High End München 2025

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bulter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Antall liker
    3.712
    Jeg har booket Norwegian nedover på onsdagen, til en pris fra 499,- Foreløpig holder jeg hjemreisen åpen. Satser på å bo i sentrum denne gangen. Det er praktisk på så mange måter.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    12.014
    Sted
    Skien
    Et lite tips til de som skal på München messa.
    Det er en legendarisk Jazz klubb i München (Unterfahrt)
    Jeg har vært der en gang tidligere.

På lørdagen (17 mai) så spiller Neil Cowley Trio på Unterfahrt.

Vi er nå 4 personer som har bestilt billett.
    Får de som ønsker så bør man nok bestille billetter så raskt som mulig (ble raskt utsolgt sist jeg var der)
    Det er en intim og kul Jazz klubb, det er også mulig til å kjøpe litt enkel mat inne på klubben.
    Konserten starter kl:2030. Da rekker man hele dagen på messa først uten noe stress.

Mvh: Espen L

Sist redigert:

JonasH

Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Antall liker
    2.277
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16

Får de som ønsker så bør man nok bestille billetter så raskt som mulig (ble raskt utsolgt sist jeg var der)
    Det er en intim og kul Jazz klubb, det er også mulig til å kjøpe litt enkel mat inne på klubben.
    Konserten starter kl:2030. Da rekker man hele dagen på messa først uten noe stress.

Dette blir bra Espen!
    Var skikkelig trivsel der sist gang:cool:

Jonas

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.214
    Sted
    Porsgrunn

Var en veldig flott konsertopplevelse sist gang vi var der. Ikke store klubben, kunne nesten spille på pianoet så nærme satt vi da.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    12.014
    Sted
    Skien

Fant frem et bilde fra en av de første gangene jeg var på messa.
    Flere på bildet som fortsatt er på sentralen, og kjenner seg sikkert igjen 😅

3FD4EF7C-0DE3-4EEC-B1C3-9424704125C4.jpeg

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    24.839
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Det fikk jeg greie på av T-Time Vinyl Plant for en god stund siden, håper det gir mer fart på deres vinylfabrikk - de trenger det.

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.214
    Sted
    Porsgrunn

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    849
    Sikkert bare meg, men jeg finner kun appen for 2024.

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.214
    Sted
    Porsgrunn
    Sikkert bare meg, men jeg finner kun appen for 2024.
    Appen pleier å oppdateres nærmere messen, så ennå litt for tidlig.

Sjekket i appbiblioteket og leser der at siste oppdatering kom for 10 måneder siden. Så det betyr vel at tidlig i mai kommer neste versjon med info om årets arrangement.

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.214
    Sted
    Porsgrunn
    Appen pleier å oppdateres nærmere messen, så ennå litt for tidlig.

Sjekket i appbiblioteket og leser der at siste oppdatering kom for 10 måneder siden. Så det betyr vel at tidlig i mai kommer neste versjon med info om årets arrangement.
    Ja i dag fikk appen sin oppdatering og er nå for årets messe

IMG_1460.png

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.214
    Sted
    Porsgrunn
    Har sjekket litt og drosje alene for over 90 euro for å komme til hotellet er litt mye av budsjettet. Da blir man riktignok kjørt til døra. Flybussen stopper et stykke unna, men koster 13 euro hvis man kjøper direkte av bussjåføren og man har penger til overs for mere øl. T-banen er billigst, men da må man vel bytte rute en gang før man går av på Münchner freiheit og tar trikken de siste minuttene frem til Rilano.

De som har 4 dagers messebillett og kommer på torsdag eller senere har gratis buss fra flyplassen og inn til M.O.C. Jeg valgte å reise inn dagen før for å kunne stå i kø når de åpner High End for siste gang i deilige München.

Bulter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Antall liker
    3.712
    Har sjekket litt og drosje alene for over 90 euro for å komme til hotellet er litt mye av budsjettet. Da blir man riktignok kjørt til døra. Flybussen stopper et stykke unna, men koster 13 euro hvis man kjøper direkte av bussjåføren og man har penger til overs for mere øl. T-banen er billigst, men da må man vel bytte rute en gang før man går av på Münchner freiheit og tar trikken de siste minuttene frem til Rilano.

De som har 4 dagers messebillett og kommer på torsdag eller senere har gratis buss fra flyplassen og inn til M.O.C. Jeg valgte å reise inn dagen før for å kunne stå i kø når de åpner High End for siste gang i deilige München.
    Dette er prisen for å bo usentralt, @Jabba_Jabba 😉

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.214
    Sted
    Porsgrunn
    Det skal jo sies at jeg sjekket litt opp på hoteller i sentrum, men 4⭐ kostet fra 1500 kr og oppover per natt for de som så bra ut. Den finere delen på Rilano er billigere og når vi er 3 eller 4 som spleiser på en drosje så ble det Domagstrasse igjen sammen med flere andre. Skinner sola er M.O.C kun en kort spasertur unna og Münchenr Freiheit en litt lengre spasertur unna, tvers over gata er det billig øl.

I München og traktene rundt er det tre berømte slott jeg kunne hatt lyst til å se, men det får bli en annen gang.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    12.014
    Sted
    Skien

Nå har du nettopp fått inn døra en Wadax Studio Player 🎼 🎼 :love:

Bilde.jpg

Tenker du fint kan bestille deg en limousine med god samvittighet til hotellet vis du hadde hatt lyst, din lille luring 😂😂😂
    Uansett limousine eller ikke, gleder meg til å få noen dager sammen med deg igjen i München (y)

Sist redigert:

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.214
    Sted
    Porsgrunn
    Skal vi se sånn på det så kan vi bli hjemme og ikke kaste bort mange penger på å reise til München. For meg er det å betale tusen kroner ekstra for å bli kjørt til døra, å kaste bort penger. Det å kjøpe ny hifi er derimot ikke det. Det er en investering i musikalsk glede og innlevelse. Hadde jeg ikke skjemt meg så bort på den fronten kunne jeg sikkert ha nøyd meg med noe mye enklere og billigere

STRØM

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Antall liker
    434
    Sted
    Troms
    Da har det seg slik at jeg plutselig reiser via Munchen når jeg skal hjem på noen dagers ferie i Mai, stopper innom messa, Torsdag lunch til Søndag lunch.
    Ser her at det er flere kjente som også tar turen innom, dette kan bli riktig så trivelig.

Sist redigert:

Bulter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Antall liker
    3.712
    Da har det seg slik at jeg plutselig reiser via Munchen når jeg skal hjem på noen dagers ferie i Mai, stopper innom messa, Torsdag lunch til Søndag lunch.
    Ser her at det er flere kjente som også tar turen innom, dette kan bli riktig så trivelig.
    Hyggelig, @STRØM! Vi sees 😊

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    12.014
    Sted
    Skien

Ser nå at det er utsolgt til konserten.
    Gleder meg stort til denne :)
    Gøy å gå på konsert i en så legendarisk Jazz klubb som Unterfart 🎼 🎼 🎼
    Felles middag blir det på flere av oss på Fredags kvelden, dette blir en fin sosial Hifi tur med hyggelige venner :)

Sist redigert:

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.214
    Sted
    Porsgrunn
    Ser nå at det er utsolgt til konserten.
    Gleder meg stort til denne :)
    Gøy å gå på konsert i en så legendarisk Jazz klubb som Unterfart 🎼 🎼 🎼
    Felles middag blir det på flere av oss på Fredags kvelden, dette blir en fin sosial Hifi tur med hyggelige venner :)

Sist vi var der ble det en minnerik kveld sammen med likesinnede og ikke minst jazzmusikere i verdensklasse. Satser på at det blir like bra denne gangen med.

Bamboos

Medlem
    Ble medlem
    27.09.2010
    Antall liker
    48
    Torget vurderinger
    1
    Är det någon som har tips på bra skivbutiker i München?
    Vi är några från Sverige som kommer ner 14 maj och tänkte kanske shoppa några LP :cool:

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    849
    Är det någon som har tips på bra skivbutiker i München?
    Vi är några från Sverige som kommer ner 14 maj och tänkte kanske shoppa några LP :cool:
    Optimal Records. Kanskje spesielt hvis du liker alternativ pop/rock o.l.
    Legg merke til at det er en cool cafebar like ved: Man Versus Machine Coffee Roasters.

Bulter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Antall liker
    3.712
    Schallplattenzentrale var tidligere i Fraunhoferstraße, like ved Optimal. Den er dessverre nedlagt. Det skal være en avdeling i Ohlmüllerstraße 28, litt utenfor sentrum, men der har jeg ikke vært. Bare å google vinyl records munich.

• Liker
    Reaksjoner: nat

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.186
    Torget vurderinger
    1
    Her er noen
    Optimal Records - Kolosseumstrabe 6
    Riviera Records - Rosental 16
    Second Music & Fun - Theresienstrabe 114

Bamboos

Medlem
    Ble medlem
    27.09.2010
    Antall liker
    48
    Torget vurderinger
    1
    Tack för tipsen! Theresienstrasse provar jag. Det finns väl 2 butiker där iaf.
    Google kan vara bra i vissa fall men det säger inte så mycket om utbudet, kvaliteten eller prisnivåer.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    2.105
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hei. Gleder meg og håper å hilse på flere av dere på messa!
    Reiser med datteren min i morgen til søndag.
    Hvilken bilett på tog/tbane skal man kjøpe for fire dager?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn