Hjelp meg å skaffe....

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hjelp meg å skaffe....

Jeg tenkte å starte en tråd hvor vi kan be om hjelp til å finne spesielle utgivelser.

Jeg er f.eks. ute etter Tobben og Ero 'Glitter og stas'. (Jeg tror det er det den heter). Er det noen som kan hjelpe her?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.542
Torget vurderinger
2
Hjelp meg å skaffe....

Det er et godt tiltak som vi kan trenge. Jeg har bare "Fordums Frukter, Friske Frø"- Tobben og Ero.

Men jeg er stadig på utkikk etter Kevin Coyne på vinyl.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.532
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Hjelp meg å skaffe....

Og jeg har lett etter Tove Karoline Knutsen: Blå Kveld, i snart 15 år. Har hørt den en gang, tok den opp på kassett (!), spilte kassetten i filler og leter enda... :-[
mvh

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
77
Hjelp meg å skaffe....

Jeg har lett etter Von Magnets "El sexo surrealista" (eller noe sånt..) i mange mange år. Skal en tur til Barcelona snart, er det noen som kjenner til gode musikkforretninger der?

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.489
Sted
Øya
Torget vurderinger
1

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
9.016
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Hjelp meg å skaffe....

Høyrte ein gong Undertakers Circus spele ein norsk versjon av "They call me the Breeze" (JJCale) under eit radioportrett. Men har aldri høyrt dette igjen, korkje før eller seinare.
Nokon som veit?

Så leitar eg etter "Ole Bull Show" med Ole Paus og Gunnar Bull Gundersen.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.665
Torget vurderinger
4
Hjelp meg å skaffe....

Dersom noen klarer å få kloa i NRK sitt opptak av Miles Davis på Sardines i -87 (?) så er jeg evig takknemlig...Innbrudd i arkivet er vel eneste mulighet...

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Hjelp meg å skaffe....

hei !

kunne tenkt meg "the burning world" & "children of god" med The Swans på vinyl...

mvh. s,

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.489
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Hjelp meg å skaffe....

mikefish skrev:
kunne tenkt meg "the burning world" & "children of god" med The Swans på vinyl...
http://cgi.ebay.com/SWANS-The-Burni...ryZ43713QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.com/SWANS-Children-...ryZ43713QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.com/SWANS-CHILDREN-...ryZ58622QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem

Muligens ikke helt mint. Dersom du ønsker vinne auksjoner på eBay så er prospector et veldig bra verktøy: http://www.moxieproxy.com/

med denne så kan du legge inn bud 5 sek. før auksjonen slutter, du tvinger deg selv til å finne en pris du er villig til å betale for varen på et tidlig tidspunkt (det er lett å bli revet med i en "bid war"..)

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
77
Hjelp meg å skaffe....

mikefish skrev:
hei !

mvh. s,
Om du har kassettspiller så kan du jo ta dem opp fra meg ;D

I

ijustpop

Gjest
Hjelp meg å skaffe....

Trane skrev:
Dersom noen klarer å få kloa i NRK sitt opptak av Miles Davis på Sardines i -87 (?) så er jeg evig takknemlig...Innbrudd i arkivet er vel eneste mulighet...
Da jeg gikk på folkehøyskole hadde jeg en kamerat som hadde sommerjobb nede i NRK-arkivet. Hentet fram opptak og plater som skulle brukes i programmer. Han kopierte et par ting til meg. Skulle gjerne hatt en kamerat som jobbet der nå.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Hjelp meg å skaffe....

takker for responsen! ser ut som det ikke er helt umulig å få tak i desse platene :)

mvh.s,

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.930
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hjelp meg å skaffe....

Ole Paus..enten så heter den "10 sanger om kjærlighet", eller så heter den "Sorte Ringer"

Mvh
OMF

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Hjelp meg å skaffe....

OMF skrev:
Ole Paus..enten så heter den "10 sanger om kjærlighet", eller så heter den "Sorte Ringer"

Mvh
OMF
Det er en som heter "Svarte Ringer" Utgitt 1982 av EMI nr (8C 062-37448)

Mvh
Kjetil

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.930
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hjelp meg å skaffe....

Kjetil_M skrev:
OMF skrev:

Mvh
OMF

Mvh
Kjetil
Glimrende..og hvor får jeg kjøpt den da...?

Mvh
OMF

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
48.061
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Hjelp meg å skaffe....

noen som vet om hvor jeg kan få tak i dream police første plate,noen som har den på cd??,som vil kvitte seg av med den?
kan desverre ikke huske tittelen ???

mvh

K

kbwh

Gjest
Hjelp meg å skaffe....

Hurra!

berxter har hjulpet meg med å skaffe Hagenkvartettens innspilling av Schuberts G-durkvartett D. 887!

Hurra!

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
48.061
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Hjelp meg å skaffe....

nei desverre,dette er jo en cheap trick plate.
men takk for tipset mteinum

mvh

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.466
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hjelp meg å skaffe....

Valentino skrev:
Hurra!

berxter har hjulpet meg med å skaffe Hagenkvartettens innspilling av Schuberts G-durkvartett D. 887!

Hurra!
[blush]
;D
[/blush]

B

ragfur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2004
Antall liker
14
Hjelp meg å skaffe....

Dette var en smart tråd.
Jeg har lett lenge etter "Rootless Cosmopolitans" og "¡Muy Divertido!" med Marc Ribot.
Har funnet noe på ebay, men han skulle ha 99 USD og det er for drøyt.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.489
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Hjelp meg å skaffe....

Continuo skrev:
motoren skrev:
noen som vet om hvor jeg kan få tak i dream police første plate,noen som har den på cd??,som vil kvitte seg av med den?
kan desverre ikke huske tittelen ???

mvh
Her er diskografien:
http://www.diskografi.no/band.asp?id=514
Norsk ja. Det er ikke bare-bare helt enkelt. Dersom ikke cdon eller de andre norske nettbutikkene har den - så må du over på http://www.litenytt.no eller http://www.sarpsborgmynthandel.no/salg/kategori.phtml?kategori=28 - qxl og finn kan tidvis benyttes.

og snakker om sola... http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=519606222 ;)

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
48.061
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Hjelp meg å skaffe....

takker så mye mteinum :)skal prøve å få kjøpt denne fra qxl

mvh

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.930
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hjelp meg å skaffe....

OMF skrev:
Kjetil_M skrev:
OMF skrev:

Mvh
OMF

Mvh
Kjetil
Glimrende..og hvor får jeg kjøpt den da...?

Mvh
OMF
Vi må holde liv i denne glimrende tråden....
Jeg er fremdeles på jakt etter Svarte Ringer med Ole Paus!

Mvh
OMF

Pixy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.07.2003
Antall liker
13
Hjelp meg å skaffe....

Heisan.
Et eller annet sted har jeg en signert utgave av Dream Police sin første på LP, men hvor...?

Mike: Sammenfallende musikkpreferanser igjen... Jeg har to ex. av Children Of God på vinyl (forskjellig katalognr. - ellers like ::)). Er redd jeg kan overtales til det meste, jeg eier nemlig ikke karakter 8). Men du har kanskje handla på Ebay? Jeg tror Burning World er verre å få tak i (den har jeg bar én av). Derimot mangler jeg de to Lp'ene til Skin (M. Gira + Jarboe); 'Shame, Humility, Revenge' + 'Blood, Women, Roses'.

Dessuten er jeg på jakt etter tre Can skiver: 'Soundtracks', 'Soon Over Babaluma' og 'Future Days' på LP. Noen som har fått nok kål og vil selge?

mvh Pixy

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Hjelp meg å skaffe....

Trane skrev:
Det må da være "noen som kjenner noen" som jobber i nrk og som kunne tenke seg et par timer "overtid" for å rippe denne.

Det er utrolig hva som lar seg ordne ved hjelp av en ærlig og direkte "approach" slå lenge intensjonene er private og ikke kommersielle.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.489
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Hjelp meg å skaffe....

Denne er jeg på jakt etter: "Koinonia - More Than A Feelin" på CD.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.665
Torget vurderinger
4
Hjelp meg å skaffe....

Var på besøk i barndomshjemmet hos opphavet i går. Der snublet jeg over noen hundre innspilte kassetter....jeg overlevde musikalsk på Sony Sportswalkman og kassetter i min ungdom (faen...betyr det at jeg ikke er ungdom lenger....?). Jeg dro kjensel på en kremgul kassett med et norskt band ved navn Act...tittelen er "September Field" fra 1985 og det var etter hva jeg minnes deres deres eneste albumutgivelse.
Dette fotografiet av en LP er eneste bilde jeg kan finne. Jeg skulle selvsagt hatt vinylsnurrer...da kunne jeg fått den for en slikk og ingenting...men det toget er nok gått. Er det noen som vet om denne finnes på CD...eller om den akkurat mistet den perfekte digitale fremtiden...?

For å illustrere utgivelsens samtid...slik så musikkartet ut den ene uken de var inne på VG-lista.

Vedlegg

K

kbwh

Gjest
Hjelp meg å skaffe....

En artighet: I samlingen min står bare nr. 18 og 19. Nr. 18 er en selvfølge, og nr. 19 er:

Husker godt Act.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Hjelp meg å skaffe....

hei !

jeg har The Act-LP'en.mener den kom ut i '86.har dessverre ikke mulighet for å overføre den på cd for øyeblikket.

(kan ta den opp på mini-disc hvis det kan hjelpe)

mvh. s,

G

Gjestemedlem

Gjest
Hjelp meg å skaffe....

Er på jakt etter Convivium. Kom ut på vinyl på Polydor/bokklubben i 1971 og er dessverre aldri relansert på CD.

Hvis noen vil selge eller spille inn denne til meg blir jeg veldig glad.

Topp Bunn