Hjælp! Bælviktig! TV-stativ med motor etterlyses!

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.536
Antall liker
102.881
Torget vurderinger
23
I'm off to Elkjøp - Mother of all Evil... de er ca. 300 m. borti gata og grei parkering har de au. Gjøre litt research... Har laget klar lister til de som spør; "trenger du hjelp?" Bilvask, snømåking, terapi osv. står alle på lista. Så kan de velge ;D ;D Legger forøvrig igjen lommeboka på jobben. Har god erfaring med akkurat den taktikken. Later!
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
åhelv... hadde ikke frøkna stukket avgårde med bilen, så skulle jeg flist bort til den elkjøpsjappa pronto!
tenk å vært flue på veggen der da, dere.





vs.





det kan bli stygt.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jaggu på tide å anskaffe et televisjonsapparat, sluket. Det går så mange flotte programmer på rikskringkastingen. 

Jeg er forresten veldig glad for at jeg valgte panaplasma. Sånn derre LSD gir alt for skarpe farger.

;D
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Hehe, ikke mobb gammern, da!

Ikke engang emo har TV :eek:.

Sluk, du kan lage en selv med vogner fra www.rollco.no og aktuator fra www.concens.com. Koster nok fort over 6k, men da kan du jo også bygge 100% til ditt eget ønske.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Ytterst selvironisk fra min side. Jeg manglet et par måneder på å fylle 30 da jeg kjøpte min første (en liten tass og VHS-spiller kjøpt for en symbolsk sum av brutter'n). Deretter fikk jeg en, så kjøpte jeg en på loppis, så skaffet jeg meg en skikkelig en i fjor. Da TV'n kom i hus hadde jeg hatt en BD-spiller stående ubrukt et år, og snaut 40 musikktitler på DVD og BD.

;)
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
911
Antall liker
282
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
mesut skrev:
det kan bli stygt.
Ja. Han er nok drømmekunden. Overhodet ikke peiling og velfyllt lommebok ;D

Spent på hva de klarer å loppe ham for ;D
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Noen kroner ble det nok.
Og loppet for "munn og mæle" også?? Sjeldent tyst ble det i alle fall, fra den kanten. ::)
Eller er han kanskje så oppslukt av nyvinningen at alt annet er glemt? ;D
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.393
Antall liker
3.577
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Tror det gikk bra, for jeg kjørte forbi en halvtimes tid etter at han sa han dro og jeg så ingen blålys eller noe unormalt ;D

Vidar
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.536
Antall liker
102.881
Torget vurderinger
23
Pft!!! ALDRI mer..... Fy for satan for et sted! Ankom ved 18-tiden, mer enn nok folk som vima rundt uten mål & mening.... umulig å få noe "attention" fra betjeningen osv., - ikke før jeg hadde bestemt meg for å gå, og var på vei bort fra TV-avdelingen og til trappa ned igjen; da var det intet mindre enn TO som våknet, og lurte på om jeg trengte hjelp... "Ja, sa jeg, ihvertfall i følge min pyskiater!"

Den visuelle effekten av ca. 200 tv-apparater med samme bilde samtidig er pyskedelisk og skremmende. Mistenker gutta for å de-tune de modellene de helst IKKE vil selge... Ble nesten sjøsyk av å gå rundt i avdelingen. Umulig å trekke noen slutning etter gårsdagens lille eksersis, annet enn betraktninger rundt størrelse. 50-55" it is. Helt klart.

I dag blir det en tur til Smart Club og da legges turen innom Lefdal på Alnabru.

Så kommer 64.000,- kroners spørsmålet;

Finnes det andre forretninger i Oslo/omegn med godt utvalg og PERSONLIG / kompetent betjening?
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.536
Antall liker
102.881
Torget vurderinger
23
Og så dette helvetes tullet med at det er nesten umulig å sammenligne produktene med andre forretningers utvalg, pga. "spesialtypenr." etc. på varene hos Elkjøp/Lefdal....
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg handla TV hos HiFiKlubben. Ikke for å skryte dem opp på nivå med de gode HiFibutikkene, men jeg tror ikke du finner noe bedre sted å handle TV.

Elkjøp, Expert, Lefdal, Siba og de der er et mareritt.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Man gjør research på egen hånd først ved og lese seriøse tester og kjøper deretter en TV. Går man inn en forretning og spør om råd er sjansen like stor for at du blir villedet som veiledet. Selgere med større fortjeneste på enkelte TVer, noe de spesielt ønsker å bli kvitt osv.
HifiKlubben, Sony Centeret og Soundgarden er nok hakket bedre ja.
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.393
Antall liker
3.577
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Har fått god hjelp på Expert på Metrosenteret. Det er en mann/gutt der som har god oversikt og er veldig hjelpsom.

Vidar
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
enig
alle de spesialversjonene som kjedene får levert danner et gedigent "smoke-screen" som virker veldig forvirrende
det gjelder egentlig å google de aktuelle modellene og sammenlikne de først
så finne beste pris på de utvalgte alternativene
evt lese deg opp på norske tester
leste du linken jeg la inn fra Retrovo?
mvh
Leif
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.536
Antall liker
102.881
Torget vurderinger
23
orso skrev:
Man gjør research på egen hånd først ved og lese seriøse tester og kjøper deretter en TV. Går man inn en forretning og spør om råd er sjansen like stor for at du blir villedet som veiledet. Selgere med større fortjeneste på enkelte TVer, noe de spesielt ønsker å bli kvitt osv.
HifiKlubben, Sony Centeret og Soundgarden er nok hakket bedre ja.
For å si det rett ut; TV interesserer meg på linje med en kvise i ræva på sykkeltur over en frossen pløymark. Altså veldig lite.... Research a la det du foreslår har jeg simpelthen ikke ork/tid til, og anliter følgelig hifi-svirebrødre som jeg kjenner som reflekterte og oppegående mennesker, med mye og god erfaring på dette området. Det har fungert utmerket, nå mangles der bare en forretning som fortjener mine surt ervervede dukater.

Har SONY eget senter / butikk??
 
N

nb

Gjest
pengesluk skrev:
Har SONY eget senter / butikk??
Ja, på Karl Johan er det et Sony-senter om det fortsatt finnes der. Regn dog med å risikere å måtte forholde deg til en ganske trendy kis, litt som å kjøpe Mac mao.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
pengesluk skrev:
Pft!!! ALDRI mer..... Fy for satan for et sted! Ankom ved 18-tiden, mer enn nok folk som vima rundt uten mål & mening.... umulig å få noe "attention" fra betjeningen osv.
Dazed skrev:
Kjøp en Samsung og "be done with it".

Denne burde gjøre susen:

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE55D7005XXE/samsung-ue55d7005-55-3d-led-tv

...Eller fortsett å grave i specs og options og kjøp hologram-tv i år 2032. ;)
Dazed skrev:
Både Elkjøp og Lefdal er alldeles glimrende og behagelige når du handler i nettbutikken, velger "collect at store" som fraktalternativ, og plukker den opp i hentedisken deres (du slipper som oftest å gå inn i selve butikken engang) dagen etter.

Prisgaranti med tilbakevirkende kraft og returrett har de også. Vanskelig å slå når du har gjort all research på forhånd selv likevel.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
nb skrev:
pengesluk skrev:
Har SONY eget senter / butikk??
Ja, på Karl Johan er det et Sony-senter om det fortsatt finnes der. Regn dog med å risikere å måtte forholde deg til en ganske trendy kis, litt som å kjøpe Mac mao.
Ved Tanum?
 
N

nb

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Ja, den ligger i området der. Har kun vært der en gang for leeenge siden, men mener jeg så den da jeg gikk forbi her om dagen, så ganske sikker på at den fortsatt finnes.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
nb skrev:
Zomby_Woof skrev:
Ja, den ligger i området der. Har kun vært der en gang for leeenge siden, men mener jeg så den da jeg gikk forbi her om dagen, så ganske sikker på at den fortsatt finnes.
Da snakker vi epletrendy folk, ja. ;D
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
du kan jo krype til korset og gå til OHFC i Vika og...... ::)
mvh
Leif
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Spørs om ikke stakkar'n ender opp med Odin nettkabel til den gamle billedrørs-TV'n da.  ;D

Tillegg: Sort cones også. "Minst dobbelt så stort bilde, subjektivt."
 
V

vredensgnag

Gjest
Er muligens i ferd med å bli vel vanskelig å kjøpe tv, syns jeg?

Du skal ha plasma, 55", HD, bælfull av HDMI i rett versjon, innebygde tunere for alt og gjerne nettkapabel innebygd, om ikke slik at den snakker sukkersøtt med en Mac mini.

Kan det være så vanskelig?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
vredensgnag skrev:
Er muligens i ferd med å bli vel vanskelig å kjøpe tv, syns jeg?

Du skal ha plasma, 55", HD, bælfull av HDMI i rett versjon, innebygde tunere for alt og gjerne nettkapabel innebygd, om ikke slik at den snakker sukkersøtt med en Mac mini.

Kan det være så vanskelig?
Nei. Bortsett fra at jeg hadde byttet ut plasma med LED og kjøpt TV-en jeg linker til noen hakk opp her. Hva skal han med plasma for å "se TV"?
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Plasma er konge i tilfelle ein treng blodoverføringer.
1001 natt rett i blodet.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
65finger skrev:
Kjøp Plasma
Hvorfor?

Min ringe egenerfaring taler kun for å ikke kjøpe plasma. Mer følsom for strølys, avgir masse varme (Hvis man ikke aktiverer "strømsparing", som igjen gjør at bildekvaliteten suger), innbrenningsproblemer (Min har ikke fått noen permanent innbrenning, men jeg synes likevel det er irriterende når konturene fra et bilde med skarpe kontraster henger igjen på skjermen i et halvminutt dersom jeg har hatt et program på pause i noen minutter.), tykkere skjerm og høyere vekt. Mer følsom for transportskader og avhengig av å transoporteres på korrekt måte er den også, selv om det "problemet" er ganske kortvarig.

LED har kanskje på papiret litt slappere kontroll på fargenyanser og litt dårligere sortnivå, og for å sette seg ned i en mørk hjemmekinosal og kose seg med en spillefilm kan jeg forstå at plasma mange ganger gir det beste bildet, men for generell tv-kikking og allround bruk med en dvd/blu-ray i ny og ne, er LED i mitt hode en mye mer brukervennlig løsning.

Mine to TV-er er for protokollen i den lavere prisklasse, hvis det mot formodning skulle være andre forskjeller mellom LED og plasma i høyere prissegmenter: Samsung UE40D5005PW og LG 50PV350.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Som nevnt en del ganger. Mye trøbbel med plasma om dagene. Valget var enkelt for et år eller to siden. Da kjøpte man en Panasonic plasma og fikk en super skjerm. Nå risikerer man både det ene og det andre. Mulig de strenge kravene til lavere strømforbruk har vært ødeleggende for plasma.

Sjekk ut denne:
http://www.prisjakt.no/product.php?p=963641
Den har de hos Soundgarden og ville tro at Ambilight kan slås av.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Dazed skrev:
65finger skrev:
Kjøp Plasma
Hvorfor?

Min ringe egenerfaring taler kun for å ikke kjøpe plasma. Mer følsom for strølys, avgir masse varme (Hvis man ikke aktiverer "strømsparing", som igjen gjør at bildekvaliteten suger), innbrenningsproblemer (Min har ikke fått noen permanent innbrenning, men jeg synes likevel det er irriterende når konturene fra et bilde med skarpe kontraster henger igjen på skjermen i et halvminutt dersom jeg har hatt et program på pause i noen minutter.), tykkere skjerm og høyere vekt. Mer følsom for transportskader og avhengig av å transoporteres på korrekt måte er den også, selv om det "problemet" er ganske kortvarig.

LED har kanskje på papiret litt slappere kontroll på fargenyanser og litt dårligere sortnivå, og for å sette seg ned i en mørk hjemmekinosal og kose seg med en spillefilm kan jeg forstå at plasma mange ganger gir det beste bildet, men for generell tv-kikking og allround bruk med en dvd/blu-ray i ny og ne, er LED i mitt hode en mye mer brukervennlig løsning.

Mine to TV-er er for protokollen i den lavere prisklasse, hvis det mot formodning skulle være andre forskjeller mellom LED og plasma i høyere prissegmenter: Samsung UE40D5005PW og LG 50PV350.
Har ikke hatt TV på 4 år og leser argumentene til deg og orso som er gode. ikke hør på meg!
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
vredensgnag skrev:
Er muligens i ferd med å bli vel vanskelig å kjøpe tv, syns jeg?

Du skal ha plasma, 55", HD, bælfull av HDMI i rett versjon, innebygde tunere for alt og gjerne nettkapabel innebygd, om ikke slik at den snakker sukkersøtt med en Mac mini.

Kan det være så vanskelig?
Som eier av 60" plasma vil jeg anbefale kjøp av led.

Med en stor plasmaskjerm har en betydelig varmeutvikling (4x oppgitt effekt er ca reell effekt), økt vekt, økt tykkelse, reflekser fra glassplate, dårligere i dagslys enn andre teknologier.

Fordelen med plasma er et mer behagelig bilde.

Jeg tror jeg ville kjøpt meg et fjernsyn fra Sony eller Philips. Samsung ser litt mer imponerende ut i butikken men over tid falmer det inntrykket.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
orso skrev:
Denne fra Sony er også en toppskjerm:
http://www.prisjakt.no/product.php?p=833244

Noe som er verdt å merke seg med Samsung er at de kjøper til seg gode tester, og de har litt høy feilprosent. Derfor anbefaler jeg primært ikke Samsung.
Feilprosent under produksjon av panelene eller feilprosent på solgte apparater? Førstnevnte er jo ikke noe problem for sluttbrukeren, i så fall.

Jeg er i alle fall fornøyd med min Samsung. Imponerende i butikken? Aner ikke. Jeg var aldri i noen butikk. ;)
 
V

vredensgnag

Gjest
Anonym skrev:
Fordelen med plasma er et mer behagelig bilde.
Har bare enda ikke funnet en LED som har jevn "billedavgivning" i alle vinkler. Ser veldig bra ut om man sitter rett foran, og så faller bildet av om man er på sidene, eller ser på fjernsynet fra et annet sted.
Det har kommet seg, men er ikke i mål enda. Og akkurat det avgjør for meg - jeg liker å ligge i sofaen, ut til høyre for fjernsynet, og likevel få et meget godt bilde.

;D
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.536
Antall liker
102.881
Torget vurderinger
23
orso skrev:
Denne fra Sony er også en toppskjerm:
http://www.prisjakt.no/product.php?p=833244

Noe som er verdt å merke seg med Samsung er at de kjøper til seg gode tester, og de har litt høy feilprosent. Derfor anbefaler jeg primært ikke Samsung.
Flott design - men, hvor er så.. ehh.... høyt. om jeg tør være så fri? Vil ikke ha noe løst ræl utenom TV
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
pengesluk skrev:
orso skrev:
Denne fra Sony er også en toppskjerm:
http://www.prisjakt.no/product.php?p=833244

Noe som er verdt å merke seg med Samsung er at de kjøper til seg gode tester, og de har litt høy feilprosent. Derfor anbefaler jeg primært ikke Samsung.
Flott design - men, hvor er så.. ehh.... høyt. om jeg tør være så fri? Vil ikke ha noe løst ræl utenom TV
Som på sansynligvis alle disse, sitter det noen flate små tasser på baksiden/inni.

Det kommer ikke til å låte så veldig "bra" av noen av disse alene, men helt OK til Ola Nordmanns TV-titting.
 
Topp Bunn