Vi patenterer ikke ideene våre. Vi legger heller på 30 prosent mer elektronikk på printkortene og lager printbaner i flere etasjer for å forvirre konkurrenter. Jeg tror de gir opp når de prøver å forstå hva vi har gjort, sier han.
På Hylla, for å være ennå mer presis, hva?Sønnen til Per bor nå på Steinkjer og driver mest med data. Har litt kontakt med han. Han bodde en stund på Røra, for de som er lokalkjent![]()
Han Bodøværingen som pusher hifi ved konserthuset elsker å fortelle om den sagnomsuste Peter Gabriel-konserten på Kalvøya i 1987. Ikke bare var det et kommersielt høydepunkt, men med kunstnerisk integritet i behold, og et kanonbra band som er på veien igjen nå, men også legendarisk bra lyd. Teknikerne i mixeboden svarte at de brukte noe "local stuff called Adyton or something".De startet med produksjon av PA-forsterkere,...
Jeg tror det ble produsert i Horten så lenge Rolf Olstad fortsatt drev på. Han stod vel bak designet på klassikerne Cordis 1.6, Modus, Temper, Opera og ikke minste Cordis 3BEn periode produserte de vel forsterkere i Horten også?
Stemmer det. De har, eller har iallfall hatt, produksjonen sin oppi Selbu. Så det er ikke lange stykket unna. De startet med produksjon av PA-forsterkere, og det var ikke før en HIFI-pusher i Trondheim tok initiativ, at de begynte med HIFI. En periode produserte de vel forsterkere i Horten også?
Det som er bra med Adyton, er at det er utviklet av folk fra NTH, som virkelig har greie på akustikk, fysikk og elektronikk.
Det gjelder åpenbart Geir Fredriksen også.
De hadde vel til salt i maten de gutta ja.Joda, godt mulig Adyton har solgt bra nok.
Det er nok mest jeg som aldri har vært helt der prismessig. Husker jeg hadde en brosjyre på Opera en gang. Mulig jeg har den liggende enda hvis jeg leter en del. Kan scanne den inn hvis interesse.
De EC strømkablene med oransje stikk; steinulovlig og rene brannfeller da det ble brukt solid-core.. Styr unnaMye som skjer på Inderøya. Syns å huske at en av Per Abrahamsens sønner bor der også. For noen år siden drev han å produserte strøm- og interconnectkabler under varemerket Electrocompaniet. Har fremdeles et par eksemplarer liggende et sted, tror jeg.
Det mest interessante i artikkelen i Teknisk Ukeblad var at det ble avslørt at det snart kommer et "billigmerke" med utstyr som har samme filosofi som Adyton.
Hei SRMTakk for informasjonen og dine synspunkter.Har du noe dypere kjennskap til evt forskjeller på produktene produsert under forskjellig eierskap?
EC sine strømkabler har jeg ikke sett som solid -core og dem har eg mange av så hvorfor må en styre unna?De EC strømkablene med oransje stikk; steinulovlig og rene brannfeller da det ble brukt solid-core.. Styr unnaMye som skjer på Inderøya. Syns å huske at en av Per Abrahamsens sønner bor der også. For noen år siden drev han å produserte strøm- og interconnectkabler under varemerket Electrocompaniet. Har fremdeles et par eksemplarer liggende et sted, tror jeg.
Det mest interessante i artikkelen i Teknisk Ukeblad var at det ble avslørt at det snart kommer et "billigmerke" med utstyr som har samme filosofi som Adyton.
Har et par slike liggende, men de er ikke lenger i bruk.EC sine strømkabler har jeg ikke sett som solid -core og dem har eg mange av så hvorfor må en styre unna?De EC strømkablene med oransje stikk; steinulovlig og rene brannfeller da det ble brukt solid-core.. Styr unnaMye som skjer på Inderøya. Syns å huske at en av Per Abrahamsens sønner bor der også. For noen år siden drev han å produserte strøm- og interconnectkabler under varemerket Electrocompaniet. Har fremdeles et par eksemplarer liggende et sted, tror jeg.
Kasta mine 15 år siden så har ikke mulighet for å ta bilde; har du skrudd av stikket og sjekket?EC sine strømkabler har jeg ikke sett som solid -core og dem har eg mange av så hvorfor må en styre unna?De EC strømkablene med oransje stikk; steinulovlig og rene brannfeller da det ble brukt solid-core.. Styr unnaMye som skjer på Inderøya. Syns å huske at en av Per Abrahamsens sønner bor der også. For noen år siden drev han å produserte strøm- og interconnectkabler under varemerket Electrocompaniet. Har fremdeles et par eksemplarer liggende et sted, tror jeg.