HighEnd Munchen 2009

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    4.415
    überfet messerapport - en av de beste jeg har sett!

Takk! ;D ;D ;D

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    4.415
    Mute...

har du mer info om McIntosh racket???

Bildet ditt avstedkom en ikke ubetydelig ereksjon her i McStuen ;D

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Sjeldent jeg har sett så mye stygt utstyr samlet på et sted. Ja virkelig frastøtende og kaustisk. Og da er jeg ikke ironisk. :-\

StavangerGeir

Medlem
    Ble medlem
    17.05.2006
    Antall liker
    0
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Prøver meg med noen bildeinntrykk jeg også (stygge eller fine...), selv om de fleste motivene allerede er vist...

OTL effektforsterker fra Eternal arts i Hannover (han påstår den er vedens raskeste og sa at den koster € 10 000). Kun rør.

Som venn av det italienske tar jeg med diss høyttalerne

Mer italiensk, nå fra Pathos som jeg har sansen for i tillegg til byen firmaet (og annen god HIFI) kommer fra: Vicenza. Høyttalerne har får navnet Frontieres Grand, som vel signaliserer at flere modeller er i vente. Jeg likte lyden i disse...

MBL-høyttalerne som jeg aldri har fått helt sansen for lydmessig

Størst lydopplevelse gav nok disse, som det er vist mange bilder av allerede her. Jeg har hittil vært litt skeptisk til horn, har syntes at de lyder litt hardt og "pågående".. Dette var bra!

Ingen messer uten bilder av vinyl

Heller ikke uten å kjøpe vinyl, som er en viktig del for meg.

Så en liten sidefortelling:
    Etter messen tok vi en tur til sentrum, mot elva Isar. Noen kraftige tordenbyger fikk oss til å søke ly i en kafe/restaurant som hovedsakelig huset studenter. Ble litt overrasket av mediumet de brukte for å spille musikk... (de spilte forøvrig Townes v. Z. mens vi var der)

Vedlegg

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Hvorfor har de montert en fiskestang på et konsertflygel?

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Bach_Man skrev:
    :)
    Kanskje de fisker etter god lyd?

For meg ser det ut som om det er en fiolinbue eller noe slikt som er brukt, om en ser på et bilde av samme arm ganske tidlig i tråden.

Master Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.07.2006
    Antall liker
    1.509
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    0
    emotikon skrev:
    Bach_Man skrev:

For meg ser det ut som om det er en fiolinbue eller noe slikt som er brukt, om en ser på et bilde av samme arm ganske tidlig i tråden.

Violin-bue ja, den så veldig spesiell ut :)

StavangerGeir

Medlem
    Ble medlem
    17.05.2006
    Antall liker
    0
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    diamond73 skrev:
    emotikon skrev:
    Bach_Man skrev:

På bildene får en inntrykk av en fiolinbue, men faktisk var mitt første inntrykk da jeg så den "live" at de hadde brukt lakkert bambusstang. Spilleren samlet mange interessert da jeg var der, så det ble for lenge å spørre noen - vi gikk videre.

P

Parelius

Gjest
    a/nubis skrev:
    diamond73 skrev:
    emotikon skrev:
    Bach_Man skrev:

På bildene får en inntrykk av en fiolinbue, men faktisk var mitt første inntrykk da jeg så den "live" at de hadde brukt lakkert bambusstang. Spilleren samlet mange interessert da jeg var der, så det ble for lenge å spørre noen - vi gikk videre.
    Fikk du hørt på den? Umiddelbart så ser den konstruksjonen så hinsides ut at skjørtekanten til en forbipasserende kvinne kan få hele armen til å vibrere av luftstrømmen. Merksnodigst.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.598
    Sted
    Stavanger
    Parelius skrev:
    a/nubis skrev:
    diamond73 skrev:
    emotikon skrev:
    Bach_Man skrev:

Fikk du hørt på den? Umiddelbart så ser den konstruksjonen så hinsides ut at skjørtekanten til en forbipasserende kvinne kan få hele armen til å vibrere av luftstrømmen. Merksnodigst.

Man kjenner vibreringene i armen hvis skjørtet er kort, også ;D

StavangerGeir

Medlem
    Ble medlem
    17.05.2006
    Antall liker
    0
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Parelius skrev:
    a/nubis skrev:
    diamond73 skrev:
    emotikon skrev:
    Bach_Man skrev:

Mens jeg var på messe (fredagen) var spilleren kun utstillingsobjekt - det ble ikke spilt på den. Vet ikke om andre opplevde den i bruk... Armen virket svært lett - berørte den lett og dunket lett i den.

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Kikket litt ekstra på vinyl i år. Som dere har sett fra andre bidragsytere så var den italienske "Horo wje 168" aldeles nydelig. Jeg kom også over denne bling, bling modellen. Vel,vel :)

Elektron

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hvilken syretype var det konstruktøren gikk på da han tenkte ut denne? ::)

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Det var jo litt annet kjekt å hvile øynene på også. Denne trioen var i tillegg meget dyktige musikere.

Elektron

Vedlegg

AKA

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    521
    Torget vurderinger
    6
    Hva skjer med vinylspinnere? -virker som det er konkurranse i å overgå hverandre i merkelige "eksotiske" konstruksjoner, den ene styggere enn den andre ;D

mvh

PS: Tusen takk til de som tar seg tid til å slenge ut bilder:)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.784
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    mbl er virkelig sære greier.
    jeg har aldri fått helt fot de få gangene jeg har hørt det.
    men, jeg har bare hørt de minste, hundreogetellerannet (var det 121? de var i alle fall små, gulvstående saker med en "opiumsvalmue" i stedet for to, som på bildet over her).

men både fosse og mbare har rapportert om store lydopplevelser med mbl, så det hadde vært moro og hørt de størrre modellene under kontrollerte omgivelser.

veldig fine bilder, gutter.

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Så noe jeg hadde gledet meg veldig til. Det var å få ta the Lars nærmere i øyensyn. Lars Engstrøm var selv til stede på messen og var ikke vanskelig å få i tale. En riktig entusiast. Selvsagt synd at de ikke var oppkoblet men som vist på oversiktsbildet var standen noe beskjeden. Engstrøm inviterte imidlertid hjem for en lytt hvis vi var i Stockholm. Blokkene var virkelig flotte og virker godt skrudd. Selv om det er to blokker fungerer de som en integrert forsterker der forforsterker trinnet er bygget inn i blokkene og disse er således avhengig av kabling mellom hverandre.

Elektron

Vedlegg

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    AKA skrev:
    Hva skjer med vinylspinnere? -virker som det er konkurranse i å overgå hverandre i merkelige "eksotiske" konstruksjoner, den ene styggere enn den andre ;D

mvh

PS: Tusen takk til de som tar seg tid til å slenge ut bilder:)
    Mye rart ja, men her er en lekker en.

Elektron

Vedlegg

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Avslutter med et bilde fra et av lytterommene på den alternative HI-FI De luxe messen. Valget er vel neppe tilfeldig ;D

Elektron

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn