støysvak, kontra med da No. 380S (også kontra No. 32..)... ting har blitt bedre med årene. (380S er 12 år gammel... +/-, No 32 er 10 år gammel nå....)
Om dette er viktig.
mvh
Imperial skrev:Denne fungerer på samme sett som No. 380S gjør, altså, er en passiv helt til den må forsterke signalet over unity gain fra kilden... Dog, de er nok begge impedansetilpassere... som seg hør og bør.villov skrev:Man kan kanskje teste denne hjemme også. Ser spennende ut, men er kanskje ikke kostbar nok.
STP fra W4S er nok derimot ganske mange db mer støysvak, kontra med da No. 380S (også kontra No. 32..)... ting har blitt bedre med årene. (380S er 12 år gammel... +/-, No 32 er 10 år gammel nå....)
Om dette er viktig.
mvh
Hmm, det var da en kunnskapsrik fyr. Lukter prepping av markedet før han selv slipper en preamp. Hva som er tilfellet i transeland (les transistor preamper), har jeg ikke oversikten over. High end rør preer har jeg imidlertid hørt noen av de siste åra, og ingen av dem jeg har hørt har slått meg som bassfattige og lyse. Da kan jeg nevne; min egen Aesthetix Callisto, og min forrige pre Aesthetix Calypso (utrolig mye for pengene, men mangler litt i forhld til de aller beste. Kan tweakes med rør), EAR 912 og 868, Messenger, Cary (Elektron sin, husker ikke betegnelsen), BorderPatrol control unit, Thor (men den er ikke en ny konstruksjon så den er kanskje diskvalifisert), Kondo (Jens sin, tror det er en M7). Jeg har seff ikke testet andre enn de jeg selv har eid opp mot hverandre, men har hørt overnevnte i gode oppsett som ikke har slått meg som bassfattige og lyse. Blant disse preampene befinner det seg kandidater som man ikke kan se bort fra dersom man skal komme med uttalelser som sjefen for Avid angivelig har gjort. Vitner om liten oversikt og er lite seriøst imo.Brasse skrev:Sjefen for Avid sa vertfall at det var tilfellet med Burmeister og «most of the other "high-end" manufacturers». Kven andre det var nemde han ikkje :![]()
Så du mener at VTL TL 5.5 series 2 er bedre enn VTL 7.5 series 1 model 2?EiK skrev:Jeg så du nevnte en brukt VTL 7.5 series 1. Hva med å prøve VTL TL 5.5 series 2. Den er nok ikke noe dårligere.
Har hørt den i direkte sammenlingning med ML 380S, og følge de tilstedeværende så klarte 5.5 seg veldig bra.
IMO en meget god preamp. Men den skal selvfølgelig matche med ditt effekttrinn.
Prøvde denne sammen med annet Krell CAST utstyr. Den er meget god. Men den skinner best ved bruk av CAST da.unison skrev:Jeg har også fått et godt tilbud på en Krell 222, men denne ligger likevel over mitt busjett.
Men er denne så god som prisen tilsier?
Akkurat 380S er jeg ikke sikker på.unison skrev:Imperial skrev:Denne fungerer på samme sett som No. 380S gjør, altså, er en passiv helt til den må forsterke signalet over unity gain fra kilden... Dog, de er nok begge impedansetilpassere... som seg hør og bør.villov skrev:Man kan kanskje teste denne hjemme også. Ser spennende ut, men er kanskje ikke kostbar nok.
Om dette er viktig.
mvh
Hva er signal støy forholdet på Mark Levinson 380s?
http://www.marklevinson.com/products/overview.asp?prod=no380s
http://www.stilimento.no/pages/stp-specifications
Jo etter det jeg har lest om den så er vel dette noe av det bedre.pkpk skrev:Hva med en Halcro DM 10,
Det ligger jo en til salgs på hifisentralen...
Denne er god, jeg har hørt den på lyrikk.perk skrev:HEi.
Det står en Cary slp98 tilsalgs.Det er en pre i den absolutte eliten.Jeg har den sjøl sammen med dynamic precision slutttrinn. Skal du ha bedre pre så må du betale mye..
Mvh. Per
Jeg opplevde akkurat det samme da jeg kjøpte min Mark Levinson 320s forforsterker for en del år siden. Tidenes hakeslepp på hififronten her hjemme. En erfaring som - i likhet med din - fikk meg til å revurdere forforsterkerens betydning i lydkjeden.unison skrev:Dette kjøpet av preamp er kansje den største lydforbedring jeg noen gang har gjort i mitt anlegg.
Jeg begynner og tro at preampen i anlegget har mere og si enn man kan forestille seg!
Ulf-B skrev:Jeg opplevde akkurat det samme da jeg kjøpte min Mark Levinson 320s forforsterker for en del år siden. Tidenes hakeslepp på hififronten her hjemme. En erfaring som - i likhet med din - fikk meg til å revurdere forforsterkerens betydning i lydkjeden.unison skrev:Dette kjøpet av preamp er kansje den største lydforbedring jeg noen gang har gjort i mitt anlegg.
Jeg begynner og tro at preampen i anlegget har mere og si enn man kan forestille seg!
Trondmeg skrev:Halcro?