Hjelp til å finne Beste Platespiller til ca. 15000 m/picup og tonearm

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Jeg mener en Rega P3 sammen med en Dynavector 20X2 så får man en kombo som gir kropp/vekt og driv/fyldighet, jeg hade det selv (P3.24) og syns nok det er mest value f money i min hifi reise.
Nå har disse 20X2 hatt en betydlig prisøkning.
Noen norsk importør av Dynavector? en 20x2 er vel fort oppe i 10K?
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Harald HM: Sitter du på en TubeBox S? Ta da ut den, sett inn en Rega Aria..Den forsterkerkomboen du har sørger for god varme uansett. RP8 - eller ny Planar- er ellers et strøkent valg der- gjør du dette riktig, har du platespiller for de neste tjue år.

Ang vekt og substans: Rega har nok av det- pass bare matchen. De lyder kanskje lettere enn en fullmodda Technics, Impulse, men det er greit å slippe FOR mye. Da får man veldig ofte marsipanlyd etter mine erfaringer. Det er klart at også Lyra + VPI feks gir nok av det, men da er man i et helt annet prisleie..

Det kan du få med ny Planar 3 og en Nagaoka MP500 også, Cash..
Flotte råd, men jeg tror nok jeg velger å holde med til ProJect-RIAAen en stund til. En Rega Aria er jo straks 10K og da er det ikke mye igjen til en spiller og PU innenfor 15K-budsjettet;-)
 

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Innlegg
2.359
Antall liker
1.166
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Jeg mener en Rega P3 sammen med en Dynavector 20X2 så får man en kombo som gir kropp/vekt og driv/fyldighet, jeg hade det selv (P3.24) og syns nok det er mest value f money i min hifi reise.
Nå har disse 20X2 hatt en betydlig prisøkning.
Noen norsk importør av Dynavector? en 20x2 er vel fort oppe i 10K?
Hifistasjonen har Dynavector, men tror kanskje ikke han selger de løst av en eller annen grunn...
Om du sender mail til han så får du iallefall gode og utfyllende anbefalinger.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Jeg mener en Rega P3 sammen med en Dynavector 20X2 så får man en kombo som gir kropp/vekt og driv/fyldighet, jeg hade det selv (P3.24) og syns nok det er mest value f money i min hifi reise.
Nå har disse 20X2 hatt en betydlig prisøkning.
Noen norsk importør av Dynavector? en 20x2 er vel fort oppe i 10K?
Prøv Duet Audio
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Greit, Harald. En knallstart uansett med RP8 og 2M Black!:cool:
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.868
Antall liker
10.702
Torget vurderinger
10
20x2 låter svært bra og gir litt ekstra fylde til kjøpehøyttalere som ofte har litt slank midbass.
I tillegg er den oppløst og smooth.
Angrer på at jeg solgt min (sammen med DVs riia).
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Her gikk det raskt unna med en masse gode råd på rekke og rad.

Kanskje jeg kan konkludere kveldens diskusjon med at min RIAA holder og hvis jeg da kjøper en Rega Planar 3 med Dynavector 20x2 skulle jeg holde meg vel innenfor 15K-budsjettet. En RP8, derimot, får meg til å runde 20K og vel så det (disse får man vel ikke brukt, sånn uten videre...). Og 20K+ tror jeg blir litt vel drøyt i denne omgang.

Takker igjen for alle gode og velmenende råd, karer (ja, for det er vel det dere er alle sammen, regner jeg med;-).
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.893
Antall liker
26.729
Sted
Oslo/Grebbestad
Jeg mener en Rega P3 sammen med en Dynavector 20X2 så får man en kombo som gir kropp/vekt og driv/fyldighet, jeg hade det selv (P3.24) og syns nok det er mest value f money i min hifi reise.
Nå har disse 20X2 hatt en betydlig prisøkning.
Noen norsk importør av Dynavector? en 20x2 er vel fort oppe i 10K?
Snakk med Duet Audio om DV20X2. Hade en prat med han i Fredags,finns den tidl mod
RP3 på tilbudspris! veilpris på 20x2 8500kr Kanske det går att få en pakkepris her?!
 
Sist redigert:
X

X186841

Gjest
Ligger en Pro-Ject 2Xperience SB som er nesten ny på Finn til 9000.-
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.868
Antall liker
10.702
Torget vurderinger
10
Jeg mener en Rega P3 sammen med en Dynavector 20X2 så får man en kombo som gir kropp/vekt og driv/fyldighet, jeg hade det selv (P3.24) og syns nok det er mest value f money i min hifi reise.
Nå har disse 20X2 hatt en betydlig prisøkning.
Noen norsk importør av Dynavector? en 20x2 er vel fort oppe i 10K?
Snakk med Duett Audio om DV20X2. Hade en prat med han i Fredags,finns den tidl mod
RP3 på tilbudspris! veilpris på 20x2 8500kr Kanske det går att få en pakkepris her?!
Lurt. Hvis man kompromitterer PUn mister man oppløsning. Så lenge spilleren spiller jevnt så ville jeg brukt noe mer på PU enn på spiller. Og ha god nok RIAA. Greit nok at drivverk kan tilføre "tyngde" og en viss EQ, men manglende oppløsning, det får man ikke gjort noe med.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Lgrons: Greit nok. Fin , den. MEN Hva må ikke gjøres med den for å unngå at den låter lyst? Der må det inn både van den Hul og annet. En Planar 3 har ikke de problemene rett ut av boksen, samt at dens arm også er mer fleksibel mht valg av pickup.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg mener en Rega P3 sammen med en Dynavector 20X2 så får man en kombo som gir kropp/vekt og driv/fyldighet, jeg hade det selv (P3.24) og syns nok det er mest value f money i min hifi reise.
Nå har disse 20X2 hatt en betydlig prisøkning.
Noen norsk importør av Dynavector? en 20x2 er vel fort oppe i 10K?
8590,- hos Duet, og sikkert hos a Planet Snapa også, som vel er importør.
 
Sist redigert:
X

X186841

Gjest
Låter ikke lyst her ihvertfall, bruker Tubebox DS RIAA og medfølgende kabel.
Meget bra sammenheng i lyden uten att noe stikker seg ut.
Men såklart en direktedreven japse er absolutt å foretrekke fremfor Pro-ject og Rega.

Lgrons: Greit nok. Fin , den. MEN Hva må ikke gjøres med den for å unngå at den låter lyst? Der må det inn både van den Hul og annet. En Planar 3 har ikke de problemene rett ut av boksen, samt at dens arm også er mer fleksibel mht valg av pickup.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
I denne prisklassen kommer man ikke unna Dynavector DV-10x5, som koster 5500,-. Da er det 9500,- igjen til drivverk m/arm.

Det holder til en Planar 3, men jeg er ikke Rega-mann, så jeg hadde kjøpt noe annet, tror jeg.

Den nye Audio Technica AT-150SA ser også svært interessant ut, til rett under 4K.
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Jeg forstår heller ikke dette enorme Rega fokuset? Med så mange flotte spillere på markedet der ute.
Denne her for eksempel: Acoustic Solid Classic Wood med arm og PU fra ca 17000,-
Acoustic Solid Classic Wood
ser flott ut. Men en classic wood m arm og pu blir vel litt mer enn 17k. Er det et godt alternativ med både arm og pu for ca 15k. Ser jo at de har noen til lavere priser, men aner ingenting om hvor god disse maskinene kan være. Noen omtaler noe sted?
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Jeg forstår heller ikke dette enorme Rega fokuset? Med så mange flotte spillere på markedet der ute.
Denne her for eksempel: Acoustic Solid Classic Wood med arm og PU fra ca 17000,-
Acoustic Solid Classic Wood
ser flott ut. Men en classic wood m arm og pu blir vel litt mer enn 17k. Er det et godt alternativ med både arm og pu for ca 15k. Ser jo at de har noen til lavere priser, men aner ingenting om hvor god disse maskinene kan være. Noen omtaler noe sted?
Pakkepris hos Audioaktøren med arm og PU. Se i prislisten.
http://audioakt.no/pdf/uploaded/priser.pdf
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Eirfal: Går sterkt ut fra at det er en av de dyrere 2M´ene..Bronze eller Black. Det er et minimum av hva den der skal ha- et absolutt minimum.
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Jeg mener en Rega P3 sammen med en Dynavector 20X2 så får man en kombo som gir kropp/vekt og driv/fyldighet, jeg hade det selv (P3.24) og syns nok det er mest value f money i min hifi reise.
Nå har disse 20X2 hatt en betydlig prisøkning.
De har denne 20X2 i både high og Low output. MM og MC. Hva anbefaler du, Cash 63?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Ikke mm. MC og HOMC. Har du en god mc-riaa vil nok oppløsningen og dynamikken i en low output mc å foretrekke. Men det kommer an på.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.893
Antall liker
26.729
Sted
Oslo/Grebbestad
Jeg mener en Rega P3 sammen med en Dynavector 20X2 så får man en kombo som gir kropp/vekt og driv/fyldighet, jeg hade det selv (P3.24) og syns nok det er mest value f money i min hifi reise.
Nå har disse 20X2 hatt en betydlig prisøkning.
De har denne 20X2 i både high og Low output. MM og MC. Hva anbefaler du, Cash 63?
Vill ikke anbefale noe her da jeg kun hatt den gamle Low output, men den nye 20X2 skall være bedre:)
Min bror har akkurat handlet en i Swe til en hyggelig pris mht prisøkn.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.868
Antall liker
10.702
Torget vurderinger
10
Tør jeg spørre hva den kostet der?
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.438
Antall liker
17.163
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Thorens TD 160 5K Skr ikke en ripe en gang

123456555 � Ladda-upp.se
Det dukker tidvis opp slike tilfeller med velholdte vintage Thorens spillere til fornuftig pris, som den i linken.

Men, selvom det dukker opp et objekt av litt mer rufsete karakter bør en slik (om man har mulighet, evner og lyst til å mekke litt selv) vurderes som alternativ i den prisklasse det her er snakk om. Både motor og lager (i hvertfall de med 10mm lager) var av bra kvalitet - og driftssikre.
De fleste som tilbys på markedet er som regel m/Thorens original arm i en eller annen variant - og om det ikke er en TP90 i god stand bør man vurdere å bytte den. Likeledes hender det at det originale plinthet har litt skader og støvdekslet har riper, sprekker osv, men det er håp allikevel:).

Det finnes et par aktører (ebay) som tilbyr fine, nye plinth og støvdeksler til høyst overkommelige priser.
Kjøper man så en ny Jelco 750, Rega RB303 eller "tilsvarende" kvalitet og en grei PU til +/- 5K, så har man en meget god "ny" spiller til under 15K.

Her et eksempel, uten at det plinth på bildet er det fineste jeg har sett da:) :

Thorens td160 mod b.jpg
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Topp Bunn