Hjelp med å sette opp Squeeze-server!

C

Cyber

Gjest
Hmm, jeg kan ikke skjønne problemet mitt i den sammenheng, jeg har jo ikke bedt den om å spille, vi snakker hvis jeg browser artister og går inn for å se hvilke album som ligger under, da fryser den totalt, kan ikke trykke på en knapp og rebooter etter en stund og går tilbake dit jeg var før jeg begynte å browse. På flere av artistene er det 1-2-3 album og det må den da kunne svelge med en helt brenny maskin, ny router med wifi-g? Jeg har ikke så mye musikk heller.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Litt av det samme skjer når jeg browser - om enn ikke fullt så markert. Når jeg f.eks. starter i Music Folder og går inn i Musikk (der alle FLAC-filene ligger), tar det ganske mange sekunder (5-10 sekunder?) før jeg er inne. Men den kommer videre til slutt - ikke som hos deg at du rykker tilbake til start. Da er det tydeligvis noe annet hos deg. Håper du finner ut av det.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.955
Antall liker
1.293
Sted
Nadadouro, Portugal
I begynnelsen, med min nye D-Link router frøs det hele tiden, da oppdaterte jeg firmware på routeren og det har aldrig skjedd siden. Min har "instant" response, alltid...og det er trådløst.
D-Link er dårlige på kundebehandling, firmware osv., jeg fandt min nye firmware via D-Link sin svenske nettside....
Nu gjorde jeg andre småting også, men jeg er ganske sikker på det var det der gjorde det...
Du kan også gå igjennom innstillingene i Squeezecenter.
Kan du spille radio nå?
Abrahamsen dac´en får utrolig mye skryt, du blir veldig fornøyd tror jeg...
 
C

Cyber

Gjest
Ja, utifra hva enkelte her på berget sier, som jeg vet har peil, så trenger jeg ikke å oppgradere den før Dovre faller.

Skal se om jeg finner firmware.

Radio har jeg gitt opp - det går nok ikke an i mitt oppsett - ei heller har jeg tid til radio om dagen - det får bli når jeg blir pensjonist. Jeg må høre litt på musikken jeg har betalt for også. :)
 
C

Cyber

Gjest
Jeg tok og la inn den nyeste på D-link sine sider. Den gamle var datert oktober og det står 03/2009 på den på D-links sider, men når den restarter er det samme versjon osv.. som ligger innpå og det fryser enda.
 
C

Cyber

Gjest
Jeg gikk inn på softsqueeze og da kan jeg velge albumene jeg ikke får valgt med controller så PCen fungerer slik den skal. Er nok routeren som hoster og harker.

Finnes det noen andre måter å oppdatere firmware i controller på enn direkte kopling mot nett? Jeg har prøvd å kople til routeren med internett og det går bra, men jeg får den ikke til å oppdatere seg - får bare feilmelding.
 
C

Cyber

Gjest
Ich kann sehen dass es existiert deutsche firmware som er versjon 4.1xxx og min en 4.0xx men er det dumt å legge inn tysk firmware?

EDIT: 4.1 lagt inn, samme sørpa...
 

Lars™

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.10.2004
Innlegg
671
Antall liker
470
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
4
Ikke vet jeg hvor problemet ligger hos deg. Men en ting er sikkert;
D-link kommer aldri inn i huset her noe mer.
Så mye heng og problemer både hjemme og på jobb har jeg aldri opplevd.

Etter at jeg erstattet den med en Linksys har det kjørt knirkefritt.
Og jeg har mye trafikk i eget nett; musikk, streaming av TV, internett m.m.

Linksysen er dønn stabil, linuxbasert og har masse muligheter for tweaking ;)
 
C

Cyber

Gjest
Jeg har jo enda returmulighet, bør jeg endre produkt igjen?
 
C

Cyber

Gjest
Denne da? http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WRT54G2

Litt rimeligere, jeg trenger ikke no hyper-ytelse, bare den er stabil.

EDIT: De kommer jo på nesten det samme, kan like godt betale et par hundre ekstra hvis det virker.

Får først prøve å oppdatere controller i morgen på jobb, får se om den vil laste ned fra nettet der når den ikke vil fra mitt.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.955
Antall liker
1.293
Sted
Nadadouro, Portugal
Okay, men du må få internet til å fungere sammen med den, tror det er ganske vitalt den oppgraderer seg selv, Duetten altså.
Min router er en D-Link 4300 game Router, én av de anbefalt fra Slim wiki´en. Aldrig hatt et problem siden den gangen.
Har du noen brannmur el. lign. på din pc? Kanskje du må fortelle den at Duetten er ok altså. Samme med innstillingene i routeren, som jeg skrev før....
Har du sjekket din network test igjen, er den god på alle punkter? Response og alt...
 
C

Cyber

Gjest
Å glede stor som Herren gir alt her på denne jord!

Nå virker det!!! For en lettelse, det var ikke D-link som var på bærtur, det var firmware på Controlleren, jeg lastet ned ver. 7.4 og når går alt som fot i hose og alt det der.

Tenkte bare jeg måtte oppdatere dere så ikke vi snakket vondt om D-link i all ettertid.

Nettverksytelsen gikk også opp nå, før klarte den ikke 5000 kbps, men nå er nesten alle søylene helt i topp. ;D
 
C

Cyber

Gjest
Jeg endte opp med å laste ned firmware til SqueezeOS på PC, hacket meg inn på nettverket til serveren, koplet meg inn på Controlleren via "SSH" og sendte vha "SCP" firmwaren inn i root og resten var straight forward.

Hadde aldri hørt om SSH og SCP før, men fikk det til etterhvert, er ikke IT-ansvarlig på en grunnskole for ingenting ;D
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Ja d-link er vel bra saker. Min er såkalt "best i test" 2 år etter at jeg kjøpte den. :eek:
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.955
Antall liker
1.293
Sted
Nadadouro, Portugal
cybervision_ skrev:
Å glede stor som Herren gir alt her på denne jord!

Nå virker det!!! For en lettelse, det var ikke D-link som var på bærtur, det var firmware på Controlleren, jeg lastet ned ver. 7.4 og når går alt som fot i hose og alt det der.

Tenkte bare jeg måtte oppdatere dere så ikke vi snakket vondt om D-link i all ettertid.

Nettverksytelsen gikk også opp nå, før klarte den ikke 5000 kbps, men nå er nesten alle søylene helt i topp. ;D
Ja, tenkte det var det ja, det hjalp også meg den gang.
Her er en liknende sak : http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=60119&highlight=display+freeze
 

Lars™

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.10.2004
Innlegg
671
Antall liker
470
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
4
Bra det løste seg :)

Jeg endrer dog ikke mitt syn på D-link vs. Linksys ;)
 
C

Cyber

Gjest
Helt ok for meg, har også gode erfaringer med Linksys på jobb, men gadd ikke legge så mye penger i en router som kun skulle ha denne jobben.
 
Topp Bunn