HIGH-END MUNCHEN 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    EiK skrev:
    slowmotion skrev:
    Flere opplysninger evnt bilder av den blodtrimmede Garrard hadde vært moro :)

    edit:

    Litt surfing på nettet; det var sannsynligvis en av Martina Schoener sine Garrard spillere dere hørte.
    Helt korrekt. Det var hennes signaturutgave av Garrard 501. Hver enkelt utgave blir custom da noe av delene til denne ikke er hyllevare. Hun må søke etter og tilpasse deler som hun mener er bra nok til denne signaturutgaven. Prisen tror jeg var EUR 40.000 for drivverket. Det låt som Erlandsen skriver fantastisk bra, så crispt, detaljert, åpent, hurtig. Gåsehud !

    Dagen før hadde hadde Stig Inge Bjørge spilt bl.a.orgelmusikk på de små Kiso mini-monitorene. Det Spillte så dypt og kontrollert at man knapt kunne tro det. En tysker satt foran meg, og han var overbevist at det var gjemt et par subber i rommet. Han klarte ikke å tro at disse små høyttalerene med 4-tommer spillte så dypt ;D

    Artig forøvrig å hilse på og snakke med Stig Inge Bjørge, som tydelig likte å treffe nordmenn.
    Hehe, jeg tror jeg var i rommet under denne seansen! Moro!
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    SOEDAL skrev:
    torem skrev:
    Soedal: Hørte du oppsettet til "OHC" med Adyton effektforsterker, Burmester cd og pre, Hanss platespiller og Raidho ht? Jeg synes det oppsettet låt veldig bra (mulig jeg har et par dårlige bilder å legge ut). Var kanskje et av høydepunktene for meg (OHC begynner hvirkelig å få dreis på oppsettene sine).
    Hei

    Nei, jeg droppet dette rommet i likhet med enkelte andre rom med produkter jeg har blitt skuffet over før. Raidho skuffet meg veldig i Horten for noen år siden. Hadde en stygg peak i mellomtonen (bekreftet av målinger) som fikk meg til å betvile konstruktørens kunnskaper. Etter dette har jeg ikke brydd meg om merket, men det er som sagt en stund siden nå. Kanskje Raidho har fått bedre styr på sakene nå? Ser at de får greie omtaler rundt omkring. Skal huske å få med meg demo med Raidho til neste år om de stiller ut. :)
    Jeg hørte ikke noe feil med mellomtonen der og da. Men skal ikke vedde på noe - det ble veldig mange lydinntrykk der nede. Og mye jeg gikk glipp av ser jeg på bilder i ettertid nå.

    Link til Raidho-bilder som er mye bedre enn de jeg selv klarte å ta:

    http://my-hiend.com/vbb/showpost.php?p=136510&postcount=202
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Jeg så bare et lite rom med IAG (Quad, Audiolab, wharfedale etc), men ut fra hva jeg finner på nett skulle de ha en større presentasjon.
    Noen som vet?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.983
    SOEDAL skrev:
    Vandersteens nye toppmodell, Vivids toppmodell samt et par rariteter.
    Det første er korrekt Sødal.
    Høyttaler nr. 2 er ikke Vivids største, men Gayas lillesøster. Storesøster sto nede i hall 3 tilkoblet BMC elektronikk.
    Raritet nr.1 er tyske Klangfluss høyttalere (sjekk OAS sin hjemmeside mhp messerapport fra 2010)
    Raritet nr.2 minner meg unektlig om min konstruktørvenn i Sør koreanske Emillè

    hvor mange rette fikk jeg? ;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.983
    whistler skrev:
    Noen som hørte denne "gakk-gakken"?! :eek:
    Gakk gakkene lyder navnet Fàrber Acoustic Art, og hadde med en solid sub på hver side.
    Man kan få dem i lys marmor, sort granitt eller i det metallbelegg man måtte ønske seg.
    De var forspent Mark Levinson ML 23.5 blokker, og det låt foruroligende bra på sjæss og klassisk.
    Holografisk med godt perspektiv og oppløsning, dog noe nasalt og sammenklemt på kvinnelig sonsor vokal.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Jasså, så det var ikke Gaya? Ble egentlig litt overasket over størrelsen, så der har vi forklaringen.
    Storesøster bruker vel dobbelt opp med bassenheter også om jeg husker rett.

    Må si at jeg overhodet ikke blir tiltalt av dette designet. De mindre modellene ser mye penere ut etter min mening.
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Powerpoint skrev:
    Raritet nr.2 minner meg unektlig om min konstruktørvenn i Sør koreanske Emillè

    hvor mange rette fikk jeg? ;)
    Det er Moon 2 fra koreanske Metal Sound Design.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Vivid har visst klar en tredje høyttaler i Giya serien.
    Den skal hete Giya3, er mindre.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Veldig bra link vredensgnag. Takk for den.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Fikk sterk trang til å høre Isophon Berlina RC7. Sukk.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn