High End München 2025

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.517
    I avdelingen for "larger than life" var det flere anlegg til svimlende summer som krever stooooooooor plass om man skal gå til anskaffelse av noe slikt.
    Hos Aeris Cerat sto et gigantisk hornsystem hvor intet var spart på av forsterkende elektronikk eller signalkilder. Lydbildet som ble presentert var DIGERT og veloppløst med en voldsom dynamikk. Jeg vil tro krav til rom starter på 100 m2 med røslig Oslo vestkant høyde på stuen. Apropo røslig, så gikk så definitivt karen som lener seg over anlegget i den kategorien. Selv "lille" småfete meg ble liten (for en deilig følelse).

_TAM9885.JPG

Rommet hvor "all out" anlegget til Dan D`Agostino og Wilson Audio holdt til var utformet som en kinosal med inngangsbilletter. Jeg må ærlig si at jeg virkelig hadde forventet meg tøffere og mer dynamiske musikk eksempler, og mindre selvgod skravling på tysk. Vist var det oppløst og dynamisk, men pokker heller når man har så djevelsk mye kraft til rådighet, tiff toff kilder og bælstore høyttalere, så bør man prate/skryte mindre, og spille mer forskjelligartet musikk.
    Hører du din møkkamann?

_TAM0003.JPG

_TAM0004.JPG

Så var "the talk of the town" anlegget fra Clarisys - vooooovw det var digert, og gjengivelse av alle musikktyper var helt der oppe. Jæskla morsomt at noen tar det så voldsomt ut. Det oppsatte anlegget var konstruktørens personlige oppsett, og opphavet (inspirasjonskilden) til utforming og oppbygging var åpenbar. Han har tidligere jobbet mye med og restaurere Apogee høyttalere. Som flere har nevnt, så låt et stort symfoniorkester svært realistisk via systemet, og klaver alene var helt rått (IGran - her har du standarden for gjengivelse av hermetisert musikk). Rock`n Roll har jeg nok hørt tøffere på andre systemer. Systemet var satt opp med intet mindre enn 8 VAC monoblokker av ukjent watt, ampere og volt styrke. 2 stykk VAC pre, en Accuphase sak?, Kronos platespiller med ukjent arm og pick-up, Lampizator Horizon DAC (den begynte nå å bli en gjenganger), en for meg aldeles ukjent streamer. Størrelsen på høyttaler systemet illustreres greit med en undrende jamakr foran en av søylene). Høyttaler panelene var vist nok 2,6 m høye. Hvor mange meter signal og høyttalerkabler som må til for å drive det monstrøse anlegget vites ei heller.

20250518_115529.JPG

_TAM9969.JPG

For de fleste av oss som er glad i paneler vil det nok være stort nok med et sett Quad ESL-2912, Magnepan 3.7i (eller X), Diptyque Statement II eller Alsyvox Botticelli.

Vedlegg

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.517
    På messa i Asker i mars inneværende år fikk man til min skuffelse ikke start på AudioNec sine søyler, men det hadde man klart i Munchen.
    Og ja, de hadde noe å melde, men ble klart overgått av Dityque Statement II i et avlukke lenger bort i mine ører.

_TAM9855.JPG

Men den der mellomtone løsningen deres smaker det fugl av.

_TAM9853.JPG

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.423
    Det er også mitt favoritt anlegg mhp. betalbarhet John_Harald.
    Ved en skjebnenes lune traff vi hverandre akkurat her på TADs rom.
    Men vi er nok dessverre ikke langt unna millionen for dette oppsettet heller.
    Dette er ekte "giantkillers" som spiller praktfullt uten på noen som helst måte å være øretrettende i mine ører.
    Det hjelper selvfølgelig godt på med TADs egen gromme elektronikk koblet på ;)
    Du verden for noen kameloner disse høyttalerne er, hvilke hurtighet, attack og oppløsning o_O
    Uansett hva man foret dem med, så fikk du låten sik den er spilt inn.
    Og det var det faktisk ikke mange andre anlegg på messa som gjorde dem etter, spesielt ikke i diskant området.
    Bassen var dyp og mye større enn hva man forventet ut i fra høyttalernes størrelse og bestykning.
    Bildet yter dem overhode ikke rettferdighet mhp finishen.
    Om jeg hadde måtte kvittet meg med alle mine fjøler og låvedører er dette musikkformidlere efter min smak :unsure: Vis vedlegget 1122315

Vis vedlegget 1122316
    Helt enig.
    Mvh jmk

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.423
    I boden til gutta som markedsfører LORENZO høyttalere med hornladet diskant låt det forbausende bra.
    Ja, man nær sagt våknet til i stolen i fravær av "diskantsjuka".
    Oppsettet med SAT platespiller og arm, samt en Lyra Atlas mk.II tror jeg!?, Ypsilon Aelius mk.II monoblokker, Ypsilon pre, Lampizator Horizon DAC, Taiko Audio server, CH Precision P1 RIAA og X1 ekstern PSU. Hvilken rekke med godsaker :D
    Kabelmerkene gled unna, men det lå en 3-4 anakondaer bak høyttalerene/racket og dormet ;)

Vis vedlegget 1122581

Platespilleren med den i overkant (for meg) kostbare armen var riktig lekker, men nevnte arm er i kategorien "må ha" :p
    Vis vedlegget 1122582

Det spilte silkemykt når det skulle, utrolig oppløsning, men når det først krevdes akselerasjon og smekk, så fikk man det så man riktig sperret opp øynene.
    Jeg lot meg villig forføre, og trodde på det jeg hørte.
    Foruten standen til Ypsilon selv, talte vi vel 6 oppsett til med elektronikk fra de greske guder.
    Dette er og blir forsterkere av svært god kvalitet.
    Mer om det senere.
    På topp tre lista mi.
    Mvh jmk

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn