|
Hmmm.wizard skrev:
Bach_Man skrev:Hvorfor har de montert en fiskestang på et konsertflygel?
emotikon skrev:Bach_Man skrev:Hvorfor har de montert en fiskestang på et konsertflygel?
Kanskje de fisker etter god lyd?
For meg ser det ut som om det er en fiolinbue eller noe slikt som er brukt, om en ser på et bilde av samme arm ganske tidlig i tråden.
På bildene får en inntrykk av en fiolinbue, men faktisk var mitt første inntrykk da jeg så den "live" at de hadde brukt lakkert bambusstang. Spilleren samlet mange interessert da jeg var der, så det ble for lenge å spørre noen - vi gikk videre.diamond73 skrev:emotikon skrev:Bach_Man skrev:Hvorfor har de montert en fiskestang på et konsertflygel?
For meg ser det ut som om det er en fiolinbue eller noe slikt som er brukt, om en ser på et bilde av samme arm ganske tidlig i tråden.
Violin-bue ja, den så veldig spesiell ut![]()
Fikk du hørt på den? Umiddelbart så ser den konstruksjonen så hinsides ut at skjørtekanten til en forbipasserende kvinne kan få hele armen til å vibrere av luftstrømmen. Merksnodigst.a/nubis skrev:På bildene får en inntrykk av en fiolinbue, men faktisk var mitt første inntrykk da jeg så den "live" at de hadde brukt lakkert bambusstang. Spilleren samlet mange interessert da jeg var der, så det ble for lenge å spørre noen - vi gikk videre.diamond73 skrev:emotikon skrev:Bach_Man skrev:Hvorfor har de montert en fiskestang på et konsertflygel?
Parelius skrev:Fikk du hørt på den? Umiddelbart så ser den konstruksjonen så hinsides ut at skjørtekanten til en forbipasserende kvinne kan få hele armen til å vibrere av luftstrømmen. Merksnodigst.a/nubis skrev:På bildene får en inntrykk av en fiolinbue, men faktisk var mitt første inntrykk da jeg så den "live" at de hadde brukt lakkert bambusstang. Spilleren samlet mange interessert da jeg var der, så det ble for lenge å spørre noen - vi gikk videre.diamond73 skrev:Violin-bue ja, den så veldig spesiell utemotikon skrev:Bach_Man skrev:Hvorfor har de montert en fiskestang på et konsertflygel?
For meg ser det ut som om det er en fiolinbue eller noe slikt som er brukt, om en ser på et bilde av samme arm ganske tidlig i tråden.![]()
Mens jeg var på messe (fredagen) var spilleren kun utstillingsobjekt - det ble ikke spilt på den. Vet ikke om andre opplevde den i bruk... Armen virket svært lett - berørte den lett og dunket lett i den.Parelius skrev:Fikk du hørt på den? Umiddelbart så ser den konstruksjonen så hinsides ut at skjørtekanten til en forbipasserende kvinne kan få hele armen til å vibrere av luftstrømmen. Merksnodigst.a/nubis skrev:På bildene får en inntrykk av en fiolinbue, men faktisk var mitt første inntrykk da jeg så den "live" at de hadde brukt lakkert bambusstang. Spilleren samlet mange interessert da jeg var der, så det ble for lenge å spørre noen - vi gikk videre.diamond73 skrev:emotikon skrev:Bach_Man skrev:Hvorfor har de montert en fiskestang på et konsertflygel?
Mye rart ja, men her er en lekker en.AKA skrev:Hva skjer med vinylspinnere? -virker som det er konkurranse i å overgå hverandre i merkelige "eksotiske" konstruksjoner, den ene styggere enn den andre ;D
mvh
PS: Tusen takk til de som tar seg tid til å slenge ut bilder![]()