HIGH-END MUNCHEN 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Da var jeg tilbake fra messen. Skal legge ut noen mobilbilder.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    KEF Blade fikk mye interesse. Spilte helt fint. Imponerende spredning av lyden. Man fikk god diskantgjengivelse selv om man stod langt ut til siden. Låt best rett forfra dog :)

    Credo Reference var i passiv utstilling. Utrolig flott høyttaler.

    Legger også med bilder av to andre flotte byggverk. De runde søylene ble demonstrert. Helt ok lyd. Suben var satt til å spille altfor kraftig, så dette var litt forstyrrende.
     

    Vedlegg

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Sutherland Ph3d riaa med batteristrømforsyning, passiv utstilling.

    Nydelige forsterkere fra italienske Nightingale

    Minnekortspiller i miniformat fra Pro-ject

    Flott integrert forsterker fra Telefunken(!)
     

    Vedlegg

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Avantgarde Trio - Plingplongmusikk som ikke gav meg noe som helst, men det ser jo imponerende ut.

    Cessaro - Samme greia der når jeg var innom.

    Musique Concrete - pakistansk(?) gitarklimpring...

    De siste høyttalerne husker jeg ikke navnet på, men også her var det underlig og enkel musikk når jeg var innom.

    Jeg opplevde at det var produsentene av hornhøyttalere som var minst dristige på musikkfronten på messa.
     

    Vedlegg

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    DDD(?)-driveren låt greit...

    Lanche med sin plasmatweeter låt veldig fint synes jeg. Noe av det bedre på messa.

    Nola, grei lyd men litt vanskelig å forstå prissettingen på disse forholdsvis ordinære høyttalerne.
     

    Vedlegg

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Så til en av mine to favoritter på messen. Tyske Isophon leverte virkelig flott lyd. Stor, luftig og presis lyd. Imponerende!
     

    Vedlegg

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Aller best låt Tidal. Dette var bare helt enormt. Tror jeg var veldig heldig med plasseringen min her. Ble en flott synergi mellom anlegg, rom, og lytters plassering.
    En flott demo av hva som er mulig å få til. Enormt kostbart var det desverre.
     

    Vedlegg

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Et par nyheter:

    Magico Q1. Legg merke til alle skruene på baksiden. De er en del av den ekstreme avstivningen i metall som befinner seg inni disse høyttalerne.

    Soulution integrert forsterker. Biff til pølsepris? ::)
     

    Vedlegg

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Audiopax monoblokk. Fin lyd fra disse sammen med Audiopax høyttalere.

    Phonosophie trafo... sykt.

    Naim innvendig belyste benker.

    B&M høyttalere. Ok lyd.
     

    Vedlegg

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Triangle, middelmådig lyd når jeg var innom.

    Sonus Faber og Thrax. Fin lyd. Massive monoblokker.

    ATC. Meget god og detaljert mellomtone og diskant. Realistisk gjengivelse av blåserekke.

    Focal. Itte no lyd mens jeg var der.

    Fisher&Fisher. God lyd fra høyttalere laget i stein m/Seas enheter.

    Marten. God lyd, stort lydbilde. Litt masete mellomtone.

    Wilson. Grei lyd. Ble spilt klassisk musikk uten vokal, så jeg oppholdt meg ikke særlig lenge i dette rommet. Foretrekker vokalmusikk for å gjøre meg opp en mening om lyd.
     

    Vedlegg

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Orpheus audio. Smaaaale høyttalere. Grei lyd.

    Spør du meg så spør jeg deg.

    Davis fulltoner i åpen baffel. Sjarmerende. Fungerte greit helt uten delefilter. Grei mellomtone og diskant uten det vanlige fulltonegnellet.

    Dame som pusser sin Devialet for ørtende gang...
     

    Vedlegg

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Det var det fra meg. Håper dere satte pris på bildene.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.465
    Antall liker
    31.810
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    SOEDAL skrev:
    Det var det fra meg. Håper dere satte pris på bildene.
    Takk for følget og en mengde flotte bilder ;)
    Artig å være med deg på messe ;D

    gismo
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Takker så mye for ditt bidrag Sødal.

    Mvh.KW
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Kjempebra at du deler inntrykkene med oss som ikke fikk reist :)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Flott levert SOEDAL!
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.077
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Takk for bidraget Sødal.

    Mye bling bling. Virker som de fleste high end produsenter tenker det russiske markedet. Evt. nye high end produsenter skal rett inn der.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Takker for innsatsen Sødal!

    Et sted har jeg sett et bilde av et opphengssystem - noen hadde fotografert en brosjyre der systemet var illustrert.

    Oppheng for platespiller o.a., floating, laget av treverk og avlangt, med en mørk flate man skulle sette komponenten på. Nå finner jeg det ikke igjen - ringer det en klokke for noen?
     

    Male

    Medlem
    Ble medlem
    29.08.2006
    Innlegg
    32
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Takker for innsatsen Sødal!

    Et sted har jeg sett et bilde av et opphengssystem - noen hadde fotografert en brosjyre der systemet var illustrert.

    Oppheng for platespiller o.a., floating, laget av treverk og avlangt, med en mørk flate man skulle sette komponenten på. Nå finner jeg det ikke igjen - ringer det en klokke for noen?
    En bjelle ringte :)
    http://www.my-hiend.com/vbb/showthread.php?t=3657&page=11

    Mvh Truls
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Legger ut noen bilder til:

    Zellaton, passiv utstilling.

    Castle kvartbølgehorn.

    Uidentifisert horn, passiv utstilling.

    Progressive Audio. Grei lyd i dette rommet.
     

    Vedlegg

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Lector i passtiv utstilling.

    ASR i gjennomsiktig plast. Passiv utst.

    Brinkman platespiller. Utrolig flott sak.

    Restek preamp og monoblokker.
     

    Vedlegg

    V

    vredensgnag

    Gjest
    Hinzel skrev:
    vredensgnag skrev:
    Takker for innsatsen Sødal!

    Et sted har jeg sett et bilde av et opphengssystem - noen hadde fotografert en brosjyre der systemet var illustrert.

    Oppheng for platespiller o.a., floating, laget av treverk og avlangt, med en mørk flate man skulle sette komponenten på. Nå finner jeg det ikke igjen - ringer det en klokke for noen?
    En bjelle ringte :)
    http://www.my-hiend.com/vbb/showthread.php?t=3657&page=11

    Mvh Truls
    Takker!
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    YG hadde god lyd sammen med ASR

    Denne høyttaleren med firkantede bassmembraner og splittede doruller i mellomtonen låt ganske ok.


    Da var det helt tomt for bilder. Kanskje noen andre har noen flere?
     

    Vedlegg

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Topp bilder SOEDAL! Denne messa var første gang for meg. Jeg innser at dette er ei veldig mye større messe en det jeg er vant til fra Norge. F.eks. Tidal gikk meg hus forbi. Men veldig morsom messa. Lyden var generelt bedre enn messer her hjemme, det ble splilt flere "reelle" plater (som Pink Ployd, Dead Can Dance og t.o.m. David Sylvian), og det var også flere "frau's" til stede :)

    Soedal: Hørte du oppsettet til "OHC" med Adyton effektforsterker, Burmester cd og pre, Hanss platespiller og Raidho ht? Jeg synes det oppsettet låt veldig bra (mulig jeg har et par dårlige bilder å legge ut). Var kanskje et av høydepunktene for meg (OHC begynner hvirkelig å få dreis på oppsettene sine).

    En annen høydare for meg: Pink Ployds "The Wall" på full guffe hos Marten! Nærmere frysninger på ryggen kom jeg ikke.

    I den andre enden av pris-skalaen: Audiolab hørtes veldig greit ut med et par Wharfedale ht. (IAG Group oppsett). Skulle gjerne ha hørt Audiolab på Harbeth ht., men Harbeth var bare "on display" :(
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.961
    Antall liker
    6.043
    Torget vurderinger
    32
    torem skrev:
    Soedal: Hørte du oppsettet til "OHC" med Adyton effektforsterker, Burmester cd og pre, Hanss platespiller og Raidho ht? Jeg synes det oppsettet låt veldig bra (mulig jeg har et par dårlige bilder å legge ut). Var kanskje et av høydepunktene for meg (OHC begynner hvirkelig å få dreis på oppsettene sine).
    Det interessante er at OHC-gutta selv, syntes det låt helt bedritent. Først da messa stengte på søndag og mange utstillere koblet ned anleggene sine, tok det av på det rommet. Da ble nemlig strømmen langt bedre enn den hadde vært de fire dagene på messa. Det sa i hvert fall Henning fra OHC da jeg tok en prat med ham i formiddag.

    Har OHC rett, betyr det at om du likte det du hørte i München, så vil du trolig digge det når det står i et skikkelig rom med skikkelig strøm.

    Roy
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    R.E.S. skrev:
    Har OHC rett, betyr det at om du likte det du hørte i München, så vil du trolig digge det når det står i et skikkelig rom med skikkelig strøm.

    Roy
    Jo, det tror jeg nok du har rett i. Jeg var innom "OHC-rommet" på søndag etter nesten 3 dager med til dels "skarp" hifi-lyd rundt omkring (selv om som sagt lyden var bedre enn det jeg synes å oppleve på messer her hjemme), og da fremsto ikke minst de største Raidho som veldig behagelig lytting i forhold til mye annet. Og jeg syntes å kjenne igjen den tørre og fine lyden fra Adyton som jeg såvidt hørte på OHC nå i vår.

    Raidho er helt nytt merke for meg. De største "tower-aktige" ht skulle visstnok komme til Oslo for demo i september.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Veldig mye godlyd, til veldig stive priser! Horn, vinyl og rør på mange stands.

    Noen av oss i OAS fikk en imponerende demonstrasjon av Stig Inge Bjørge og hans folk søndag formiddag. De spilte på en blodtrimmet Garrard utrustet med Lyra Titan. Preampen var mekket ferdig noen timer før (i en treboks). Høyttalerne noen usannsynlig små (og dyre) monitorer fra Kiso Acoustics.
    Dette gjenga Donald Fagens The Nightfly på en måte som alle gamle Steely Dan-fans burde har hørt. Luftig, detaljert og med masse trøkk.

    Konstruktørene var selvfølgelig på plass og forklarte villig vekk om sine kreasjoner. Damen som hadde stått for tweakingen av Garrarden brukte hammer (!) for å få av tallerkenen da hun skulle gjøre noen siste justeringer. Gøy!!

    Kiso: http://www.6moons.com/audioreviews/kiso/1.html
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.386
    Antall liker
    3.108
    Flere opplysninger evnt bilder av den blodtrimmede Garrard hadde vært moro :)

    edit:

    Litt surfing på nettet; det var sannsynligvis en av Martina Schoener sine Garrard spillere dere hørte.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    torem skrev:
    Soedal: Hørte du oppsettet til "OHC" med Adyton effektforsterker, Burmester cd og pre, Hanss platespiller og Raidho ht? Jeg synes det oppsettet låt veldig bra (mulig jeg har et par dårlige bilder å legge ut). Var kanskje et av høydepunktene for meg (OHC begynner hvirkelig å få dreis på oppsettene sine).
    Hei

    Nei, jeg droppet dette rommet i likhet med enkelte andre rom med produkter jeg har blitt skuffet over før. Raidho skuffet meg veldig i Horten for noen år siden. Hadde en stygg peak i mellomtonen (bekreftet av målinger) som fikk meg til å betvile konstruktørens kunnskaper. Etter dette har jeg ikke brydd meg om merket, men det er som sagt en stund siden nå. Kanskje Raidho har fått bedre styr på sakene nå? Ser at de får greie omtaler rundt omkring. Skal huske å få med meg demo med Raidho til neste år om de stiller ut. :)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.961
    Antall liker
    6.043
    Torget vurderinger
    32
    Var det noen av dere som opplevde noen god messemusikk som dere ikke hadde hørt før?

    Selv har jeg bestilt disse tre platene på bakgrunn av hva jeg hørte i München.







    Roy
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    slowmotion skrev:
    Flere opplysninger evnt bilder av den blodtrimmede Garrard hadde vært moro :)

    edit:

    Litt surfing på nettet; det var sannsynligvis en av Martina Schoener sine Garrard spillere dere hørte.
    Helt korrekt. Det var hennes signaturutgave av Garrard 501. Hver enkelt utgave blir custom da noe av delene til denne ikke er hyllevare. Hun må søke etter og tilpasse deler som hun mener er bra nok til denne signaturutgaven. Prisen tror jeg var EUR 40.000 for drivverket. Det låt som Erlandsen skriver fantastisk bra, så crispt, detaljert, åpent, hurtig. Gåsehud !

    Dagen før hadde hadde Stig Inge Bjørge spilt bl.a.orgelmusikk på de små Kiso mini-monitorene. Det Spillte så dypt og kontrollert at man knapt kunne tro det. En tysker satt foran meg, og han var overbevist at det var gjemt et par subber i rommet. Han klarte ikke å tro at disse små høyttalerene med 4-tommer spillte så dypt ;D

    Artig forøvrig å hilse på og snakke med Stig Inge Bjørge, som tydelig likte å treffe nordmenn.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn