Hjelp til demping av rom-moder med minst mulig inngrep

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser litt på de målingene litt tidligere i tråden. Der hadde du ikke dette sluket ved 70-90 hz. Hva er annerledes nå?

    Ganske viktig område dette for musikk...
    Har tenkt litt mer på denne siden du postet kommentaren din. Tok opp REW målingen jeg hadde og sjekket fase. Det kan se ut som jeg har et fasebytte som lager utfasing i dette området. Nå er SB13 en lukket sub så jeg trodde ikke disse hadde fasebytte på samme måte som en bassrefleks men LS80 er ihverfall en bassrefleks. Skal vri litt på fasebrytern på subben og ta en ny måling når jeg får anledning.

    Vis vedlegget 303267

    Og bare så det er sagt, det ser bra ut dette, og en heving av FR nedover er med mine ører det riktige. Holder på med samme greiene selv. Setter opp rommet mitt på nytt. Men med noe mer waf en sist.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Tar ett spørsmål i tråden siden det er mange med gode kunnskaper her og jeg ikke klarer å lese meg fram til hos Rockwoll, 20cm flexi a-plate - hvordan er overflaten, jeg tenker er den hard nok til å bære seg selv i en rammeløsning med kun høytalerstoff som kledning hengende fra taket som en øy ?
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Den er som vanlig Glava isolasjon omtrent. Den vil nok ganske lett ramle ut om du ikke holder den igjen med noe. Selv brukte jeg hyssing, men det finnes sikkert smartere løsninger.

    Muligens det går med kun stoff, men den vil nok sagge endel.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Hmm, ok da kan det bli vanskelig å få til med disse tror jeg. Hadde jo vært en mulighet å spenne opp flere vaiere på rammen og la glavaen hvile på disse før en trekker høytalerstoffet over, hadde jo tenkt en ramme som var 180cm x 120cm med en stiver i midten.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Den er som vanlig Glava isolasjon omtrent. Den vil nok ganske lett ramle ut om du ikke holder den igjen med noe. Selv brukte jeg hyssing, men det finnes sikkert smartere løsninger.

    Muligens det går med kun stoff, men den vil nok sagge endel.
    Sagging er jeg ferdig med ;D :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn