Utvikle/forbedre er ikke det samme som å forandre, vet du.Ehhhh.....muligens fordi det viser at bandet er kompetente til å lage ny musikk og ikke bare lage kopier av sine foregående låter? Kanskje derfor Motorhead aldri kom opp i "elitedivisjonen?"
Utvikle/forbedre er ikke det samme som å forandre, vet du.Ehhhh.....muligens fordi det viser at bandet er kompetente til å lage ny musikk og ikke bare lage kopier av sine foregående låter? Kanskje derfor Motorhead aldri kom opp i "elitedivisjonen?"
Du har nok et poeng der. Sitter selv og lytter til et annet band jeg kanskje aner at andre kunne finne på å putte i samme kategori:Vel, meningsløst tråd, egentlig.![]()
Fyda! Toto er et knallband med musikere som kan behandle instrumentene. Mulig de havner på hylla for ekvilibrisme, men bra saker er det.Dire Straits,,,,TOTO,,,,
Vi kan sikkert ha det like moro med semantikk, hvis det er det du mener."Overvurdert" er ikke det samme som "jeg liker det ikke og skjønner ikke hvordan andre kan like det".
Jeg er ingen WS fan men at Jack White er smått genialt, nyskapende og utrolig produktiv er vel vanskelig å se bort i fra.[...] White Stripes [...] tillegges.
Hvilken divisjon er dette som Motörhead ikke kom opp i? De hørte da til i tungrockens desiderte elite. Å si noe annet er...kunnskapsløst.Kanskje derfor Motorhead aldri kom opp i "elitedivisjonen?"
Stiller meg laglig til for hogg her.
The Beatles
U2
Guns 'n Roses
Synes nok smått genial er smått overdrevet.... Og det er da to bandmedlemmer, JW og bøttebankernes svar på Eilert Pilarm.Jeg er ingen WS fan men at Jack White er smått genialt, nyskapende og utrolig produktiv er vel vanskelig å se bort i fra.[...] White Stripes [...] tillegges.
Jeg tenker at Dire Straits er mer det motsatte - at de ikke får den ære som de egentlig fortjener1. Pink Floyd
2. U2
3. Dire Straits
Totalt dustete meningsutveksling. Hva fører dette til? Absolutt ingenting. Sjekk tidligere tråder, Larkus. Ellers får du ha et Godt Nytt År.
Drit i Roger Waters. Pink Floyd etter Syd Barrett er helt uinteressant.Pink Floyd etter Roger Waters er veldig bra, men er overvurdert
Enig. Skal man først vurdere(!) hvorvidt et band er over- eller undervurdert, bør man forsøke å legge sin egen subjektive musikksmak til side. Men det er vanskelig."Overvurdert" er ikke det samme som "jeg liker det ikke og skjønner ikke hvordan andre kan like det".
Led Zeppelin er et av mine favorittband. Men når jeg tenker meg om, hadde Led Zeppelin egentlig noe særlig betydning for hvordan rocken utviklet seg? Zeppelin var vel en helt egen sjanger, og resten av rocken utviklet seg uavhengig av dem.Ser at ingen har satt Led Zeppelin på lista, som selvfølgelig er helt korrekt![]()
Av ren nysgjerrighet: Kan du konkretisere litt hva du mener Cream og Jimi Hendrix gjorde for populærmusikkens senere utvikling som Beatles og Led Zeppelin ikke gjorde?Det skjedde lite eller ingenting av betydning for populærmusikkens senere utvikling mellom 1960 og 1966-67."Kommer ikke umiddelbart på noen fra den perioden Beatles dreiv på."
Nei, det skjedde jo ikke stort i de årene![]()
Det er stygt å le av 12-åringer, men av og til...
Men så dukket Cream og Jimi Hendrix opp og forandret alt. Beatles holdt riktignok på til 1970, men skapte ingenting som hadde betydning for populærmusikken slik vi kjenner den idag.
De startet vel trenden med å bruke instrumentene på en mer virtuos måte enn tidligere. Selve spillingen kom mer i fokus, og det ble viktig å vise frem ferdighetene. Og det tok jo helt av, for så å bli omtrent bannlyst da sex Pistols entret scenen i 1976.Av ren nysgjerrighet: Kan du konkretisere litt hva du mener Cream og Jimi Hendrix gjorde for populærmusikkens senere utvikling som Beatles og Led Zeppelin ikke gjorde?
Mozart er overvurdert, men det hører hjemme i en annen tråd.Sitter her og hører på Abbey Road akkurat nå og forstår ingenting av denne "Beatles er overvurdert" ......
Litt som om noen skulle si at Mozart er overvurdert![]()
Det der kan jeg være litt enig i. Spesielt Cream, kanskje. Mitt inntrykk av dem var at de var opptatt av å vise hvor jævla gode de var til å spelle. Men det hindrer ikke at jeg gjerne hører f.eks. på Disraeli Gears. Hehe.De startet vel trenden med å bruke instrumentene på en mer virtuos måte enn tidligere. Selve spillingen kom mer i fokus, og det ble viktig å vise frem ferdighetene. Og det tok jo helt av, for så å bli omtrent bannlyst da sex Pistols entret scenen i 1976.Av ren nysgjerrighet: Kan du konkretisere litt hva du mener Cream og Jimi Hendrix gjorde for populærmusikkens senere utvikling som Beatles og Led Zeppelin ikke gjorde?
Jo, så definitivt. Men trenden var allerede startet da Led Zeppelin entret scenen..Så Led Zeppelin kunne ikke spille?
Hehe. Det var en som påsto at Knut Reiersrud ikke kunne spille gitar. Men det var i et kommentarfelt i en nettavis, og bør vurderes som sådan.Så Led Zeppelin kunne ikke spille?
Ut fra ditt innlegg nr 109, kan jeg forstå standpunktet ditt.Jo, så definitivt. Men trenden var allerede startet da Led Zeppelin entret scenen..Så Led Zeppelin kunne ikke spille?
Ja, hva forventer du i en slik tråd?Et godt eksempel på at dette er en meningsløs trådMest overvurderte band? Jeg nominerer The Doors. Et par bra sanger og en vokalist med bra utseende, ellers stort sett bare hype.
Men som mest overvurderte album er nok både "The Beatles ('The White Album')" og "Exile on Main Street" godt inne på min topp-to-liste.![]()